Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 - voorronde

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 4 of 14 < 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 >
Topic Options
Rate This Topic
#2377751 - 13/12/2016 13:52 Re: Making-of serie Symbolica [Re: SJMD]
Bram Online   tongue
12 cabins, 12 vacancies

Registered: 06/05/2001
Loc: Eindhoven
Originally Posted By: SJMD
Die schets rechts beneden geeft wel goed weer wat er knelt aan de huidige opzet van torens: ze zijn gewoon uit elkaar geschoven om meer te spreiden over het showgebouw.

Ik denk dat het enige 'probleem' is dat die toren tussen de rechter entree toren en de minion toren te ver naar links zit gedrukt. Met een hele vlugge photoshop poging kan je al zien wat het effect was als die toren een metertje meer naar rechts was gebouwd. Ik verwacht ook nog wel iets van groen erachter ... en dan zou je zoiets krijgen. Oogt het meteen wat meer in balans.

Edited by Bram (13/12/2016 13:59)

#2377754 - 13/12/2016 14:28 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Bram]
Rollertoaster Offline
Vogelvrij in 3D

Registered: 22/05/2004
Loc: Liberty City
Iets anders, het luikje dat de "gillende mond" van de berucht Miniontoren vormt, is in de concepts veel minder opvallend en valt zelfs geheel weg in het geheel. Het geeft een heel andere vorm aan het ding en het lukt me ook (bijna) niet meer om daar nog een Minion in te zien.

#2377761 - 13/12/2016 15:20 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Sandman]
JeepeeB Offline
Big Bad Panda

Registered: 02/01/2005
Loc: Pijnacker
Originally Posted By: Sandman
Originally Posted By: Aalscholver

weet je wat het probleem ook is: op de tekeningen links is het camerastandpunt veel te hoog. Erg leuk voor het totaalplaatje, maar de bezoeker ziet het kasteel nooit vanaf 5 meter boven de grond. We zullen er altijd tegenop/omhoog moeten kijken. De samenhang die we daardoor zien inhet linkerplaatje, valt daardoor best wel weg. Het plaatje rechtsonderin laat nog meer samenhang zien, maar helaas staat de Minion-toren toch een stuk verder van het kasteel af in het eindresultaat. Overigens zijn in de tekening de kleuren wat meer in balans met elkaar.

Niet dat het geen mooi eindresultaat is hoor, ik hoop alleen niet dat de Efteling zichzelf misschien een te mooi eindresultaat heeft voorgespiegeld door vanuit het geheel te redeneren en in deze plaatjes niet vanuit het gasten-perspectief te denken.

Zelf zie ik gewoon een paar tekeningen, waarbij met de torens geschoven is naar waarbij ik vermoed gezocht werd naar de beste compositie van de verschillende torens.
Ik denk ook dat met deze tekeningen het nog niet aan de orde was om het kasteel in bezoekersperspectief te zetten maar meer als totaalplaatje.
Want je ziet eerst de minion ver naar rechts (bovenste tekening) dan de minion aan de linkerkant (tekening linksonder) en dan de niet ingekleurde versie zien we de toren strak tegen de rest aan, wat ik eigenlijk ook helemaal geen slecht gebouw zou vinden, van wat ik er van kan zien vind ik het nog wel mooi ook eigenlijk.
Misschien was een torentje er dan toch bij een betere oplossing dan de boel zo te spreiden als dat het nu is?

Wel zie ik ook de tekeningen een kasteel dat egaal van kleur is, en niet zo'n mengelmoes als dat het nu is betreft kleur.
Iets wat wel meteen een stuk rustiger oogt vind ik.
Ik ben benieuwd wat voor details er nog meer "per ongeluk" gelekt gaan worden, maar ik vrees weinig tot niks.
Tenslotte is de Efteling ook niet achterlijk en weet ook dat er een bepaalde groep mensen alle filmpjes frame voor frame uitpluist om maar die verborgen details te vinden.
Hidden Mickey 2.0?? biggrin

#2377764 - 13/12/2016 15:23 Re: Making-of serie Symbolica [Re: JeepeeB]
Bram Online   tongue
12 cabins, 12 vacancies

Registered: 06/05/2001
Loc: Eindhoven
Originally Posted By: JeepeeB

Want je ziet eerst de minion ver naar rechts (bovenste tekening) dan de minion aan de linkerkant (tekening linksonder)

Linksonder is gewoon het huidige zij-aanzicht vanaf Anderrijk

#2377767 - 13/12/2016 15:29 Re: Making-of serie Symbolica [Re: JeepeeB]
Sandman Online   happy

Registered: 03/09/2005
Loc: Margaritaville
Originally Posted By: JeepeeB

weet je wat het probleem ook is: op de tekeningen links is het camerastandpunt veel te hoog. Erg leuk voor het totaalplaatje, maar de bezoeker ziet het kasteel nooit vanaf 5 meter boven de grond. We zullen er altijd tegenop/omhoog moeten kijken. De samenhang die we daardoor zien inhet linkerplaatje, valt daardoor best wel weg. Het plaatje rechtsonderin laat nog meer samenhang zien, maar helaas staat de Minion-toren toch een stuk verder van het kasteel af in het eindresultaat. Overigens zijn in de tekening de kleuren wat meer in balans met elkaar.

Niet dat het geen mooi eindresultaat is hoor, ik hoop alleen niet dat de Efteling zichzelf misschien een te mooi eindresultaat heeft voorgespiegeld door vanuit het geheel te redeneren en in deze plaatjes niet vanuit het gasten-perspectief te denken.

Zelf zie ik gewoon een paar tekeningen, waarbij met de torens geschoven is naar waarbij ik vermoed gezocht werd naar de beste compositie van de verschillende torens.
Ik denk ook dat met deze tekeningen het nog niet aan de orde was om het kasteel in bezoekersperspectief te zetten maar meer als totaalplaatje.
Want je ziet eerst de minion ver naar rechts (bovenste tekening) dan de minion aan de linkerkant (tekening linksonder) en dan de niet ingekleurde versie zien we de toren strak tegen de rest aan, wat ik eigenlijk ook helemaal geen slecht gebouw zou vinden, van wat ik er van kan zien vind ik het nog wel mooi ook eigenlijk.
Misschien was een torentje er dan toch bij een betere oplossing dan de boel zo te spreiden als dat het nu is?

Nou, op beide tekeningen, behalve de niet-ingekleurde editie, zie je gewoon het resultaat dat nu ook in het park staat. Bovenste tekening is vooraanzicht, onderste tekening is zijaanzicht. Ik probeer met mijn post gewoon te illustreren dat de manier van afbeelden voor een andere ervaring kan zorgen dan het daadwerkelijke resultaat. En dat komt hier doordat het totaalplaatje is afgebeeld, een plaatje dat geen enkele bezoeker ooit zo zal zien. Iedereen zal het vanaf de grond zien (of vanaf de pagode, maar da's een ander verhaal), en in dat geval is het perspectief zó dat we een andere compositie zien dan dat de ontwerper voor ogen had staan. Dat is toch geen gek verhaal wat ik hier ophang?

OK doei!
#2377788 - 13/12/2016 17:06 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Sandman]
RamonH Offline
Timetraveller

Registered: 09/05/2003
Loc: Oosterhout
Dat is toch geen gek verhaal wat ik hier ophang?

Nee dat klopt, maar dat is verder ook niet het doel van deze tekeningen, dus wat maakt dat verder uit?

Efteling 1985-1998 ??x · 1999 26x · 2000 45x · 2001 28x · 2002 46x · 2003 58x · 2004 39x · 2005 35x · 2006 23x · 2007 26x · 2008 33x · 2009 40x · 2010 26x · 2011 29x · 2012 29x · 2013 25x · 2014 26x· 2015 32x · 2016 27x · 2017 3x
#2377816 - 13/12/2016 18:58 Re: Making-of serie Symbolica [Re: RamonH]
Staal_en_Verhaal Offline
achtbaan kompel

Registered: 02/11/2016
Loc: Nederland
In dit shot lijkt er aan een van de kleine torentjes die op de muren zijn geplaatst te worden gewerkt.
Maar die torentjes hebben maar 4 kantelen...
Het torentje hieronder heeft er duidelijk meer.

#2377843 - 13/12/2016 21:05 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Staal_en_Verhaal]
Progress Offline
Member

Registered: 24/11/2008
Loc: Rotterdam
Die torentjes op de muren zijn ook wat groter volgens mij. Dit zal wel een ornament voor de binnenkant zijn!

Edited by Progress (13/12/2016 21:06)

#2377886 - 14/12/2016 00:16 Re: Making-of serie Symbolica [Re: RamonH]
Sandman Online   happy

Originally Posted By: RamonH

Nee dat klopt, maar dat is verder ook niet het doel van deze tekeningen, dus wat maakt dat verder uit?

Kudo's voor de dooddoener van vandaag

Leg jij maar eens even uit wat volgens jou het doel van de tekening is, behalve een impressie geven van het eindresultaat. Het is namelijk geen technische tekening.

Edited by Sandman (14/12/2016 09:03)

OK doei!
#2377929 - 14/12/2016 11:06 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Sandman]
Sandman Online   happy

Ik moet zeggen dat Vincent in een ander topic prima verwoordt wat mijn standpunt is:

Originally Posted By: Vincent_Keuchen
(...)

Maar -en daar ging het op een ander plek ook over- de kritiek op de indeling van de torens zoals we het nu beleven in het park, weliswaar nog in aanbouw, is een gevolg van deze manier van tekenen. De tekening gebruikt zichtlijnen die je in het echt niet hebt.

Ik vraag me af of men het gebouw niet in een 3D programma kritisch heeft bekeken vooraf, want dan zou men dit verschil toch ook zelf ervaren hebben.

OK doei!
#2377935 - 14/12/2016 11:29 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Sandman]
Gerben Offline
Franse Flierefluiter

Registered: 29/04/2001
Loc: Breda
Origineel bericht van: Sandman
Ik moet zeggen dat Vincent in een ander topic prima verwoordt wat mijn standpunt is:

Origineel bericht van: Vincent_Keuchen
(...)

Maar -en daar ging het op een ander plek ook over- de kritiek op de indeling van de torens zoals we het nu beleven in het park, weliswaar nog in aanbouw, is een gevolg van deze manier van tekenen. De tekening gebruikt zichtlijnen die je in het echt niet hebt.

Ik vraag me af of men het gebouw niet in een 3D programma kritisch heeft bekeken vooraf, want dan zou men dit verschil toch ook zelf ervaren hebben.

Denken jullie echt dat dit de enige tekeningen zijn die ze hebben gemaakt? Dit is puur een impressie voor publicatie.

#2377943 - 14/12/2016 11:52 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Gerben]
Eftelflags Offline
Eventmanager

Registered: 05/05/2003
Tot nu toe kan ik 1 kritiekpunt ontdekken bij Symbolica; het ziet er allemaal net niet mooi uit van de buitenkant. Ik zie een grote loods, een groene muur, een groot dak, wat random torentjes geplaatst op het dak, rare forced perspective en het gemis van een samenhang. Op de concept arts ziet het er allemaal velen malen beter uit, ben benieuwd of de Efteling kritisch genoeg is om wellicht nog wat aanpassingen te doen in kleur, aankleding of wat dan ook.

Neemt niet weg dat ik rotsen bij de waterval en onder het kasteel wel heel sjiek vind. Ben erg benieuwd naar de beplanting en de aankleding van de ruimte langs Symbolica.

#2377945 - 14/12/2016 11:56 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Eftelflags]
Progress Offline
Member

Registered: 24/11/2008
Originally Posted By: Eftelflags
rare forced perspective

Kun je hier een voorbeeld van geven? Ik snap wat je met je overige kritiekpunten bedoelt, maar bij deze is het me niet helemaal duidelijk.

#2377948 - 14/12/2016 12:02 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Eftelflags]
Alexander_H Offline
Member

Registered: 06/07/2003
Loc: limburg
Originally Posted By: Eftelflags
Tot nu toe kan ik 1 kritiekpunt ontdekken bij Symbolica; het ziet er allemaal net niet mooi uit van de buitenkant. Ik zie een grote loods, een groene muur, een groot dak, wat random torentjes geplaatst op het dak, rare forced perspective en het gemis van een samenhang. Op de concept arts ziet het er allemaal velen malen beter uit, ben benieuwd of de Efteling kritisch genoeg is om wellicht nog wat aanpassingen te doen in kleur, aankleding of wat dan ook.

Neemt niet weg dat ik rotsen bij de waterval en onder het kasteel wel heel sjiek vind. Ben erg benieuwd naar de beplanting en de aankleding van de ruimte langs Symbolica.

Wat een kul verhaal, ik vind het allemaal super geweldig en prachtig. wink

Ik heb vooral bij de rechter toren dat het niet in het pulletje valt.
Nog een zooi bomen en hangplanten kunnen veel verschil maken.
Moeten nog grote gouden pieken op de torens, lantaarns etc.
Het glas in de entreetorens zal de aanblik ook wat aangenamer maken.

Ik vond het eerst jammer dat er torens en muren zoveel verschillenden tinten kregen, maar nu het allemaal samenkomt vind ik het wel wat hebben.

Edited by Alexander_H (14/12/2016 12:03)

#2377949 - 14/12/2016 12:07 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Sandman]
Remkoow Offline
met een k

Registered: 07/07/2005
Loc: Zuid-Holland
Origineel bericht van: RamonH

Leg jij maar eens even uit wat volgens jou het doel van de tekening is, behalve een impressie geven van het eindresultaat. Het is namelijk geen technische tekening.

Het is een gevelaanzicht, zoals we ook van Hartenhof kennen. Het doel is een beeld geven van de gehele gevel, maar iedereen (ook de maker) weet dat je dat nooit zo gaat zien omdat er geen perspectief in de tekening zit. En daarom hebben we van zowel Hartenhof als Symbolica ook tekeningen met perspectief gekregen, die wél een realistisch beeld geven vanuit een bepaald standpunt.

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
[WDS] Sluiting Cinémagique
by kristof
Yesterday at 01:41
De Efteling met carnaval
by eftel1ngfan
25/02/2017 23:38
[TR] Voor het eerst in Disney California Adventure: KA CHOW! - Januari 2017
by larsjanssuh
25/02/2017 14:44
[TR] Roadtrip to Polen dag 1: Erlebnispark Tripsdrill 31 juli 2016
by pampie
23/02/2017 07:05
Nieuwe musical in het Efteling Theater: De Sprookjessprokkelaar
by
22/02/2017 16:11
De laatste kermisclub topics
Hoensbroek (zaterdag 14 t/m dinsdag 17 oktober 2017)
by den_the_men
Today at 06:06
Heerlen (vrijdag 6 t/m woensdag 11 oktober 2017)
by den_the_men
Today at 06:05
Hoensbroek (zaterdag 24 t/m dinsdag 27 juni 2017)
by den_the_men
Today at 06:03
Heerlen (vrijdag 16 t/m woensdag 21 juni 2017)
by den_the_men
Today at 06:02
Aalsmeer
by Coca Cola
Yesterday at 17:40
Who's Online
22 registered (Sandman, Erik89, BrandonS, rcth, CarlosAmigos, stay_cool, Ropo, mariner, SoCal, Aryogaton, Slalamander, Aalscholver, HarmL98, Bredeche, hyyyper, julioot, 4 invisible), 59 Guests and 6 Spiders online.
Newest Members
Maxieeeee, lmluiten, DaanH, coensen, KoenvdBrand
8961 Registered Users
Forum Stats
8961 Members
24 Forums
12624 Topics
339778 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
3D_Animator (32), KermisFreaker93 (24), Richie (31)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
111 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Fotowedstrijd 2016 - Voorronde
Fotowedstrijd 2016 - Voorronde