Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 - voorronde

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 26 of 33 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 32 33 >
Topic Options
Rate This Topic
#2383053 - 10/01/2017 22:45 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Lars15]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Registered: 29/12/2005
Loc: Eindhoven
Origineel bericht van: Lars15
Kunnen we niet eens meer ff twintig minuutjes lopen? Kom op zeg.
Nou, als je de hele dag door een pretpark hebt gelopen dan vind ik dat best zwaar ja.

#2383055 - 10/01/2017 22:50 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: EnsjantetFrok]
Basilisk Offline
AKA Solomon

Registered: 26/07/2014
Loc: Noord-Holland
Ik zal je vanuit je lijden verlossen, vanaf het hotel (Loonsche Land) is het 11 minuten lopen naar de hoofdingang volgens google maps.

#2383059 - 10/01/2017 22:58 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Lars15]
Eftelwesley Offline
Member

Registered: 11/02/2015
Loc: Nederland
De huidige situatie in het Loonsche Land en de eerste boomhutten zijn geplaatst:

#2383063 - 10/01/2017 23:13 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: EnsjantetFrok]
Burth Offline
Member

Registered: 28/10/2003
Loc: Antwerpen
Origineel bericht van: EnsjantetFrok
Nou, als je de hele dag door een pretpark hebt gelopen dan vind ik dat best zwaar ja.

Niemand verplicht je om op het vakantiepark te blijven. Vanuit Sante Fe en Cheyenne is het ook 20 minuutjes lopen tot aan de Disney-parken. Zolang dat op voorhand duidelijk en netjes gecommuniceerd is naar de gasten zie ik het probleem niet.

#2383065 - 10/01/2017 23:14 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Burth]
Basilisk Offline
AKA Solomon

Registered: 26/07/2014
Loc: Noord-Holland
Maar vanuit die plekker rijd wel een bus he. tonque

#2383067 - 10/01/2017 23:38 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Burth]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Origineel bericht van: Burth
Origineel bericht van: EnsjantetFrok

Niemand verplicht je om op het vakantiepark te blijven. Vanuit Sante Fe en Cheyenne is het ook 20 minuutjes lopen tot aan de Disney-parken. Zolang dat op voorhand duidelijk en netjes gecommuniceerd is naar de gasten zie ik het probleem niet.
Nouja, bij die hotels is een hotelingang volgens mij ook wel ietsjes lastiger te realiseren wink Daarbij is "Niemand verplicht je er te verblijven" natuurlijk een loos argument.

Origineel bericht van: Solomon
Ik zal je vanuit je lijden verlossen, vanaf het hotel (Loonsche Land) is het 11 minuten lopen naar de hoofdingang volgens google maps.
Als ik zo kijk is dat toch al snel 14 minuten, en dat is ongeveer midden van loonsche land en over de eftelingsestraat en kinkenpolder. Ik neem aan dat bezoekers via bosrijk en het eftelingsepad worden geleid en dan kom ik uit op een minuut of 16.

Ik heb eens gekeken naar hoe het is als je bij alton towers naar het hotel loopt vanaf de ingang. En dan kom ik uit op 19 minuten. Nou mijn ervaring met dat stuk lopen is nu niet bepaald plezierig. Smorgens oke, maar savonds vooral is dat niet fijn. En daar is dan een monorail, maar die monorail houd de drukte gewoon niet bij en heeft een flinke wachttijd. De keuze op een uur wachten en staan of 20 minuten lopen is simpel. Maar het is beide niet fijn.

En zo moeilijk hoef je het je bezoekers helemaal niet te maken. Bij het hotel is gewoon een ingang gemaakt. Geen enkel probleem. Waarom niet ook een ingang voor de bosrijk en loonsche land mensen? En daarbij dan gelijk de villa pardoes mensen die aan die zijde van het park al een ingang hebben. Soort van dan. Hoe werkt dat, medewerker villa pardoes die mensen binnen laat?

En voor mij maakt het niks uit hoor. Ik hoef toch niet naar dat loonsche land en bosrijk kom ik net zo goed bijna nooit. Maar ik denk gewoon aan de gast. Een klein gebaar, groot verschil. Sowieso is een gehele dag bemande ingang overdreven. Maar rond openingstijd en rond de hotel openingstijd en sluitingstijd lijkt me toch wel te doen?

Edited by EnsjantetFrok (10/01/2017 23:44)

#2383073 - 11/01/2017 00:29 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: EnsjantetFrok]
Maikell Offline
Member

Registered: 19/02/2013
Ik begrijp wat je zegt Ensjantefok, maar voor mij hoeft er geen extra ingang te komen. Een andere looproute naar het park had naar mijn mening ook praktisch geweest. Er ligt immers een bospaadje recht tegenover het Loonsche land dat parallel loopt aan het Eftelingsepad en aan het eind daarvan bijna letterlijk samenkomt om het laatste stukje langs de fietsenstalling allen op hetzelfde pad verder te gaan. De looptijd had daarmee (net zoals bij Bosrijk) gereduceerd kunnen worden naar 10 minuten. De Efteling heeft daar helaas niet voor gekozen en communiceert dat het vanaf de parkeerplaats van Loonsche Land 20 minuten lopen is naar het park via Bosrijk. Als je korter wilt lopen (10 minuten vanaf de parkeerplaats van Bosrijk) wordt die mogelijkheid geboden door te verblijven in de huisjes van Bosrijk. Wil je helemaal geen aanlooptijd (5 minuten communiceert de Efteling) dan biedt het Efteling Hotel die optie. De klasse- en prijsverschillen zijn hier duidelijk op aangepast en er lijkt zeker over nagedacht te zijn. Hoe dichter bij het vuur, hoe duurder het wordt.

Edited by Maikell (11/01/2017 01:53)

#2383074 - 11/01/2017 00:35 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Maikell]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Origineel bericht van: Maikell
Ik begrijp wat je zegt Ensjantefok maar voor mij hoeft er geen extra ingang te komen. Een andere looproute naar het park had naar mijn mening ook praktisch geweest. Er ligt immers een bospaadje recht tegenover het Loonsche land dat paralel loopt aan het Eftelingsepad en aan het eind daarvan bijna letterlijk samenkomt om het laatste stukje langs de fietsenstalling allen op hetzelfde pad verder te gaan. De looptijd had daarmee (net zoals bij Bosrijk) gereduceerd kunnen worden naar 10 minuten. De Efteling heeft daar helaas niet voor gekozen en communiceert dat het vanaf de parkeerplaats van Loonsche Land 20 minuten lopen is naar het park via Bosrijk. Als je korter wilt lopen (10 minuten vanaf de parkeerplaats van Bosrijk) wordt die mogelijkheid geboden door te verblijven in de huisjes van Bosrijk. Wil je helemaal geen aanlooptijd dan bied het Efteling Hotel die optie. De klasse- en prijsverschillen zijn hier duidelijk op aangepast en er lijkt zeker over nagedacht te zijn. Hoe dichter bij het vuur, hoe duurder het wordt.
Daar zeg je me wat... Zo had ik het nog niet bekeken. Maar het zou nog best eens kunnen dat er bewust gekozen is voor de langere aanlooptijd i.v.m. de klasse van de accommodatie. In dat geval snap ik het opzicht wel. Gasten zijn toch geneigd om dichter in het park te verblijven, en hoewel loonsche land net zo dichtbij is als bosrijk, voelt het kwa aanlooptijd minder ver en wordt misschien toch sneller bosrijk gekozen.

Al zou ik zeggen, als je mensen duurder wilt laten kiezen, bouw dan geen goedkopere opties...

#2383076 - 11/01/2017 00:56 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: EnsjantetFrok]
Maikell Offline
Member

Registered: 19/02/2013
Originally Posted By: EnsjantetFrok
Originally Posted By: Maikell
Ik begrijp wat je zegt Ensjantefok maar voor mij hoeft er geen extra ingang te komen. Een andere looproute naar het park had naar mijn mening ook praktisch geweest. Er ligt immers een bospaadje recht tegenover het Loonsche land dat paralel loopt aan het Eftelingsepad en aan het eind daarvan bijna letterlijk samenkomt om het laatste stukje langs de fietsenstalling allen op hetzelfde pad verder te gaan. De looptijd had daarmee (net zoals bij Bosrijk) gereduceerd kunnen worden naar 10 minuten. De Efteling heeft daar helaas niet voor gekozen en communiceert dat het vanaf de parkeerplaats van Loonsche Land 20 minuten lopen is naar het park via Bosrijk. Als je korter wilt lopen (10 minuten vanaf de parkeerplaats van Bosrijk) wordt die mogelijkheid geboden door te verblijven in de huisjes van Bosrijk. Wil je helemaal geen aanlooptijd dan bied het Efteling Hotel die optie. De klasse- en prijsverschillen zijn hier duidelijk op aangepast en er lijkt zeker over nagedacht te zijn. Hoe dichter bij het vuur, hoe duurder het wordt.
Daar zeg je me wat... Zo had ik het nog niet bekeken. Maar het zou nog best eens kunnen dat er bewust gekozen is voor de langere aanlooptijd i.v.m. de klasse van de accommodatie. In dat geval snap ik het opzicht wel. Gasten zijn toch geneigd om dichter in het park te verblijven, en hoewel loonsche land net zo dichtbij is als bosrijk, voelt het kwa aanlooptijd minder ver en wordt misschien toch sneller bosrijk gekozen.

Al zou ik zeggen, als je mensen duurder wilt laten kiezen, bouw dan geen goedkopere opties...

De Efteling wil mensen niet duurder laten kiezen maar biedt verschillende opties voor ieders portomonnee met de komst van het Loonsche land. Ze spreken daarmee straks iedere inkomensgroep aan waardoor ze hun markt verbreden. De keuze is simpel:

- Kies je voor een mooie kamer in een luxe hotel met ontbijt en nauwelijks aanlooptijd door een 'VIP'ingang in het Efteling Hotel?
- Ga je voor een huisje/appartement in Bosrijk, van alle gemakken voorzien en dat iets verder lopen is naar de entree van de Efteling?
- Of kies je voor een kleine knusse bungalow/kamer met sobere voorzieningen die het meest 'ver' van de parkingang ligt in het Loonsche Land?

Het is uiteindelijk een kwestie van doen wat het beste bij je past.
Bovenstaande is wel een leuke tip voor de staff om een poll op los te laten trouwens!

Ik heb even voor de grap alles op rijtje gezet met klasse- en prijsverschil in het hoogseizoen van juli 2017 op basis van 5 personen en de goedkoopste verblijfsoptie:

5 minuten lopen:
EFTELING HOTEL
Luxe hotel. Overnachtingen in mooie kamers, optioneel in grote unieke themasuites tot 5 personen per kamer + VIP ingang naar het Efteling Park.

€ 669,-
2 nachten / 3 dagen onbeperkt toegang tot de Efteling. Inclusief ontbijt.

10 minuten lopen:
VAKANTIEPARK BOSRIJK
Ruim opgezet vakantiepark. Royale huisjes of appartementen van alle gemakken voorzien. Met zwembad en de mogelijkheid met grote groepen te verblijven tot 24 personen.

€604,-
2 nachten / 3 dagen onbeperkt toegang tot de Efteling

20 minuten lopen:
VAKANTIEPARK LOONSCHE LAND
Klein opgezet vakantiepark. Kamers en bungalows knus van opzet tot 12 personen. Sobere voorzieningen.
€ 468,-
2 nachten / 3 dagen onbeperkt toegang tot de Efteling

De opzet lijkt me duidelijk.
Hoe dichter bij het vuur, hoe duurder het wordt waarbij luxe en comfort een belangrijke rol spelen.
Ik weet daarmee bijna zeker dat hier over nagedacht is en de Efteling er niet aan denkt om een extra ingang te maken omdat het marketingtechnisch niet zou kloppen met de situatie die nu gerealiseerd is.
Want naast dat marketing een vak apart is, is het ook een wetenschap op welke basis mensen, van lage inkomens tot hoge inkomens, hun keuzes maken. Die techniek zie je hier duidelijk uitgerold worden.

Edited by Maikell (11/01/2017 03:41)

#2383163 - 11/01/2017 13:34 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Maikell]
LoopingDennis Offline
Member

Registered: 22/01/2013
Loc: Nederland, Noord-Brabant, Helm...
Als je met 5 personen gaat, of 4, dan is het qua prijs wel te doen. 20 Minuutjes lopen vind ik niet erg, kan er nog wel bij na een hele dag wandelen in het park. Ga je met 2 personen dan is het voor mij veel te duur. Kost een weekend EP goedkoper incl benzine en overnachtingen.

#2385783 - 24/01/2017 14:16 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: LoopingDennis]
Staal_en_Verhaal Offline
achtbaan kompel

Registered: 02/11/2016
Het Loonsche Land gaat open op de dag dat de Efteling exact 65 jaar bestaat.

#2385784 - 24/01/2017 14:23 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Staal_en_Verhaal]
Djeffke Offline
Winnaar Coasterdraft 2016

Registered: 25/10/2012
Loc: Bergen op Zoom
Meestal word er iets uitgesteld maar de Efteling laat het eerder open gaan, petje af!

#2385790 - 24/01/2017 14:52 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Djeffke]
Vincent Offline
Mister TP 2013

Registered: 03/01/2005
Loc: Breda
[PERSBERICHT]

Nieuw vakantiepark Loonsche Land opent op verjaardag Efteling

Aan de rand van natuurgebied het Loonsche Land bouwt de Efteling momenteel haar nieuwe vakantiepark met bijzondere accommodaties boven, op en onder de grond. De bouw van het ruim acht hectare grote vakantiepark verloopt vlot, waardoor Vakantiepark Efteling Loonsche Land al op de verjaardag van de Efteling – woensdag 31 mei 2017 – haar deuren opent.

Vanaf eind mei overnachten gasten in één van de 1.000 bedden van Vakantiepark Efteling Loonsche Land en wandelen vanuit hun vakantiewoning, hotel- of themakamer ’s ochtends zo de Efteling in. Fons Jurgens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Efteling, licht de keuze voor een nieuw vakantiepark toe: “Met de bouw van Vakantiepark Efteling Loonsche Land investeren we in de vergroting van het verblijfsaanbod van de Efteling. Het nieuwe vakantiepark maakt, samen met de attractie Symbolica, deel uit van het 65-jarig jubileum van de Efteling. We zijn blij om de eerste gasten te mogen ontvangen op de dag dat we officieel jarig zijn.”

Het vakantiepark krijgt al goed vorm en op korte termijn wordt het hoogste punt in de bouw gevierd. Alle 65 vakantiewoningen, 20 thema- en 75 hotelkamers worden vervolgens ingericht met natuurlijke materialen, passend bij de omgeving van het natuurgebied. Als de winter voorbij is wordt doorgegaan met de landschapsinrichting en het aanleggen van de natuurlijke speelelementen. Overige faciliteiten en meer informatie over de verschillende accommodaties zijn te vinden op www.efteling.com/loonsche-land .

#2385804 - 24/01/2017 15:24 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Vincent]
Aalscholver Offline
Member

Registered: 10/04/2001
Loc: -
De uitvoering van deze huisjes lijkt af te wijken van het ontwerp dat is gepubliceerd tot nu toe ( Ik ga er vanuit dat het om deze gaat op de foto's: https://documenten.eftelist.nl/loonscheland/impressies/Lola_impDuinhut.jpg ).

Geen 'robuuste' schots en scheve daklijstplanken en geen opgeplakte 'speelse' stronken daar tegenaan. Van mij mag dat zo blijven. cool

Edited by Aalscholver (24/01/2017 15:25)

#2385824 - 24/01/2017 16:30 Re: Het Loonsche Land (nieuw vakantiepark voor 2017) [Re: Aalscholver]
Alexander_H Offline
Member

Registered: 06/07/2003
Loc: limburg
Originally Posted By: Aalscholver
De uitvoering van deze huisjes lijkt af te wijken van het ontwerp dat is gepubliceerd tot nu toe ( Ik ga er vanuit dat het om deze gaat op de foto's: https://documenten.eftelist.nl/loonscheland/impressies/Lola_impDuinhut.jpg ).

Geen 'robuuste' schots en scheve daklijstplanken en geen opgeplakte 'speelse' stronken daar tegenaan. Van mij mag dat zo blijven. cool

Die schaaldelen als boeiboorden zitten er wel, maar inderdaad wat netter dan op het ontwerp.
De speelse takken kunnen nog altijd er tegen aan gezet/geschoten worden. Maakt het allicht wat minder tuinhuis achtig.

Edited by Alexander_H (24/01/2017 16:35)

Page 26 of 33 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 32 33 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Sluiting Cinémagique
by kristof
26/02/2017 01:41
De Efteling met carnaval
by eftel1ngfan
25/02/2017 23:38
[TR] Voor het eerst in Disney California Adventure: KA CHOW! - Januari 2017
by larsjanssuh
25/02/2017 14:44
[TR] Roadtrip to Polen dag 1: Erlebnispark Tripsdrill 31 juli 2016
by pampie
23/02/2017 07:05
Nieuwe musical in het Efteling Theater: De Sprookjessprokkelaar
by
22/02/2017 16:11
De laatste kermisclub topics
Amsterdam Buikslotermeerplein
by Maikel1980
25/02/2017 20:02
Oss 17 t/m 23 augustus 2017
by Gevaarte99
25/02/2017 16:47
Den Bosch - 18 t/m 27 augustus 2017
by Kermismeester
24/02/2017 17:56
Drachten paaskermis, 12 t/m 17 april 2017
by fairgroundmaster
24/02/2017 09:17
Sint Truiden carnavalskermis
by TommyB
23/02/2017 22:14
Who's Online
2 registered (Sneaky, Teun), 72 Guests and 9 Spiders online.
Newest Members
Maxieeeee, lmluiten, DaanH, coensen, KoenvdBrand
8961 Registered Users
Forum Stats
8961 Members
24 Forums
12615 Topics
339606 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
_Arjan_ (30)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
111 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Fotowedstrijd 2016 - Voorronde
Fotowedstrijd 2016 - Voorronde