Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 3 of 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Topic Options
Rate This Topic
#2382966 - 10/01/2017 16:51 Re: Mayo en friet in het park * [Re: RickMarkestein]
Bakshish Offline
Dark Rider

Registered: 17/05/2005
Loc: Noord-Brabant
Originally Posted By: RickMarkestein
Originally Posted By: Bakshish
Een lokaal fastfoodrestaurant of friettent aan een snelweg of in een stad is totaal iets anders als een friettent in een attractiepark. De drukte in een park is totaal afhankelijk van het weer en bij onverwacht mooi weer kunnen er zomaar 10.000 mensen meer komen. En een fastfoodrestaurant kun je overdag nog bevoorraden, in de Efteling gaat dat niet. [/quote

Ik vind de vergelijking anders helemaal niet zo ver gezocht, ook een lokaal fastfood restaurant heeft te maken met fluctuaties en daar moet je als centraal magazijn maar op inspelen. Daarnaast ga je mij niet vertellen dat de Efteling maar voor één dag aan voedsel op voorraad heeft. Dat is schier onmogelijk, en voor verse friet ook helemaal niet nodig.

[quote=Bakshish]Natuurlijk is niets onmogelijk, maar wil je de huidige lage prijzen kunnen aanhouden en weinig verspillen is diepvriesfriet gewoon handiger.

En daar zit nu net mijn punt. Natuurlijk is diepvriesfriet handiger, maar het brengt ook luiheid met zich mee. Ik geloof er heilig in, dat hoe meer de medewerker bij het product betrokken is, hoe beter de kwaliteit van het product wordt. Kwaliteit die ik graag zie, zelfs als ik daar wat extra voor moet betalen. Want op dit moment mag de friet misschien goedkoop zijn, door de mindere kwaliteit vind ik het de prijs niet waard. smile

Zo denk jij, maar wat telt is de mening van de gemiddelde bezoeker. Als de gemiddelde bezoeker liever iets anders had gewild dan had de Efteling hier al lang op ingespeeld. De gemiddelde consument zit denk ik niet te wachten op een vers frietje met van die stukken aardappelschil eraan in een verantwoord bakje voor 3 euro. En als dat wel zo was dan was dit allang verkrijgbaar. Ze hebben immers afgelopen zomer ook getest met die frietkraam in het Ruigrijk, en erg druk was het daar nooit. Zegt denk ik imo wel genoeg. En zelf vond ik die friet ook veel lekkerder dan in de rest van het park.

Edited by Bakshish (10/01/2017 16:53)

#2382981 - 10/01/2017 17:39 Re: Mayo en friet in het park [Re: Bakshish]
RickMarkestein Offline
Rodelspaß

Registered: 24/08/2004
Loc: Rotterdam
Wat je nu eigenlijk zegt is niets meer dan een enorm slap excuus om maar te verzaken in het leveren van kwaliteit. Ik bedoel maar te zeggen, Drievliet heeft toch ook achtbanen en attracties en is ook nog eens boel goedkoper, dus men zit ook niet te wachten om naar de Efteling te gaan?

In Rotterdam is de laatste tijd een ware horecaslag gaande, waar echt in een moordend tempo hamburgerrestaurants als paddestoelen uit de grond schieten. De enige die overleven zijn de restaurants die kwaliteit leveren. Lever je geen kwaliteit, komen mensen niet meer en gaan ze naar andere adressen. Ja, De Efteling heeft een luxepositie; men kan nergens anders geen en is overgeleverd aan de horeca aldaar. Maar om je dan maar neer te leggen bij de magere kwaliteit is een waardeloze mentaliteit.

En dat Friethoes minder druk was dan de Oost heb ik een simpele verklaring voor; bij Friethoes kon je alleen friet krijgen en dat is als je met een heel gezin wil eten een stuk onhandiger. Ik weet zeker, dat als men de betere kwaliteit doorvoert in het park het echt niet minder omzet gaat genereren dan als je de diepvriesfriet binnenboord houdt. En zelfs als je wel wat onzetverlies er op krijgt, heb je wel een stuk betere mond op mond reclame. En dat is ook omzet waard. Want wees eerlijk; de mensen die niet 3 euro voor een verse portie friet willen betalen waren sowieso al niet de mensen die veel consumeren in een park. Je moet juist de mensen hebben die wél consumeren. smile

5 euro's?! Op je muil, gauw!
#2382982 - 10/01/2017 17:50 Re: Mayo en friet in het park [Re: EnsjantetFrok]
Doido Offline
Part-Time Human

Registered: 04/08/2014
Loc: Nederland
Natuurlijk kan de Efteling dat makkelijk bevoorraden. Ze hebben toch zeker een diepvries die rekening houdt met eventuele onverwachte drukte. Aviko kan gewoon gesneden aardappel leveren tegenwoordig, zonder probleem. Behoudens de zondag kan elke leverancier ook gewoon naleveren indien tekort.

#2382983 - 10/01/2017 17:54 Re: Mayo en friet in het park [Re: Bakshish]
Finn Online   content
Member

Registered: 16/03/2015
Loc: Noord Holland
Origineel bericht van: Bakshish

Zo denk jij, maar wat telt is de mening van de gemiddelde bezoeker. Als de gemiddelde bezoeker liever iets anders had gewild dan had de Efteling hier al lang op ingespeeld. De gemiddelde consument zit denk ik niet te wachten op een vers frietje met van die stukken aardappelschil eraan in een verantwoord bakje voor 3 euro. En als dat wel zo was dan was dit allang verkrijgbaar. Ze hebben immers afgelopen zomer ook getest met die frietkraam in het Ruigrijk, en erg druk was het daar nooit. Zegt denk ik imo wel genoeg. En zelf vond ik die friet ook veel lekkerder dan in de rest van het park.

Maar een verse aardappel gedraaid op een stokje met schil en al is razend populair? Ik denk dat er een prima markt is voor vers aardappel wedges in plaats van de slappe diepvries troep die er nu is. Ik heb zelf ook meer geld over voor betere kwaliteit eten, en zeker als het geen friet is. Sinds de opening van Polles keuken is het mijn gewoonte geworden om daar elke keer te lunchen. Puur omdat de rest van het park geen fatsoenlijke kwaliteit eten kan bieden.

#2382986 - 10/01/2017 18:07 Re: Mayo en friet in het park [Re: Finn]
Phantas Offline
RCT-kluns :D

Registered: 28/02/2010
Loc: Rotterdam, Nederland
Heel eerlijk gezegd, ik heb nog nooit slechte friet gegeten in de Efteling. Het heeft me elke keer weer heerlijk gesmaakt.

Nu ben ik geen grote fan van mayo, maar bij ons hier op de grote markt in Rotterdam gebruiken ze Levonaise (bij de Van Klaveren kraam). Die is écht overheerlijk, ben dus nu wel benieuwd welke mayo ze in de Efteling gebruiken?

hier nog een die de Bram friet minder waardeert dan die van de Van Klaveren, die laatste is net zo vers en smaakt geweldig. biggrin

Trouwens, wanneer gaat de Efteling nu eindelijk eens bitterballen serveren? En dan wél lekkere, niet van die harde golfballen tonque

Edited by Phantas (10/01/2017 18:09)

#2382989 - 10/01/2017 18:27 Re: Mayo en friet in het park [Re: Phantas]
Youri076 Offline
Member

Registered: 12/02/2015
Loc: Breda
Origineel bericht van: Phantas
Heel eerlijk gezegd, ik heb nog nooit slechte friet gegeten in de Efteling. Het heeft me elke keer weer heerlijk gesmaakt.

Nu ben ik geen grote fan van mayo, maar bij ons hier op de grote markt in Rotterdam gebruiken ze Levonaise (bij de Van Klaveren kraam). Die is écht overheerlijk, ben dus nu wel benieuwd welke mayo ze in de Efteling gebruiken?

hier nog een die de Bram friet minder waardeert dan die van de Van Klaveren, die laatste is net zo vers en smaakt geweldig. biggrin

Trouwens, wanneer gaat de Efteling nu eindelijk eens bitterballen serveren? En dan wél lekkere, niet van die harde golfballen tonque

Bezoek jij het park ook op de drukke dagen of kies je altijd een rustige dag uit?
Ik kan me voorstellen dat ze op een rustige dag zonder rijen wat meer de tijd nemen om de friet te bakken.

#2383000 - 10/01/2017 19:00 Re: Mayo en friet in het park [Re: Youri076]
Sjiebert Offline
Member

Registered: 25/08/2015
Loc: Tilburg
Wow, een discussie over friet.

Ik eet weleens een frietje in de Efteling (nagenoeg altijd Smulpaap) en ik proef nauwelijks verschil met de friet die wij van de snackbar halen. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn smaakpapillen niet overontwikkeld zijn, maar de kwaliteit van de friet in de Efteling valt volgens mij best mee. Al heb ik er natuurlijk niets tegen als de Efteling overschakelde op friet zoals die van de Frietjes.

De beste friet van de Efteling vind ik die van de Meermin. Hebben mensen die weleens gegeten?

Volg mij op Twitter voor veel over de Efteling:
#2383008 - 10/01/2017 19:44 Re: Mayo en friet in het park [Re: Sjiebert]
CCD Offline
Member

Registered: 19/05/2014
Loc:
Eerst en vooral: Efteling serveert al even geen diepvriesfriet meer. Ze zijn overgeschakeld op koelverse (dus verse, maar voorgesneden friet) die enkel in plantaardige olie wordt gebakken. Hoe het met de smaak zit weet ik echter niet, ik ben niet zo van de fastfood. Maar één ding is zeker, het is geen goedkope diepvriesfriet.

Dat er nog stappen te maken zijn in de Efteling horeca, zal ik zeker niet ontkennen. Maar als je ziet welke stappen ze de afgelopen 5 jaar gemaakt hebben, kan je ook niet zeggen dat ze hebben stilgezeten. Het Wapen van Raveleijn, Polles Keuken, het Gebraad, de nieuwe Gulde Gaarde, 't Melkhuysje, ... Allemaal horecapunten waar verse en kwalitatieve producten worden verkocht, en ook nog eens puik gethematiseerd. En soms lijkt dat wel eens vergeten te worden, dat er ook voldoende plekken zijn waar je lekker en vers kan eten.

En als laatste: alles draait uiteindelijk om de prijs. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat aan de prijzen die de Efteling momenteel hanteert in hun assortiment fastfood en selfservice dat je het allerbeste eten gaat krijgen. Dat kan gewoon niet.

Van mij mag die kwaliteitsslag gemaakt worden in de fastfood/selfservice, maar dan zullen de prijzen uiteraard naar omhoog gaan. En dan is er ook kritiek. Ik herinner me nog de kritiek hier op het forum over de prijzige gehaktballen bij de opening van 't Gebraad. Maar als je een verse gehaktbal op vers vloerbrood wilt, vind ik 4,95 nochtans een eerlijke prijs.

#2383020 - 10/01/2017 20:24 Re: Mayo en friet in het park [Re: Youri076]
Phantas Offline
RCT-kluns :D

Registered: 28/02/2010
Loc: Rotterdam, Nederland
Origineel bericht van: Youri076
Origineel bericht van: Phantas

Bezoek jij het park ook op de drukke dagen of kies je altijd een rustige dag uit?
Ik kan me voorstellen dat ze op een rustige dag zonder rijen wat meer de tijd nemen om de friet te bakken.

De laatste jaren ga ik ook weleens naar de Zomeravonden, maar daarvoor meestal juist de rustige dagen. Maar niemand hier die klaagt heeft t gehad over druk of rustige dagen wink Alleen maar over dat er slappe friet was oid. [nu zeg ik niet dat iedereen klaagt]

Ik ging trouwens meestal bij de Smulpaap, heb ook een keer bij de Steenbok gegeten. Was allemaal goed te doen.

#2383032 - 10/01/2017 21:25 Re: Mayo en friet in het park [Re: Phantas]
EbaY Offline
Member

Registered: 18/08/2004
Loc: Breda
Ik heb liever friteslijn en had altijd al een tube bij als ik het park bezoek omdat ik ik geen mini kuipjes voor 40 cent ga kopen , wel jammer dat je nog steeds standaard saus bij je friet krijgt en daar dus ook voor betaald, ik wil geen kuipjes en een kuipje mayonaise mik ik toch direct weg.

Origineel bericht van: Sjiebert

Ik eet weleens een frietje in de Efteling (nagenoeg altijd Smulpaap) en ik proef nauwelijks verschil met de friet die wij van de snackbar halen. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn smaakpapillen niet overontwikkeld zijn, maar de kwaliteit van de friet in de Efteling valt volgens mij best mee.

Misschien toch eens een andere frietzaak gaan zoeken dan , er zijn diverse goede adressen in Breda die verse friet serveren ( in Tilburg vast ook ) , met frietsaus erop uiteraard want dit hoort op friet wink

Verse friet in de Efteling zie ik niet snel gebeuren , het bakken moet op de juiste manier gebeuren en in de Efteling slagen ze er zelfs in om diepvriesfriet niet altijd goed te bakken. Daarnaast is het zoals gezegd enorm lastig om aan de variabele vraag te kunnen voldoen op grote schaal zoals in de Efteling.

Edited by EbaY (10/01/2017 21:50)

#2383033 - 10/01/2017 21:30 Re: Mayo en friet in het park [Re: EbaY]
Maikell Offline
Member

Registered: 19/02/2013
Loc: Nederland
Originally Posted By: EbaY
Ik heb liever friteslijn en had altijd al een tube bij als ik het park bezoek omdat ik ik geen mini kuipjes voor 40 cent ga kopen , wel jammer dat je nog steeds standaard saus bij je friet krijgt en daar dus ook voor betaald, ik wil geen kuipjes en een kuipje mayonaise mik ik toch direct weg.

TIP: Neem alsnog je eigen tube mee hahaha

Edited by Maikell (10/01/2017 21:30)

#2383049 - 10/01/2017 22:29 Re: Mayo en friet in het park [Re: Maikell]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Registered: 29/12/2005
Loc: Eindhoven
Origineel bericht van: Doido
Natuurlijk kan de Efteling dat makkelijk bevoorraden. Ze hebben toch zeker een diepvries die rekening houdt met eventuele onverwachte drukte. Aviko kan gewoon gesneden aardappel leveren tegenwoordig, zonder probleem. Behoudens de zondag kan elke leverancier ook gewoon naleveren indien tekort.
Probleem is, de huidige friet is van aviko... Als ik het goed heb deze: http://www.avikofoodservice.nl/assortiment/verse-frites/pom-plus-10-mm

Edited by EnsjantetFrok (10/01/2017 22:31)

#2383057 - 10/01/2017 22:53 Re: Mayo en friet in het park [Re: EnsjantetFrok]
kristof Offline
Non omnis moriar

Registered: 28/08/2001
Loc: Antwerpen
Ben ik blij dat na jaren klagen en zagen op Facebook en via mail eindelijk die troep weg is. Het is nog geen Belgische mayonaise, maar het blijft natuurlijk een Nederlands park, al is het gerecht natuurlijk op en top Belgisch. Ivm de friet zelf, die is typisch Efteling qua smaak en uitzicht. Het lijkt in de verste verte niet op een friet uit een goei Belgisch frietkot, maar dat laatste zou waarschijnlijk te populair zijn en verkocht worden als delicatesse voor 4 euro wink

Nu enkel ook bij de Steenbok die domme kleine potjes weg en terug mayonaise uit de pomp!

Edited by kristof (10/01/2017 22:54)

#2383068 - 10/01/2017 23:40 Re: Mayo en friet in het park [Re: kristof]
barryHap Offline
Junior Member

Registered: 27/07/2014
Loc: overijssel
De PATAT in de Efteling is niet om naar huis te schrijven. Maar het kan ook minder. Qua verse PATAT zouden ze bijvoorbeeld kunnen aanvullen alleen op de gegarandeerde drukke dagen en vrieskistPATAT doen voor de winterefteling en de nazomer.

Edited by barryHap (10/01/2017 23:40)

#2383071 - 10/01/2017 23:48 Re: Mayo en friet in het park [Re: barryHap]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Registered: 29/12/2005
Loc: Eindhoven
Origineel bericht van: barryHap
De PATAT in de Efteling is niet om naar huis te schrijven. Maar het kan ook minder. Qua verse PATAT zouden ze bijvoorbeeld kunnen aanvullen alleen op de gegarandeerde drukke dagen en vrieskistPATAT doen voor de winterefteling en de nazomer.
Ik heb persoonlijk niet echt moeite met de op een stokje gedraaide patat, ofte wijl aardappel, ofte wijl een eigenheijmer smile

Vrieskistfriet waar het topic natuurlijk meer over gaat lijkt me dan weer wel toepasselijk voor de winter Efteling idd. Misschien kunnen ze het ongebakken laten om het ijzige thema mee te geven smile

Page 3 of 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
17/01/2017 22:57
Handige jaarkaart om verschillende dierentuinen te bezoeken?
by RRA
17/01/2017 18:57
Wachten in de wachtrij!
by
17/01/2017 15:16
Dierentuin kiezen
by dream_wizard
16/01/2017 11:00
[TR] Zoo Krefeld (D) - 12 januari 2017
by Arwen
14/01/2017 18:59
De laatste kermisclub topics
Hangover Tower Ewald Schneider
by geroniemo1
17/01/2017 11:41
Alkmaar De Mare 11 t/m 14 mei 2017
by Bredeche
17/01/2017 09:29
Doetinchem Najaar 1 t/m 3 september 2017
by Bredeche
17/01/2017 09:27
Oostvoorne 14 t/m 17 april 2017
by Bredeche
17/01/2017 09:25
Waspik 26 t/m 29 augustus 2017
by Bredeche
17/01/2017 09:24
Who's Online
50 registered (Cycnes, DavevanderW, Confucius, efteley130, Finn, Duinkabouter, Coaster_Sproet, ezra24rct3, Djeffke, BBT, ArcovandenBroek, eXtreme Kev, bavi, Flatliner, Ddodo, dego, aspers, Diertje, 8 invisible), 190 Guests and 7 Spiders online.
Newest Members
Michiel197, Lev, LordOnip, flamingo, belgijan
8944 Registered Users
Forum Stats
8944 Members
24 Forums
12373 Topics
332064 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Henk K (48), Matthijs (30), PowerPolyp (48), timmy (26)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
122 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom