|
- 07/04/2011 17:35
|
Re: Het Raveleijn
[Re: NielsD]
|
BBT
Member
Registered: 13/11/2005
Loc: lier (BE)
|
Kleine vraag; waarom staan er altijd 2 figuren bij het doek van de draak? Waait het anders weg of hebben ze ook echt een functie? De moment dat de draak tot leven komt hebben deze 2 figuren de taak om het doek los te maken en van de draak weg te halen. (doek hangt vooraan vast)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 07/04/2011 17:54
|
[Re: BBT]
|
NielsD
Voice-Over
Registered: 30/06/2003
Loc: Tilburg
|
Kleine vraag; waarom staan er altijd 2 figuren bij het doek van de draak? Waait het anders weg of hebben ze ook echt een functie? De moment dat de draak tot leven komt hebben deze 2 figuren de taak om het doek los te maken en van de draak weg te halen. (doek hangt vooraan vast) Maar zou het dan niet logischer zijn dat ze aan komen lopen als het nodig is?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 07/04/2011 18:18
|
|
jeroen_twee
Inmiddels 25!
Registered: 14/07/2003
Loc: Noord Brabant
|
Klopt. Ik stond trouwens na de eerste try out op maandag bij het overdekt terras van Het Wapen. Daar kwam zo'n man gelopen, via de arena, die zei dat ze zo 'plofpotten' af zouden laten gaan, en we dus zand in ons haar konden krijgen. Fijne plek voor een colatje tijdens een show!  Het kraanwater van de toiletten van datzelfde restaurant is trouwens warm, ik vraag mij af wat het WWCW daarvan vind 
|
|
Algemene voorwaarden: Het is niet toegestaan deze post of delen van deze post te herproduceren en (her)publiceren via welk medium dan ook zonder voorafgaande toestemming van de rechthebbende. Hieronder vallen ook de getoonde foto's waarvan de rechten bij de auteur van deze post liggen. Indien u de informatie uit deze post wilt gebruiken dient u een PM te sturen.
|
|
|
|
|
|
|
- 07/04/2011 19:24
|
|
TheBigL
Member
Registered: 22/01/2006
Loc: Sprang-Capelle
|
Kleine vraag; waarom staan er altijd 2 figuren bij het doek van de draak? Waait het anders weg of hebben ze ook echt een functie? De moment dat de draak tot leven komt hebben deze 2 figuren de taak om het doek los te maken en van de draak weg te halen. (doek hangt vooraan vast) Maar zou het dan niet logischer zijn dat ze aan komen lopen als het nodig is? Dat zou logischer zijn, maar ze moeten het naar beneden houden, omdat het met stevige wind vanzelf loskomt. Ze hebben inmiddels gethematiseerde kleding, zodat ze minder opvallen...
|
|
|
|
|
|
|
- 07/04/2011 19:29
|
[Re: jeroen_twee]
|
Roberto_BOZ
Writer
Registered: 22/03/2007
Loc: Bergen op Zoom
|
De mannen stonden er ook om het doek tegen te houden, want deze wilde nogal eens omhoog wapperen. Maar goed, de show. Ik denk dat er zeker potentie in zit. De kostuums zijn prachtig, de draak is gaaf, de muziek is schitterend... En toch is de show wat rommelig. Voor zij die het niet willen lezen: De eerste 5 minuten wordt de blinde man in een kooi gezet. Dit is weinig spectaculair en erg saai, omdat de intro zo wordt aangezet dat je verwacht dat de kinderen zo de arena in denderen. Daarna doen ze eigenlijk niet meer dan 5 minuutjes rondjes rennen en is het gewoon een grote zooi op het toneel. Iedereen loopt door elkaar heen en de draak wordt per kop onthuld, een drietal van de kinderen krijgt elk een moment om een van de koppen om te brengen. Ook dit is erg saai, en de rest staat er een beetje vaag bij. Pas als de draak echt tot leven komt en gaat staan, wordt het gaaf. Veel stunts gingen helaas wel mis (surfen achter een paard deed de acteur bijna in de coulissen belandden), maar toch een goede climax! Het eerste kwartier kan dus wel beter. Ik denk aan meer humor en de acteurs zouden toch kunnen praten. Of in ieder geval een duidelijkere choreografie.
Een vervolg zit er wel in, de vijand blijft leven en ontkomt. Dus als de show is uitgebloeid, kan het snel ge-upgrade worden naar een vervolgshow.
Ik denk dat wel helemaal goed gaat komen. Het was pas de premiere. Ik denk dat de show over een jaartje als een huis staat, en ga dan zeker nog eens kijken. Mijn advies is dus ook om nog even tot de zomer te wachten om de show te kijken. Verder, hartstikke bedankt voor de leuke middag Efteling en dat we hierbij aanwezig mochten zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 07/04/2011 19:35
|
[Re: _Nick_]
|
EntertainerActor
ThemeparkFly
Registered: 11/01/2007
Loc: Ijsselstein, utrecht
|
ZOOO wat een show joh! Top gedaan Efteling. En veel effecten. Ik ben persoonlijk niet zo van ridders enzo, maar dit heeft me wel overtuigd om de show in het echt te wille bekijken. EDIT: Als het nog beter wordt zoals ik las, dan staat die show bijna gelijk met mijn persoonlijke favo shows: Fantasmic en Illuminations Reflection of Earth.
Edited by tpfly (07/04/2011 19:42)
|
|
Gewerkt bij: Walibi World 4 jaar [Attracties Operator Halloween Acteur] Gewoond op bungalowpark 2005 2008 & Konigningjuliana Toren 4 maanden Entertainment 2010 & Disneyland parijs 4 maanden Horeca, 2010 Gewoond op La Boiserie. En alle baantjes waren full time
|
|
|
|
|
|
|
- 07/04/2011 19:48
|
[Re: Heraut]
|
blaaskaak
Mister themepark 2012
Registered: 15/01/2001
Loc: Utrecht
|
Zo, Raveleijn is eindelijk nu eindelijk officieel geopend. Vanaf morgen kan iedereen de voorstelling bekijken. De bouw is klaar, en daarmee ook het einde van dit topic. De opening mag besproken worden in dit topic en voor overige dingen mag iemand een knispersvers algemeen Raveleijn topic openen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
|
|
|
49 registered (hurkie, dego, cooldriver, dj_dennis, Gerda, Jogumpie, blaaskaak, Extraxyz, Coasterguy, Flatliner, JohanR, Disneytom, BreakerFreaky, edwint, Jasper07, Drommels, 10 invisible),
108
Guests and
59
Spiders online. |
|
7665 Members
27 Forums
13534 Topics
462778 Posts
Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
|
|