Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 van start!

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Topic Options
Rate This Topic
#2382409 - 08/01/2017 00:58 Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen.
ZeNN Offline
Likes life themed

Registered: 18/12/2001
Loc: Hilversum
Volgens HLN.be wil Plopsa naast het al aangekondigde hotel nu een dichtbij zijnde camping gaan verbouwen tot vakantiepark.

Plopsaland De Panne gaat een vakantiepark bouwen. "Er komen vijftig huisjes in een drietal themadorpen", zegt CEO Steve Van den Kerkhof.
Er wordt bij Plopsaland De Panne volop genvesteerd in de verblijfsinfrastructuur. Momenteel wordt volop gewerkt aan het Plopsahotel, dat binnenkort de deuren opent. Daarin wordt 20 miljoen euro gepompt. Het hotel zal maar liefst 127 kamers tellen. Daarnaast komt er een vakantiepark.

"Een pretpark dat mee wil, moet de dag van vandaag ook overnachtingen mogelijk maken", vindt de CEO. "We hebben al jarenlang goed contact met onze achterliggende buur. Toen hij liet weten dat hij zijn terrein wilde verkopen, zijn we meteen op de kar gesprongen." Plopsaland koopt de camping over, waar er een deel caravans staan met jaarplaatsen. Die wil Plopsa behouden.

Daarnaast zullen er 50 huisjes komen van vier tot acht personen. Die zullen gebouwd worden in groepjes rond enkele Plopsafiguren, bijvoorbeeld een Vikingdorp of een K3-dorp. Die eerste fase huisjes moet in september van dit jaar op papier staan en nog eind 2017 in uitvoering gaan. De bouw van de 50 vakantiehuisjes kost 10 miljoen euro.

Het is het begin van een totaalproject dat 150 huisjes moet opleveren. Na afloop moeten er, samen met het hotel, een duizendtal bezoekers kunnen logeren op de site. "We zullen voor elke bezoekers wat wils hebben. Met ons hotel, de huisjes en de kampeerplaatsen zullen we alle segmenten aanspreken", besluit Van den Kerkhof.

We krijgen dus een soort van Plopsa-resort aan de belgische kust!
Ik ben erg benieuwd naar de eerste ontwerpen voor het park.
Wel weer mooie plannen voor de Panne!, wat vinden jullie?

#2382410 - 08/01/2017 01:01 Re: Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen. [Re: ZeNN]
MisterMicha Offline
Member

Registered: 12/01/2004
Loc: Het is er rustig...
Het pret- en waterpark samen zijn al amper dagvullend, laat staan dat je een weekend alleen voor de parken gaat. Ik ben benieuwd op wat voor een bezettingsgraad men inzet.

- Het laatste deel: credits jagen in Abu Dhabi.
#2382412 - 08/01/2017 01:05 Re: Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen. [Re: MisterMicha]
Orangedevil Offline
Member

Registered: 04/01/2006
Loc: Noord-Brabant
Het is natuurlijk wel een goede locatie aan de kust. Ik ga er van uit dat niet iedereen die in dit park slaapt ook 3 dagen naar Plopsa gaat ofzo.

#2382436 - 08/01/2017 11:08 Re: Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen. [Re: Orangedevil]
Jonathan Offline
Member

Registered: 12/07/2015
Loc: Blaasveld
En met kleine kinderen geraak je ook al niet zo snel rond als er overal 1 personeelslid staat.

#2382481 - 08/01/2017 16:28 Re: Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen. [Re: MisterMicha]
Debbaut Offline
Let's ride!

Registered: 20/03/2015
Loc: Nederland
Origineel bericht van: MisterMicha
Het pret- en waterpark samen zijn al amper dagvullend, laat staan dat je een weekend alleen voor de parken gaat. Ik ben benieuwd op wat voor een bezettingsgraad men inzet.

Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens, voor onze leeftijd is het inderdaad niet dagvullend, maar met twee kinderen van respectievelijk 5 en 8 jaar ben je makkelijk een hele dag weg op een rustige dag in het park alleen al. Daarbij kan je het ook zo zien: Vrijdagavond na school vertrekken we al naar De Panne, zaterdag hebben we een hele dag tijd om het park te bezoeken en zondag kunnen we lekker terug op het gemakje naar huis.
Maar ik weet ook niet of een hotel en camping/resort samen een heel goed plan is. Ze hadden misschien beter eerst het hotel gebouwd en na drie jaar een evaluatie gedaan om te bepalen of er nood is aan extra overnachtingsaccommodatie. Nu is het heel veel in n keer.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze die extra grond niet gebruiken voor extra zones voor het park?

#2382526 - 08/01/2017 20:05 Re: Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen. [Re: Debbaut]
Helix Online   content
Member

Registered: 28/07/2015
Loc: Antwerpen
Originally Posted By: Debbaut
Originally Posted By: MisterMicha

Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens, voor onze leeftijd is het inderdaad niet dagvullend, maar met twee kinderen van respectievelijk 5 en 8 jaar ben je makkelijk een hele dag weg op een rustige dag in het park alleen al. Daarbij kan je het ook zo zien: Vrijdagavond na school vertrekken we al naar De Panne, zaterdag hebben we een hele dag tijd om het park te bezoeken en zondag kunnen we lekker terug op het gemakje naar huis.
Maar ik weet ook niet of een hotel en camping/resort samen een heel goed plan is. Ze hadden misschien beter eerst het hotel gebouwd en na drie jaar een evaluatie gedaan om te bepalen of er nood is aan extra overnachtingsaccommodatie. Nu is het heel veel in n keer.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze die extra grond niet gebruiken voor extra zones voor het park?

Extra zone's zouden nooit zoveel geld opleveren als een vakantiepark.

Natuurlijk gaat dit vakantiepark een succes zijn. Vergeet niet dat het vlakbij de Belgische kust vind, en dat een heel groot deel van het land zich jaarlijks verplicht voelt op zijn minst een weekendje hier door te brengen.

#2382540 - 08/01/2017 21:23 Re: Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen. [Re: MisterMicha]
Glenn_ Offline
Ge-coasterspoeld

Registered: 11/05/2006
Loc: Belgie
Originally Posted By: MisterMicha

Volgens mij is dat ook niet echt hun doel. Heel wat gezinnen willen ook genieten van een dagje aan de zee en om dat dan te doen op een "belevingslocatie", is zeker en vast het hotel en vakantiepark ideaal.

#2382713 - 09/01/2017 16:39 Re: Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen. [Re: Glenn_]
daffie Offline
Duck Story

Registered: 25/11/2003
Loc: Hillegom
Je moet dit mijns inziens zien zoals Duinrell. Voor ons nauwelijks dagvullend; maar voor gezinnen met kinderen helemaal prima.
Ook promoten ze duidelijk de kust, Den Haag, Scheveningen, de Bollenstreek e.d. in hun reclamemateriaal.
Volgens mij is de bezettingsgraad van de vele honderden huisjes helemaal prima.

En in de winter kunnen er asielzoekers in.

#2383575 - 13/01/2017 12:10 Re: Plopsaland de Panne gaat een vakantiepark bouwen. [Re: daffie]
AsproDisney Offline
Disneyfanaat

Registered: 13/11/2008
Loc: Bruges, Belgium
De Vlaamse kustlijn (ongeveer 65km breed, lopend van De Panne aan de Franse grens tot Knokke aan de Nederlandse grens) trekt volgens tellingen van Toerisme Vlaanderen jaarlijks zo'n 7 miljoen bezoekers.

Zelfs al is Plopsaland zelf geen meerdaagse bestemming, de gehele streek is het in ieder geval wel.

Dit vakantiepark wordt overigens wel een flinke concurrent voor Sunparks Oostduinkerke-aan-zee (groep P&V-Centerparcs) dat op ongeveer 15min rijden van Plopsaland ligt.

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Legoland Duitsland gaat Pirate Island hotel bouwen voor 2018
by The_Bullgod
20/01/2017 08:35
Knoebels brengt gevoel van klassieke ride terug met nieuwe ride "Over The Top"
by The_Bullgod
19/01/2017 21:05
Ferienzentrum Schloss Dankern 2017: Reise durch das Mittelalter (tube coaster)
by Guy
19/01/2017 15:43
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
17/01/2017 22:57
Handige jaarkaart om verschillende dierentuinen te bezoeken?
by RRA
17/01/2017 18:57
De laatste kermisclub topics
Temple fair (Wat Krokkrat, Thailand) 2017
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 18:28
Dordrecht (17 t/m 25 juni 2017)
by sheep
19/01/2017 12:34
Global Carnival Bangkok (Thailand) 2016
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 06:19
De laatste keer opbouw Londen City Coaster
by Mutsel
19/01/2017 06:18
Hangover Tower Ewald Schneider
by geroniemo1
17/01/2017 11:41
Who's Online
19 registered (Hjalmar, DHZ070, 3D_Animator, Helix, droesie, Bredeche, EelcoB, stoplichtwinner, GlennVansp, Infinity, Lars15, Aalscholver, Let's Move, KermisKlapwijk, NoLimits131152, Harkmeisje, Star_World, 2 invisible), 98 Guests and 8 Spiders online.
Newest Members
TopScanFan, Michiel197, Lev, LordOnip, flamingo
8944 Registered Users
Forum Stats
8944 Members
24 Forums
12385 Topics
332701 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Cornelius (19), pagode (57), Silvirio (32), yatsemata (31)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
40 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom