Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 15 of 15 < 1 2 ... 13 14 15
Topic Options
Rate This Topic
#2383294 - 11/01/2017 23:13 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: MisterMicha]
The_Kevin Offline
Member

Registered: 08/07/2012
Loc: Nederland
Origineel bericht van: MisterMicha
Wat houdt dat 'late check-out' programma dan in?
Met de Late Check-Out beleefde je de rit in totale duisternis. Dit was elke avond vanaf afgelopen halloween tot sluitingsdag. Het begon zo ongeveer rond zonsondergang, de rest van de dag was het de normale versie.

Je zult niet veel zien vanwege de complete duisternis .. smile

En op de laatste openingsdag was er 's avonds een afscheidsfeestje genaamd de Final Check-Out Celebration. Met bandjes geloof ik en speciale hapjes & drankjes.

Edited by The_Kevin (11/01/2017 23:13)

#2383593 - 13/01/2017 12:39 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: MisterMicha]
ArnoPeeraer Offline
Junior Member

Registered: 11/04/2014
Loc: Oud-Turnhout, België
Eerst moet alles aan SW geloven, tot onze Space Mountain aan toe, en nu dit. Erg jammer. (Ik heb een hekel aan SW en aan Marvel).

Je bent niet alleen!

Heb net opgezocht en bleek dat Marvel in 2009 in handen kwam van Disney en Star Wars in 2012 .. Jeetje, nooit gedacht dat ze dit ooit zouden doen!
En ik altijd maar denken dat Disney vooral over Mickey en zo ging ..

Ik ga toch 2x nadenken als ik voor attracties met een Star Wars- of Marvelthema sta ..

#2383596 - 13/01/2017 12:50 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: ArnoPeeraer]
Cornelius Offline
Vlekverwijderaar

Registered: 14/04/2012
Loc: Meerssen, Nederland
Star Wars en Marvel is gewoon helemaal hip en beiden met een hele grote fanbase. Het is een nieuwe weg die Disney ingeslagen is die afwijkt van hoe ze het altijd deden. Toch is dit vind ik wel erg tof.

Youtubekanaal: www.youtube.com/NielsDusseldorp
#2383616 - 13/01/2017 13:33 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: Cornelius]
Guy Offline
Disney-König

Registered: 05/06/2001
Loc: Gemonde
Het is vooral een strategie. Rond 2008 bestonden de Disney IP's voornamelijk uit prinsessen. Films waarmee gepoogd werd om jongens wat meer aan te spreken, zoals Piratenplaneet en Atlantis waren geflopt. Alleen bepaalde Pixar IP's zoals Toy Story en Cars spreken jongens aan.
Bob Iger heeft zich er toen voor ingezet om IP's binnen te halen die jongens en mannen aanspreken. De keuze is toen gevallen om Marvel over te nemen. Daarbij gaat het natuurlijk niet alleen om films en attracties, maar vooral ook om merchandise.

De interesse voor de IP's van George Lucas (Star Wars en Indiana Jones) was er al jaren. De parken hadden ook al attracties van deze films, maar de rechten waren in handen van George Lucas zelf. Toen er vanuit Lucas interesse was om de rechten te verkopen, was het door de samenwerking vrij logisch om deze aan Disney te verkopen en Disney kreeg nog een bekende merknaam in handen.

De strategie had ook betrekking op de parken. Harry Potter was bij Universal heel succesvol en spreekt een brede doelgroep aan. Disneyland en Walt Disney World richten zich nu erg op jonge kinderen en meisjes. Ook dat wil men veranderen.

Het duurt een tijd voordat zulke nieuwe ontwikkelingen doordringen tot de parken door de lange doorlooptijd van Imagineering. Deze week pas is de eerste Marvel attractie in HongKong geopend. Star Wars Land zal nog even duren. In Orlando mag men trouwens geen gebruik maken van de naam Marvel in het park. Ook de meeste superhelden zijn geblokkeerd door de deal met Universal. Dat is wel jammer voor Disney, maar gelukkig heeft men Star Wars nog. Uiteraard verdienen ze ook op de merchandise en rechten van Universal.

Disney is erg succesvol met Marvel en Star Wars. Alles verkoopt goed. Ze willen ook gewoon geld verdienen, dus zo gek is het niet om dit in de parken in te zetten.

#2383661 - 13/01/2017 16:17 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: ArnoPeeraer]
DaltonTerror Offline
Member

Registered: 27/09/2007
Loc: Mol, België
Origineel bericht van: ArnoPeeraer
Eerst moet alles aan SW geloven, tot onze Space Mountain aan toe, en nu dit. Erg jammer. (Ik heb een hekel aan SW en aan Marvel).

Je bent niet alleen!

Heb net opgezocht en bleek dat Marvel in 2009 in handen kwam van Disney en Star Wars in 2012 .. Jeetje, nooit gedacht dat ze dit ooit zouden doen!
En ik altijd maar denken dat Disney vooral over Mickey en zo ging ..

Ik ga toch 2x nadenken als ik voor attracties met een Star Wars- of Marvelthema sta ..

Zou jammer zijn want dan ga je volgens mij gave attracties laten liggen.

Je moet niet fan zijn van een IP om een attractie goed te vinden. Mensen die niets met Harry Potter hebben kunnen dat toch een geweldig gaaf ding vinden.

Zo heb ik zelf totaal niets met Transformers, maar die darkride die ze hebben neergeploft is onwijs gaaf!

#2383826 - 14/01/2017 20:23 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: Dolf]
coasterbob Offline
Tijdtechnisch ok!

Registered: 22/08/2001
Loc: Eindhoven!
Originally Posted By: Dolf
Naar blijkt hebben we op 2 januari een legendarische avond beleefd.
Het was superdruk bij ToT en dat had te maken met het afscheid van ToT.
2 januari was de laatste dag dat ie in bedrijf was en tot die tijd draaiden ze 's avonds het 'late check-out' programma.
In totale duisternis hebben we één van de laatste ritjes van The Hollywood Tower of Terror beleefd.
Steijn vond de eerste rit overdag met licht aan al best spannend, de rit in het donker kwam hij trillend uit.
Een mooie en bijzondere ervaring dus!

Bijzonder Dolf! Die ritten totaal in het donker en stilte vond ik in Parijs ook altijd heel bijzonder, gaaf dat ze dat voor het afscheid hebben gedaan in California. Afgelopen november op huwelijksreis de ToT in Orlando mogen doen met alle lichten aan, dat was ook wel enorm uniek om zo alles te kunnen zien qua ritsysteem (vooral het einde).

Hier trouwens een afbeelding van de nieuwe kostuums voor het Guardians of the Galaxy thema:

Mr. Fear! auf wiedersehen 8-)
#2384275 - Yesterday at 13:17 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: Guy]
MisterMicha Offline
Member

Registered: 12/01/2004
Loc: Het is er rustig...
Origineel bericht van: Guy
Het is vooral een strategie. Rond 2008 bestonden de Disney IP's voornamelijk uit prinsessen. Films waarmee gepoogd werd om jongens wat meer aan te spreken, zoals Piratenplaneet en Atlantis waren geflopt. Alleen bepaalde Pixar IP's zoals Toy Story en Cars spreken jongens aan.
Bob Iger heeft zich er toen voor ingezet om IP's binnen te halen die jongens en mannen aanspreken. De keuze is toen gevallen om Marvel over te nemen. Daarbij gaat het natuurlijk niet alleen om films en attracties, maar vooral ook om merchandise.

De interesse voor de IP's van George Lucas (Star Wars en Indiana Jones) was er al jaren. De parken hadden ook al attracties van deze films, maar de rechten waren in handen van George Lucas zelf. Toen er vanuit Lucas interesse was om de rechten te verkopen, was het door de samenwerking vrij logisch om deze aan Disney te verkopen en Disney kreeg nog een bekende merknaam in handen.

De strategie had ook betrekking op de parken. Harry Potter was bij Universal heel succesvol en spreekt een brede doelgroep aan. Disneyland en Walt Disney World richten zich nu erg op jonge kinderen en meisjes. Ook dat wil men veranderen.

Het duurt een tijd voordat zulke nieuwe ontwikkelingen doordringen tot de parken door de lange doorlooptijd van Imagineering. Deze week pas is de eerste Marvel attractie in HongKong geopend. Star Wars Land zal nog even duren. In Orlando mag men trouwens geen gebruik maken van de naam Marvel in het park. Ook de meeste superhelden zijn geblokkeerd door de deal met Universal. Dat is wel jammer voor Disney, maar gelukkig heeft men Star Wars nog. Uiteraard verdienen ze ook op de merchandise en rechten van Universal.

Disney is erg succesvol met Marvel en Star Wars. Alles verkoopt goed. Ze willen ook gewoon geld verdienen, dus zo gek is het niet om dit in de parken in te zetten.

Ik snap het ook helemaal, maar mag ik het nog steeds jammer vinden en niet des-Disney's. Ik overweeg, als het zo doorgaat, de parken links te laten liggen.

- Het laatste deel: credits jagen in Abu Dhabi.
#2384279 - Yesterday at 13:38 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: MisterMicha]
Guy Offline
Disney-König

Een IP is niet altijd bepalend voor een attractie, dus dat lijkt me een nogal overtrokken reactie. Splash Mountain is gebaseerd op Song of the South. Een film die vanwege racistische kenmerken niet meer wordt uitgebracht, maar het is wel een geweldige attractie, die veel mensen aanspreekt.

#2384305 - Yesterday at 16:23 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: Guy]
MisterMicha Offline
Member

Registered: 12/01/2004
Loc: Het is er rustig...
Origineel bericht van: Guy
Een IP is niet altijd bepalend voor een attractie, dus dat lijkt me een nogal overtrokken reactie. Splash Mountain is gebaseerd op Song of the South. Een film die vanwege racistische kenmerken niet meer wordt uitgebracht, maar het is wel een geweldige attractie, die veel mensen aanspreekt.

Mwa, voor jou kan het overtrokken zijn, voor mij niet. Zoals ik al aangaf heb ik daadwerkelijke sowieso een totale afkeer van de meuk die men SW en Marvel noemt; als ik al op TV zie gaan mijn nekharen al overeind staan tonque. Voor mij genoeg reden om de parken te mijden als ze nog meer Marvel inbrengen.

Ik hoop gewoon dat WDW als allerlaatste aan de beurt is wat betreft ToT!

- Het laatste deel: credits jagen in Abu Dhabi.
#2384308 - Yesterday at 16:48 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: MisterMicha]
Sandman Offline

Registered: 03/09/2005
Loc: Margaritaville
Ja, maar niet vervelend bedoeld hoor Micha, maar binnen het Disneypubliek ben je dan wel in de minderheid. En zeker in Amerika zijn zowel Marvel als Starwars máteloos populair. Deze twee merken hebben namelijk twee heel belangrijke eigenschappen:

1. Beide merken zijn al echte cultmerken. Marvel scoort al decennia (sinds 1939 dacht ik) bij stripliefhebbers, Star Wars is de eerste echte grote scorende saga over "de toekomst in de ruimte". De Marvel-strips en Star Wars films hebben hiermee een goede basis bij mensen van middelbare leeftijd.

2. Hoewel beide merken al een enorme historie historie hebben, zijn ze nog steeds enorm actueel. Marvel brengt jaarlijks meerdere films uit, van Star Wars is net de originele saga weer voortgezet. Daarnaast kennen beide merken nog steeds een basis in series, strips, en enórm veel speelgoed.

Conclusie: Marvel en SW spreken een leeftijdsgroep van 4 tot 99 aan. Dat jij er een hekel aan hebt, kan. Maar om dan te zeggen "ik overweeg de parken links te laten liggen" is natuurlijk wel wat gek. Die parken bieden toch veel meer dan Marvel en SW?

Edit: ter toevoeging, je hebt het over "Niet des-Disney's". Maar wanneer is iets dan des Disney's? Als het gaat over prinsen en prinsessen? Als het met de hand getekend is? Als het sprookjes zijn? Is Pixar dan ook niet des-Disney's? Of dat nog wel? Technieken en digitale mogelijkheden maken enorme sprongen, en bieden daarmee enorm veel kansen voor de film industrie. Het ouderwetse Disney van vroeger, dat krijg je niet zomaar meer, dat is denk ik een illusie.

Edited by Sandman (Yesterday at 16:52)

OK doei!
#2384341 - Yesterday at 19:11 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: Sandman]
Guy Offline
Disney-König

De Disney filmstudio's bestaan uit vijf delen op dit moment:
- Walt Disney Animation Studios (animatie zoals Frozen)
- Disney (live action films, zoals Pirates)
- Pixar (animatie maar een andere studio)
- Lucasfilm (Star Wars en Indiana Jones)
- Marvel Studios (de Marvel films behalve X-Men, Deadpool en Fantastic Four)

Alles hiervan is dus des-Disney op het moment. Alles hiervan kan in de parken komen en door het succes van de films profiteren de parken ook van nieuwe investeringen.

#2384342 - Yesterday at 19:18 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: Guy]
Aryogaton Offline
Member

Registered: 01/11/2011
Loc: Nederland
Persoonlijk vind ik het ook een jammere zaak want ikzelf heb niets met Frozen, Star Wars & Marvel dus het is flink slikken deze jaren met Disney. Gelukkig vindt het grote publiek het wel weer leuk.

#2384438 - Today at 06:39 Re: [DCA] Tower of Terror krijgt Guardians of the Galaxy thema [Re: Aryogaton]
Finn Online   content
Member

Registered: 16/03/2015
Loc: Noord Holland
Maar het argument dat Marvel de Tower of Terror on-Disney's maakt is super raar, want The Twilight Zone heeft nog 100x minder te maken met Disney dan Marvel dat doet. De tower of terror is een toffe attractie, maar ik ben benieuwd naar de upgrade. Het gemis aan random drop programs maakt deze attractie te voorspelbaar in mijn ogen, dus ik ben vooral hier naar uit aan het kijken.

Page 15 of 15 < 1 2 ... 13 14 15

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
17/01/2017 22:57
Handige jaarkaart om verschillende dierentuinen te bezoeken?
by RRA
17/01/2017 18:57
Wachten in de wachtrij!
by
17/01/2017 15:16
Dierentuin kiezen
by dream_wizard
16/01/2017 11:00
[TR] Zoo Krefeld (D) - 12 januari 2017
by Arwen
14/01/2017 18:59
De laatste kermisclub topics
Hangover Tower Ewald Schneider
by geroniemo1
17/01/2017 11:41
Alkmaar De Mare 11 t/m 14 mei 2017
by Bredeche
17/01/2017 09:29
Doetinchem Najaar 1 t/m 3 september 2017
by Bredeche
17/01/2017 09:27
Oostvoorne 14 t/m 17 april 2017
by Bredeche
17/01/2017 09:25
Waspik 26 t/m 29 augustus 2017
by Bredeche
17/01/2017 09:24
Who's Online
50 registered (Cycnes, DavevanderW, Confucius, efteley130, Finn, Duinkabouter, Coaster_Sproet, ezra24rct3, Djeffke, BBT, ArcovandenBroek, eXtreme Kev, bavi, Flatliner, Ddodo, dego, aspers, Diertje, 8 invisible), 190 Guests and 7 Spiders online.
Newest Members
Michiel197, Lev, LordOnip, flamingo, belgijan
8944 Registered Users
Forum Stats
8944 Members
24 Forums
12373 Topics
332064 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Henk K (48), Matthijs (30), PowerPolyp (48), timmy (26)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
122 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom