Het laatste nieuws:

Alsnog een B&M Inverted voor Gröna Lund voor 2020
Fotowedstrijd 2016 - voorronde

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 5 of 11 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 >
Topic Options
Rate This Topic
#2383154 - 11/01/2017 12:45 Re: Mayo en friet in het park * [Re: RickMarkestein]
Duinkabouter Offline
Member

Registered: 07/02/2015
Loc: Den Haag, Nederland
Ach ik kom daar niet voor de frietjes. Het is me nog nooit opgevallen dat de friet bijzonder zou zijn, zowel niet in positieve als in negatieve zin. Het is dus middelmatig van kwaliteit, en dat is zoals eerder door anderen opgemerkt is voor een pretpark ook best, aangezien men daar toch niet met concurrentie van andere aanbieders te maken heeft.

Het vult, met voldoende saus en zout is elke goed doorbakken friet best te eten en uiteindelijk zijn frietjes niet veel meer dan een garnering voor snacks zoals frikandellen en kroketten. Aangezien we daar te maken hebben met 100% gegarandeerd industrieel slachtafval, lijkt me je druk maken over de vries/vers/koelheid van de bijkomende aardappelen enigszins triviaal. Maar goed, dat is mijn mening. Het staat een ieder vrij om Fons Jurgens met overgebleven bakjes Friteslijn te bekogelen tot hij deze vreselijke misstand opgelost heeft...

#2383159 - 11/01/2017 13:15 Re: Mayo en friet in het park [Re: Duinkabouter]
Maikell Offline
Member

Registered: 19/02/2013
Loc: Nederland
Originally Posted By: Duinkabouter
Ach ik kom daar niet voor de frietjes. Het is me nog nooit opgevallen dat de friet bijzonder zou zijn, zowel niet in positieve als in negatieve zin. Het is dus middelmatig van kwaliteit, en dat is zoals eerder door anderen opgemerkt is voor een pretpark ook best, aangezien men daar toch niet met concurrentie van andere aanbieders te maken heeft.

Het vult, met voldoende saus en zout is elke goed doorbakken friet best te eten en uiteindelijk zijn frietjes niet veel meer dan een garnering voor snacks zoals frikandellen en kroketten. Aangezien we daar te maken hebben met 100% gegarandeerd industrieel slachtafval, lijkt me je druk maken over de vries/vers/koelheid van de bijkomende aardappelen enigszins triviaal. Maar goed, dat is mijn mening. Het staat een ieder vrij om Fons Jurgens met overgebleven bakjes Friteslijn te bekogelen tot hij deze vreselijke misstand opgelost heeft...

Wat een dooddoener voor de discussie, waarom? Reageer dan gewoon niet...

#2383162 - 11/01/2017 13:28 Re: Mayo en friet in het park [Re: Maikell]
Duinkabouter Offline
Member

Het is mijn mening. Die hoef je niet te delen, maar me vragen waarom ik het zeg getuigt van weinig begrip van het principe van een forum.

Als je het niet eens bent kun je ook je schouders ophalen en gewoon niet reageren. In plaats van proberen de discussie dood te slaan en je eigen mening als enige juiste kijk te beschouwen. Ideetje?

Edited by Duinkabouter (11/01/2017 13:29)

#2383168 - 11/01/2017 14:10 Re: Mayo en friet in het park [Re: Duinkabouter]
Maikell Offline
Member

Registered: 19/02/2013
Nee hoor, juist mag jij mening geven als het maar wat toevoegt, anders zijn we snel uitgepraat op het forum. Je laatste zinnen doen het lijken dat je het er niet vindt toedoen en het maar als onbelangrijk ziet. Die indruk wek je en dan kan je jezelf naar mijn mening beter niet mengen en de mensen laten discuseren die het wel van belang vinden dat de kwaliteit wordt opgeschroefd of niet. Daarmee heb ik alle begrip dat jij daar niet komt voor de patatjes maar sommige mensen vinden het enigszins van belang dat juist die kwaliteit wordt opgeschroefd of juist niet. Dat is immers waar dit topic over gaat. Daar heb jij met je post dus nauwelijks bijdrage aan en ben jij meer met modder aan het gooien dan wij met friteslijn.

Edited by Maikell (11/01/2017 14:27)

#2383184 - 11/01/2017 15:06 Re: Mayo en friet in het park [Re: Maikell]
Duinkabouter Offline
Member

Mijn bijdrage is dat ik vind dat men inderdaad niet zo moet overfocussen op zoiets triviaals als een portie friet, die al van een behoorlijke kwaliteit is. Die mening is volkomen legitiem in een discussie over friet in de Efteling. Dat jij het daar niet mee eens bent doet er daarbij niet toe. Het is mijn mening.

Zoals gezegd staat het jou en ieder ander volledig vrij om zijn klaagzangen over de vermeende wan-kwaliteit die er geboden wordt te etaleren. Ik heb mijn zegje gedaan, en als jij er niet zo over was gaan lopen piepen was het daarbij ook gebleven. Jij maakt er een discussie van over wat ik wel of niet zou mogen posten op het forum. Dat is volgens mij de snelste manier om uitgepraat te zijn en discussies dood te slaan.

Bovendien is het volkomen off-topic om mijn post-gedrag ter discussie te stellen in een
topic over friet. We zijn hier nu al weer vier posts over bezig. Lijkt me een beetje zonde van allebei onze tijd.

Edited by Duinkabouter (11/01/2017 15:10)

#2383191 - 11/01/2017 15:27 Re: Mayo en friet in het park [Re: Duinkabouter]
markie81 Offline
Spoorlegger

Registered: 24/01/2005
Loc: Naast het spoor
Originally Posted By: Duinkabouter
Bovendien is het volkomen off-topic om mijn post-gedrag ter discussie te stellen in een
topic over friet. We zijn hier nu al weer vier posts over bezig. Lijkt me een beetje zonde van allebei onze tijd.

Moderator information:
En daarom gaan we ook stoppen met dit zij(frites)lijntje en het weer hebben over de kwaliteit van de frites en mayo in het park.

"Ik kom hier pas terug als ze een B&M hebben!"
#2383194 - 11/01/2017 15:31 Re: Mayo en friet in het park [Re: Duinkabouter]
Tailmartian Online   crying
I'm the Doctor

Registered: 13/07/2005
Loc: A second-hand set of dimension...
Edit: Mark was me net voor

Edited by Tailmartian (11/01/2017 15:31)
Edit Reason: Mark was me net voor

"Let's just say that if complete and utter chaos was lightning, he'd be the sort to stand on a hilltop in a thunderstorm wearing wet copper armour and shouting 'All gods are bastards'." --- Rincewind (Terry Pratchett)
#2383197 - 11/01/2017 15:34 Re: Mayo en friet in het park [Re: markie81]
barryHap Offline
Junior Member

Registered: 27/07/2014
Loc: overijssel
Van mij mag er wel meer zout op.

#2383203 - 11/01/2017 16:00 Re: Mayo en friet in het park [Re: barryHap]
SWIding97 Offline
Junior Member

Registered: 26/07/2016
Loc: Kerkrade
Origineel bericht van: barryHap

Er zit geen zout op de friet in de Efteling. Echter liggen er zakjes zout bij de verkooppunten (waar ook de servetten, mosterd en het bestek liggen). Die kun je onbeperkt pakken en dus kun je zoveel zout over je friet doen als je wilt.

#2383318 - 12/01/2017 09:21 Re: Mayo en friet in het park [Re: SWIding97]
belladonna Offline
Member

Registered: 17/09/2011
Originally Posted By: SWIding97
Originally Posted By: barryHap

Er zit geen zout op de friet in de Efteling. Echter liggen er zakjes zout bij de verkooppunten (waar ook de servetten, mosterd en het bestek liggen). Die kun je onbeperkt pakken en dus kun je zoveel zout over je friet doen als je wilt.

Je hebt dat op meer plaatsen, en dan merk ik dat ik al etende vaak pas halverwege het zout mis. Als ik er van tevoren aan denk dan doe ik er wel zout over, maar als ik dat vergeet blijkt het niet eens zo erg nodig...

Wel vind ik het lastig om uit zo'n zakje een fatsoenlijke hoeveelheid te strooien (en de rest, die gooi je dan gewoon weg ?) en het goed te verdelen, dus dan eindig ik meestal met patat die juist te zout is. Wat ook weer niet de bedoeling kan zijn.
Het zou mijn voorkeur hebben als ze er wel vast zout over doen maar dan gewoon niet zoveel. Echter, dat zal ook wel weer lastig zijn. Dus dan maar leren om zoutloze patat te eten, dat is uiteindelijk het makkelijkste :-).

#2383323 - 12/01/2017 09:37 Re: Mayo en friet in het park [Re: belladonna]
Djeffke Offline
Winnaar Coasterdraft 2016

Registered: 25/10/2012
Loc: Bergen op Zoom
Er zijn mensen, zoals ik, die liever geen zout op de friet hebben. Daarom is het gewoon fijn dat je zelf kan bepalen of je het erop strooit of niet.

Edited by Djeffke (12/01/2017 09:37)

#2383342 - 12/01/2017 11:43 Re: Mayo en friet in het park [Re: belladonna]
Doido Offline
Part-Time Human

Registered: 04/08/2014
Origineel bericht van: belladonna
Origineel bericht van: SWIding97
Origineel bericht van: barryHap

Je hebt dat op meer plaatsen, en dan merk ik dat ik al etende vaak pas halverwege het zout mis. Als ik er van tevoren aan denk dan doe ik er wel zout over, maar als ik dat vergeet blijkt het niet eens zo erg nodig...

Wel vind ik het lastig om uit zo'n zakje een fatsoenlijke hoeveelheid te strooien (en de rest, die gooi je dan gewoon weg ?) en het goed te verdelen, dus dan eindig ik meestal met patat die juist te zout is. Wat ook weer niet de bedoeling kan zijn.

Er vanuit gaande dat zo'n zakje zout bij de kostprijs van een bakje friet zit inbegrepen, mag je er wel vanuit gaan dat je het zout, wat overblijft in het zakje na het strooien, ook mee naar huis mag nemen. Uiterst geschikt ook tegen de gladheid de komende dagen. smile

#2383356 - 12/01/2017 13:19 Re: Mayo en friet in het park [Re: Doido]
Duinkabouter Offline
Member

Zo zout had ik het nog niet gegeten. Zo maar zout meenemen uit het park voor eigen gebruik, of nog erger weggooien.

Zo moeilijk is het toch niet? Je haalt je frietje en je zakje(s) zout. Al naar gelang je behoefte strooi je de hoeveelheid zout die je op je frietjes blieft. Het resterende deel van het zakje, en de eventuele ongeopende zakjes, draag je aan het eind van de maaltijd over aan een medewerker van de recycling-ploeg zodat dit zout kan worden hergebruikt. Zeg me niet dat ik iets nieuws zeg, zo doe je het immers met de mayonaise en de ketchup toch ook al jaren? wink

Edited by Duinkabouter (12/01/2017 13:19)

#2383361 - 12/01/2017 13:34 Re: Mayo en friet in het park [Re: Duinkabouter]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Registered: 29/12/2005
Loc: Eindhoven
Moet zeggen dat je bij de Efteling ook wel echt veel zout krijgt tonque Maar je kunt het altijd delen natuurlijk.

#2383363 - 12/01/2017 13:48 Re: Mayo en friet in het park [Re: EnsjantetFrok]
Scagen Offline
Someone, somewhere

Registered: 24/04/2010
Loc: Nederland, Schagen
Het vervelenste aan zelf strooien is dat de bovenste friet uit eindelijk okay is en de friet onderop enorm zout door al het zout wat naar beneden valt.

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
[TR] Roadtrip to Polen dag 1: Erlebnispark Tripsdrill 31 juli 2016
by pampie
Vandaag om 07:05
Nieuwe musical in het Efteling Theater: De Sprookjessprokkelaar
by
Gisteren om 16:11
Toch een B&M Inverted voor Gröna Lund voor 2020
by The_Bullgod
Gisteren om 10:49
Videoclip Katy Perry - Chained To The Rhythm
by Serge
21/02/2017 17:24
Diergaarde Blijdorp 15-02-2017
by Kermisfreak19
20/02/2017 21:19
De laatste kermisclub topics
Kermis Schiedam 08 t/m 12 maart 2017
by martinvhaarlem
Vandaag om 14:25
Kermis Maasbracht in 2017 een week later
by Nico
Vandaag om 09:19
Mogelijk geen Paas Foor in Kortrijk (Be) dit jaar
by Break-Dance
Gisteren om 18:18
Maastricht - 12 t/m 21 mei 2017
by Kermismeester
Gisteren om 17:15
In- Outdoor Mega-Kermis Americahal Apeldoorn 23 februari t/m 05 maart 2017
by martinvhaarlem
Gisteren om 15:06
Who's Online
45 registered (Gooi, ArjanJ, BramVeen, Draaimolen, CarlosAmigos, Bram, Joey013, BigAir, Alexander_H, GoliathBattle, GlennVansp, crazywave, coasterguy1406, Davey86, Blackcennin, DLubbe, hyyyper, JoordiW, 9 invisible), 179 Guests and 6 Spiders online.
Newest Members
DaanH, coensen, KoenvdBrand, Blue_Streak, willy1992
8959 Registered Users
Forum Stats
8960 Members
24 Forums
12605 Topics
339284 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Bjab (26), RickMarkestein (25)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
111 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Fotowedstrijd 2016 - Voorronde
Fotowedstrijd 2016 - Voorronde