Hallo allemaal. Bedankt voor jullie complimenten. Om julle vragen te beantwoorden zal ik er wat dieper op ingaan door wat foto's en info te geven over de bouw van deze molen.
De Beginfase!

De krans met 't tandwiel met daartussen ingefreest de naaldlagers.
In de grijze koker zit 'n wormwiel die de cilinder mechanisch naar buiten of naar binnen beweegd.
Daaraan heb ik de sleepringen bevestigd.
Op de kopse kant van de grijze kokor is een gelagerd tandwiel bevestigd, met daaraan een 12 volt motor voor het draaien van 't exentriek en de vork.
Om de vork heen zit ook weer een gelagerde draaischijf voor de ophanging van de trekstangen die de 5 armen omhoog gaan tillen.
Hier zie je een van de armen met daaraan de kruizen. In de messing koker zit ook weer een motor, lagers en sleepringen. De gondel is 'n houten prototype.
Aan de uiteinden van de kruizen zitten gloeilampjes bevestigd voor 't verlichten van de gondel.
Hier zie je de volledige opstelling van de molen. Er zijn een aantal onderdelen niet volledig afgemaakt, zoals de octopussen op de bollen en de kassa, maar dat komt nog terzijnertijd.
De Turbo Polyp heeft een diameter van ruim 1 meter en is demontabel. In delen wordt deze molen opgeborgen in stofvrije kisten om beschadigingen tegen te gaan. Er zijn geen vrachtwagens erbij.
Ik kon er geen gepast soort harmonica (stofzuigerslang) voor de middenton aankomen, maar ik vond dit niet storend omdat je zo wel kan zien hoe het mechanischme werkt.
Morgen probeer ik een aantal filmpjes van het exentriek te plaatsen.