Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
Rate This Topic
#2389948 - 15/02/2017 11:58 [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland ****
Meintzz Offline

Registered: 02/07/2009
Loc:
Soms neem je een gok in het leven. Dat was ook het geval toen ik na veel wikken en wegen besloot om in mijn eentje naar Japan te gaan. Nog nooit had ik alleen gereisd en voor het begin van de reis zou ik het ook niet meer uittesten. Boem, 4 weken Japan, solo. Had je me een paar jaar geleden verteld dat ik op 18-jarige leeftijd naar Japan zou gaan, om overigens op 19-jarige terug te keren, dan had ik je heel raar aangekeken. Niettemin stapte ik op 8 juli toch echt het vliegtuig in. Wat na die 4 weken overblijft is een geweldig herinnering. Ik heb prachtige steden, pretparken en natuur gezien, fantastische achtbanen, darkrides en zoveel andere attracties gedaan en vele geweldige mensen ontmoet. Deze reis heeft zeker een vlammetje doen ontwaken, welke mij laat beseffen dat ik nog veel en veel meer wil zien en ervaren van de wereld. Wie weet wat er nog in het verschiet ligt!

Dag 1 & 2: Heenreis & Tokyo
Dag 3: Tobu Zoo & Tokyo Dome City
Dag 4: Yomiuriland & Tokyo Joypolis
Dag 5 & 7: Tokyo Disneyland
Dag 6 & 7: Tokyo DisneySea
Dag 8: Higashiyama Zoo and Botanical Gardens, Sea Train Land & reizen
Dag 9: Nara
Dag 10: Himeji Castle, Kokko-en Garden & Himeji Central Park
Dag 11: Parque España
Dag 12: Kyoto
Dag 13: Nagashima Spaland
Dag 14: Universal Studios Japan
Dag 15: Hirakata Park & reizen
Dag 16: Hiroshima & Miyajima
Dag 17: Nagasaki
Dag 18: Nokonoshima Island & karaokebar
Dag 19: Mitsui Greenland
Dag 20: Kijima Kogen & onsen in Beppu
Dag 21: Space World & reizen
Dag 22: Fuji-Q Highland
Dag 23: Toshimaen & Tokyo
Dag 24: Ghibli Museum, Sea Paradise & Yokohama Cosmoworld
Dag 25, 26 & 27: Tokyo, Hanayashiki & terugreis

---

Ondanks dat ik na een gezellige avond en nacht – wat mij de beste verjaardag heeft opgeleverd die ik me als soloreiziger in Japan had kunnen wensen – slechts rond de vier uurtjes slaap had gehad, stond vandaag Mitsui Greenland op de planning. Na even rustig te hebben opgestart ging ik via het inmiddels vaste station Hakata de Shinkansen in, om op een shin-station in de middle of nowhere over te stappen op een lokale lijn met een eigen station vlakbij het shin-station. Aangekomen op station Omuta liep ik naar het busperron. Ik kon uit een busschema ongeveer opmaken wanneer de bus richting Mitsui Greenland ging, maar met mijn Steenkolenjapans, wat bestond uit enkele woordjes en Google Translate, was het gauw met zekerheid bevestigd door medewachtenden.

Gespot tijdens een overstap, maar niet de bestemming.

Een busritje later stond ik vlakbij de ingang van Mitsui Greenland. Toen ik een dagticket probeerde te kopen kwam er zover ik me herinner een papier met steenkolenengels tevoorschijn en werd er geloof ik ook een collega bijgehaald die een paar woorden Engels sprak. Toch had ik mijn dagticket in de vorm van een polsbandje zonder veel moeite zo binnen. De enkele woorden Engels sprekende collega kwam zelfs nog even het hokje uit om mij een plezierige dag te wensen, maar dat kan ook zomaar mijn verbeelding zijn – het niet zeker zijn van een gebeurtenis is inmiddels toch een traditie in mijn schrijfstijl.

Daar zijn we!

De eerste attractie werd de kinderachtbaan Ladybird. Deze powered coaster, grenzend aan het entreeplein, had een simpele lay-out van twee helixen maar had als “special feature” wel een zeil als dak over zich heen. Het ritje was snel gemaakt en niet heel bijzonder, wat ook wel te verwachten viel.

Vlakbij de entree stond ook Grampus Jet. Deze achtbaan is een kopie van Bobbejaanland’s Dream Catcher, maar bezit nog wel de originele karretjes. Dat deze kopie wel wachttijdloos was, wat toch een verschil is met het origineel, was een mooie bijkomstigheid. Een ritje later bleek deze baan zoals verwacht. Een zeer leuk familiebaantje, maar niet veel meer dan dat. Wie ooit een Arrow Suspended Coaster heeft gedaan weet wat dit type baan ook kan. Toch is deze Vekoma al met al zeker niet slecht.

Het pad wat ik volgde hield opeens op in een veld. Ik had dus om Grampus Jet heen moeten lopen om het conventionele pad te nemen, maar door het veld over te steken kwam ik uit waar ik met het conventionele pad ook uit was gekomen. Milky Way waren namelijk de volgende achtbanen. Achtbanen inderdaad, want Milky Way is een duelling bestaande uit Vega, de sit-down achtbaan met onboard muziek, en Altair, een stand-up achtbaan.

En dan houdt het pad op.

Ik begon met de sit-down, Vega. De operations hier waren verre van optimaal. Beide banen werden niet tegelijk bediend, maar na elkaar. Eerst werd de sit-down ingeladen en gecontroleerd gevolgd door de stand-up. Gelukkig werden de banen wel tegelijk weggestuurd door de operator die in zijn geblindeerde hokje de hele tijd niks zat te doen behalve als de trein weggestuurd moesten worden. Zijn verplichte veiligheidspraatje klonk heel populair, alsof hij de meest populaire jongen around was. Verder leek hij, aan zijn constant bewegende silhouet te zien, ook naar vrij funky muziek te luisteren. Samen met de twee liftmotors die een modern en luid geluid maakten bij het opstarten bouwde het al met al toch wel een gezellig sfeertje op. De baan zelf was gewoon goed. Een prima lay-out met wat bochtenwerk en kleine beetjes airtime. Wat het echter geweldig maakte was de onboard muziek. De muziek was een zeer fout elektronisch-achtig muziekje met hier en daar een gitaarsolootje erdoorheen. Sommige mensen zag ik zelfs met hun handen in hun oren in de trein zitten. Ik genoot er echter heel erg van. Onverwacht toppertje!

Altair, de stand-up, was logischerwijs de volgende baan. Ook deze baan was echt geweldig. De lay-out was net als Vega gewoon prima, met wat bochtenwerk en enkele heuvels. Die heuvels zijn echter de plaats van een enorme WTF. Er waren een paar flinke airtime momenten te vinden in de baan en aangezien deze baan een stand-up was, kwamen je voeten los van de bodem, volledig leunend tegen de twee schouderbeugels aan. In principe hetzelfde als airtime in een sit-down, maar toch voelt het heel verkeerd en extra intens aan. Opnieuw een onverwacht toppertje! Wat mij betreft is Milky Way een zeer geslaagd duo van banen. Natuurlijk geen wereldtoppers, maar wel geweldig en veel beter dan ik had verwacht. Laatste opvallende puntje? De sit-down versie won altijd.

Ik liep weer verder en passeerde opvallende attractie zoals een lange balie waar je kon boogschieten en een doolhof welke Danger In A Maze heette – welke gesloten leek. De volgende attractie die ik deed werd echter Sphinx. Deze baan had geen spannende lay-out, met zeer milde afdalingen en een afwezigheid van banking in de bochten. Een vermakelijk baantje, maar niet meer dan dat. Leuk voor jonge kinderen.

Boogschieten? Hier kan het.

Zo gevaarlijk dat’ie gesloten is.

Zoals te zien geen hele spannende lay-out.

Hierna wilde ik de rodelbaan doen, welke van asbest gemaakt leek te zijn, maar het instapstation bevond zich bovenaan de berg. Deze kon niet lopend bereikt worden, maar wel met een stoeltjeslift, zonder enige vorm van beugels. Na bovenaan de berg te zijn beland bleken er ook nog een soort van spookhuis en een enkele flatride te staan, maar ik ging gelijk weer met de rodelbaan naar beneden. Qua rodelbanen ben ik niet heel ervaren dus ik remde vrij veel af tijdens de rit. Wel was het een leuk baantje, waar je met het gas vol open een flinke snelheid kan bereiken. Goedgekeurd dus. Toen ik weer beneden was werd mijn sleetje aan een kabelliftje gehangen, speciaal gemaakt voor de sleetjes en liep ik weer verder.

Geen grote drukte vandaag.

Het waterpark had de grootste concentratie aan mensen.

Geen veiligsheidbeugel ofzo, gewoon blijven zitten en niet vallen.

Ik heb het niet zo op spookhuizen, keurig overgeslagen dus.

Sinister thema hoor.

Uitzicht over het pretpark. Die gele looping? Staat er wel, maar de achtbaan eromheen is al wat jaartjes weg.

#2389949 - 15/02/2017 11:59 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Meintzz]
Meintzz Offline

Loc:
Ook de rapid, Dragon River, werd niet overgeslagen. Ik werd alleen in een 6-persoons bootje gezet. Rapids alleen berijden bleek eerder deze vakantie al niet heel gezellig, maar aangezien het vaak leuke attracties zijn doe ik ze toch altijd. Ook deze rapid gaf weer een geslaagd ritje weg. De natheid bleef helaas weg, gedeeltelijk geluk, gedeeltelijk te wijten aan het gebrek aan momenten waar op nat worden mogelijk is, maar het landschap maakte het weer goed. Wat neprotsen en bomen in een voor de rest open veld kan karig genoemd worden, maar toch gaf het ook wel weer een verzorgde indruk. Des te verder ik door het park liep, des te meer het me opviel hoe compleet het attractieaanbod van dit pretpark is. Ook deze rapid droeg daar aan bij.

De volgende achtbaan was niet de meest bijzondere maar pakte ik uiteraard mee. Spin Mouse is een standaard spinnend muisbaantje met als enige bijzondere het instapsysteem. Alle karretjes worden tegelijk ingeladen en vervolgens rondgestuurd. Pas als het laatste ingeladen karretje zijn rondje heeft gemaakt en leeg is worden er weer nieuwe mensen toegelaten. Gelukkig was het vandaag niet druk waardoor ik van lange wachttijden geen last had, maar heel efficiënt is het niet. Het was dan ook de langste wachttijd van de dag, wat trouwens nog steeds de 10 minuten niet haalde. Wat ook jammer was, was dat één van de twee operators steeds in het hokje bleef en de ander operator het hele station zelf moest operaten, wat niet heel collegiaal was maar misschien wel regelgeving vanuit het park. Goed, van beiden inefficiënties had ik vanwege de rust weinig last dus binnen niet al te lange tijd had ik mijn rondje gemaakt in deze standaardmuis, waar verder weinig bijzonders over te melden is.

Random hotelachtig gebouw? Check.

Nadat ik even wat gegeten had liep ik door. Ik liep langs meerdere attracties zoals zelf autobaantjes waarbij je zelf gas moet geven, een soort hangende monorail en dezelfde vage walkthrough met kastjes die je op checkpoints moet zetten als in Hirakata Park, welke ik allemaal oversloeg. Wat ik niet oversloeg was Legend of the Salamander. De spectaculaire naam beloofde heel veel, maar het bleek dezelfde shooter met ovalen layout te zijn als in Hirakata Park, alleen wel met andere decors en animatronics natuurlijk, welke ik me niet goed meer kan herinneren. Niks mis mee natuurlijk, shooters zijn eigenlijk altijd leuk om te doen!

Een zeer ruim park, in oppervlakte en attractieaanbod.

Flumes pak ik ook altijd graag mee en daar was Flume Ride Panic Jungle – ja dat is echt de naam – de volgende attractie. Samen met de spinnende muis stond hier vandaag de langste rij, maar ook hier duurde het slechts enkele minuutjes. Op het oog is deze flume niet heel bijzonder. Wat wel opvalt is dat je vlak na het station op de foto wordt gezet…door een enthousiaste fotograaf die je laat poseren. Only in Japan! Met minimale jungledecoratie, een standaard lay-out en niet veel natheid is de flume verder niet heel bijzonder op een tunnel na waar de lokale Intratuin heel veel inspraak in heeft gehad, inclusief politiek incorrecte inboorlingen, wilde dieren en lichtjes. Eerlijk is eerlijk, de tunnel is best goed gedaan qua thematisatie en al met al is dit gewoon een prima flume, niet speciaal maar ook zeker niet slecht.

Nou, tot nu toe was dit park al vrij Japans, maar de volgende attractie tops it all. Het spookhuis met een random Japanse naam is qua decors niet heel bijzonder en deelt op een bepaald stuk vrij zichtbaar de loods met de naastgelegen tunnel van de flume, maar wat het bijzonder maakt is de koptelefoon die je op moet zetten. Hier wordt af en toe een dialoog door gehouden maar is vooral van nut voor achtergrondgeluiden en af en toe iets wat lijkt op gehijg. Like, what…oke eigenlijk is het wel een goede toevoeging voor een spookhuis omdat het de spanning verhoogd maar toch wel WTF hoor. Geweldig!

Het loopspookhuis naast het karretjesspookhuis sloeg ik over en dus werd Black Hole Coaster de volgende attractie, een indoorachtbaan voor de verandering. Deze wachtrijloze powered bleek best een hele aardige coaster te zijn. Omdat de baan van Aziatische afkomst was, was hij hier en daar wat lomp met vooral missende banking, maar dat maakte de baan stiekem juist leuk. Een lekker fout dingetje was dat in het eerste deel vrij donker was met hier en daar voor zo’n park prima thematisatie, waarbij het tweede deel heel licht en thematisatieloos was, als een sporter die in het tweede deel van een wedstrijd helemaal inzakt. Zoals bij de meeste powered coaster bleef het niet bij één rondje maar ging hij nog éen of twee keer de baan rond. Al met al een leuk baantje dus!

Wat ook een zeer leuke baan was en eigenlijk wel iets meer dan dat, was de volgende baan, Ultra Twister Megaton. Na de Ultra Twister in Nagashima Spaland was ik er al achtergekomen dat de baan niet zo episch is als sommigen, vooral Robb Alvey, beweren. Aangezien dit precies dezelfde baan was, gold dat ook voor deze baan. Wel is een geweldige en best complete baan, die ook dan ook drie keer achter elkaar heb gedaan aangezien ik alleen weer naar het voorste karretje moest lopen en het personeel zelfs aandrong op blijven zitten. Dan kan ik extra ritjes op dit soort unieke en zeer plezante banen niet weigeren toch? Overigens heb ik in andere trip reports gezien dat je een soort van houten plankje krijgt waar je iets op mag schrijven als je de baan 10 keer doet welke dan vervolgens op het station wordt gehangen waar al vele plankjes hingen, maar dat heb ik niet gedaan aangezien me dat, vooral op zo’n hete dag als vandaag, iets teveel van het goede was.

De volgende achtbaan leek eerst gesloten toen ik naderde, maar behalve de operator was er gewoon helemaal niemand. Dit had ik pas door toen twee medebezoekers gewoon de rij in liepen, welke gesloten leek maar gewoon tot het minimale was ingekort met wat koortjes en hekjes. Nio, zoals deze achtbaan heet, is een Vekoma SLC wat meestal een garantie is voor rode oortjes en soms ook lichte hoofdpijn. Deze baan was echter de beste SLC die ik heb gedaan. Hier en daar waren er wel wat rammels en helemaal soepel was de baan niet, maar de soepelheid van deze baan verbaasde me heel erg. Daardoor kwam de lay-out, die gewoon heel goed is, beter tot zijn recht dan bij het gros van de SLC’s. Ik deed ook gelijk nog een rondje, ditmaal front seat, wat natuurlijk een gok is aangezien de goede rit een gelukje kon zijn, maar dit was niet zo, de baan was nog net zo goed als tijdens het eerste ritje. Wat een verrassing!

Dit is Nio zelf? Ik denk het wel.

Op de nabijgelegen tribune, staand tegenover een decor en waar middenin gewoon een normaal wandelpad liep, ging ik even wat eten, ideaal in de schaduw. Toen ik de wachtrij van Nio inliep viel me al op dat ik werd aangekeken door twee Japansen naar wie ik vervolgens maar even zwaaide. Geen wonder natuurlijk, want in een willekeurig Japans pretpark ver buiten de toeristische gebieden zijn blanken vast schaars. Zij zaten verderop ook in de schaduw en even later kwamen ze naar me toe lopen voor een praatje, wat door de taalbarrière heel kort duurde. Ze vroegen of ze een foto van me moesten maken met Nio erop, welke vriendelijkheid ik niet weigerde en ik vroeg ze of ik een selfie met ze mocht nemen, waarna ik en ook zij wat selfies met elkaar maakten. Ik dacht dat het al decennia was geleden dat een blanke in Japan enigszins bijzonder was, maar blijkbaar was dat verkeerd gegokt.

Na deze korte ontmoeting vervolgde ik mijn weg weer naar de laatste voor mij nieuwe achtbaan in dit park. Dit was een baan die de meesten wel eens voorbij hebben zien komen maar waarschijnlijk niet kennen bij naam of van park en welke ook misschien wel de koning van de jet coasters genoemd kan worden. Dit is Gao, te herkennen aan de eerste heuvel welke de supporting heeft van een dinosauriër. Het thema gaat echter door, want ook de ingang en de trein zijn gethematiseerd naar dinosauriërs, waar het dan ook ophoudt. De rit is echt een typische jet coaster. Het is een hoge, snelle en imponerende baan, maar door de uitgestrekte heuvels is de baan airtimeloos. Verder is de fabrikant zeker geen expert in banking: of er was geen banking, of de banking was zeer lomp. Wat het helemaal afmaakte waren de remmen, wat niet meer waren dan rubberen banden. Al met al geen ingrediënten voor een topbaan maar toch vond ik het net als eerder jet coasters een zeer plezante baan, vooral door het foute aspect. Een typische guilty pleasure en door zijn formaat en plaats in het park toch wel het parkicoon.

#2389950 - 15/02/2017 12:01 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Meintzz]
Meintzz Offline

Loc:
Wat ook een vast nummertje was in veel Japanse parken was het reuzenrad, zo ook hier. Bij het reuzenrad van dit park waren er twee keuzes: bakjes geheel omringd door doorzichtig plastic en de normale bakjes met rode “bekleding,” welke ook best veel uitzicht leken te hebben. Aangezien er geen rij was koos ik voor de eerste soort, wat eigenlijk weinig verschilde van de normale versie aangezien de vloer door gebruikssporen al ondoorzichtig was geworden. Toch gaf ook dit rad weer een heel mooi uitzicht. Zeer leuk om mee te pakken!

Ik liep door en kwam weer terecht in het ingangsgebied. Hier bereed ik Grampus Jet nog een keer, welke weer een leuk ritje weggaf. Daarna was Milky Way weer aan de beurt, welke banen ik beide nog één maar waarschijnlijk meerdere keren bereed. Na ook nog een keer Gao bereden te hebben liep ik door een stukje park wat ik nog niet verkend had. Hier stonden onder andere een interactieve walkthrough met Egyptisch thema, een walkthrough met een jungle-thema en weer eens zo’n ijskist walkthrough, gethematiseerd naar ik geloof de Noordpool. Ik deed ze allemaal niet, maar welke attractie ik wel deed was de Star Flyer. Met hetzelfde systeem als Tivoli Kopenhagen waarbij eerst alle zakken geleegd moeten worden en hier in kluisjes moeten worden gelegd – waarbij het in Kopenhagen gewoon in een afsluitbare kast ligt – was het inladen niet heel efficiënt maar met het ontbreken van een wachtrij was dit niet storend. Net zoals het reuzenrad gaf ook de Star Flyer een mooi uitzicht over Mitsui Greenland en de omgeving, waarbij het verfrissende windje ook zeer welkom was.

De attractie die ik daarna deed was best bizar. Het was in principe gewoon een Paratrooper, maar dan met individuele zitjes, schouderbeugels en net zoals een Enterprise een helling van 180 graden, verticaal dus. Eerst zat het tempo er nog niet helemaal in en ging ik niet over de kop, maar iets later gaf de attractie meer gas en gingen de zitjes over de kop. Best een goed idee, maar een attractie die ik nog nooit gezien had. Een bizarre en zeer leuke attractie!

Hier houdt het op bij een normale Paratrooper. Deze ging echter helemaal verticaal.

Zoals in alle bovenstaande foto's is te zien heeft Mitsui Greenland een groot attractieaanbod.

#2389951 - 15/02/2017 12:02 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Meintzz]
Meintzz Offline

Loc:
Dichtbij de laatste attractie stond een kabelbaan welke naar de voorkant van het park ging, maar ik besloot de benenwagen te nemen om het park nog even goed te bekijken en wat fotootjes te schieten. Ik liep een soort Parachute Tower – maar dan anders vormgegeven – voorbij en kwam weer aan bij Milky Way, welke ik, aan beide kanten, nog een paar keer meepakte. Ondertussen begon een van de operators me zichtbaar te herkennen en verscheen er een glimlach als die gekke Westerling alwéér een ritje kwam maken. Deze Togo’s bleven verrassend goed en een tintje fout, vooral de stand-up achtbaan met airtime. Nog steeds geweldig!

Ik liep terug naar de ingang en sloot mijn bezoek aan Mitsui Greenland af met nog twee ritjes Nio, want zo’n goede SLC is nou eenmaal schaars. Daarna liep ik naar de bushalte, wachtte op de bus en ging terug naar Fukuoka. Ik friste mezelf wat op en deed even rustig aan, om later op de avond nog even in Fukuoka te eten met Rosie, één van de Britse backpackers die ik twee dagen eerder ontmoet had. Kiran, één andere Britse backpacker die al was vertrokken, had aangeraden naar de One Piece film te gaan die draaide aangezien de bioscoop confetti, luchtbellen, bewegen stokken in de stoelen en allemaal andere effecten gebruikten, waar Rosie vervolgens heen was geweest. Helaas was ik niet op tijd om mee te gaan, maar you can’t have it all. Bij het Italiaanse restaurant was ook al eerder geweest maar omdat het was bevallen en het restaurant een hele gezellige sfeer had was het juist leuk om hier nog een keer te komen.

Al met al was dit, ondanks een valse start met heel weinig slaap, echt een hele toffe dag. Mitsui Greenland heeft me heel erg verrast. Het park mist schaduw en natuur, maar is wel verzorgd, heeft prima personeel en operations vergelijkbaar met de rest van Japan en vooral een enorm, gevarieerd en fantastisch attractieaanbod, waarbij enorme Intamins of B&M’s natuurlijk afwezig zijn maar ook helemaal niet in de lijn der verwachtingen ligt. Je zou het bijna kunnen beschrijven als RollerCoaster Tycoon in real life. Dit park is zeker een park waar ik ooit nog een keer wil komen want ik heb me in dit geweldige park heel erg vermaakt!

#2389963 - 15/02/2017 13:01 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Meintzz]
Guy Offline
Disney-König

Registered: 05/06/2001
Loc: Gemonde
Leuk verslag, Meint. Dit park heb ik zelf nog niet bezocht, maar lijkt wel op een typisch Japans park. Hopelijk lukt het op een volgende trip.

#2389967 - 15/02/2017 13:22 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Guy]
Glenneke Offline
Rollercoaster Traveller

Registered: 25/08/2009
Loc: Antwerpen
Bedankt voor dit report! Wat een ontzettend uitgebreide tekst over een pretpark dat blijkbaar erg verrassend uitpakt. Gekke dingen zoals die onboard-audio Japanse techno en die kabelbaan zonder beugels (dat vangnet is overigens wel hi-la-risch) doen me verlangen naar een volgend reisje naar Japan. Damn, wat hou ik van dat land en van de foute parken!

Overigens: die Japanse meisjes die om foto's vragen... dat blijft echt gek. Zelfs in Tokyo Disney Resort - waar elke toch enkele tientallen westerlingen rondwandelen - kreeg ik de vraag regelmatig. Omdat ze zo lief zijn, doe je dat natuurlijk met plezier smile

Edited by Glenneke (15/02/2017 13:23)

#2389975 - 15/02/2017 13:50 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Glenneke]
Rio Offline
Lighting Rio

Registered: 23/01/2008
Loc: Dordrecht
Ik krijg van jouw verslagen steeds de neiging om terug te gaan naar Japan. Wat een fantastisch land is het toch. smile

Edited by Rio (15/02/2017 15:49)

#2389984 - 15/02/2017 15:06 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Rio]
Djeffke Offline
Winnaar Coasterdraft 2016

Registered: 25/10/2012
Loc: Bergen op Zoom
Bedankt weer voor je TR Meint, deze heb ik wat sneller gelezen dan je vorige. Wel jammer dat je die bioscoop film heb moeten laten (boog)schieten.

#2389989 - 15/02/2017 15:41 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Djeffke]
Jorisz Offline
Big kid

Registered: 29/12/2015
Loc: Nederland
Leuk weer, al blijft de vraag intussen natuurlijk wel: waar blijven je Disneyland en DisneySea bevindingen? wink

#2389991 - 15/02/2017 15:49 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Djeffke]
Stefan96 Offline
Junior Member

Registered: 01/08/2016
Loc: Heesch / Wageningen / (TU) Del...
Tof Tripreport! Het park heeft inderdaad veel weg van een gemiddeld Rollercoaster Tycoon park haha. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een kaartje voor een park als dit nou kost?

#2389993 - 15/02/2017 15:57 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Djeffke]
Helix Offline
Member

Registered: 28/07/2015
Loc: Antwerpen
Dit park ziet er heerlijk fout uit. 40% grasveld, 40% attracties, 20% randomness. Die 'sitting enterprise' bestaat ook in Tayto park trouwens smile.

Bedankt voor het fijne report.

#2390048 - 15/02/2017 20:44 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Helix]
Orangedevil Offline
Member

Registered: 04/01/2006
Loc: Noord-Brabant
Weer een leuk TR van een voor mij onbekend park.

#2390059 - 15/02/2017 21:25 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Orangedevil]
RB Offline
Let's go Celtics

Registered: 01/11/2009
Loc: Nederland
Goed verslag weer.

Een beetje een dubbel gevoel bij dit park. Er staan toch wel wat opvallende banen, maar aan de andere kant is dit toch weer zo'n park wat net niet interessant genoeg is om te bezoeken.

Bedankt voor het delen.

#2390063 - 15/02/2017 21:39 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Orangedevil]
Philosopher Offline
Big Dreamer

Registered: 10/12/2002
Loc: Andijk
Wat een erg goede TR van een Japans park die hoog op mijn to-visit lijstje staat.

*Geruchten: 2017: Overstroming treft Blackpool Pleasure Beach *2018: Kingsland (nieuw pretpark) bij BGW 2017: Promisedland nabij San Diego * Vanaf 2018: Wanda-pretparken in Europa *2018: Nieuw Gulliver-park nabij Rotherham. *2018: Wicked Twister (CP) naar CGAmerica. 2017: Sluiting IMG Worlds of Adventure 2018: B&M Floorlesscoaster Drayton Manor* 2018: Grote coaster Chessington. 2018:Nieuw Hotel P.Asterix
#2390076 - 15/02/2017 22:23 Re: [SoloInJapan2016] 26/07 Mitsui Greenland [Re: Philosopher]
spoetnik Offline
Fryslân boppe

Registered: 31/08/2001
Loc: Drachten
Wat heb je dit weer mooi uitgebreid beschreven en voorzien van je eigen persoonlijke tint!

Ik keek ook erg uit naar dit verslag, het is toch een park wat gezien de ligging in Japan niet vaak bezocht wordt. Voor zover ik er wel eens wat over gelezen heb was dit eigenlijk altijd wel positief. Wat jij ook maar een keer bevestigt. smile

Dank!

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Sloop oude Dierenpark Emmen
by Dezz01
19/02/2017 16:01
Adventure Valley Durbuy (BE)
by The_Bullgod
18/02/2017 11:42
Heb jij ooit in een pretpark gewerkt?
by Djeffke
17/02/2017 21:40
[WDW] Krijgt het Walt Disney World resort n kabelbaan als vervoer tussen parken?
by The_Bullgod
16/02/2017 18:09
In de toekomst mogelijk nieuw pretpark op locatie Six Flags New Orleans
by The_Bullgod
16/02/2017 06:51
De laatste kermisclub topics
Voorburg 31 mei t/m 5 juni 2017
by Bredeche
18/02/2017 17:01
Sassenheim 20 t/m 23 september 2017
by Bredeche
18/02/2017 16:59
Leeuwarden 27 oktober t/m 5 november 2017
by Bredeche
18/02/2017 16:57
Zaandam 1 t/m 10 september 2017
by Bredeche
18/02/2017 16:48
Den Haag Koningskermis 2017
by Bredeche
18/02/2017 16:47
Who's Online
24 registered (bullieboy, Davey86, KoenvdBrand, marciano, haverbeek, ezra24rct3, BBT, Aalscholver, Nelis, Marb_S, Break-Dance, Finn, Remkoo7, Frink, Kermisfreak102, PowerTower, Richardje, 5 invisible), 113 Guests and 7 Spiders online.
Newest Members
coensen, KoenvdBrand, Blue_Streak, willy1992, Bartin
8958 Registered Users
Forum Stats
8958 Members
24 Forums
12572 Topics
338322 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
No Birthdays

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
102 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: de groene kleur van Goliath
Houden of weggooien: de groene kleur van Goliath