Sponsor

Forumregels

Uiteraard kan een groot forum zoals Themepark.nl/Kermisclub.nl niet zonder een aantal huisregels. Deze huisregels zorgen ervoor dat het op het forum een goede sfeer hangt en elkaar niet in de haren zal vliegen. De forumregels zijn terug te lezen in onze FAQ

Facebook community

Behalve ons forum kan je ons ook vinden op facebook! Wordt lid van de community op facebook en laat aan je vrienden zien dat jij onderdeel bent van de Themepark community!

Themepark op Facebook

info@themepark.nl

Heb je vragen over aanmelden, de website, de themepark organiser, de kermis organiser of klachten neem dan contact op met ons via info@themepark.nl. Wij streven er naar zo spoedig mogelijk antwoord te geven.

Themepark.nl - Over ons

Themepark is begonnen op 21 mei 2000. Begonnen om de ontwikkelingen te volgen van het voormalig Six Flags Holland is het uitgegroeid tot het grootste Nederlandstalige forum op het gebied van pretparken en kermissen. De Kermisclub is in de beginjaren samengesmolten met Themepark en sinds die tijd hebben ook de kermis liefhebbers hier een vaste plek gevonden om te discussiëren over kermissen en het delen van foto reportages van kermissen door heel Europa. Het forum is in het afgelopen decennium uitgegroeid van kleinschalige community naar een groot en breed platform waar behalve liefhebbers van pretparken en kermissen ook steeds vaker de mensen uit de branche meelezen en mee discussiëren.

Al sinds 2000 organiseert Themepark jaarlijks diverse meetings in pretparken en op kermissen. Walibi Holland, De Efteling, Kermis Best, Cranger, Kermis Tilburg, HeidePark, Alton Towers en Tivoli Gardens. Themepark reist heel Europa door voor de meetings waar de pretparken en kermissen graag bereid zijn mee te werken aan de organisatie en zo voor de forummers unieke extra's kan aanbieden wat deze gedeelde hobby nog net iets leuker maakt dan wat het al is.

Voor het beheersbaar houden van het forum is er een enthousiast team van pretpark- en kermisfanaten dagelijks druk bezig om deze website geheel vrijwillig draaiende te houden. Dit enthousiaste team van vrijwilligers is op de website beter bekend als de staff.

De staff van Themepark/Kermisclub is ingedeeld in diverse teams die zich bezig houden met hun kerntaken. De individuele staffleden stellen zichzelf voor als je klikt op hun naam. Heb je een vraag aan een stafflid specifiek dan kan je hem of haar ook mailen op het e-mail adres. Algemene zaken kunnen beter via het algemene correspondentie adres verlopen omdat een individuele staffer je hier vermoedelijk niet rechtstreeks mee kan helpen.

Organisers

Op onze website hebben we de Kermisclub organizer en de Themepark organizer. Deze worden onderhouden door de forummers. Je kan zelf zaken toevoegen of aanpassen.

Achter de schermen worden de wijzigingen die door forummers zijn gemaakt gecontroleerd, goed- of afgekeurd en eventueel aangevuld. Dit gebeurt door enkele KC-ers en TP-ers die in het verleden veel aanvullingen en wijzigingen hebben gedaan. Dit Organiser-team houden de organizers dus niet bij, maar reguleren en controleren vooral. De inhoud komt van de forummers! Mocht je iets tegenkomen in de organizers wat mogelijk onjuist is of een aanvulling behoeft kan je uiteraard lid worden van het forum en zelf je wijziging doorvoeren. Lukt dat niet en wil je toch een wijziging doorgeven stuur dan een e-mail naar ons contactadres o.v.v. "Organizers" en het Organizer team zal je mail bekijken en eventueel verwerken in de Organizers.

blaaskaak

Ik ben Hans, op het forum bekend als Blaaskaak. Een zomaar gekozen naam, want ik vond themepark.nl niet zo geweldig toen ik me aanmelde. Ik meldde me aan lekker met de hellendoorn meeting mee te gaan, een park waar ik nog nooit geweest was en met al die extra's vond ik dat een goede reden om toch eens te gaan! Ik ben als een speer gaan forummen na m'n 1e meeting (die in six flags holland was) en later dat jaar moderator geworden in het efteling forum. Dat stokje is inmiddels overgedragen aan RoelerMF.

Ik heb alles wat "kinds" en wat met pret maken te maken heeft altijd al buitengewoon leuk gevonden en ben daar altijd al door aangetrokken geweest. Altijd al "de gekke oom" geweest die elke familie heeft die veel met de kinderen optrok. Pretparken is dan een logisch gevolg. En ook de jaarlijkse kermissen in de buurt ging ik altijd trouw af. Ben gaan leren voor Electronica en daarna informatia. Tussendoor een keer besmet geraakt met het ballonvirus en binnen een jaar was ik nederlands kampioen. Een titel die ik 2,5 jaar lang gedragen heb.

Je kunt me verder vaak in de bioscoop vinden, en 36 uren per week bij RTV Utrecht, de regionale omroep voor Midden Nederland alwaar ik systeembeheer doe. Op themepark.nl bemoei ik me met beleid en ben ik hoofdverantwoordelijke voor het technisch soepel laten draaien van het forum.

Irene

Hallo allemaal,

Ik ben Irene en wandel sinds juli 2004 op het forum rond. Ik ben hier gekomen doordat ik foto's en informatie zocht over de kermisattractie Hyper. Die was tot mei dat jaar van de fam. Vader geweest waar ik destijds werkte.

Op dit moment werk ik allang niet meer op de kermis en kom ik er nog maar af en toe. Ik ga meestal met Robert, mijn vriend. Hem heb ik leren kennen via het forum, en sinds juli 2010 wonen we ook samen. Ook veel van mijn vrienden en kennissen ken ik via Themepark! Dit maakt Themepark voor mij ook zo bijzonder, het is meer dan een forum.

Op het forum vinden jullie me vooral achter de schermen, ik hou me bezig met de mail, de aanmeldingen voor de meetings en de betalingen rondom de meetings. Ook lees ik veel mee op het forum en reageer ik ook nog weleens wanneer ik denk iets toe te kunnen voegen.

Mocht je meer willen weten dan ben ik te bereiken via PM of mail!

Mirry

Hallo allemaal ik ben Mirjam, ook wel Mirry op het forum. Ik woon samen met Bas (insomniac) en hebben inmiddels een dochtertje Meike. In het dagelijkse leven werk ik als verpleegkundige in een Algemeen ziekenhuis.
Nadat Bas elke avond achter dit 'rare' forum zat, toch maar eens gevraagd wat dit nu was. Hij gaf mij de tip om ook aan te melden, maar ja ik houd niet van achtbanen. Volgens hem maakte dat niks uit, en inderdaad het maakte ook niks uit. Wel heb ik even gedacht van mijn achtbaanangst af te komen, maar nee helaas ik vind die dingen toch echt niet leuk.

Bij binnenkomst in de staff ben ik in eerste instantie aangenomen voor het Disneyforum. In de afgelopen jaren is dit toch wel veranderd. Disney blijf ik helemaal geweldig vinden, maar ben niet zozeer in die mate bezig met het pretpark om hier een forum mee te runnen. Dus dat stokje is inmiddels overgedragen, maar TP zit me toch in mijn hart. Ik ben dan op het forum zelf als Moderator niet veel meer te vinden, maar achter de schermen heb ik zo mijn eigen dingetjes. Houd me bezig met de financiën van TP, toelating van nieuwe forummers en de e-mail. Een taak waar ik me helemaal ik kan vinden.

Willen jullie nog meer van me weten, mail of PM me gerust.

Groetjes Mirjam

PW

Ik ben Patrick, op het forum, voor vrienden en de rest van de internetwereld PW genaamd. Waar komt PW vandaan, heel gemakkelijk Voornaam (Patrick) en Achternaam (van 't Westeinde). Kort en krachtig, eenvoudig te onthouden voor iedereen.

De levenshistorie van mij is begonnen op 21 december 1977 in het mooie Zeeuwse plaatsje Lewedorp, dit ligt tussen Goes en Middelburg in. Daar heb ik de basisschool gedaan en de brugklas om vervolgens te verhuizen naar een dorp onder de rook van Goes, Kloetinge genaamd. Daar heb ik de middelbare school op het Sint Willibrord College (ST. WC in de buurt, inmiddels Ostrea Lyceum) doorlopen. Na deze school ben ik in Breda de Hogere informatica Opleiding(HIO) gaan volgens aan de HTS van de Hogeschool Brabant (Avans genaamd tegenwoordig).
Na de HIO (in 2001 afgerond) ben ik vervolgens gestart, als een SAP XI consultant, bij een groot Nederlands/Brits IT-bedrijf (Logica genaamd). Waar ik tot maart 2009 met plezier hebt gewerkt om vervolgens mijn carriere verder te ontwikkelen bij een kleiner consultancybureau in de HR-wereld. De werkzaamheden hebben geleid tot een verhuizing naar Capelle aan den IJssel. Dit heeft als voordeel dat ik overal sneller ben, vooral voor kermissen en pretparken.

Mijn passie voor de kermis is ontstaan in Lewedorp. Waar elk jaar een kleine kermis staat. Maar altijd kwamen de exploitanten bij mijn oma om water en elektriciteit, tevens kwamen ze bij ons in de bakkerij om brood te halen. Al die lampjes, de geur, de muziek, het steeds opbouwen en afbreken, de mensen proberen te vermaken hebben bij mij geleid tot deze “verslaving”. En nog steeds zijn dit voor mij de dingen die iedere kermis uniek maken.

In de tijd voor het internet bezocht ik vooral de kermissen in de buurt van Goes en dan alleen van de grotere plaatsen in Zeeland. Met de start van de opleiding HIO kwam ook internet in huize PW. Op internet ben ik verder gaan zoeken naar kermis en pretpark sites. Vervolgens kwam op de HetNet Club van Dannis uit en op de site van Insomniac terecht. En ja van het een komt het ander, zo kwam dus ook Themepark.nl/kermisclub.nl in beeld. Ik vond en vind het nog steeds een geweldige site die mijn hobby aanzienlijk heeft doen uitbreiden en blijft uitbreiden. Sinds mijn lidmaatschap ben ik op de meest vreemde plaatsen in binnenland en buitenland geweest. De eerste bezochte grote Duitse kermis heeft bij mij veel indruk achtergelaten.

In het begin durfde PW nog niet zo goed een reactie te plaatsen, maar nadat, een half jaar nadat ik lid geworden was, de eerste post uit mijn vingers kwam, wist ik dat ik er nog vele zouden volgen. En sinds midden maart 2003 ben ik een van de moderators in het kermisgedeelte. Naast het modereren op het forum ben ik achter de schermen, samen met een 2 collega staffleden, verantwoordelijk voor het technisch onderhoud van het forum en de bijbehorende tools (zoals de frontpage, de organizers, etc), naast die activiteiten zet ik me achter de schermen ook in voor een stuk beleid.

Dankzij Themepark.nl/Kermisclub.nl is mijn vriendenkring ontzettend is uitgebreid en ook goed voor het liefdesleven (mijn vriendin is ook actief op het forum).

We komen elkaar vast tegen op het forum of een van de vele officiële of onofficiële meetings of gewoon in het wild. Schroom niet om me aan te spreken, PW bijt niet.

Silvirio

Silvirio is bedacht op een avond waarbij bier een grote rol speelde. Meer weet ik niet meer maar toen gebruikte ik de naam vrijwel overal op internet.

In het echte leven heet ik Michel en ben ik woonachtig in Zutphen.

Themepark werd voor mij het dagelijkse forum toe ik in aanraking kwam met kermisclub.nl via de achtbaan Mag1c One Spinning Coaster. Daar werd vermeld dat er een één of andere gek constant ritjes maakte en daarvan verslag deed op het internet.

Vanaf dat moment was ik eigenlijk niet meer weg te slaan hier. Dit resulteerde dan uiteindelijk dat ik tot de staff mocht toetreden.

Naast de diverse kermissen mag ik ook graag naar pretparken gaan, eigenlijk minimaal 2 keer per jaar.

Drommels

Ik ben Sander, op het forum wel bekend als Drommels.
Ik ben geboren in 1984 in Oost-Souburg, een dorp bij Vlissingen aan de prachtige Zeeuwse kust, hier woon ik nog steeds.

Nadat ik in 2007 ben afgestudeerd aan de opleiding elektrotechniek van de Hogeschool Zeeland ben ik aan de slag gegaan als elektrisch engineer bij één van de grootste industriële dienstverleners van Nederland.

Als kleuter heb ik (zoals waarschijnlijk zovele jongens) mijn eerste doos Lego gekregen, en sindsdien is de collectie steeds verder uitgebreid. Het begon met simpele bouwwerken, maar deze werden steeds complexer en zo ben ik eigenlijk langzamerhand de kermis modelbouw in gerold.
Vroeger was ik dan ook vaak te vinden op de dorpskermis, vooral bij de opbouw, en dan ’s avonds thuis snel alles proberen na te bouwen. Naarmate ik ouder werd ben ik ook naar de grotere kermissen in de buurt gaan kijken zoals Vlissingen en Middelburg, hierbij werden mijn modellen dus ook steeds complexer. Later ben ik begonnen alles elektrisch te maken, dit is begonnen met één enkele motor, maar dit werden er snel meer en natuurlijk moest ook alles verlicht worden.
Omdat ik steeds meer werk van de verlichting ging maken en ik het zonde vond om de lego modellen elke keer weer te slopen en de verlichting weg te kunnen gooien ben ik Faller kermisattracties gaan bouwen en verlichten.

Met de komst van internet thuis ben ik wat rond gaan kijken naar modelbouw en kermisfoto’s, zo kwam ik al snel op TP terecht. Na een hele tijd eerst alleen gekeken te hebben heb ik mij in 2005 ingeschreven op het forum. Vandaag de dag bezoek ik regelmatig de grotere kermissen in het Zuiden van het land, België en het Westen van Duitsland. Verder ben ik nog steeds bezig met het bouwen van attracties, aangespoord door de foto’s in de modelbouwhoek van TP probeer ik steeds weer nieuwe dingen uit.

Sinds 2008 ben ik actief als moderator van de modelbouwhoek op TP.

Wie weet tot snel op de kermis of op een modelbouw tentoonstelling.

Serge

Mijn naam is Serge en ik ben mede-oprichter van www.themepark.nl .
In het echte leven ben ik IT Consultant bij een grote multinational.
Naast mijn pretparken hobby ben ik ook nog de vader van Floris en getrouwd met Marieke.
Mijn facinatie voor pretparken en achtbanen stamt al uit mijn vroege jeugd.
Sinds mijn eerste bezoek aan de Efteling begin jaren 70 ben ik besmet met een virus wat pretparken heet en waar ik nooit van hoop te genezen.

Guy

Hallo!
Ik ben Gijs, maar op het forum heet ik Guy. Niet alleen omdat de naam Gijs al bezet was, maar ook omdat ik zowel tijdens mijn werk in Disneyland Paris als in Walt Disney World in Orlando zo heette. Ik nam met die naam de telefoon op en iedereen, die geen Nederlands sprak, noemde me ook zo en daarom reageer ik ook op die naam. Het is ook letterlijk de Engelse vertaling van mijn naam, die in het buitenland toch al niet uit te spreken was.

Ik ben op 29 januari 1981 geboren in het Utrechtse Soest. Op mijn 12e ben ik echter naar Hamburg in Duitsland verhuisd, waar ik de eerste drie jaar van de middelbare school heb gedaan. Uiteindelijk ben ik ook afgestudeerd in Duitse taal en cultuur aan de Universiteit van Utrecht. Ik heb stage gelopen in Phantasialand en heb twee keer in Orlando en meer dan een jaar bij Disney in Parijs gewerkt. Inmiddels ben ik weer een tijdje terug in Nederland, waar ik waarschijnlijk ook zal blijven voorlopig.
Pretpark- en kermiskoorts heb ik al veel langer. De kermis in Soest was letterlijk om de hoek en was er dan dagelijks te vinden. Bijna heel mijn familie woont, net als ik nu, in Hilversum en ook daar gingen we vaak naar de kermis rond Koninginnedag . Met ons gezin gingen we tevens elk jaar naar de Efteling. Toen ik 18 was, heb ik een reis door de VS gemaakt en ben toen in Magic Kingdom en Islands of Adventure geweest. Na ritjes in de Hulk en Dueling Dragons heb ik de achtbanen pas echt ontdekt. Ben met het openen van Six Flags Holland lid geworden van de ECC en heb via Dnzzz toen Themepark ontdekt. Ben sinds 2001 lid en sindsdien op vele meetings geweest. Alleen toen ik in het buitenland zat, ben ik periodes minder actief geweest.

Mijn vader woont in Antwerpen en ben daar regelmatig in het weekend te vinden. Sinds 2004 heb ik een halfbroertje. Die is gelukkig ook dol op kermis en pretparken en die probeer ik nu ook vaker mee te nemen. De Sinksefoor en Plopsaparken zijn inmiddels al vaste prik. Met mijn Duits/Belgische achtergrond zal het dan ook niemand verbazen dat ik sinds 1 april 2011 op Themepark verantwoordelijk ben voor de Duitse en Belgische parken fora.

markie81

Hoi!

Ik ben Mark, maar post op themepark onder de naam markie81. Mijn normale internetnaam ‘Markie’ was bij het aanmelden al bezet, en omdat ik dacht de naam nog wel te kunnen veranderen me maar aangemeld met mijn geboortejaar achter de naam. Helaas bleek dat veranderen niet te gaan en inmiddels is de ‘81’ zo ingeburgerd dat ik mijn forumnaam lekker zo hou.

Mijn ouders hebben mij altijd meermaals per jaar meegenomen naar een pretpark en zo is langzaam het pretparkvirus ontstaan. Tijdens mijn studietijd stond het bezoeken van parken op een laag pitje, maar door mijn studie Civiele Techniek steeg mijn interesse vooral in de techniek en de bouw van achtbanen. Tijdens het surfen op het net naar nieuwe info over achtbanen kwam ik regelmatig langs Themepark, maar van fora begreep ik helaas niet veel zodat ik me al die jaren niet aangemeld heb. Dat veranderde toen De Vliegende Hollander gebouwd ging worden, omdat ik graag over de bouw mee wilde praten heb ik de stoute schoenen aangetrokken en me begin 2005 aangemeld. Al gauw bleek Themepark veel meer dan alleen een achtbaanforum en sindsdien is mijn pretparkvirus weer aangewakkerd en ben ik veel op zowel TP als in de pretparken te vinden.

Ik ben op 14 mei 1981 geboren in Leidschendam en opgegroeid in Rijswijk. Na mijn studie Civiele Techniek ben ik begonnen als calculator in de Leidingbouw maar al gauw overgestapt naar het spoor, waar ik als Calculator Baan aan de slag ben gegaan bij VolkerRail. Een aannemer die onderhoud en vernieuwing aan het spoor uitvoert. Hier zit ik écht op mijn plek omdat ik naast achtbanen, ook helemaal gek ben van treinen. Inmiddels woon ik samen met mijn vriendin Francis die ik via Themepark ontmoet heb, je kan dus wel stellen dat TP een heel belangrijk onderdeel van mijn leven is geworden.

Op het forum ben ik verantwoordelijk voor het forum “USA & parken buiten Europa”. Ik ben nog steeds gek op nieuwtjes en hou graag de grote bouwprojecten bij, dit forum is met alle grote coasters die buiten Europa te vinden zijn dan ook echt mijn plekje!

Eftelflags

Hey!

Mijn naam is Danny!, op het forum beter bekend als Eftelflags!

In het jaar 2000 opende Six Flags, 'The Rollercoaster Capital of Europe', in Flevoland. Je kon het niet missen! Via elk medium werden we hiervan op de hoogte gebracht. Net als velen anderen was mijn interesse toch wel gewekt en na een bezoek was ik totaal weggeblazen van al dat mooie achbaangeweld. Hoewel ik vrijwel nergens in wilde gaan, het was me toch net iets te wild, zocht ik wel informatie over al deze achtbanen. Via wat omleidingen kwam ik in 2003 uit bij Themepark.nl en ben sindsdien nooit meer verdwenen!

Ik weet nog goed dat ik mijn allereerste Themepark.nl meeting, in Six Flags Holland natuurlijk, bezocht. Hoewel ik stik nerveus was om allemaal nieuwe onbekende mensen te ontmoeten, klikte het wel meteen! Uiteraard moest ik me even over mijn achtbaanvrees heen zetten, want stel je voor dat achtbaanfans merken dat je het eigenlijk enorm bang bent... Gelukkig viel het allemaal mee omdat ik al die mensen al via het forum had gesproken. En daarbij, iedereen deelt dezelfde interesse. De meetings zijn dus een ideale plaats om nieuwe vrienden te maken! Themepark.nl heeft me besmet met een virus, en daarvan hoop ik niet te genezen. Je kunt het niet omschrijven, maar een achtbaanritje is verslavend! Gevolg? Na ruim 10 jaar heb ik honderden achtbanen bereden en ben ik in 2007 beland in Walt Disney World als Castmember. Een pretparkhoogtepunt waar ik graag over vertel!

Sinds 2013 ben ik actief binnen de staf van Themepark.nl. Ik hou me voornamelijk bezig met de officiële meetings en met de Themepark.nl Facebook. Met de gedachte dat ik als jong broekie ooit 'zenuwachtig' was om die geweldige meetings te bezoeken, met die gedachte vind ik het nu een eer om op mijn beurt te zorgen voor een onvergetelijke start van misschien wel jouw virus!

Twijfel je om eens mee te gaan met Themepark.nl? Wil je weten wat er gebeurt op zo'n meeting? Stuur me gerust een mailtje! En wie weet heb jij over 10 jaar ook wel de gaafste vriendengroep ooit!

Jeff

Hoi!

Mijn naam is Jeffrey Uitman, op het forum beter bekend als Jeff.

Vroeger ging ik al vaak met een vriend naar pretparken. Toen ik wat informatie wilde opzoeken over een park, kwam ik toevallig op themepark.nl terecht. Ik was gelijk verkocht, er waren dus nog meer mensen met dezelfde hobby! De eerste paar meetings waren eng, aangezien ik helemaal niemand kende, maar het werkte verslavend! Zo leerde ik steeds meer leuke mensen kennen en heb er daardoor al veel goeie vrienden bij. De kans is dus groot dat je mij op een meeting tegenkomt!

De laatste 2 jaar is mijn pretparkhobby explosief gestegen. Mijn favoriete park is Europapark, maar ook Liseberg en Alton Towers staan hoog in mijn lijstje. Ik ben helaas nog niet buiten Europa geweest, maar daar komt hopelijk snel verandering in.

In het dagelijks leven ben ik al jaren werkzaam in de logistiek, communicatie is daar natuurlijk een must. Op Themepark ben ik mede verantwoordelijk voor het beheer van info@themepark.nl, dit sluit dus goed aan op mijn dagelijkse werkzaamheden. Mocht je een vraag aan themepark.nl hebben, dan zorg ik er dus voor dat de e-mail goed wordt afgehandeld!

Heb je nog meer vragen? Stuur me gerust een mailtje of PM!

Vincent

Hoi! Ik ben Vincent.

Met reclames op TV over een nieuw achtbanenparadijs in Flevoland en de populariteit omtrent RollerCoaster Tycoon raakte ik in 2000 bevangen door een wereldje waar ik nog niet veel vanaf wist, maar heel erg graag alles van op wilde zuigen: de pretparken. Ik moest er alles van weten, de dingen met eigen ogen zien, er onderdeel van uit maken. De woorden ‘achtbaan’ en ‘pretpark’ werkten vanaf dat moment als een hondenfluitje op mij.

Ik stuitte na niet al te lange tijd op dit forum en na eerst een hele tijd meegelezen te hebben, begon ik vanaf de start van 2005 mee te posten alhier.

Niet alleen bleef ik op de hoogte van de nieuwe attracties; ik leerde ook de verschillen kennen tussen (op grote schaal) een parkeerplaatsachtbaan en een thematisch stuk storytelling… en (op kleine schaal) het verschil tussen een Immelmann en en Dive Loop. Themepark werd daarnaast mijn grootvoorziening in maandelijkse uitjes om naar uit te kijken… en sociale contacten, ook buiten de parken om.

De Efteling en grafische vormgeving hebben in de afgelopen 10 jaar definitief mijn hart gestolen en daarin probeer ik ook mijn steentje bij te dragen hier op het forum: ik modereer het Efteling forum en verzorg diverse grafische uitingen van Themepark (zoals de meetingbadges). Ik houd van een goede discussie en probeer zaken die ik hier -maar ook in de rest van mijn leven- tegen kom met een optimistische inslag te benaderen. Of met een goede slechte grap: want ik lach graag smile

Tot snel ergens, en mocht je niet kunnen wachten: mail me als je een vraag hebt!

Hans_Worst

Hallo! Ik ben Maurice, maar je mag me best Hans Worst noemen.

Ik loop inmiddels al een behoorlijke tijd mee op het forum. Na een poosje te hebben mee gelezen heb ik me in 2002 maar eens geregistreerd om me ook in de discussies te kunnen mengen. Sindsdien kun je eigenlijk wel zeggen dat TP/KC elke dag vaste prik is geworden in mijn leven.

Ook mijn interesse in kermis en alles wat er mee te maken had nam jaar na jaar toe. Als klein jongetje was ik al helemaal gek van de Weerter kermis. Mijn ouders moesten er als het ff kon elke dag aan geloven, ik moest en zou naar de kermis. Die gekte is zich steeds verder gaan ontwikkelen, en kwam in een stroom versnelling op het moment dat ik ontdekte dat er op internet nog veel meer mensen waren met dezelfde interesse. Van elke dag naar de Weerter kermis, ging ik ook ineens naar kermissen als Tilburg, Geleen en Best. Er ging een wereld voor me open!

Niet lang na de registratie op Themepark.nl kwam de volgende stap, met een paar andere kermisgekken afspreken om samen naar de kermis te gaan. Die ene keer werd 2 keer, 4 keer, 20 keer.... Er waren jaren dat we meer dan 100 kermissen bezochten. Al snel maakte ik kennis met een ander fenomeen, de meeting. Niet met een paar vrienden op pad gaan, maar met een grote groep liefhebbers. Wat een ervaring, ik kan me ontzettend gezellige meetings herinneren in Geleen, in Weert, in Best en op nog veel meer plaatsen. Dat zet ik graag voort, zodat we elkaar blijven ontmoeten, en nieuwe leden kennis laten maken met elkaar.

Dankzij TP inmiddels een hoop vrienden, kennis en ervaringen rijker, maar nog lang niet genoeg! Dus ik zou zeggen; we spreken elkaar! Op het forum, of op een kermis of pretpark! Je kunt me ook altijd bereiken via hansworst@themepark.nl

Tot snel!

Erik89

Goedendag allemaal!

Mijn forumnaam verraad al twee dingen: Mijn naam is Erik en ik ben geboren in '89! Misschien een beetje een outsider in de Themepark.nl community, aangezien ik mij helaas nog niet heb laten zien op een van de meetings. Het kwam er eigenlijk gewoon niet van, maar naarmate ik ouder wordt, komt daar verandering in!

Ik sta momenteel op het punt om te gaan beginnen met het afstuderen van mijn HBO studie Werktuigbouwkunde, wat ik in juni daadwerkelijk hoop te doen (ik hoop er tegen die tijd aan te denken dit verhaaltje te updaten).

Zo'n beetje halverwege mijn middelbare school periode raakte ik besmet met het pretparkenvirus of beter gezegd: achtbanenvirus. Het kwam namelijk door een documentaire over de bouw van achtbanen dat ik gefascineerd raakte met de techniek erachter. Vandaar mijn studie werktuigbouwkunde. Als bijbaan daarbij heb ik jaren gewerkt bij Duinrell en Drievliet, waar ik alle insides van pretparken wel geleerd heb.

Ondertussen heb ik al een groot aantal parken in Europa bezocht en ben ik zelfs in Six Flags Magic Mountain geweest. Hoewel grote achtbanen toch wel mijn grote kick zijn, gaat een pretpark bezoek niet alleen om de achtbanen. Het is de sfeer die het hem doet!

Nou, we spreken elkaar nog wel op het forum en hopelijk snel tot ziens op (mijn eerste) themepark meetings!

Erik

Tailmartian

Hello! Ik ben Marvin, op het forum beter bekend als Tailmartian. Pretparken hebben altijd mijn interesse gehad. Zowel het er rondlopen en beleven van het park en de attracties als de technische kant hiervan (achtbanen in het bijzonder).

Iets meer dan 10 jaar geleden (op moment van schrijven) heb ik mijn weg naar Themepark.nl gevonden. Ik was op zoek naar wat informatie over de Efteling en stuitte op wat berichten dat de Efteling bezig was met het plaatsen van nieuwe treinen op de Python. Daarbij ontdekte ik ook dat er dus een groep mensen was die elke avond achter het hek bij de Python samen kwam om de vorderingen te bekijken. Dat vond ik natuurlijk helemaal geweldig en uiteindelijk heb ik mijn vader zo gek gekregen om op een doordeweekse avond naar Kaatsheuvel te rijden. Zo ongeveer de eerste vraag die ik kreeg was wie ik dan was op het forum, de volgende dag heb ik me aangemeld wink

In het dagelijkse leven ben ik Service Desk / Systeembeheer medewerker. In mijn vrije tijd knutsel ik graag een compilatie video in elkaar van een van de vele Themepark meetings waar ik zoveel mogelijk aan deel neem. Ook speel ik nog wel eens een spelletje, de digitale variant achter de computer of de analoge variant in de vorm van een escape room.

Zo zijn we aardig compleet denk ik, tot snel op het forum of misschien zelfs een meeting!? smile

Marvin