Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 van start!

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 4 of 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Topic Options
Rate This Topic
#2382371 - 07/01/2017 23:07 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Staal_en_Verhaal]
Jos1986 Offline
Troy! De sensatie!

Registered: 10/08/2005
Loc: Delft
Deze attractie is al tien jaar over de datum!

So ride on, no rest, no limit, no life, and 0 remaining Coasters in the Netherlands!
#2382571 - 08/01/2017 23:51 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Staal_en_Verhaal]
hamtaro Online   sad
Member

Registered: 04/11/2003
Loc: -
Originally Posted By: Staal_en_Verhaal
Een mooie moderne speel jungle in die hal met allemaal klimtoestellen en zandbakken en mischien nog een waterpomp of iets fun house achtigs is waarschijnlijk de goedkoopste optie en kan prima

doe maar maar zoiets als het eerder aangehaalde mayaland in plopsa met eventueel funhouse gedeelte.
maar een ballorig in de efteling hoeft van mij niet.

#2382639 - 09/01/2017 12:32 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: hamtaro]
Payne Offline
Rawrr....

Registered: 09/01/2003
Loc: Gouda
Voorstel: PandaDome

Denk een Jungledome zoals bepaalde Centerparks ook wel hebben, maar dan wat meer diverse zones, speeltoestellen voor de kleineren en elementen die aangeven dat al deze zones bedreigd worden (een stuk kaalslag in het regenwoud b.v.) Aan de andere kant van waar je binnen komt ligt dan nog steeds een restaurant waarin je uitkijkt over het geheel.

Dit alles door groene energie van stroom voorzien en met genoeg educatieve elementen om de boel WNF - verantwoord te houden.

#2382650 - 09/01/2017 13:41 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Payne]
Sandman Offline

Registered: 03/09/2005
Loc: Margaritaville
Wat mij betreft: hele pand er af gooien en de film in de prullenbak. Achterhaalde attractie, zonder ook maar enige herhalingswaarde. Zoals velen voor mij al noemden: ik sla hem met een gerust hart over, wetende dat ik er toch niets aan mis.
Overigens ziet het Octopus-restaurant er van binnen ook uit als een AC restaurant uit de jaren 90. Absoluut volledig overbodig.

De vraag is nu echter: wat moet er voor terug komen? Een nieuwe darkride? Die staat voor aankomend zomer al op het programma. Een nieuwe achtbaan hebben we net.

Wellicht moet de Efteling er over denken om de Bob te vervangen door een nieuwe coaster, mits deze voldoende capaciteit biedt. De huidige Bob is namelijk een drama, en tevens een enorme ruimtevreter. Ik ben benieuwd wat voor voorwaarden er allemaal op het gebied liggen van Pandadroom+Bob. het geheel is een fantastische locatie voor iets nieuws.

OK doei!
#2382852 - 10/01/2017 01:23 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Sandman]
Liampie Offline
Gehaktballenexpert

Registered: 16/07/2005
Loc: Amsterdam
Originally Posted By: Sandman
Wellicht moet de Efteling er over denken om de Bob te vervangen door een nieuwe coaster, mits deze voldoende capaciteit biedt. De huidige Bob is namelijk een drama, en tevens een enorme ruimtevreter. Ik ben benieuwd wat voor voorwaarden er allemaal op het gebied liggen van Pandadroom+Bob. het geheel is een fantastische locatie voor iets nieuws.

Ik denk dat de Pandroom op zich, met wachtrij en backstage deel achter de Steenbok erbij, al best een achtbaan zou kunnen huisvesten. Als je deze achtbaan, uiteraard een B&M Flying, ook over het Dwarrelplein laat dwarrelen kan de Bob gewoon prima blijven staan. Ik zie zoiets wel gebeuren - een achtbaan in dit gebied dan. Het zal in de komende 10 jaar zo'n beetje de enige gelegenheid worden om aan deze kant van het park nog een knaller neer te zetten, en de balans qua achtbanen weer een beetje gelijk te trekken. De concentratie in het ruigrijk is nu een beetje erg hoog natuurlijk...

Overigens, om antwoord te geven op de vraag: weggooien is zonde. Doorverkopen aan Van der Most, en als zelfs hij er niks in ziet ritueel verbranden.

#2382928 - 10/01/2017 14:38 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: barryHap]
remier Offline
TP Imagenizer

Registered: 20/10/2002
Loc: Tilburg
Weg ermee, inmiddels ken ik de film wel en heeft geen herhalings waarde.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik dit ook heb met andere 4D theaters in andere parken welke soortgelijke 3D films draaien.

#2383148 - 11/01/2017 12:29 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: remier]
Duinkabouter Offline
Member

Registered: 07/02/2015
Loc: Den Haag, Nederland
Het zal nooit de top-attractie van het park worden. Pandadroom was op dag één al een vreemde eend in de bijt. Daar was destijds nog niet heel veel mis mee, omdat 3D-films toen nog een attractie waren. Net zoals je bijvoorbeeld voor grafisch spectaculaire computerspellen naar de Arcade-hal moest. Maar inmiddels leven we in een wereld waarin VR-brillen steeds goedkoper worden en iedere zichzelf respecterende bioscoop 3D-films draait. Een gemiddeld bioscoop-bezoek biedt overtuigendere 3D-ervaringen dan Pandadroom. Een gemiddelde console-game biedt betere graphics.

We weten dat de Efteling graag vasthoudt aan attracties, maar ook Pegasus is vervangen door een "verbeterde" versie. Dat kan met Pandadroom ook, met als verschil dat je er met een "verbetering" niet komt. Al zou de Efteling een paar miljoen steken in een nieuwe film, dan zitten ze nog steeds ver onder de budgetten die een Disney of een Marvel heeft om animaties en 3D-elementen toe te voegen aan één van de twintig/dertig nieuwe spektakelfilms die je jaarlijks in de bioscoop om de hoek kunt gaan bekijken. En over vijf jaar is het weer verouderd en zit je opnieuw met een miljoenen-investering om "up-to-date" te blijven.

Logisch is dus om te denken aan een volledig ander attractietype, dat minder aan veroudering onderhevig is. Ikzelf denk dan aan een echte family coaster met wat darkride elementen.

De verhaallijn kan vergelijkbaar zijn met Pandadroom, alleen kruipen we nu zelf in de huid van een dier op de vlucht voor de oprukkende mens, om uiteindelijk aan te komen in een mooi onaangeraakt stuk (door WWF) beschermde natuur. De boodschap is dan hoe belangrijk het is om die stukken natuur te beschermen. Daar kan WWF moeilijk problemen mee hebben en het is als verhaal bevredigender dan de huidige Panda"droom". Ook past het beter in de verteltrant van een sprookje: Er was eens een dier dat een avontuurlijke reis ondernam om aan te komen op de plek waar hij nog lang en gelukkig kon leven.

Een kleine terzijde... ahum... :

(Come to think of it, dat is exact de verhaallijn van "Waterschapsheuvel". De schrijver daarvan, Richard Adams, is recent overleden. Mooie gelegenheid voor een passend eerbetoon aan een grote verhalenverteller en natuur-liefhebber, u aangeboden door een wereldberoemd sprookjespark en een toonaangevende natuurbeschermingsorganisatie? Bijkomend voordeel: het gaat over dieren die ook in het wild op de Loonsche Duinen voorkomen, in grote getale in Bosrijk te observeren zijn en een enorm knuffelgehalte hebben: Konijnen. Zo vertelt je vakantiepark gratis mee aan je verhaal, dat de Waterschapsheuvel een veilige thuishaven biedt aan de konijnen na hun lange avontuur om die plek te vinden. "Kijk," zegt mama dan 's avonds als ze met de kindjes terugloopt van het Klaas Vaak vertel-kwartiertje, "daar zitten ze, de konijntjes die we vanmiddag in de Efteling hebben gezien. Die hebben hun veilige holletje gevonden. En nu ga jij ook naar je veilige holletje om lekker te dromen van alle avonturen van de dag." Sterker nog, leg meteen de link naar het Loonsche Land en de op de natuur gerichte filosofie achter dat park, en je hebt een geweldig geëngageerd verhaal naar de pers, de politiek en de activistische medemens: "De Efteling maakt bezoekers bewust van het belang van de natuur, zowel in attracties als in het bungalowpark". Tot slot: Richard Adams is een Engelsman, en Watership Down is in het Verenigd Koninkrijk dan ook zeer bekend. Als de Efteling graag meer bezoekers vanuit Engeland wil trekken, dan is dit natuurlijk een geweldige manier om die mensen iets te bieden dat ze bekend voorkomt, tussen al het vreemde Hollandse spul).

De ietwat suffige "verander jezelf in een dier"-spelletjes uit de binnenspeeltuin, zouden geïntegreerd kunnen worden in de attractie. Aan het begin van de rit kies je je dier en moet je naar de camera kijken, aan het eind wordt je stilgezet naast een "spiegel" en ziet iedereen zichzelf als het dier dat hij/zij gekozen heeft in het treintje zitten, waarna je doorrijdt naar het station en de foto kunt kopen (evt. gecombineerd met actiefoto tijdens de rit). Heb je meteen een interactief element en een inkomstenbron. Tijdens drukke dagen zou je er als entertainment kinderen kunnen laten schminken als een dier, zoals je ook wel eens ziet in dierentuinen, en uiteraard kun je eindeloos doorgaan met het verkopen van dierenknuffels.

Alternatief zou je ook voor een chiapas-achtige logflume kunnen gaan, met dezelfde basic verhaallijn. Misschien is dat zelfs geschikter omdat je meer tijd hebt om een sfeer neer te zetten in een logflume. Bovendien voelt het "natuurlijker" voor dieren om over een wilde rivier te reizen, dan met een treintje. Ik ben alleen in principe geen fan van logflumes, omdat Nederland nu eenmaal een koud landje is, en ik geen zin heb om de hele dag met een natte broek te lopen. Maar ik weet dat ze populair zijn en dit is misschien wel de beste gelegenheid om er eentje in de Efteling te plaatsen, die mooi te thematiseren is.

Hele hoge drops heb je niet nodig, want het moet een echte familie-attractie zijn, dus het gaat niet om een enorme thrill, meer om een klein spanningsmomentje om het verhaal kracht bij te zetten. Qua ruimte en hoogte moet het dus min of meer op het zelfde oppervlak kunnen passen als de huidige Pandadroom. Ik zie alleen maar voordelen. Ontwerpen laat ik graag over aan mensen die dat kunnen, ik heb er alle vertrouwen in dat ze daar bij de Efteling wel raad mee zouden weten.

Niet gezegd dat dit de enige optie is trouwens. Het is maar een ideetje en één die mij duidelijk wel wat inspiratie oproept. Maar er zijn legio andere varianten te bedenken die waarschijnlijk net zo goed werken. En de wereld vergaat ook niet als Pandadroom nog tien jaar blijft staan in de huidige vorm. Mogelijk gaan we er dan ooit nog eens van houden zoals je ook kunt houden van een kitscherige oude darkride in een Duits Freizeitpark.

#2383169 - 11/01/2017 14:14 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Orangedevil]
SJMD Offline
Junior Member

Registered: 20/08/2016
Loc: Gent, BE
Origineel bericht van: Orangedevil
Ik heb bij Pandadroom altijd mijn twijfels gehad. Als er dan toch een attractie met het WNF gebouwd ging worden had ik liever een dieren darkride gehad.

Ja, mooi idee. De combi Efteling/WNF vind ik zelf wel een goede, vanuit WNF logisch beredeneerd om de allerjongsten bewust te maken voor de natuur, en ik ben daar ook voorstander van, maar inderdaad, het hoeft niet al te deprimerend tijdens een dagje pretpark. Een mooie darkride waar iets spannends gebeurt maar het einde happy is, zou genoeg bewustwording kunnen zijn.

Origineel bericht van: Sandman

Wel een goed punt, de Bob is IMO ook wel aan vervanging toe, als beide gesloopt worden komt er een groot gebied vrij dat op een degelijke manier heringericht kan worden. een inverted of flying tussen die bomen is natuurlijk erg gaaf, eigenlijk is er van alles mogelijk. Ik zou wel altijd de loods ook afbreken, anders ben je te beperkt in je keuze voor iets nieuws.

#2383171 - 11/01/2017 14:25 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: SJMD]
Guy Offline
Disney-König

Registered: 05/06/2001
Loc: Gemonde
Het WNF heeft voor mij niet zo'n vlekkeloos imago. Ik krijg vooral de bijsmaak die ik bij meer goede doelen heb, namelijk dat 90% van het budget op gaat aan reclame en salarissen (vooral van de directeur) en er af en toe wat geld naar de knuffelpanda van dat jaar wordt gegooid. Van mij mag ook het WNF wel weg als partner.

#2383173 - 11/01/2017 14:33 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Liampie]
René Offline
Cirquador

Registered: 15/06/2001
Loc: Nederland
Weggooien . . . als in een andere immersive experience is dat gebouw zetten.

#2383175 - 11/01/2017 14:41 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Guy]
Progress Offline
Member

Registered: 24/11/2008
Loc: Rotterdam
Originally Posted By: Guy
Het WNF heeft voor mij niet zo'n vlekkeloos imago. Ik krijg vooral de bijsmaak die ik bij meer goede doelen heb, namelijk dat 90% van het budget op gaat aan reclame en salarissen (vooral van de directeur) en er af en toe wat geld naar de knuffelpanda van dat jaar wordt gegooid. Van mij mag ook het WNF wel weg als partner.

Dat je dat gevoel hebt kan ik me voorstellen, maar kun je het ook onderbouwen? Een snelle blik op de WNF website leert dat 69% van de donaties worden besteed aan natuurbescherming en 14% aan educatie en voorlichting. De rest gaat op aan fondsenwerving (13%) en beheer en administratie (4%). Het lijkt dus wel mee te vallen. De directeur verdient volgens de website 140.000 euro, niet buitensporig voor een dergelijke organisatie.
Nogmaals, ik kan me goed voorstellen dat je wantrouwig bent, want er zijn de afgelopen jaren veel voorbeelden van oneigenlijke bestedingen van donateurgelden aan het licht gekomen. Maar ik denk wel dat je er niet al te cynisch in moet staan; de Efteling associeert zich immers vaker met goede doelen (denk aan Villa Pardoes en het jaarlijkse legen van de Wensbton).

#2383181 - 11/01/2017 14:57 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Progress]
Guy Offline
Disney-König

Ja, dat gevoel komt door een uitzending van Zembla van een jaar of vier geleden, waarbij het WNF behoorlijk door het slijk werd gehaald en de cijfers op de site niet bleken te kloppen. Villa Pardoes en de Wensbron liggen veel meer bij de Efteling zelf en er is dus meer controle over. Dat vind ik wel wat anders.

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/168105/Zembla.html

Edited by Guy (11/01/2017 14:58)

#2383208 - 11/01/2017 16:30 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Guy]
Progress Offline
Member

Registered: 24/11/2008
Loc: Rotterdam
Originally Posted By: Guy
Ja, dat gevoel komt door een uitzending van Zembla van een jaar of vier geleden, waarbij het WNF behoorlijk door het slijk werd gehaald en de cijfers op de site niet bleken te kloppen. Villa Pardoes en de Wensbron liggen veel meer bij de Efteling zelf en er is dus meer controle over. Dat vind ik wel wat anders.

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/168105/Zembla.html

Ik denk dat de huidige transparantie op de website dan misschien naar aanleiding van die uitzending is? Uiteindelijk blijft het een kwestie van vertrouwen. Zembla wordt gemaakt door de VARA en dat is bij uitstek de omroep die opvalt door subjectieve en eenzijdige verslaggeving. Bovendien wordt uit de toon al duidelijk dat het Zembla-team niet vies is van een primeurtje :-) Als eenvoudige consument kunnen wij het uiteindelijk niet controleren...
Wat Villa Pardoes betreft heb je gelijk, daar heeft de Efteling via de stichting nog wat invloed. Maar het park heeft waarschijnlijk geen zicht op wat Save the Children met het Wensbrongeld doet. Toch heb ik het vertrouwen dat dat wel goed zit, net als ik dat bij het WNF heb. Wat dat betreft vind ik 'kinderen' en 'natuur' toch doelen die prima bij de Efteling passen. Net zoals bv. de medewerking aan het Alfabetiseringsproject. Het is alleen jammer dat er uit de WNF-samenwerking zo'n matige attractie is gekomen :-)

#2383231 - 11/01/2017 18:39 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Progress]
Guy Offline
Disney-König

Het onderzoek was door Duitsers gedaan en niet door Zembla zelf. Bewust zijn van het belang van de natuur en lezen vind ik ook thema's die bij de Efteling passen en daardoor goed gekozen. Mijn mening is daarvoor ook geen maatstaf. De uitwerking van Pandadroom is echter zo achterhaald dat ik mij als Efteling zou schamen voor de kwaliteit. Als WNF trouwens ook. Lijkt me dan beter om een andere invulling te zoeken.

#2383233 - 11/01/2017 18:42 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Duinkabouter]
Phantas Offline
RCT-kluns :D

Registered: 28/02/2010
Loc: Rotterdam, Nederland
Origineel bericht van: Duinkabouter
Het zal nooit de top-attractie van het park worden. Pandadroom was op dag één al een vreemde eend in de bijt. Daar was destijds nog niet heel veel mis mee, omdat 3D-films toen nog een attractie waren. Net zoals je bijvoorbeeld voor grafisch spectaculaire computerspellen naar de Arcade-hal moest. Maar inmiddels leven we in een wereld waarin VR-brillen steeds goedkoper worden en iedere zichzelf respecterende bioscoop 3D-films draait. Een gemiddeld bioscoop-bezoek biedt overtuigendere 3D-ervaringen dan Pandadroom. Een gemiddelde console-game biedt betere graphics.

We weten dat de Efteling graag vasthoudt aan attracties, maar ook Pegasus is vervangen door een "verbeterde" versie. Dat kan met Pandadroom ook, met als verschil dat je er met een "verbetering" niet komt. Al zou de Efteling een paar miljoen steken in een nieuwe film, dan zitten ze nog steeds ver onder de budgetten die een Disney of een Marvel heeft om animaties en 3D-elementen toe te voegen aan één van de twintig/dertig nieuwe spektakelfilms die je jaarlijks in de bioscoop om de hoek kunt gaan bekijken. En over vijf jaar is het weer verouderd en zit je opnieuw met een miljoenen-investering om "up-to-date" te blijven.

Logisch is dus om te denken aan een volledig ander attractietype, dat minder aan veroudering onderhevig is. Ikzelf denk dan aan een echte family coaster met wat darkride elementen.

De verhaallijn kan vergelijkbaar zijn met Pandadroom, alleen kruipen we nu zelf in de huid van een dier op de vlucht voor de oprukkende mens, om uiteindelijk aan te komen in een mooi onaangeraakt stuk (door WWF) beschermde natuur. De boodschap is dan hoe belangrijk het is om die stukken natuur te beschermen. Daar kan WWF moeilijk problemen mee hebben en het is als verhaal bevredigender dan de huidige Panda"droom". Ook past het beter in de verteltrant van een sprookje: Er was eens een dier dat een avontuurlijke reis ondernam om aan te komen op de plek waar hij nog lang en gelukkig kon leven.

Een kleine terzijde... ahum... :

(Come to think of it, dat is exact de verhaallijn van "Waterschapsheuvel". De schrijver daarvan, Richard Adams, is recent overleden. Mooie gelegenheid voor een passend eerbetoon aan een grote verhalenverteller en natuur-liefhebber, u aangeboden door een wereldberoemd sprookjespark en een toonaangevende natuurbeschermingsorganisatie? Bijkomend voordeel: het gaat over dieren die ook in het wild op de Loonsche Duinen voorkomen, in grote getale in Bosrijk te observeren zijn en een enorm knuffelgehalte hebben: Konijnen. Zo vertelt je vakantiepark gratis mee aan je verhaal, dat de Waterschapsheuvel een veilige thuishaven biedt aan de konijnen na hun lange avontuur om die plek te vinden. "Kijk," zegt mama dan 's avonds als ze met de kindjes terugloopt van het Klaas Vaak vertel-kwartiertje, "daar zitten ze, de konijntjes die we vanmiddag in de Efteling hebben gezien. Die hebben hun veilige holletje gevonden. En nu ga jij ook naar je veilige holletje om lekker te dromen van alle avonturen van de dag." Sterker nog, leg meteen de link naar het Loonsche Land en de op de natuur gerichte filosofie achter dat park, en je hebt een geweldig geëngageerd verhaal naar de pers, de politiek en de activistische medemens: "De Efteling maakt bezoekers bewust van het belang van de natuur, zowel in attracties als in het bungalowpark". Tot slot: Richard Adams is een Engelsman, en Watership Down is in het Verenigd Koninkrijk dan ook zeer bekend. Als de Efteling graag meer bezoekers vanuit Engeland wil trekken, dan is dit natuurlijk een geweldige manier om die mensen iets te bieden dat ze bekend voorkomt, tussen al het vreemde Hollandse spul).

De ietwat suffige "verander jezelf in een dier"-spelletjes uit de binnenspeeltuin, zouden geïntegreerd kunnen worden in de attractie. Aan het begin van de rit kies je je dier en moet je naar de camera kijken, aan het eind wordt je stilgezet naast een "spiegel" en ziet iedereen zichzelf als het dier dat hij/zij gekozen heeft in het treintje zitten, waarna je doorrijdt naar het station en de foto kunt kopen (evt. gecombineerd met actiefoto tijdens de rit). Heb je meteen een interactief element en een inkomstenbron. Tijdens drukke dagen zou je er als entertainment kinderen kunnen laten schminken als een dier, zoals je ook wel eens ziet in dierentuinen, en uiteraard kun je eindeloos doorgaan met het verkopen van dierenknuffels.

Alternatief zou je ook voor een chiapas-achtige logflume kunnen gaan, met dezelfde basic verhaallijn. Misschien is dat zelfs geschikter omdat je meer tijd hebt om een sfeer neer te zetten in een logflume. Bovendien voelt het "natuurlijker" voor dieren om over een wilde rivier te reizen, dan met een treintje. Ik ben alleen in principe geen fan van logflumes, omdat Nederland nu eenmaal een koud landje is, en ik geen zin heb om de hele dag met een natte broek te lopen. Maar ik weet dat ze populair zijn en dit is misschien wel de beste gelegenheid om er eentje in de Efteling te plaatsen, die mooi te thematiseren is.

Hele hoge drops heb je niet nodig, want het moet een echte familie-attractie zijn, dus het gaat niet om een enorme thrill, meer om een klein spanningsmomentje om het verhaal kracht bij te zetten. Qua ruimte en hoogte moet het dus min of meer op het zelfde oppervlak kunnen passen als de huidige Pandadroom. Ik zie alleen maar voordelen. Ontwerpen laat ik graag over aan mensen die dat kunnen, ik heb er alle vertrouwen in dat ze daar bij de Efteling wel raad mee zouden weten.

Niet gezegd dat dit de enige optie is trouwens. Het is maar een ideetje en één die mij duidelijk wel wat inspiratie oproept. Maar er zijn legio andere varianten te bedenken die waarschijnlijk net zo goed werken. En de wereld vergaat ook niet als Pandadroom nog tien jaar blijft staan in de huidige vorm. Mogelijk gaan we er dan ooit nog eens van houden zoals je ook kunt houden van een kitscherige oude darkride in een Duits Freizeitpark.

Mooi idee!

Hoewel ik t idee van Watership Down erg leuk vind, denk ik niet dat het konijnenaspect werkt voor WNF... nu is daar natuurlijk wel een mouw aan te passen, maar ik denk dat je al snel klaar bent met een ritsysteem, een goed verhaal dat om dieren in nood draait en een klein spanningsmoment. Iets als Droomvlucht eigenlijk, denk ik zo.

Zo'n spanningsmoment zou kunnen samenlopen met het verhaal van de dieren, bijvoorbeeld dat ze op de vlucht zijn voor een bosbrand oid.

Als men het gebied van de (dan gesloopte) Bob meeneemt dan kan er wel zeker een héél mooie attractie uit voort vloeien. Liefst ook een waarbij er niet al te veel natuur moet wijken voor opnieuw een grote attractie zoals bij Symbolica nu, lijkt me ook nogal wrang in combinatie met de WNF gedachte.

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Legoland Duitsland gaat Pirate Island hotel bouwen voor 2018
by The_Bullgod
20/01/2017 08:35
Knoebels brengt gevoel van klassieke ride terug met nieuwe ride "Over The Top"
by The_Bullgod
19/01/2017 21:05
Ferienzentrum Schloss Dankern 2017: Reise durch das Mittelalter (tube coaster)
by Guy
19/01/2017 15:43
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
17/01/2017 22:57
Handige jaarkaart om verschillende dierentuinen te bezoeken?
by RRA
17/01/2017 18:57
De laatste kermisclub topics
Temple fair (Wat Krokkrat, Thailand) 2017
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 18:28
Dordrecht (17 t/m 25 juni 2017)
by sheep
19/01/2017 12:34
Global Carnival Bangkok (Thailand) 2016
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 06:19
De laatste keer opbouw Londen City Coaster
by Mutsel
19/01/2017 06:18
Hangover Tower Ewald Schneider
by geroniemo1
17/01/2017 11:41
Who's Online
26 registered (RamonR, Stefan96, Helix, Maverick86, Gooi, The_Bullgod, Mirian, Broodschotel, MichaelV, 3D_Animator, BBT, Meintzz, Coca Cola, Aeno, Gevaarte99, Arnuit, larides, 4 invisible), 115 Guests and 4 Spiders online.
Newest Members
TopScanFan, Michiel197, Lev, LordOnip, flamingo
8944 Registered Users
Forum Stats
8944 Members
24 Forums
12386 Topics
332762 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
MagicErik (43), the first pirate (46)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
40 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom