Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 4 of 5 < 1 2 3 4 5 >
Topic Options
Rate This Topic
#2377640 - 12/12/2016 22:57 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: JohanR]
Solomon Offline
Member

Registered: 26/07/2014
Loc: Noord-Holland
Ik heb taron nog niet kunnen doen, maar van wat ik ervan zie lijkt het mij een baan te zijn die zeker bij de betere hier in Europa hoort. Of hij voor mij beter zal zijn dan Stealth weet ik niet, omdat ik taron het eerste deel al heel erg snel vind uitrijden als ik moet oordelen op basis van de video.

#2377671 - 13/12/2016 01:13 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: JohanR]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Registered: 29/12/2005
Loc: Eindhoven
Origineel bericht van: JohanR
Origineel bericht van: EnsjantetFrok
Zeker geen wereldtop. Maar in de avond een erg leuke achtbaan. In de morgen een matige baan die teleurstelt (omdat je er veel over gehoord hebt.) Als je dat losdenkt dan maar de middenmoot.

Even voor mijn eigen beeld, wat vind jij middenmoot? Een Xpress is voor mij bijvoorbeeld pure middenmoot (daar staan zeker 40 banen boven)
De middenmoot optie was puur bedoeld als optie tussen Leuke baan en matig teleurstellend. Het is niet dat ik hem ongeveer halverwege mijn coasterlist heb staan. Die houd ik namelijk zo niet echt bij.

Ik baseer mijn mening over Taron op verschillende dingen. De launches vind ik bijvoorbeeld magerder dan express/rock n rollercoaster. Layout is wel aardig en lekker om te doen. Maar totaal vond ik hem smorgens tegenvallen. Savonds was het zeker wel een leuk baantje. Maar de allerbeste ervaring? Ik denk dat ik big thunder mountain of een rock n rollercoaster uiteindelijk toch liever doe. Of The Smiler, ook zo'n baantje waar ik meer impressed van ben.

Edited by EnsjantetFrok (13/12/2016 01:14)

#2377852 - 13/12/2016 21:45 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: EnsjantetFrok]
LoopingDennis Offline
Member

Registered: 22/01/2013
Loc: Nederland, Noord-Brabant, Helm...
Dan vind ik Taron toch een stuk beter dan een XPress of BTM. Wel lachen hoe ieder zijn eigen dingen beleefd.

#2377853 - 13/12/2016 22:00 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: EnsjantetFrok]
Sjiebert Offline
Member

Registered: 25/08/2015
Loc: Tilburg
Ik heb te weinig banen gedaan om dit wereldtop te kunnen noemen, maar omdat ik de baan ver boven 'een erg leuke achtbaan' vind staan toch voor wereldtop gekozen. Niet onterecht als ik de overige reacties hier lees.

Ben overigens zeer benieuwd naar de motivaties van degenen die de onderste twee opties hebben gestemd.

Volg mij op Twitter voor veel over de Efteling:
#2377861 - 13/12/2016 22:15 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: Sjiebert]
Eftelflags Offline
Het zijn Teacups ja!!!

Registered: 05/05/2003
Loc: Rotterdam
Al vaker gezegd, een achtbaan moet echt nog even inrijden. Over 2 jaar piept iedereen wel anders en is het allemaal te snel wink

#2377867 - 13/12/2016 22:39 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: Solomon]
Svekke Offline
Junior Member

Registered: 10/12/2015
Loc: Diest, België
Origineel bericht van: Solomon
Ik heb taron nog niet kunnen doen, maar van wat ik ervan zie lijkt het mij een baan te zijn die zeker bij de betere hier in Europa hoort. Of hij voor mij beter zal zijn dan Stealth weet ik niet, omdat ik taron het eerste deel al heel erg snel vind uitrijden als ik moet oordelen op basis van de video.

Ik stel je gerust, video's doen de baan echt geen eer aan. wink

Nou ja, van mij mogen mensen gerust BTM en zo beter vinden. Hoe meer van die mensen, hoe rapper de wachttijd bij Taron wat naar beneden gaat. biggrin

#2377870 - 13/12/2016 22:48 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: Svekke]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Registered: 29/12/2005
Loc: Eindhoven
Origineel bericht van: Svekke
Origineel bericht van: Solomon

Ik stel je gerust, video's doen de baan echt geen eer aan. wink

Nou ja, van mij mogen mensen gerust BTM en zo beter vinden. Hoe meer van die mensen, hoe rapper de wachttijd bij Taron wat naar beneden gaat. biggrin
Neehoor, want ik ga gewoon in Taron. En vind het nog leuk ook. Maar ik zoek daarna gaan toilethokje op zoals sommige lijken te doen. Dus dat wordt wel rustiger tonque

BTM heeft een andere beleving en heeft mij uiteindelijk meer een WOW gevoel gegeven dan Taron. Wil niet zeggen dat ik er niet meer in ga tonque

#2378102 - 15/12/2016 07:43 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: Eftelflags]
Remkoow Offline
met een k

Registered: 07/07/2005
Loc: Zuid-Holland
Origineel bericht van: Eftelflags
Al vaker gezegd, een achtbaan moet echt nog even inrijden. Over 2 jaar piept iedereen wel anders en is het allemaal te snel wink

Laten we dan over 2 jaar nog eens zo'n poll maken. wink

#2378629 - 18/12/2016 09:53 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: Remkoow]
turbolaaf Offline
Member

Registered: 26/06/2004
Loc: Brabant
Gisteren avond (expres gewacht tot het donker was) Taron nog eens gedaan sinds de opening waar ik ook bij was. Ditmaal samen met een stel niet achtbaan fanaten en met wat geluk achterin de trein beland.
Damn, ik blijf er bij dit is echt een van de meest intense en voor mij de betere stalen achtbaan in zijn soort. Ik kan geen een baan verzinnen waar ik al in ben geweest die ik beter vind. En dan heb ik toch al parken gehad als SFMM en Cedar Point.
De niet coaster fanaten die er bij waren die waren immens enthousiast van de baan. Er was er zelfs eentje bij die helemaal van de "wap" was en even bij moest komen na de rit. Als je dit ding bestempeld als een familiebaan, dan spoor je wat mij betreft niet helemaal......

#2378820 - 19/12/2016 10:03 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: turbolaaf]
Djeffke Offline
Winnaar Coasterdraft 2016

Registered: 25/10/2012
Loc: Bergen op Zoom
Ik was gisteren ook in het park en heb juist Taron even willen vergelijken met Black Mamba in het donker.

De vergelijking: Onmogelijk.. Beide banen zijn heel anders en ik moet eerlijk zeggen dat ik Black Mamba 0,000001 procent hoger zou inzetten als beste baan van het park. Ik moet een keuze maken. Taron is wel een dijk van een baan in het donker en je word alle kanten op gesmeten. Heerlijk.

#2381333 - 02/01/2017 20:04 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: Djeffke]
MichelvdZwet Offline
Member

Registered: 09/10/2000
Loc: Maassluis, Zuid Holland, Neder...
Ik vind het ook een wereldtopper.
Je moet hem doen als hij een beetje warm is gedraaid voor het echt "wow" gevoel.
Het thema is mooi en hij blijft gewoon boeien. De 2e launch geeft net even dat ...oke... dat gaat hard gevoel. Het is gewoon een comforatbel top baan met hoge herhalingsfactor.

En ja... Lightning Rod en Kingda Ka waren zeker heftiger voor mij dit jaar... maar of ze daardoor beter zijn... geef mij maar een baan die gewoon lekker is.

#2381622 - 04/01/2017 15:02 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: MichelvdZwet]
Chimeara Offline
Handbaltrainer

Registered: 10/07/2002
Loc: Elsloo/ Aelse
Wereldtop. Zonder twijfel.
Heeft alles in zich wat een wereldtopper moet hebben.
En dat is niet voor ieder paradepaardje weggelegd.

Iedereen heeft een biologische wekker. De mijne heet Diana.
#2381999 - 06/01/2017 14:05 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: Meintzz]
dream Offline
Member

Registered: 27/07/2000
Loc: kollum
Origineel bericht van: Meintzz
Ik heb gestemd voor "een erg leuke achtbaan." Het is een hele goede achtbaan, maar na alle lovende verhalen had ik verwacht helemaal weggeblazen te worden. Ik miste echter intensiteit, airtime en pit die ik wel verwacht had, waardoor ik zeker niet weggeblazen werd. Maar, opnieuw, wel een hele, hele goede achtbaan.

Die dingen die jij noemt: airtime zit er zeker in en niet een beetje ook.
Of is het je niet opgevallen dat je na de bocht langs de grote rots op de heuvel een heel eind boven je stoel zweeft.
kan je bjna niet ontgaan zijn wink
En intensiteit,de snelle richtingswisselingen

ik weet niet of je deze coaster al op rij 8 hebt gedaan??
want daar is hij echt wel intens!

#2382145 - 06/01/2017 22:49 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: dream]
Meintzz Offline

Registered: 02/07/2009
Loc:
Origineel bericht van: dream
Origineel bericht van: Meintzz
Ik heb gestemd voor "een erg leuke achtbaan." Het is een hele goede achtbaan, maar na alle lovende verhalen had ik verwacht helemaal weggeblazen te worden. Ik miste echter intensiteit, airtime en pit die ik wel verwacht had, waardoor ik zeker niet weggeblazen werd. Maar, opnieuw, wel een hele, hele goede achtbaan.

Die dingen die jij noemt: airtime zit er zeker in en niet een beetje ook.
Of is het je niet opgevallen dat je na de bocht langs de grote rots op de heuvel een heel eind boven je stoel zweeft.
kan je bjna niet ontgaan zijn wink
En intensiteit,de snelle richtingswisselingen

ik weet niet of je deze coaster al op rij 8 hebt gedaan??
want daar is hij echt wel intens!

Airtime mist niet helemaal inderdaad, maar in vergelijking met een Expedition GeForce, Helix of Piraten is het toch een stuk minder. Intensiteit mist ook niet helemaal, maar niet de intensiteit van een Piraten, Skyrush of Intimidator 305. Ik vergelijk het nu met de voor mij sterksten in elke soort omdat ik ook een van de sterkste coasters had verwacht. Wellicht waren mijn verwachten te hoog of wellicht helpt het als ik niet op een ietwat koude oktoberdag het park bezoek, maar op een warmere dag als de dag zelf ook warmer is.

Ik had hem graag achterin willen doen. Langzamerhand ben ik er toch wel achter dat de enalaatste rij de magic seat is bij elke Intamin, naar mijn mening dan, maar helaas werd ik bij Taron steeds in de voorste helft van de trein ingedeeld.

Voor mij is het op dit moment niet de topper die ik had verwacht, maar wellicht is dat beter na een bezoekje op een warmere dag of een ritje achterin! Feit is dat hier gewoon een topper staat hoor, dat is me zeker niet ontgaan, maar het is op dit moment niet de ontzettende wereldtopper die ik had verwacht. Misschien is dat het volgende bezoekje weer helemaal anders!

#2383315 - 12/01/2017 09:02 Re: [STEMBUS] Stelling: Taron is geweldig! [Re: Meintzz]
coasterfrenzy Offline
Brakesection Author

Registered: 16/01/2002
Loc: Elkenrade
Interessant eigenlijk dat je dit aan haalt, want inderdaad. Taron is zeker niet de krachtigste baan.

De banen die je noemt hebben daarentegen wel weer andere punten. Ze zijn extreem oncomfortabel zoniet pijnlijk, beginnen héél krachtig om vervolgens door een rem heel slap gemaakt te worden en matig te eindigen of zijn simpelweg buitengewon kort.

Taron heeft dit allemaal mee zitten. De baan is lang en blijft gaan met hoogtepunten nog vlak voor het einde. Hoewel Taron flink wordt geremd op het einde, maakt dit het gedeelte daarna niet saai (in tegendeel: Ik begrijp waarvoor die remmen nodig zijn al had ik de baan liever gelijdelijkaan door het hele tweede deel zien remmen waardoor je het minder voelt).. De dynamiek die Taron heeft mag op zich wel vrij uniek genoemd worden. Net zoals veel andere banen in PHL zit het hoogtepunt niet in het begin, maar volgen zich diverse hoogtepunten gedurende de rit op waarbij er zelfs nog vrij krachtige airtime vlak voor de remmen is, ondanks dat de baan maar blijft duren en blijft gaan.

Het verschil tussen front en back voel ik zelf niet heel erg terug in de intensiteit. Mijn voorkeur gaat vooralsnog naar front, zodat je ook lekker de rijwind (en het water) in je gezicht krijgt.

Page 4 of 5 < 1 2 3 4 5 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
Yesterday at 22:57
Handige jaarkaart om verschillende dierentuinen te bezoeken?
by RRA
Yesterday at 18:57
Wachten in de wachtrij!
by
Yesterday at 15:16
Dierentuin kiezen
by dream_wizard
16/01/2017 11:00
[TR] Zoo Krefeld (D) - 12 januari 2017
by Arwen
14/01/2017 18:59
De laatste kermisclub topics
Hangover Tower Ewald Schneider
by geroniemo1
Yesterday at 11:41
Alkmaar De Mare 11 t/m 14 mei 2017
by Bredeche
Yesterday at 09:29
Doetinchem Najaar 1 t/m 3 september 2017
by Bredeche
Yesterday at 09:27
Oostvoorne 14 t/m 17 april 2017
by Bredeche
Yesterday at 09:25
Waspik 26 t/m 29 augustus 2017
by Bredeche
Yesterday at 09:24
Who's Online
4 registered (Zolex_Robin_D, Alistair, DaltonTerror, kermisfan1), 74 Guests and 7 Spiders online.
Newest Members
Michiel197, Lev, LordOnip, flamingo, belgijan
8944 Registered Users
Forum Stats
8944 Members
24 Forums
12373 Topics
331924 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Henk K (48), Matthijs (30), PowerPolyp (48), timmy (26)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
122 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom