info@themepark.nl
Heb je vragen over aanmelden, de website, de themepark organiser, de kermis organiser of klachten neem dan contact op met ons via info@themepark.nl. Wij streven er naar zo spoedig mogelijk antwoord te geven.
Themepark.nl - Over ons
Themepark is begonnen op 21 mei 2000. Begonnen om de ontwikkelingen te volgen van het voormalig Six Flags Holland is het uitgegroeid tot het grootste Nederlandstalige forum op het gebied van pretparken en kermissen. De Kermisclub is in de beginjaren samengesmolten met Themepark en sinds die tijd hebben ook de kermis liefhebbers hier een vaste plek gevonden om te discussiëren over kermissen en het delen van foto reportages van kermissen door heel Europa. Het forum is in het afgelopen decennium uitgegroeid van kleinschalige community naar een groot en breed platform waar behalve liefhebbers van pretparken en kermissen ook steeds vaker de mensen uit de branche meelezen en mee discussiëren.
Al sinds 2000 organiseert Themepark jaarlijks diverse meetings in pretparken en op kermissen. Walibi Holland, De Efteling, Kermis Best, Cranger, Kermis Tilburg, HeidePark, Alton Towers en Tivoli Gardens. Themepark reist heel Europa door voor de meetings waar de pretparken en kermissen graag bereid zijn mee te werken aan de organisatie en zo voor de forummers unieke extra's kan aanbieden wat deze gedeelde hobby nog net iets leuker maakt dan wat het al is.
Voor het beheersbaar houden van het forum is er een enthousiast team van pretpark- en kermisfanaten dagelijks druk bezig om deze website geheel vrijwillig draaiende te houden. Dit enthousiaste team van vrijwilligers is op de website beter bekend als de staff.
De staff van Themepark/Kermisclub is ingedeeld in diverse teams die zich bezig houden met hun kerntaken. De individuele staffleden stellen zichzelf voor als je klikt op hun naam. Heb je een vraag aan een stafflid specifiek dan kan je hem of haar ook mailen op het e-mail adres. Algemene zaken kunnen beter via het algemene correspondentie adres verlopen omdat een individuele staffer je hier vermoedelijk niet rechtstreeks mee kan helpen.
Organisers
Op onze website hebben we de Kermisclub organizer en de Themepark organizer. Deze worden onderhouden door de forummers. Je kan zelf zaken toevoegen of aanpassen.
Achter de schermen worden de wijzigingen die door forummers zijn gemaakt gecontroleerd, goed- of afgekeurd en eventueel aangevuld. Dit gebeurt door enkele KC-ers en TP-ers die in het verleden veel aanvullingen en wijzigingen hebben gedaan. Dit Organiser-team houden de organizers dus niet bij, maar reguleren en controleren vooral. De inhoud komt van de forummers! Mocht je iets tegenkomen in de organizers wat mogelijk onjuist is of een aanvulling behoeft kan je uiteraard lid worden van het forum en zelf je wijziging doorvoeren. Lukt dat niet en wil je toch een wijziging doorgeven stuur dan een e-mail naar ons contactadres o.v.v. "Organizers" en het Organizer team zal je mail bekijken en eventueel verwerken in de Organizers.
blaaskaak
Ik ben Hans, op het forum bekend als Blaaskaak. Een zomaar gekozen naam, want ik vond themepark.nl niet zo geweldig toen ik me aanmelde. Ik meldde me aan lekker met de hellendoorn meeting mee te gaan, een park waar ik nog nooit geweest was en met al die extra's vond ik dat een goede reden om toch eens te gaan! Ik ben als een speer gaan forummen na m'n 1e meeting (die in six flags holland was) en later dat jaar moderator geworden in het efteling forum.
Ik heb alles wat "kinds" en wat met pret maken te maken heeft altijd al buitengewoon leuk gevonden en ben daar altijd al door aangetrokken geweest. Altijd al "de gekke oom" geweest die elke familie heeft die veel met de kinderen optrok. Pretparken is dan een logisch gevolg. En ook de jaarlijkse kermissen in de buurt ging ik altijd trouw af. Ben gaan leren voor Electronica en daarna informatia. Tussendoor een keer besmet geraakt met het ballonvirus en binnen een jaar was ik nederlands kampioen. Een titel die ik 2,5 jaar lang gedragen heb.
Je kunt me verder vaak in de bioscoop vinden, en 36 uren per week bij RTV Utrecht, de regionale omroep voor Midden Nederland alwaar ik systeembeheer doe. Op themepark.nl bemoei ik me met beleid, het modereren van het efteling forum en ik ben hoofdverantwoordelijke voor het technisch soepel laten draaien van het forum.
Lizzzard
Hallo!
Ik ben Sander, op het forum beter bekend als Lizzzard.
Ik ben in 2001 lid geworden van themepark.nl en was destijds werkzaam in Six Flags Holland, toen het drukste forum van themepark.nl. In eerste instantie deed ik puur reply-en om onzin verhalen uit de wereld te helpen en om mijn parkje te verdedigen. Themeparkers waren maar lastige mensen.
In de zomer van 2001 ging ik eens mee met een meeting, de Tilburgse kermis / Efteling combi, en eigenlijk was dat heel erg gezellig. Een paar maanden later voelde ik me dan ook echt Themeparker.
Sinds de zomer van 2005 maak ik deel uit van het staff team. Ik ben vooral aanwezig op het forum als moderator, omdat daar mijn voornamelijke roots liggen; ik vind het na al die jaren nog steeds geweldig om samen met anderen de ouwehoeren over parken en rides. Mijn thuis park/forum is Walibi waar ik dan ook het meeste te vinden ben. Als moderator ben ik voornamelijk actief in het babbelboxforum, en het Walibi forum.
In het dagelijkse leven werk ik als verkoper bij Expert. Dit doe ik sinds november 2001 met veel plezier. Ik ben er naar toe aan het werken om in de toekomst een eigen zaak te kunnen openen. Maar mocht dat niets worden, dan moet je niet raar staan te kijken als ik uiteindelijk weer een baantje in een pretpark neem.
In juni 2008 trouwde ik met Fleur, hier beter bekend als Lizzzard's Meisje. We zijn inmiddels 10 jaar samen en zijn van plan heel oud te worden met elkaar.
Irene
Hallo allemaal,
Ik ben Irene en wandel sinds juli 2004 op het forum rond. Ik ben hier gekomen doordat ik foto's en informatie zocht over de kermisattractie Hyper. Die was tot mei dat jaar van de fam. Vader geweest waar ik destijds werkte.
Op dit moment werk ik allang niet meer op de kermis en kom ik er nog maar af en toe. Ik ga meestal met Robert, mijn vriend. Hem heb ik leren kennen via het forum, en sinds juli 2010 wonen we ook samen. Ook veel van mijn vrienden en kennissen ken ik via Themepark! Dit maakt Themepark voor mij ook zo bijzonder, het is meer dan een forum.
Op het forum vinden jullie me vooral achter de schermen, ik hou me bezig met de mail, de aanmeldingen voor de meetings en de betalingen rondom de meetings. Ook lees ik veel mee op het forum en reageer ik ook nog weleens wanneer ik denk iets toe te kunnen voegen.
Mocht je meer willen weten dan ben ik te bereiken via PM of mail!
Barbarella

Mag ik jullie voorstellen aan mijzelf.. Marieke, in het virtuele leven ook wel Barbarella genaamd. Getrouwd met Serge, die jullie allen waarschijnlijk ook niet onbekend is en sinds mei 2009 moeder van een fantastisch leuke zoon, genaamd Floris. Ik verdien mijn dagelijks brood als B-verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis.
Tijdens de oprichting van Themepark stond mijn achtbaan- en pretparkliefde nog in de kinderschoenen, maar die is in de loop van de jaren behoorlijk gegroeid. Na jaren van achtbanenangst, ben ik mede door de steun en het begrip van mijn pretparkvriendjes, veranderd in een airtimevreter. Themepark heeft mijn leven letterlijk en figuurlijk op de kop gezet en ik vind het (nog steeds) heerlijk. Door mijn recente ouderschap is de hobby (pretparkbezoek en modereren) op een iets lager pitje gezet, maar ben ik er nog steeds graag mee bezig, hetzij wel op een andere manier dan voorheen. Was ik in het verleden meer zichtbaar op het forum, zijn mijn werkzaamheden de laatste jaren meer verschoven naar achter de schermen. In het bijzonder houd ik me bezig met de afhandeling van de mail, toelating van nieuwe members, een stukje beleid en besteed ik de overige tijd aan modereren

Een kindje verzorgen en opvoeden vergt veel van mijn tijd en als ik heel eerlijk ben, wil ik daar ook de meeste tijd in stoppen. Als ik nog vrije tijd overhoud, vind je mij verzonken in een film, een goed boek of shoppend in een grote stad. Ik houd van muziek, ben een enorme Daughtry-fan, maar ook muziek uit de Eighties doen mijn hart nog wel eens sneller slaan.
Tenslotte reis ik graag, vaak, veel en ver.... de USA is mijn favoriete vakantiebestemming. Over een paar jaar hopen we dan ook onze zoon dit prachtige vakantieland te kunnen laten zien.
Mijn lijfspreuk: Geniet van het leven! En dat doe ik met volle teugen.
Mirry
Hallo allemaal ik ben Mirjam, ook wel Mirry op het forum. Ik woon samen met Bas (insomniac) en hebben inmiddels een dochtertje Meike. In het dagelijkse leven werk ik als verpleegkundige in een Algemeen ziekenhuis.
Nadat Bas elke avond achter dit 'rare' forum zat, toch maar eens gevraagd wat dit nu was. Hij gaf mij de tip om ook aan te melden, maar ja ik houd niet van achtbanen. Volgens hem maakte dat niks uit, en inderdaad het maakte ook niks uit. Wel heb ik even gedacht van mijn achtbaanangst af te komen, maar nee helaas ik vind die dingen toch echt niet leuk.
Bij binnenkomst in de staff ben ik in eerste instantie aangenomen voor het Disneyforum. In de afgelopen jaren is dit toch wel veranderd. Disney blijf ik helemaal geweldig vinden, maar ben niet zozeer in die mate bezig met het pretpark om hier een forum mee te runnen. Dus dat stokje is inmiddels overgedragen, maar TP zit me toch in mijn hart. Ik ben dan op het forum zelf als Moderator niet veel meer te vinden, maar achter de schermen heb ik zo mijn eigen dingetjes. Houd me bezig met de financiën van TP, toelating van nieuwe forummers en de e-mail. Een taak waar ik me helemaal ik kan vinden.
Willen jullie nog meer van me weten, mail of PM me gerust.
Groetjes Mirjam
RoelerMF

Hoi! Ik ben RoelerMF en stafflid van het mooiste forum dat over pretparken en kermissen gaat. Sinds enkele jaren mag ik onderdeel uitmaken van het clubje mensen dat het forum in zo goed mogelijke banen begeleid. Ik bemoei mij daarin heel graag met de moderatie van het forum. Maar naast moderatie van het forum ben ik onderdeel van de technische club mensen die het forum soms een beetje bijsmeren met olie zodat alles soepeltjes blijft rollen.
Ik kom bijzonder graag in de Efteling. Het plekje voor mij het dichts bij huis waar ik realiteit even kan vergeten en mij laat onderdompelen in een fictieve omgeving waar alles kan en mag. Mooiste pretparkplekje op de wereld? Vooralsnog is dat Disneyland Anaheim, California.
Dan nog even over het forum: De themepark-community zorgt ervoor dat het forum nooit slaapt, en dat we zijn geworden tot wat we nu zijn. Zonder hun zou het forum nooit de groei hebben kunnen meemaken die het sinds 21 mei 2000 heeft meegemaakt en ondanks dat ik pas in 2002 ben ingestapt in deze digitale trein heb ik er tot op de dag van vandaag nooit spijt van gehad, en laten we ervoor zorgen dat we met elkaar tot in den eeuwigheid blijven doorgaan!
Wil je meer van mij weten? Schroom niet, en zoek het contact op. Ik beloof plechtig dat ik niet zal bijten.
Groet Michael
PW
Ik ben Patrick, op het forum, voor vrienden en de rest van de internetwereld PW genaamd. Waar komt PW vandaan, heel gemakkelijk Voornaam (Patrick) en Achternaam (van 't Westeinde). Kort en krachtig, eenvoudig te onthouden voor iedereen.
De levenshistorie van mij is begonnen op 21 december 1977 in het mooie Zeeuwse plaatsje Lewedorp, dit ligt tussen Goes en Middelburg in. Daar heb ik de basisschool gedaan en de brugklas om vervolgens te verhuizen naar een dorp onder de rook van Goes, Kloetinge genaamd. Daar heb ik de middelbare school op het Sint Willibrord College (ST. WC in de buurt, inmiddels Ostrea Lyceum) doorlopen. Na deze school ben ik in Breda de Hogere informatica Opleiding(HIO) gaan volgens aan de HTS van de Hogeschool Brabant (Avans genaamd tegenwoordig).
Na de HIO (in 2001 afgerond) ben ik vervolgens gestart, als een SAP XI consultant, bij een groot Nederlands/Brits IT-bedrijf (Logica genaamd). Waar ik tot maart 2009 met plezier hebt gewerkt om vervolgens mijn carriere verder te ontwikkelen bij een kleiner consultancybureau in de HR-wereld. De werkzaamheden hebben geleid tot een verhuizing naar Capelle aan den IJssel. Dit heeft als voordeel dat ik overal sneller ben, vooral voor kermissen en pretparken.
Mijn passie voor de kermis is ontstaan in Lewedorp. Waar elk jaar een kleine kermis staat. Maar altijd kwamen de exploitanten bij mijn oma om water en elektriciteit, tevens kwamen ze bij ons in de bakkerij om brood te halen. Al die lampjes, de geur, de muziek, het steeds opbouwen en afbreken, de mensen proberen te vermaken hebben bij mij geleid tot deze “verslaving”. En nog steeds zijn dit voor mij de dingen die iedere kermis uniek maken.
In de tijd voor het internet bezocht ik vooral de kermissen in de buurt van Goes en dan alleen van de grotere plaatsen in Zeeland. Met de start van de opleiding HIO kwam ook internet in huize PW. Op internet ben ik verder gaan zoeken naar kermis en pretpark sites. Vervolgens kwam op de HetNet Club van Dannis uit en op de site van Insomniac terecht. En ja van het een komt het ander, zo kwam dus ook Themepark.nl/kermisclub.nl in beeld. Ik vond en vind het nog steeds een geweldige site die mijn hobby aanzienlijk heeft doen uitbreiden en blijft uitbreiden. Sinds mijn lidmaatschap ben ik op de meest vreemde plaatsen in binnenland en buitenland geweest. De eerste bezochte grote Duitse kermis heeft bij mij veel indruk achtergelaten.
In het begin durfde PW nog niet zo goed een reactie te plaatsen, maar nadat, een half jaar nadat ik lid geworden was, de eerste post uit mijn vingers kwam, wist ik dat ik er nog vele zouden volgen. En sinds midden maart 2003 ben ik een van de moderators in het kermisgedeelte. Naast het modereren op het forum ben ik achter de schermen, samen met een 2 collega staffleden, verantwoordelijk voor het technisch onderhoud van het forum en de bijbehorende tools (zoals de frontpage, de organizers, etc), naast die activiteiten zet ik me achter de schermen ook in voor een stuk beleid.
Dankzij Themepark.nl/Kermisclub.nl is mijn vriendenkring ontzettend is uitgebreid en ook goed voor het liefdesleven (mijn vriendin is ook actief op het forum).
We komen elkaar vast tegen op het forum of een van de vele officiële of onofficiële meetings of gewoon in het wild. Schroom niet om me aan te spreken, PW bijt niet.
Arwen
Ola!
Ik ben Arwen, maar over het algemeen luister ik sneller naar de naam Marjon. Arwen is een figuur uit Lord of the Rings, maar ook een straatnaam hier vlakbij. Dat hier ligt in Geldrop - het dorp waar ik geboren en getogen ben, plus dat ik er ook nog steeds woon.
In het dagelijkse leven ben ik medewerker klantenservice verzekeringen bij UnitedConsumers. In de autoverzekeringen fungeren we hierbij als een tussenpersoon, waarbij ik samen met twee collega's verantwoordelijk ben voor de schadebehandeling bij autoverzekeringen, maar werk ik samen met een andere collega ook alles met betrekking tot de zorgverzekeringen af. In de piekperiode betekent dit dat ik samen met die andere collega teamleider ben van de tijdelijke krachten die ons komen versterken.
Buiten die verplichtingen mag ik graag een potje eten koken, gamen, televisie kijken, radio luisteren en internetten. En gedeeltelijk slaat ook mijn membertitle hierop: Master of Wig Hamaniac duidt enerzijds op de titel die ik mag voeren (Master of meester, ik ben afgestudeerd juriste), ben ik fan van de Noorse glamrockband Wig Wam (dan ben je een Wig Wamaniac) en ben ik gek van de hamsters van Albert Heijn...
Pretparken en kermissen maken natuurlijk ook deel uit van mijn scala aan hobby's en bezigheden, alleen hebben ze niet altijd deel uitgemaakt van mijn leven. Deze 'passie' is eigenlijk pas gegroeid nadat ik lid was geworden van themepark/kermisclub.nl. Wellicht klinkt dit raar voor sommigen, maar ik kon van mijn leven niet vermoeden dat er zoveel interessants schuilging achter achtbanen en pretparken. Later werd ook mijn interesse voor het begrip kermis gewekt en sinds ik me nog meer in die wereld heb verdiept, merk ik dat het de moeite waard is geweest: die wereld is zo mogelijk nog boeiender dan pretparken, al ligt mijn hart toch meer bij laatstgenoemde.
De meeste mensen kennen mij op themepark/kermisclub.nl van de Off-Topic Lounge (OTL), waar ik sinds 2008 een van de moderators ben. Als doel van het moderatorschap zie ik vooral het prettig houden van het forummen in de OTL voor elk lid dat daar al dan niet actief aanwezig is en waar mogelijk forummers bij te sturen dan wel te helpen als ze niet helemaal goed uit de verf komen.
Mocht je in ieder geval vragen hebben, schroom niet om ze aan me te stellen!
Silvirio
Silvirio is bedacht op een avond waarbij bier een grote rol speelde. Meer weet ik niet meer maar toen gebruikte ik de naam vrijwel overal op internet.
In het echte leven heet ik Michel Weekholt en ben ik woonachtig in Zutphen, waar ik ook werk bij een carwash als leidinggevende.
Themepark werd voor mij het dagelijkse forum toe ik in aanraking kwam met kermisclub.nl via de achtbaan Mag1c One Spinning Coaster. Daar werd vermeld dat er een één of andere gek constant ritjes maakte en daarvan verslag deed op het internet.
Vanaf dat moment was ik eigenlijk niet meer weg te slaan hier. Dit resulteerde dan uiteindelijk dat ik tot de staff mocht toetreden.
Naast de diverse kermissen mag ik ook graag naar pretparken gaan, eigenlijk minimaal 2 keer per jaar.
Drommels
Ik ben Sander, op het forum wel bekend als Drommels.
Ik ben geboren in 1984 in Oost-Souburg, een dorp bij Vlissingen aan de prachtige Zeeuwse kust, hier woon ik nog steeds.
Nadat ik in 2007 ben afgestudeerd aan de opleiding elektrotechniek van de Hogeschool Zeeland ben ik aan de slag gegaan als elektrisch engineer bij één van de grootste industriële dienstverleners van Nederland.
Als kleuter heb ik (zoals waarschijnlijk zovele jongens) mijn eerste doos Lego gekregen, en sindsdien is de collectie steeds verder uitgebreid. Het begon met simpele bouwwerken, maar deze werden steeds complexer en zo ben ik eigenlijk langzamerhand de kermis modelbouw in gerold.
Vroeger was ik dan ook vaak te vinden op de dorpskermis, vooral bij de opbouw, en dan ’s avonds thuis snel alles proberen na te bouwen. Naarmate ik ouder werd ben ik ook naar de grotere kermissen in de buurt gaan kijken zoals Vlissingen en Middelburg, hierbij werden mijn modellen dus ook steeds complexer. Later ben ik begonnen alles elektrisch te maken, dit is begonnen met één enkele motor, maar dit werden er snel meer en natuurlijk moest ook alles verlicht worden.
Omdat ik steeds meer werk van de verlichting ging maken en ik het zonde vond om de lego modellen elke keer weer te slopen en de verlichting weg te kunnen gooien ben ik Faller kermisattracties gaan bouwen en verlichten.
Met de komst van internet thuis ben ik wat rond gaan kijken naar modelbouw en kermisfoto’s, zo kwam ik al snel op TP terecht. Na een hele tijd eerst alleen gekeken te hebben heb ik mij in 2005 ingeschreven op het forum. Vandaag de dag bezoek ik regelmatig de grotere kermissen in het Zuiden van het land, België en het Westen van Duitsland. Verder ben ik nog steeds bezig met het bouwen van attracties, aangespoord door de foto’s in de modelbouwhoek van TP probeer ik steeds weer nieuwe dingen uit.
Sinds 2008 ben ik actief als moderator van de modelbouwhoek op TP.
Wie weet tot snel op de kermis of op een modelbouw tentoonstelling.
dannis
Hallo, ik ben Dannis.
In het echte leven ga ik door als Danny, en ben in 1970 geboren en getogen op de rand van Nederland namelijk in Delfzijl. In 1993 ben ik een relatie aangegaan me de vrouw van mijn leven, en in 1996 kregen we samen een dochter. Daarnaast bestaat ons gezin nog uit een grote dierenschare van wisselende samenstelling. Sinds 1986 ben ik werkzaam bij Darka Comteq in Farmsum, daarnaast werk is sinds 2009 hobbymatig als freelance auditor voor diverse bedrijven.
Op 4 Juni 2000 richtte ik de kermisclub op om samen met anderen gelijkgestemden de kermispassie te delen. De gezelligheid in combinatie met een kakofonie van kleur en geluid is wat mij sinds mijn kinderjaren een fervent kermisbezoeker heeft gemaakt.
In mijn schaarse overgebleven vrije tijd speel ik graag een potje poker in het café of online. Ooit hoop ik een aanhanger vol dollars binnen te slepen in het WSOP toernooi in Las Vegas. Ik beschik wel over de kwaliteiten, echter het geluk laat mij tot nu toe in de steek wink
Mocht je met mij in contact willen komen om welke reden dan ook, schroom dat niet om mij in real live aan te spreken, of om mij te mailen via dannis@kermisclub.nl
Serge
Mijn naam is Serge en ik ben mede-oprichter van
www.themepark.nl .
In het echte leven ben ik IT Consultant bij een grote multinational.
Naast mijn pretparken hobby ben ik ook nog de vader van Floris en getrouwd met Marieke.
Mijn facinatie voor pretparken en achtbanen stamt al uit mijn vroege jeugd.
Sinds mijn eerste bezoek aan de Efteling begin jaren 70 ben ik besmet met een virus wat pretparken heet en waar ik nooit van hoop te genezen.
painter
Ik ben Joost, beter bekend op dit forum als Painter, de naam verwijst naar mijn beroep.
Ik woon al in Waalwijk vanaf het moment dat ik ben geboren in het mooie jaar 1967 . Ik ben getrouwd en we hebben 2 kinderen van 13 en 16 jaar. De ene een jongen en de andere een meisje dus wat wil een mens nog meer.
De pretparkhobby is in de loop van de tijd gegroeid. Van huis uit gingen wij jaarlijks enkele keren naar een park en aangezien we vlak bij kaatsheuvel wonen had ik ook een Eftelingkaart. Vanaf mijn zestiende werd dit minder op een jaarlijks bezoekje aan Phantasialand na. Maar in 1994 werd onze zoon geboren en het jaar erop namen wij een Efteling abonnement. We bezochten in het seizoen bijna wekelijks de Efteling. Eind 2001 ontdekte ik Themepark en las ik veel over parken over heel de wereld.
Enkele enthousiaste tripreports over Europapark maakte dat wij er in oktober 2003 naar toe togen. Sindsdien hebben we geen jaar overgeslagen en zijn wij verslaafd. Sinds die tijd staat bijna elke vakantie in meer of mindere mate in het teken van pretparken. We zijn o.a. 3 keer in Orlando geweest waar we alle parken meerdere malen bezocht hebben. Daarnaast bezoeken we regelmatig een dierentuin of een museum al is dat de laatste 2 jaar wel wat minder in verband met sport en school van de kinderen.
Ik ben vanaf nu jullie “bedrijfsleider” voor de babbelbox en de overige dagattracties. Heb je een vraag stel hem via de mail.
Markske

Ik ben Mark, op het forum kun je me vinden onder de naam Markske. Ik woon in Waalwijk, een kleine stad in het prachtige Brabant, precies tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg in. Mijn forumnaam had ik al voordat ik mezelf in 2002 op Themepark inschreef. Hierdoor luister ik zowel naar Mark als Markske, waarbij mijn forumnaam vaak wordt gebruikt als ik niet de enige Mark in de groep ben.
Al vanaf de basisschool ging ik zeker iedere week naar de Efteling. Daar de Efteling op een kort stukje fietsen afstand van mijn huis lag, was ik er dus veel te vinden samen met vrienden. In de Efteling is mijn hobby voor pretparken dus begonnen. Tijdens het surfen op internet kwam ik Themepark.nl tegen, en al vrij snel was ik aangemeld. Wat daarna volgde is een tijd waarin ik enorm veel nieuwe vriendschappen heb opgedaan. Na jaren in de Efteling te hebben rondgelopen, ben ik met vrienden ook in andere pretparken gaan kijken, alwaar ik met het pretparkvirus ben besmet. Buiten de Efteling was Phantasialand en Disney al snel gevonden, maar een hoogtepunt was mijn eerste echte vakantie met vrienden, 2 weken naar Spanje, om daar pretparken te doen. Inmiddels zijn we 9 jaar verder na mijn aanmelding op Themepark, en heb ik enorm veel van de wereld(en de pretparken) mogen zien. Zo heb ik samen met vrienden een pretparkreis gemaakt door Scandinavië, en ga ik in 2011 voor het 2e jaar op rij in de zomer naar Amerika.
Naast de wereld van de pretparken mag ik graag van tijd tot tijd gamen. Na shooters als Medal of Honor en Call of Duty ben ik wat minder intensief gaan gamen, al ben ik nog steeds graag in de weer met mijn personages in World of Warcraft. Ook voetbalgames staan erg hoog op het lijstje. Vanaf 1 april 2011 ben ik verantwoordelijk voor het "Games" subforum.
spoetnik

Ik ben Theo, op het forum beter bekend als spoetnik. Spoetnik was destijds de eerste satelliet die de ruimte in werd geschoten, zeg maar het begin van de technologie die ervoor gezorgd heeft dat wij tegenwoordig de hele wereld over kunnen surfen. Verder zullen sommigen ‘ spoetnik’ ook nog wel kennen als een zelf te maken frisdrank bestaande uit priklimonade, een eetlepel suiker en een scheut koffiemelk. Een sensatie om te maken vanwege de fraaie hoeveelheid schuim die het oplevert.
Ik woon in Drachten, in de provincie Friesland. In het dagelijks leven ben ik zelfstandig ondernemer, ik exploiteer een vijftal tankstations met shops en wasstraten. Als ondernemer steek ik veel tijd en energie in mijn bedrijf, maar daarvoor terug krijg ik een stukje vrijheid en de mogelijkheden om dit flexibel te kunnen combineren met mijn pretparkhobby. Een combinatie waar ik dan ook best content mee ben.
Als kind had ik al een passie voor kermisattracties, maar toen ik later ook parken als de Efteling en Six Flags Holland had ontdekt ben ik pas echt met het welbekende virus besmet geraakt. In 2001 was het dan ook een makkelijke stap om me aan te melden bij themepark.nl, en naarmate ik me door de jaren heen steeds meer in mijn hobby ben gaan verdiepen is dat vuurtje steeds feller gaan branden, met als gevolg ook steeds vaker parkbezoeken buiten de landsgrenzen. Daarnaast ben ik in 2004 ook erg gecharmeerd geraakt van rodelbanen, dit naar aanleiding van een bezoek aan de langste rodelbaan ter wereld in Imst (Oostenrijk). Sindsdien heb ik inmiddels een stuk of 50 verschillende rodelbanen mogen doen, en ik ben vastbesloten daar nog veel meer van te maken.
Het subforum waar ik sinds 1 april 2011 als moderator voor verantwoordelijk ben is “Europese parken”. Wil je meer van mij weten? Schroom dan niet en neem contact met me op via PM of mail.
Jeroen
Leuk dat je de moeite nam om hier even naar toe te klikken en aangenaam kennis te maken. Ik ben Jeroen.
In 2000 zei ik op mijn werk dat ik wel eens naar een pretpark ging, en toen zei een collega (genaamd Serge): kom eens op mijn forum kijken. 4 oktober 2000 heb ik me toen “ingeschreven” met de een of andere nickname. Maar al snel kwam ik er achter dat ik ook op internet het liefste mezelf ben, dus vanaf 7 januari 2001 ben ik hier, net als in het echte leven, gewoon Jeroen.
Discussiëren op internet vond ik toen maar flauwekul maar ik was wel geïnteresseerd in meetings die georganiseerd werden. Fijn met gelijkgestemde zielen door een pretpark of over een kermis lopen. Dikke mannenboot iemand? Mijn eerste zes posts waren dan ook alleen maar zesmaal: ik ga mee. Maar toen had ik dus wel tweemaal SFH, Heidepark, Hellendoorn, Efteling Zomeravond & Kermis Tilburg en de Cranger Kirmes bezocht. Daarna zouden er nog veel meeting minimeetings en trips in ander verband volgen.
Gaandeweg begon ik mij ook meer op het forum zelf te laten zien. Waarbij het mijn streven is om vooral kwalitatief een bijdrage te leveren en niet zozeer kwantitatief. Ik mag graag een door argumenten onderbouwde discussie voeren en vraag dus regelmatig aan mensen waarom ze een bepaalde mening zijn toegedaan en wat ze bedoelen. Ik kan dan ook heel eigenwijs zijn, maar ben met goede argumenten te overtuigen.
Thuis heb ik een geweldige vriendin die ook hier lid is, maar iets minder geïnteresseerd is in pretparken. Ze heeft één post: “Ik ga mee”. Goed voorbeeld doet goed volgen denk ik dan maar wink . Samen hebben we een zoontje, Pjotr, die ook onder die naam op het forum “actief” is. Misschien ben je hem al eens tegengekomen op een meeting. Soms werk ik ook nog en dat doe ik in de Bibliotheek Deventer.
In tegenstelling tot een paar andere staff-leden bijt ik wel als je me wat vraagt, dus dat zou ik vooral niet doen.
Guy

Hallo!
Ik ben Gijs, maar op het forum heet ik Guy. Niet alleen omdat de naam Gijs al bezet was, maar ook omdat ik zowel tijdens mijn werk in Disneyland Paris als in Walt Disney World in Orlando zo heette. Ik nam met die naam de telefoon op en iedereen, die geen Nederlands sprak, noemde me ook zo en daarom reageer ik ook op die naam. Het is ook letterlijk de Engelse vertaling van mijn naam, die in het buitenland toch al niet uit te spreken was.
Ik ben op 29 januari 1981 geboren in het Utrechtse Soest. Op mijn 12e ben ik echter naar Hamburg in Duitsland verhuisd, waar ik de eerste drie jaar van de middelbare school heb gedaan. Uiteindelijk ben ik ook afgestudeerd in Duitse taal en cultuur aan de Universiteit van Utrecht. Ik heb stage gelopen in Phantasialand en heb twee keer in Orlando en meer dan een jaar bij Disney in Parijs gewerkt. Inmiddels ben ik weer een tijdje terug in Nederland, waar ik waarschijnlijk ook zal blijven voorlopig.
Pretpark- en kermiskoorts heb ik al veel langer. De kermis in Soest was letterlijk om de hoek en was er dan dagelijks te vinden. Bijna heel mijn familie woont, net als ik nu, in Hilversum en ook daar gingen we vaak naar de kermis rond Koninginnedag . Met ons gezin gingen we tevens elk jaar naar de Efteling. Toen ik 18 was, heb ik een reis door de VS gemaakt en ben toen in Magic Kingdom en Islands of Adventure geweest. Na ritjes in de Hulk en Dueling Dragons heb ik de achtbanen pas echt ontdekt. Ben met het openen van Six Flags Holland lid geworden van de ECC en heb via Dnzzz toen Themepark ontdekt. Ben sinds 2001 lid en sindsdien op vele meetings geweest. Alleen toen ik in het buitenland zat, ben ik periodes minder actief geweest.
Mijn vader woont in Antwerpen en ben daar regelmatig in het weekend te vinden. Sinds 2004 heb ik een halfbroertje. Die is gelukkig ook dol op kermis en pretparken en die probeer ik nu ook vaker mee te nemen. De Sinksefoor en Plopsaparken zijn inmiddels al vaste prik. Met mijn Duits/Belgische achtergrond zal het dan ook niemand verbazen dat ik sinds 1 april 2011 op Themepark verantwoordelijk ben voor de Duitse en Belgische parken fora.
markie81
Hoi!
Ik ben Mark, maar post op themepark onder de naam markie81. Mijn normale internetnaam ‘Markie’ was bij het aanmelden al bezet, en omdat ik dacht de naam nog wel te kunnen veranderen me maar aangemeld met mijn geboortejaar achter de naam. Helaas bleek dat veranderen niet te gaan en inmiddels is de ‘81’ zo ingeburgerd dat ik mijn forumnaam lekker zo hou.
Mijn ouders hebben mij altijd meermaals per jaar meegenomen naar een pretpark en zo is langzaam het pretparkvirus ontstaan. Tijdens mijn studietijd stond het bezoeken van parken op een laag pitje, maar door mijn studie Civiele Techniek steeg mijn interesse vooral in de techniek en de bouw van achtbanen. Tijdens het surfen op het net naar nieuwe info over achtbanen kwam ik regelmatig langs Themepark, maar van fora begreep ik helaas niet veel zodat ik me al die jaren niet aangemeld heb. Dat veranderde toen De Vliegende Hollander gebouwd ging worden, omdat ik graag over de bouw mee wilde praten heb ik de stoute schoenen aangetrokken en me begin 2005 aangemeld. Al gauw bleek Themepark veel meer dan alleen een achtbaanforum en sindsdien is mijn pretparkvirus weer aangewakkerd en ben ik veel op zowel TP als in de pretparken te vinden.
Ik ben op 14 mei 1981 geboren in Leidschendam en opgegroeid in Rijswijk. Na mijn studie Civiele Techniek ben ik begonnen als calculator in de Leidingbouw maar al gauw overgestapt naar het spoor, waar ik als Calculator Baan aan de slag ben gegaan bij VolkerRail. Een aannemer die onderhoud en vernieuwing aan het spoor uitvoert. Hier zit ik écht op mijn plek omdat ik naast achtbanen, ook helemaal gek ben van treinen. Inmiddels woon ik samen met mijn vriendin Francis die ik via Themepark ontmoet heb, je kan dus wel stellen dat TP een heel belangrijk onderdeel van mijn leven is geworden.
Op het forum ben ik verantwoordelijk voor het forum “USA & parken buiten Europa”. Ik ben nog steeds gek op nieuwtjes en hou graag de grote bouwprojecten bij, dit forum is met alle grote coasters die buiten Europa te vinden zijn dan ook echt mijn plekje!