Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 van start!

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 4 of 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Topic Options
Rate This Topic
#2383072 - 11/01/2017 00:08 Re: Mayo en friet in het park * [Re: barryHap]
Gertjan_G Online   content
Member

Registered: 29/03/2007
Loc: Rossum Gld.
Origineel bericht van: barryHap
De PATAT in de Efteling is niet om naar huis te schrijven. Maar het kan ook minder. Qua verse PATAT zouden ze bijvoorbeeld kunnen aanvullen alleen op de gegarandeerde drukke dagen en vrieskistPATAT doen voor de winterefteling en de nazomer.

Hallo Noorderling, de Efteling is gelegen in het frietgebied dus verkoopt men daar friet en geen patat.

#2383089 - 11/01/2017 08:26 Re: Mayo en friet in het park [Re: Gertjan_G]
markie81 Offline
Spoorlegger

Registered: 24/01/2005
Loc: Naast het spoor
Moderator information:
We gaan hier geen vermoeiende friet/patat discussie voeren. We weten allemaal wat met zowel friet als patat bedoeld wordt.

Slik de uitspraak van een ander dan ook gewoon. Dank!

"Ik kom hier pas terug als ze een B&M hebben!"
#2383105 - 11/01/2017 09:29 Re: Mayo en friet in het park [Re: EnsjantetFrok]
Ilona Offline

Registered: 05/04/2004
Loc: .
Het was al genoemd in het topic, maar omdat iedereen het over patat frites uit de vrieskist blijft hebben.. Uit het statement naar Eftelist door de Efteling:

"We passen ons horeca-assortiment regelmatig aan; belangrijke aspecten daarbij zijn smaak en kwaliteit. Bij de frites hebben we daarom al langere tijd koelverse frites (die zonder zout worden geserveerd, zodat de gast zelf kan beslissen om dit al dan niet toe te voegen) gefrituurd in plantaardige olie. "

Dus. smile

#2383114 - 11/01/2017 10:41 Re: Mayo en friet in het park [Re: Ilona]
Maikell Online   content
Member

Registered: 19/02/2013
Loc: Nederland
Originally Posted By: Ilona
Het was al genoemd in het topic, maar omdat iedereen het over patat frites uit de vrieskist blijft hebben.. Uit het statement naar Eftelist door de Efteling:

"We passen ons horeca-assortiment regelmatig aan; belangrijke aspecten daarbij zijn smaak en kwaliteit. Bij de frites hebben we daarom al langere tijd koelverse frites (die zonder zout worden geserveerd, zodat de gast zelf kan beslissen om dit al dan niet toe te voegen) gefrituurd in plantaardige olie. "

Dus. smile

Ik bedoel maar, de Efteling verkoopt dus gewoon (koel)verse frites en dus al helemaal geen diepvries. Over smaak valt altijd te twisten maar veel argumenten deden er hier dus niet toe en het was lekker makkelijk roepen ipv eerst eens uit te zoeken hoe daadwerkelijk 'de vork in de frites' zit! tonque

Edited by Maikell (11/01/2017 10:46)

#2383121 - 11/01/2017 11:08 Re: Mayo en friet in het park [Re: Djeffke]
Spiegelbeeld Offline
vertel eens even:

Registered: 17/11/2009
Wat de komkommer is voor de zomer in Nederland, is mayo voor het vroege voorjaar in pretparkland....

#2383125 - 11/01/2017 11:20 Re: Mayo en friet in het park [Re: Spiegelbeeld]
RickMarkestein Offline
Rodelspa▀

Registered: 24/08/2004
Loc: Rotterdam
Diepvriesfriet was puur een term om voorverpakte Aviko friet aan te duiden. Naar mijn mening geeft dat dus een kwaliteit welke niet heel veel hoger ligt dan de doorsnee diepvriesfriet. Po-tay-to - Po-tah-to. Dat het dan 'koelvers' is doet niet af van het argument dat het de friet een fabrikaat is en dus niet ter plekke op de Efteling gesneden. Dßt is verse friet.

5 euro's?! Op je muil, gauw!
#2383127 - 11/01/2017 11:37 Re: Mayo en friet in het park [Re: RickMarkestein]
Doido Offline
Part-Time Human

Registered: 04/08/2014
Origineel bericht van: RickMarkestein
Diepvriesfriet was puur een term om voorverpakte Aviko friet aan te duiden. Naar mijn mening geeft dat dus een kwaliteit welke niet heel veel hoger ligt dan de doorsnee diepvriesfriet. Po-tay-to - Po-tah-to. Dat het dan 'koelvers' is doet niet af van het argument dat het de friet een fabrikaat is en dus niet ter plekke op de Efteling gesneden. Dßt is verse friet.

Dat is dus absoluut niet waar. Die kwaliteit is wel degelijk veel hoger dan de doorsnee diepvriesfriet en daar is de prijs ook naar. Als ze zelf aan de slag gaan, ben je van veel dingen afhankelijk. Je kiest een ras aardappelen, maar die kwaliteit is niet heel het jaar gelijk. Die is gelang de oogst door het jaar anders. Die hebben ook niet altijd dezelfde voorbaktijd. Een beetje frietboer laat de gesneden aardappel ook een tijdje in het het water staan, niet enkel voor het overtollige zetmeel. Wil je al die flexwerkers van de Efteling dat allemaal aan doen? De keuze voor koelverse friet is daarom logisch en prima. Het verschil met diepvriesfriet is echt wel groot.

#2383131 - 11/01/2017 11:54 Re: Mayo en friet in het park [Re: Doido]
RickMarkestein Offline
Rodelspa▀

Origineel bericht van: Doido
Dat is dus absoluut niet waar. Die kwaliteit is wel degelijk veel hoger dan de doorsnee diepvriesfriet en daar is de prijs ook naar. Als ze zelf aan de slag gaan, ben je van veel dingen afhankelijk. Je kiest een ras aardappelen, maar die kwaliteit is niet heel het jaar gelijk. Die is gelang de oogst door het jaar anders. Die hebben ook niet altijd dezelfde voorbaktijd. Een beetje frietboer laat de gesneden aardappel ook een tijdje in het het water staan, niet enkel voor het overtollige zetmeel. Wil je al die flexwerkers van de Efteling dat allemaal aan doen? De keuze voor koelverse friet is daarom logisch en prima. Het verschil met diepvriesfriet is echt wel groot.

We kunnen uren gaan bakkeleien over het verschil tussen diepvriesfriet en koelverse. Ik heb in mijn posts aangegeven dat ik de huidige friet in de Efteling niet hoogstaand vond van kwaliteit, de term 'diepvriesfriet' is pas later gekomen in de discussie toen er over de bevoorrading werd gepraat. Maar laten we het dan zo stellen; als het verschil tussen diepvries en koelvers groot is, dan is het verschil tussen koelvers en Úcht vers gigantisch. Kijk voor de grap eens naar de vorige AD-Friettest waar je de eerste fabrieksfriet vind. Ik bespaar je het zoekwerk, plaats 61 van de 153.

Dan komt het argument van de kwaliteit behouden dat je het proces beheersbaar moet houden. Uiteraard moet dat gebeuren! Maar mogen we dat niet van de Efteling verwachten? Nogmaals, een Bram Ladage kan het wel. Die heeft ook flexwerkers. Ik denk dat je serieus hier de flexwerkers van de Efteling onderschat. Zolang er een duidelijke procedure is hoeft er niets aan de hand te zijn.

#2383139 - 11/01/2017 12:09 Re: Mayo en friet in het park [Re: RickMarkestein]
Maikell Online   content
Member

Originally Posted By: RickMarkestein
Originally Posted By: Doido

We kunnen uren gaan bakkeleien over het verschil tussen diepvriesfriet en koelverse. Ik heb in mijn posts aangegeven dat ik de huidige friet in de Efteling niet hoogstaand vond van kwaliteit, de term 'diepvriesfriet' is pas later gekomen in de discussie toen er over de bevoorrading werd gepraat. Maar laten we het dan zo stellen; als het verschil tussen diepvries en koelvers groot is, dan is het verschil tussen koelvers en Úcht vers gigantisch. Kijk voor de grap eens naar de vorige AD-Friettest waar je de eerste fabrieksfriet vind. Ik bespaar je het zoekwerk, plaats 61 van de 153.

Dan komt het argument van de kwaliteit behouden dat je het proces beheersbaar moet houden. Uiteraard moet dat gebeuren! Maar mogen we dat niet van de Efteling verwachten? Nogmaals, een Bram Ladage kan het wel. Die heeft ook flexwerkers. Ik denk dat je serieus hier de flexwerkers van de Efteling onderschat. Zolang er een duidelijke procedure is hoeft er niets aan de hand te zijn.

Plaats 61 van 153 in dus gewoon een gemiddeld frietje, niets mis mee. Ik denk zeker wel dat met de (koel)verse frites de Efteling zich netjes aan de gemiddelde standaard houdt. Smaken verschillen nu eenmaal maar om dan met het argument te komen dat de term diepvriesfriet ineens een woordkeuze was die niet zo bedoeld is, dat is natuurlijk nonsens! Dan moet men gewoon duidelijk zijn in de schrijfstijl. (Koel)verse friet is geen diepvriesfriet en ligt dus, dat blijkt wel uit de test van het AD, dichterbij verse friet.

Edited by Maikell (11/01/2017 12:18)

#2383140 - 11/01/2017 12:12 Re: Mayo en friet in het park [Re: RickMarkestein]
Doido Offline
Part-Time Human

Registered: 04/08/2014
Dat verschil mag jij gigantisch vinden, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik vind de friet op dit moment meer dan prima voor een attractiepark. Voor Bram Ladage is friet de core-business, voor de Efteling niet. Bram Ladage moet concureren tegen andere frietzaken, dat hoeft de Efteling binnen de parkgrenzen niet. Goed is goed. Voor de liefhebber zou ik wel voorstander zijn om een echte verse frietzaak in het park te vestigen.

#2383142 - 11/01/2017 12:20 Re: Mayo en friet in het park [Re: Doido]
Djeffke Offline
Winnaar Coasterdraft 2016

Registered: 25/10/2012
Loc: Bergen op Zoom
Ook ik vind de friet echt niet lekker in de Efteling. Dus blijkbaar zijn de meningen daar wel over verdeeld. Dat er verschillen zijn tussen smaak begrijp ik ook wel. Echter vind ik het bovenstaande idee van Doido ook wel een goed idee: Een echte verse frietzaak. En dat mag van mij een permanente Friethoes zijn.

#2383143 - 11/01/2017 12:23 Re: Mayo en friet in het park [Re: Maikell]
RickMarkestein Offline
Rodelspa▀

Origineel bericht van: Doido
Dat verschil mag jij gigantisch vinden, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik vind de friet op dit moment meer dan prima voor een attractiepark. Voor Bram Ladage is friet de core-business, voor de Efteling niet. Bram Ladage moet concureren tegen andere frietzaken, dat hoeft de Efteling binnen de parkgrenzen niet. Goed is goed. Voor de liefhebber zou ik wel voorstander zijn om een echte verse frietzaak in het park te vestigen.

Origineel bericht van: Maikell
Plaats 61 van 153 in dus gewoon een gemiddeld frietje, niets mis mee. Ik denk zeker wel dat met de (koel)verse frites de Efteling zich netjes aan de gemiddelde standaard houdt. Smaken verschillen nu eenmaal maar om dan met het argument te komen dat de term diepvriesfriet ineens een woordkeuze was die niet zo bedoeld is, dat is natuurlijk nonsens! Dan moet men gewoon duidelijk zijn in de schrijfstijl. (Koel)verse friet is geen diepvriesfriet en ligt dus, dat blijkt wel uit de test van het AD, dichterbij verse friet.

Laat ik voorop stellen dat het kwaliteitsverschil diepvries-koelvers-handgesneden vooral een persoonlijke mening is en daarom is het ook lastig om er een definitief oordeel over te vellen. ═k vind de kwaliteit (dus ook in de Efteling) ondermaats, en of dat nu komt doordat het diepvries of koelvers is kan mij echt een worst wezen. Dat heb ik willen aangegeven in mijn vorige posts. Nogmaals; we kunnen hier uren over gaan discussiŰren over het kwaliteitsverschil tussen diepvries en koelvers, heb ik geen zin in, komen we toch niet uit.

Wat ik wil wel weerleggen is dat het onhaalbaar is om de Úchte verse friet, handgesneden, in het park te brengen en door te voeren in elk snack verkooppunt. Dat is gewoon onzin. Daar ging mij de discussie om. Ik vind dat horeca wÚl een van de core-business onderdelen is van de Efteling, het is net zo onderdeel van de beleving tijdens een dagje park als een attractie. En wat mij betreft mogen ze daar echt wel beter hun best doen dan, koelverse, friet uit een doos in een frituur te etteren. Dat is mijn punt.

Edited by RickMarkestein (11/01/2017 12:25)

#2383147 - 11/01/2017 12:28 Re: Mayo en friet in het park [Re: Djeffke]
Maikell Online   content
Member

Originally Posted By: Djeffke
Ook ik vind de friet echt niet lekker in de Efteling. Dus blijkbaar zijn de meningen daar wel over verdeeld. Dat er verschillen zijn tussen smaak begrijp ik ook wel. Echter vind ik het bovenstaande idee van Doido ook wel een goed idee: Een echte verse frietzaak. En dat mag van mij een permanente Friethoes zijn.

Zeker een goed idee om verse friet permanent in een concept te plaatsen binnen de Efteling door een zaakje die dat exclusief verkoopt. Je kan daarbij denken aan het nieuwe concept van Bram Ladage (Brams Gourmet) die momenteel een pilot draait in Rotterdam. De prijzen zijn ernaar... Maar voor exclusiviteit, zeker binnen het park, mag best wat gevraagd worden.

Klik hier voor het concept van Brams Gourmet
Ziet er niet gek uit hŔ!? biggrin

Edited by Maikell (11/01/2017 12:40)

#2383149 - 11/01/2017 12:30 Re: Mayo en friet in het park [Re: Maikell]
Fun_Freak Offline
Mr. Limmen

Registered: 22/01/2006
Loc: Limmen
Eigenlijk nog nooit Patat gehaald in de efteling (friet hebben ze niet) Dit simpel weg omdat het er al niet lekker uit ziet als je het bij anderen ziet.

#2383152 - 11/01/2017 12:34 Re: Mayo en friet in het park [Re: Maikell]
RickMarkestein Offline
Rodelspa▀

Origineel bericht van: Maikell

Zeker een goed idee om verse friet perament in een concept te plaatsen binnen de Efteling door een zaakje die dat exclusief verkoopt. Je kan daarbij denken aan het nieuwe concept van Bram Ladage (Brams Gourmet) die momenteel een pilot draait in Rotterdam. De prijzen zijn ernaar maar voor exclusiviteit, zeker binnen het park, mag best wat gevraagd worden.

https://www.debuikvan.nl/fp/EXJnm7mdQsinbP1w9zOX

Dit is inderdaad een goed voorbeeld van kwalitatief goede snacks, maar ook wat extra's bieden. Echt waar, ik zie dit liever nog vandaag dan morgen verschijnen in de Efteling. smile

Page 4 of 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Legoland Duitsland gaat Pirate Island hotel bouwen voor 2018
by The_Bullgod
20/01/2017 08:35
Knoebels brengt gevoel van klassieke ride terug met nieuwe ride "Over The Top"
by The_Bullgod
19/01/2017 21:05
Ferienzentrum Schloss Dankern 2017: Reise durch das Mittelalter (tube coaster)
by Guy
19/01/2017 15:43
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
17/01/2017 22:57
Handige jaarkaart om verschillende dierentuinen te bezoeken?
by RRA
17/01/2017 18:57
De laatste kermisclub topics
Temple fair (Wat Krokkrat, Thailand) 2017
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 18:28
Dordrecht (17 t/m 25 juni 2017)
by sheep
19/01/2017 12:34
Global Carnival Bangkok (Thailand) 2016
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 06:19
De laatste keer opbouw Londen City Coaster
by Mutsel
19/01/2017 06:18
Hangover Tower Ewald Schneider
by geroniemo1
17/01/2017 11:41
Who's Online
21 registered (EelcoB, Kevinvdp, Bredeche, deliki, TheMouse, Hjalmar, DHZ070, 3D_Animator, Helix, droesie, stoplichtwinner, GlennVansp, Infinity, Lars15, Aalscholver, Let's Move, KermisKlapwijk, NoLimits131152, Harkmeisje, 2 invisible), 103 Guests and 9 Spiders online.
Newest Members
TopScanFan, Michiel197, Lev, LordOnip, flamingo
8944 Registered Users
Forum Stats
8944 Members
24 Forums
12385 Topics
332701 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Cornelius (19), pagode (57), Silvirio (32), yatsemata (31)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
40 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom