|
- 02/10/2007 13:49
|
Nurburgring met snelste achtbaan ter wereld 2009 gaat door!
|
sjnoebel
Member
Registered: 15/08/2006
Loc: Kirchroa
|
Ik heb het al eens eerder gepost maar ik kon nergens meer het topic vinden over de nurburgring. Toen was het nog gewoon een vooraankondiging van de plannen die ze hebben/hadden. Echter het schijnt zo te zijn dan de financiering en de vergunningen rond zijn. Het gaat hier om de snelste achtbaan ter wereld wat ze volgend jaar open willen hebben. Het zou hier gaan om een gesloten track met een lengte van 1,1km. Aangezien er laatste een krantenartikel verschenen is over Maurer Sohne waarin werd verteld over een baan die ze verkocht hebben met een lengte van 2,2km http://www.bayernkurier.de/index.php?option=com_content&task=view&id=14051&Itemid=195 bestaat er het vermoeden of het hier niet om een dubbele coaster gaat want 1,1 maal 2 is natuurlijk 2,2km. Hier de link waar meer te lezen is over de coaster http://www.infodienst-ausschreibungen.de...8d-089cf90b4950 Voor het gemak heb ik onderstaande uit het artikel gekopieerd wel zo makkelijk. Die Nürburgring GmbH beabsichtigt auf ihrem Gelände die schnellste Hochgeschwindigkeitsachterbahn der Welt zu errichten. Gegenstand der vorliegenden Bekanntmachung ist der Auftrag zur Planung und Errichtung der Hochgeschwindigkeitsachterbahn. Die Strecke der Hochgeschwindigkeitsachterbahn wird teils innerhalb, teils außerhalb eines Gebäudes liegen. Die maximale Geschwindigkeit der Achterbahn soll auf Weltrelord-Niveau, größer/gleich 215 km/h liegen. Die Hochgeschwindigkeitsachterbahn soll über einen Einstiegsbahnhof verfügen, an dem die Passagiere ein- und aussteigen können. Jedes Fahrzeug soll 4 Personen befördern können, wobei zwei Fahrzeuge mit je vier Personen aneinander gekoppelt werden können. Von dem Einstiegsbahnhof aus werden die beiden gekoppelten Fahrzeuge durch deren eigene kinematische Energie zum Startplatz der Achterbahn geführt und sodann ab dem Startplatz auf die Höchstgeschwindigkeit beschleunigt. Wenn diese Geschwindigkeit erreicht ist, fahren beide Fahrzeuge "frei" weiter, bis sie vor einer Steilkurve abgebremst werden. Aus dieser Kurve fahren beide Fahrzeuge wieder zum Einstiegsbahnhof zurück. Streckenlänge ca. 1,1 km.
Edited by sjnoebel (20/11/2007 10:27)
|
|
|
|
|
|
|
- 02/10/2007 14:36
|
Re: Nurburgring met snelste achtbaan ter wereld 2009 gaat door!
[Re: ArcovandenBroek]
|
Erik89
Registered: 12/03/2005
Loc:
|
Een snelste achtbaan van de wereld in Duitsland is natuurlijk altijd even langsrijden!
Het zal voor het eerst zijn dat we die Amerikanen verslaan...
|
|
|
|
|
|
|
- 02/10/2007 15:11
|
[Re: Erik89]
|
markie81
Spoorlegger
Registered: 24/01/2005
Loc: R'dam / Vianen
|
Ohhhh, dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn...
Maar gaat het hier nu om een kloon van Superman uit Magic Mountain, dus hard wegschieten, omhoog en weer terugvallen? Qua treinuitvoering lijkt het in ieder geval inderdaad om een Maurer te gaan, twee kleine gekoppelde treinen. En ze hebben inmiddels ervaring met LIM. (formule X)
|
|
|
|
|
|
|
|
- 02/10/2007 15:15
|
[Re: markie81]
|
Jules
Lone Ranger
Registered: 23/11/2000
Loc: Madison Square
|
Zoals ik het lees gaat het om een vrij gewone achtbaan, of i.i.g. een baan met een gesloten circuit en niet zoals Superman in SFMM. Ik verwacht zoals ik het hier lees een Dodonpa-achtige baan, maar zonder de bekende tophat wat daar in zit. Het klinkt heel goed, maar ik wacht even af, je weet het maar nooit. 
|
|
|
|
|
|
|
- 02/10/2007 15:42
|
[Re: Robbert17]
|
Jean-Paul van Hamond
Bingo!!!
Registered: 04/06/2002
Loc: The Netherlands
|
2 weken geleden heb ik vernomen op de ring zelf dat het een Maurer drift coaster betreft. Dus met 3x2 treinen en een driftunit in alle treinen. Snelheid en G`s moeten het voor dagbezoekers aantrekkelijk maken om naar de ring tegaan. Ik zal hem zeker eens geen doen als hij er staat maar niets gaat boven een echt rondje groene hel er bestaat niets beters op deze wereld dan dat.
|
|
|
|
|
|
|
- 02/10/2007 17:00
|
[Re: sjnoebel]
|
painter
geen kunst
Registered: 24/11/2002
Loc: waalwijk
|
Wow, ik ben een paar jaar geleden hier nog geweest in de wat de Duitsers "erlebniswelt" noemen geweest, het stelde toen niet zo heel veel voor. Een verzameling spelcomputers en wat auto's. Deze achtbaan zou een mooie toevoeging zijn.
|
|
|
|
|
|
|
- 02/10/2007 22:35
|
[Re: SprookjesPrinses]
|
MartijnDerksen
Registered: 16/04/2004
Loc: Enschede
|
Leuk hoor, een recordbreker bij de buren  Hopen dat dit ook echt doorgaat!
|
|
|
|
|
|
|
- 02/10/2007 22:49
|
[Re: sjnoebel]
|
Jack the coaster Ripper
Engineer
Registered: 19/10/2000
Loc: Amersfoort
|
Ik ben benieuwd wat de lanceertechniek gaat worden, aangezien hydraulisch bij Intamin nou niet bepaald vlekkeloos functioneert.
|
|
Een cursus leesbaar schrijven voor Themeparkers: Hoofdletters: Met de "Shift" toets kan je hoofdletters krijgen voor het begin van een zin of voor namen. Leestekens: Met de "." en "," toets kan je zinnen afsluiten of in stukjes verdelen. Tips: Typ niet te snel en lees even na wat je getypt hebt. Maak niet één lange tekst, maar maak gebruik van alinea's.
|
|
|
|
|
|
|
- 03/10/2007 13:26
|
[Re: Jack the coaster Ripper]
|
coaster_chris
Gaat 'ie over de kop?
Registered: 24/03/2002
Loc: Utrecht
|
Ik ben benieuwd wat de lanceertechniek gaat worden, aangezien hydraulisch bij Intamin nou niet bepaald vlekkeloos functioneert. My thought!  Hopelijk gaan ze voor pneumatisch a la Dodonpa, met korte treintjes... Dan hebben we nog een flinke acceleratie ook! 
|
|
|
|
|
|
|
|
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
|
|
|
34 registered (markie81, hurkie, Alee, MartijnH, Oki, Crazydance, Irene, KERMISAALTEN, Frangster, rijfe003, bertje1105, marceld, RickMarkestein, cooldriver, JohanR, PowerPolyp, Jeroen, jaytaph, matti, 3 invisible),
66
Guests and
61
Spiders online. |
|
6965 Members
32 Forums
12981 Topics
466238 Posts
Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
|
|