Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces

Kermis van de week:
(Binnenkort weer terug)
Topic Options
Rate This Topic
#2390327 - 17/02/2017 01:11 Mijn waargebeurd waterverhaal
adelcia Offline
Gelukkig is niet voor me!

Registered: 02/06/2010
Loc: Galanta
Hallo allemaal,

Ik bedacht heel lang over, dat ik dat verhaal zou schrijven, maar ik deed het al.

Ik wil graag aan het begin voor mijn zware Nederlands verontschuldigen.
Het is waar dat ik leer meer als 6 jaar, maar het is steeds niet niveau, hoe ik dat zou willen.
Ik was de eerste keer op een waterattractie in 2008 jaar.
Dat was zondag, 7 juli, in een pretpark Vidampark, in Budapest.
Ik was er met mijn moeder en haar vriend, en met hem ik was op de waterattractie met een naam: Vadvizi utazas
Hij zat vooraan, ik achteraan, en alles was in orde.

Een jaar later, 6.06 Zaterdag was ik in het Pretpark Prater, in Oostenrijk op de waterattractie:
Donau Jump
Ik zat ook achteraan en mijn assistentie vooraan en ook was alles goed.

In 2012 jaar kwam Pirate River naar Praag.
Ik verheugde heel, dat ik naar die attractie bezoek, maar toen ik 24.03 Zaterdag er kwam, hij was dicht.

Ik besliste een paar dagen voor het vertrek naar een kermis in Tilburg, dat ik ook een attractie Pirate River bezoek ben.
Maar het was letterlijk op een laatste moment, ondanks dat ik die attractie op een lijst zag.

25.07.2013 Donderdag was ik eerst op de kermis in Uden.
En toen ik terug naar Tilburg kwam, ik zei in een trein, ik citeer:
Eerst ga ik naar Pirate River, en dan op Sound Machine.
In die dag was rond 35 graden, dus ik was moe genoeg.
In dit geval was een water beste idee.
Maar toen ik bij Pirate River stond, ik kwam achter, dat het niet goede idee is.
Een botsing van een boot tegen het water klonk heel hart, en dat vond ik me niet in orde.
Dus ik ging eerst op Sound Machine, dan op volgende attracties, en later kwam ik terug naar Pirate River.

Ik stond dan weer onder Pirate River, en ik was weer niet zeker of ik er echt wil gaan, maar ik wilde het water voelen.
Mijn vriend zat bijna vooraan en ik bijna achteraan.
Het is belangrijk benadrukken, dat tussen ons 2 vrije plaatsen waren.
Eerste kleine afdaling was helemaal in orde.
Voor de tweede afdaling zei ik aan mijn vriend.
ik geef een rechts hand in een lucht, om mijn recorder niet nat was.
Wij gingen uit tweede afdaling en op zijn eind gebeurde iets heel vreselijk!
De boot botste heel hard tegen het water, hij stopte, en ik schoof uit mijn plaats over twee plaatsen naar voren.
Dat veroorzaakte dat ik met mijn neus naar een rug aan mijn vriend botste en ik bloedde dadelijk uit de neus.
Ik wilde niet om bij uitstappen mijn bloet ergens was.
dus ik gaf eerst een hoofd naar achteren, maar ik begreep heel snel, dat het niet goede idee is, want ik had de bloed in een keel.

Ik wilde steeds niet toegeven dat het mij niet lukt, dus ik probeerde dan iets anders.
Ik hield de neus vast, en ik hoopte dat deze manier zal beter zijn.
Maar ik vergat, dat ik al moet uitstappen.
En dan deed ik grote fout!
Ik liet de neus los, en ik begon met mijn vrient uitstappen.
Natuurlijk dankzij de bloed druppelde.
was op mijn t-shirt, in De boot, en ook op de trappen.
Gelukkig mijn recorder was schoon, en ik vraag heel af, dat mijn handen ook.

Toen ik al onder de attractie stond, mijn vriendin, die ons er wachtte, vraagde mij:
wat gebeurde?
Ik zei aan haar kort, dat ik botste.
Ze gaf mij de zakdoeken door, en drie was al helemaal droog.
Wij ging dan naar een hotel, waar ik me waste, ik dronk heel veel water, en ik at iets.

Toen ik naar buiten terug kwam, ik besefte die slechtste ding:
ik kwam er, om Ik op Sound Machine meer dan 1 rit doen, en nu? Ik kan vandaagavond er niet gaan.
Toen ik al bijna er was, Ik bedacht over, dat ik het in hed Nederlands aan mijn vriend uitleg, die er werkte.
Maar ik kwam heel snel achter dat het onmogelijk is, en ik verzocht mijn vriendin om ze aan hem dat zei, wat gebeurde en waarom ik niet kan ritten.
Ik voelde heel ongelofelijke verdriet dat ik hem dat niet zelf kan uitleggen aan.
Maar deed ze dat mijn vriendin, en mijn vriend ging dan ritten.
Dat was heel vreemd, de mensen zich vermaakten,een muziek speelde en ik stond er en ik huilde in mijn innerlijk.

Ik voelde in eerste dag psychisch slecht, maar volgende dag was nog slechter want mijn vrien was al thuis, en ik bleef zelf met mij.
Maar ik verheugde me heel, dat ik niet boos op een eigenaar van de attractie was.
Ik wilde zelfs met hem over alles schrijven, Ik schreef zelfs aan hem, maar ik kreeg geen antwoord.

30.07.2013 Dinsdag, 6 dagen na dat ongeluk, ik schreef over op Nederlands pretpark en kermis forum, en ik beleefde over een paar uur een onverwacht verbazing.
uit die forum schreeft mij en hij vroeg mij:
hoe voel je je nu?
Ik begon hem schrijven hoe dat is met mijn gevoelens na het ongeluk.
Wij schreven over dat ongeluk bijna elke avond, en dat hielp mij vel.
In de avond schreef ik met mijn nieuwe vriend, maar in de nacht had ik echte nachtmerries.

Ik lag in het bed, en ik stel me voor dat ik aan iemand weer en weer over dat ongeluk spreek.
Ik huilende vaak onder een dekbed, en de spieren op heel lichaam gespannen.
Ik had vaak de dromen over een bloedneus, en ik kon dan lange minuten niet losmaken aan, maar ik weet nu dat dat alles een zin had.

Dankzij mijn nieuve vriend voelde ik me na een halfjaar beter en beter.
Ik was nog in maart 2014 bang voor, dat als ik naar de attractie gaat, die draait op zijn kop, ik zal met mijn neus veerveer probleem zijn.
Maar ik deed een harde beslissing en ik bezocht onze hevigste attractie Salto.
Dat was overigens in die tijd, hier op Slowakije, mijn favorietste attractie.
Ik had heel goede dag, dus ik was op 2 ritten.
Jullie kunnen naar hun kijken:
hier
en
hier
.

Dat was heel grote wisseling!
Ik wist al na het ongeluk, dat ik op waterattracties veer wil terugkomen, en ik voelde na deze twee ritten, dat het echt mogelijk is.

Dus ik zei al minder over dat ongeluk en mijn gevoelens.

31.05.2014 Zaterdag was ik in het Oostenrijkse Pretpark Prater.
Ik wilde er eerste keer de waterattractie proberen, maar ik had nog niet moed.
Dus ik ging niet op Aquagaudi, maar ik kon bij hem tenminste zonder een angst staan aan, en ik had aan mijn vriend een verzoek, om hij die attractie zonder mij probeerde.
Maar ik stuurde hem er met mijn recorder onder zijn jasje.
Ik wilde dadelijk horen, hoe klinken ze de geluiden bij de botsing tegen het water.
Mijn vrient kwam terug heel gelukkig, en vooral zei mij, dat die botsing in dit geval echt in orde zijn.

Maar ik had nog 1 interesante belevenis.
In een boot zaten 4 volwassene mensen, en op het einde van de rit alle lachten
Dat was voor mij heel beslissend, want ik begreep dat toen ze er 4 zaten, en ze lachten, zo was met hen alles goed.

Toen ik een antwoord begon zoeken, hoe ik veer op de waterattractie van de soort attractie Pirate river zou kunnen terugkomen.
En toen ik dan met mijn nieuve vriend schreef, Ik schreef aan hem ook over, dat ik het antwoord op deze vraag zoek.
En na een paar minuten vond ik een duidelijk antwoord, en ik wist al, dat ik mijn angst kan overwinnen.
Het antwoord was:
ik moet in de boot zelf zitten, of eerst / vooraan.

18.07.2014 Vrijdag ontmoette ik op de kermis in Tilburg met mijn nieuwe vriend, en wij ging elkaar met volgende tweede vrienden op het waterattractie met de naam
Riwer Rafting
.
Ik durfde er gaan, want het was ´helemaal andere soortvan de attractie als Pirate River.
Ik moet maar bekennen, dat ik bang was voor, dat een beweging van de attractie mij uit een plaats uitgooit.
Maar dat gebeurde gelukkig niet, en vooral, dat was goede reden om ik over volgende attracties bedacht, misschien ook over hetzelfdesoort als Pirate River.

En nu komt dat!!!!!

15.08.2015 Zaterdag was ik in het Pretpark Prater, in Oostenrijk op volgende waterattractie.
Ik toon jullie zelfs 3 linken:
Eerst, gaat over deze attractie:
Aquagaudi
Jullie weten al nu, dat ik op Aquagaudi was.
Hier is ook :
de video
.
Aangezien had ik al het antwoord dat ik naar deze soort van die waterattractie wil gaan, als ik in de boot zelf zal zitten, ik betaalde 4€50 en ik gaf ook.
een foto maken
.

Ik kwam veer naar Prater terug, en dat was 20.09.2015 Zondag en ik verheugde veel heel dat ik veer naar Aquagaudi kan gaan.
ik zat in de boot eerst, en ik genoot de rit echt.
Hier is ook:
de video
.

En mijn laatste rit was op Urfahranermarkt in de stad Linz 07.04.2016 Zaterdag, op Aqua Valley .
Ik deed twee ritten.
Op eerst zat ik vooraan, maar let op, op tweede rit al achteraan.
Maar hier is helaas alleen
de video
uit eerste rit en uit de afdaling.

Ik zou heel graag op het eind van dat waterverhaal drie dingen schrijven.

Eerste ding is, dat als In Praag Pirate River niet werkte, zeker het was niet een toeval.

Tweede ding is dat ik heel mijn persoonlijke fout moet bekennen dankzij hem het hele ongeluk op Pirate River gebeurde.
Ik had gewoon mijn rechts hand in de lucht niet geven, en alles zou dat goed zijn.

En derde en het belangrijkste ding, ik wil graag dank aan mijn beste vriend uit Nederland, voor zijn vriendelijke hulp.
Ik ben hem tot nu toe dankbaar, dat hij mijn gevoelens nooit veroordeelde.
En hij kon dat doen, want ik schreef hem over mij en Pirate river eerst halfjaar echt bijna elke avond.
Ik ben overtuig, dat ik me zelf niet zo goed zou redden.
Dus NNog een keer:
hartelijk dank voor mijn beste vriend uit Nederland, uit de stad Breda.

Edited by adelcia (17/02/2017 01:28)

#2390352 - 17/02/2017 09:32 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: adelcia]
Foorkramer Offline
liebt Deutschland

Registered: 25/05/2002
Loc: Hamburg
Het is volgens mij allemaal heel ingrijpend voor jou geweest maar ik weet niet of het forum de juiste plek is om dit te delen.

Bovendien als je de Nederlandse taal nog niet goed machtig bent is het handiger om een kort verslag te posten en dit goed op de spelling te controleren.

Sowieso spreken korte, duidelijke verhalen mensen meer aan als langdradige, onsamenhangende verhalen.

#2390392 - 17/02/2017 11:07 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Foorkramer]
Gooi Offline
Member

Registered: 08/09/2007
Loc: Laren
heel vervelend dat je er zo mee zit maar niet echt iets voor op dit forum lijkt mij

#2390454 - 17/02/2017 12:46 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Gooi]
TicceTacce Offline
Member

Registered: 11/11/2007
Loc: nederland
Ik word er anders goed emotioneel van.!!!!!

#2390459 - 17/02/2017 12:51 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Gooi]
Kermisfan Offline
Kermisminded

Registered: 19/07/2002
Loc: Oisterwijk
Ik begrijp niet helemaal wat de bedoeling van het topic is. Ik begrijp wel dat je vervelende ervaringen van je af wilt schrijven maar is daar het forum voor bedoeld vraag ik mij af. Wat is dan dus je doel met deze post? Wil je een discussie o.i.d. openen of heb je vragen? Zo ja, dan ontbreekt de vraagstelling volgens mij. De vriend die je aanhaalt kan je ook privé bedanken natuurlijk.

Het is uiteraard vervelend allemaal maar als ik het goed begrijp is volgens mij nu dit hoofdstuk voor jou afgesloten, of is alles verwerkt in elk geval en kan je er weer tegenaan met kermis vieren.

Dat de tekst lastig te lezen is, is niet erg. Je doet in elk geval je best om in het Nederlands te schrijven en daar kan ik best doorheen lezen, dat is geen probleem. Er zijn genoeg Nederlanders die zelf niet eens goed Nederlands (kunnen) schrijven.

Edited by Kermisfan (Yesterday at 02:09)

#2390498 - 17/02/2017 16:46 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Kermisfan]
SebaHubot Offline
Junior Member

Registered: 20/10/2014
Loc: antwerp
Ik begrijp er niets van.

#2390500 - 17/02/2017 16:53 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: SebaHubot]
Foorkramer Offline
liebt Deutschland

Daarom ook een slotje op dit topic maar blijkbaar zijn onze moderators in een winterslaap tonque

#2390508 - 17/02/2017 17:51 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Foorkramer]
DeDuitseKermis Offline
grenzeloos genieten

Registered: 06/08/2002
Loc: Gemert-Bakel, Nederland
Ik vind persoonlijk een slotje onnodig, sterker nog ongepast. Ik vind het juist wel top dat iemand een kermis / pretpark verhaal plaatst en dat het in dit geval niet altijd de juiste zinnen zijn, dat valt te begrijpen en zeker te accepteren. Je hebt je best gedaan.

Bedankt voor het mooie verhaal.

#2390547 - 17/02/2017 19:55 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Foorkramer]
Silvirio Offline
The exploration of space

Registered: 23/06/2003
Loc: Deventer
Originally Posted By: Foorkramer
Daarom ook een slotje op dit topic maar blijkbaar zijn onze moderators in een winterslaap tonque

Verre van in winterslaap, in overleg met haar is dit geplaatst. Het forum kan ook een platform bieden om je verhaal te doen, of dit nu positief of negatief is. Gezien de taalbarierre is het niet voor iedereen simpel te lezen maar het gaat om het doel.

#2390708 - Yesterday at 14:51 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Silvirio]
Foorkramer Offline
liebt Deutschland

Leg dan eens uit wat ze ons wilt zeggen want wij snappen er geen reet van.

Trouwens het mag ook best in het Engels dat snappen de meesten hier ook wel smile

Edited by Foorkramer (Yesterday at 14:52)

#2390751 - Yesterday at 18:41 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Foorkramer]
adelcia Offline

Ik ken niet Engels taal.
Ik hou van uw taal.

#2390771 - Yesterday at 23:46 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: adelcia]
Kermisismylife Offline
Member

Registered: 12/02/2012
Loc: Nederland
Goed verhaal, lekker kort ook! Doen we helemaal niks mee!

#2390793 - Today at 08:04 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Kermisismylife]
Dauerparty Offline
Member

Registered: 05/07/2013
Loc: Currency City
Als het voor Adelcia helpt om haar traumatische ervaring op te schrijven en het misschien daarmee van haar af te schrijven zodat ze verder kan waarom niet? In dit geval een verhaal wat ze wil delen op een forum waar men dezelfde interesse deelt.

Als zij dan ook nog eens de interesse krijgt van een vreemdeling over hoe het nu met haar gaat, dan kan ik me voorstellen dat je een gevoel krijgt van "ik wordt gehoord". Vriendschappen kunnen een mooi iets zijn. smile

De dame is blind en wie weet wat er nog meer speelt, tenminste ik ken niemand die blind is en weet hoe zijn of haar belevingswereld is? Dus ik denk dat ze voorbeelden zoekt en ervaringen wil laten zien die in tegenstelling staan tot haar "ongeluk" wat ze heeft meegemaakt en dat in dit verhaal wil samenvatten.

Je zou je kunnen afvragen hoe ieder ander met een bepaalde ervaring om zou gaan?

Je zou ook kunnen zeggen dat dit misschien iets is voor het "hoe voel je je nu topic", ook daar verhalen waar je misschien niets mee kan maar ze staan er wel. Zelfs het gevoel van een griepje wordt daar gemeld en wordt daar een bevestiging gezocht dat het misschien bij de tijd hoort. Is dat wel te snappen? In deze tijd van Social Media waar een forum ook onder valt lijkt het mij van wel.

Er zijn zo vaak verhalen waarbij je je kunt afvragen wat moet ik er mee? Er hoeft niet gereageerd te worden. En dat geldt misschien wel voor die van mij, of die van jezelf (voorbeelden genoeg tonque )

@Adelcia, goed voor je dat je dit geschreven hebt en vooral de moeite hebt genomen. Het zal vast niet gemakkelijk voor je zijn geweest in veel opzichten. Het ga je goed! smile

Edited by Dauerparty (Today at 08:28)

#2390815 - Today at 12:19 Re: Mijn waargebeurd waterverhaal [Re: Dauerparty]
adelcia Offline

Ik overwon al die traumatische ervaring, en nu kan ik verder op deze attracties gaan. Dus ik schreef over, want ik geloofde nooit,dat ik het ooit kan overwinnen aan.

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Sloop oude Dierenpark Emmen
by Dezz01
19/02/2017 16:01
Adventure Valley Durbuy (BE)
by The_Bullgod
18/02/2017 11:42
Heb jij ooit in een pretpark gewerkt?
by Djeffke
17/02/2017 21:40
[WDW] Krijgt het Walt Disney World resort n kabelbaan als vervoer tussen parken?
by The_Bullgod
16/02/2017 18:09
In de toekomst mogelijk nieuw pretpark op locatie Six Flags New Orleans
by The_Bullgod
16/02/2017 06:51
De laatste kermisclub topics
Voorburg 31 mei t/m 5 juni 2017
by Bredeche
18/02/2017 17:01
Sassenheim 20 t/m 23 september 2017
by Bredeche
18/02/2017 16:59
Leeuwarden 27 oktober t/m 5 november 2017
by Bredeche
18/02/2017 16:57
Zaandam 1 t/m 10 september 2017
by Bredeche
18/02/2017 16:48
Den Haag Koningskermis 2017
by Bredeche
18/02/2017 16:47
Who's Online
24 registered (KoenvdBrand, marciano, BBT, Aalscholver, Nelis, Marb_S, Break-Dance, Finn, Remkoo7, Frink, Kermisfreak102, PowerTower, Richardje, Bydroj, Stan_R, Petrovisch, 5 invisible), 116 Guests and 6 Spiders online.
Newest Members
coensen, KoenvdBrand, Blue_Streak, willy1992, Bartin
8958 Registered Users
Forum Stats
8958 Members
24 Forums
12572 Topics
338322 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
No Birthdays

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
102 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: de groene kleur van Goliath
Houden of weggooien: de groene kleur van Goliath