Ik was nog nooit in Port Aventura geweest dus het moest er maar eens van komen.
Fred was de grote reisleider dit weekend en had alles geregeld.
Afgelopen vrijdag zijn we vertrokken naar Spanje voor een weekendje Halloween in Port Aventura.
Onze vlucht zou rond 13:15 vertrekken en dat deed hij ook keurig op tijd.
Echter na 3 kwartier onderweg te zijn kregen we te horen dat we niet in paniek moesten raken maar de piloot moest een noodlanding maken op de luchthaven van herkomst.
Er zou wat mis zijn met de cabine druk waardoor hij niet op de gewenste hoogte kon vliegen.
We waren dus bijna halverwege en moesten weer terug. Eenmaal terug op Weeze werd ons verteld dat het nog wel even kon duren.
Een onderdeel was al onderweg uit Dublin en we zouden spoedig weer opnieuw kunnen vertrekken.
Uiteindelijk werd het een uur of 19:00 dat we weer richting Spanje vlogen. Uiteindelijk waren we rond middernacht in Salou.
De volgende ochtend werden we wakker in deze Engelse kolonie, mensen kinderen ik dacht dat ik al veel had meegemaakt maar een hotel met vol met Engelse Hooligans die Salou zien als een vrijplaats om alles te doen wat god verboden heeft is echt een nachtmerrie eerste klas.
Op zaterdagochtend stonk de hele lobby van het hotel naar kots en die geur hing er vanmorgen nog.

Het hotel was voor de 15 euro pp all inclusief helemaal super. Voor dat geld hoor je mij niet klagen hoor.
Veel had al gehoord over Port Aventura maar ik moet echt zeggen dat ik heel veel heb gezien aan parken in de wereld maar Port Aventura is een ware topper.
Wat een prachtig park met zoveel details, het park deed mij op een hoop plaatsen denken aan DisneySea.
Halloween in Port Aventura mag er wezen, met name in de Far West is het tot in de kleine details uitgewerkt met als klap op de vuurpijl een geweldige parade (La Parada De Los Monstruos).
Het enige wat werkelijk kansloos was, was de show "La Hora Gore" in de Saloon, deze had 3 pompoenen op de parkmap dus zou terrifying moeten zijn.
Nou ik kan jullie nu alvast verklappen dat dit hoogstwaarschijnlijk de slechtste show is die ik ooit heb mogen aanschouwen in een park.
Wat een drama, de enige goocheltruuk die de beste man had wist hij nog te verknallen, wat een prutser.
Scarezones zijn er niet bijster veel in Port Aventure en dat was ook te merken aan de wachtrijen.
De grote scarezone in Polynesia had op zaterdagavond een wachtrij van dik 2,5 uur.
Tja, je wilt niet in PA zijn geweest en dan tijdens halloween de scarezones hebben overgeslagen dus ook voor ons was het aanschuiven geblazen.
Het was absoluut een goede scarezone maar of het 2,5 uur wachten waard is geweest? Ik weet het niet hoor.
Voor mij was de beste scarezone "La Mina Del Diablo", geweldig hoe een scarezone is weggewerkt in de wachtrij van de mijntrein.
Prachtig thema en geweldige effecten die nog niet eerder heb gezien in scarezones.
"Horror en Penitence" is een scarezone dat de hele dag door geopend is en had leuke effecten. Een aantal heel erg voorspelbaar maar al met al echt een aanrader.
Port Aventure en met name Halloween in Port Aventura heeft mij aangenaam verrast.
Halloween vieren in je tshirt onder de Spaanse zon heeft wel wat en zal er zeker weer terugkeren.
Ik heb genoten.
Fred bedankt voor het organiseren en je gezelligheid. Ik ga nog even heerlijk nagenieten.
Hier een selectie van de fotos.

Airport Weeze

De eerste poging was om 13:15

Ons vliegtuig.

Mooi uitzicht tijdens de eerste poging.

Na de noodlanding.

6 uur vertraging kopen ze af met een 5 euro voucher.

TomTom weet ons ook te vinden op 10 km hoogte.

Yeuh! Spanje.

Op Girona hangen de Halloween posters al.

Geplande aankomst was 15:15 en we zijn uiteindelijk geland om 20:58. Oops.

Welkom!

Ons weekendje bederf je niet met een beetje vertraging en noodlandingen hoor.

Hier slapen we de komende 3 nachten.

Mijn ongebruikte all-inclusive pas van het hotel.

Ons uitzicht vanaf het balkon, op de achtergrond de Middelandse Zee.

Het horror buffet.

Prachtig hotel.

Yes, we zijn er.

En daarom gaan we ook 2 dagen.

Hier komen we voor.

Hey, die ken ik.

De nieuwe attractie van PA. Hij is super. (als je voorin zit)

Furius Baco trein.

Had veel weg van DisneySea hier.

Wachten is dit weekend mij nieuwste hobby geworden.

Hoe heet een vrouwelijke Woody Woodpecker?

Bah, deze B&M is aan mij niet besteed hoor.

Het is wel een plaatje deze coaster.

Dus je mag niet juichen met een BH aan?

In de Hacienda hebben we heerlijk gelunched in de aanwezigheid van een Mexicaanse live band.

Stampida lag eruit. De volgende dag hebben we hem wel kunnen doen.
Naja, je mist er niet veel aan.

Nou bij mij thuis mogen mensen de kraan ook bedienen voor 30 eurocent per minuut kan ik je vertellen.

Dragon Kahn van steen.

Furius Baco

Nog niet alle Universal sporen zijn uitgewist zo te zien.

Fred zijn nieuwste aanwinst. Een prachtige PA heuptas.

Ik heb het gezellig hoor.

Heerlijk zo'n rustmomentje. Gewoon een uurtje hangen in Polynesia in de buurt van een horeca tentje.

Zonder twijfel de beste attractie van het park.

Ons restaurant voor vanavond.

Met character dining.

Onze huurauto vanaf zijn beste kant gefotografeerd.

De ene dag waren we Tussaud en de andere dag Efteling.
Ze weten ook niet wat ze willen daar.

Mijn entree kaartjes.

Onze dag begint op het terras met een bakje koffie.

Dus je vrienden begroeten mag niet?

In het schooltje in de Far West is een infobalie.
Nou, we wachten wel hoor.

Wakker blijven Fred, we zijn zo aan de beurt.

Ah, ik ben aan de beurt. Even de aandacht.

De beste PA mevrouw is druk aan het zoeken waar we kunnen eten op deze mooie zondag.

Fred was stout en moest in de hoek.

Beetje hoog is ie wel.

Tomahawk is een geweldige kiddie woodie.

Boe!

Hier hebben we een uitgebreide lunch gehaald.

Voor mij als voorgerecht een heerlijke caesar Salade.

En als hoofdgerecht voor mij een heerlijke Californian style beef sirloin.
Lang leve de waardebonnen op je verjaardag. Hier heb je tenminste wat aan.
Marij, Wilco, Dennis & Fred bedankt.

Ons uitzicht van het terras.

Proost! Prima bier maar je moet er zo van plassen.

Het voorgerecht. Heerlijk!

Het hoofdgerecht. Heerlijk!

Mooi zo, geen wachttijd. Snel nog een keer.

Heerlijk show als je in het zonnetje aan het genieten bent van Polynesia.

Het oude logo gespot.

Kan iemand PA even uitleggen waar de vlaggetjes bij moeten?

Met afstand de beste scare actor in het park. Geweldige act.

Vanmorgen nog even over de boulevard van Salou gewandeld. Tja, wat kan ik ervan zeggen.
Blijkbaar vinden mensen het leuk aan het aantal hotels te zien in Salou.

Vandaag dan wel.

Girona Airport.

Ons vliegtuig terug.

Gezellig aan boord hoor. Met Cabinedruk vliegt het wel aangenamer.

Ik lees voortaan de instructies maar goed want je weet het maar nooit.

Alvast bedankt voor het lezen en de reacties.