Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 van start!

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 5 of 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Topic Options
Rate This Topic
#2383244 - 11/01/2017 19:34 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Phantas]
Duinkabouter Offline
Member

Registered: 07/02/2015
Loc: Den Haag, Nederland
Watership Down is ook maar een terzijde aan het idee. Het schoot me ineens te binnen en ik zag wel wat interessante links naar het idee waar ik mee bezig was. Voor WNF zijn konijnen inderdaad niet "bedreigd" genoeg. Gelukkig maar voor de konijnen trouwens.

Toch vind ik konijnen nog wel aantrekkelijk als symbool, omdat ieder Nederlands (en West-Europees) kind zich iets kan voorstellen bij de leefwereld van het konijn en ook kan begrijpen dat die leefwereld hoe je het ook wendt of keert kleiner wordt. Dat is minder "werelds" en exotisch, maar daarom misschien wel des te toegankelijker om bewustzijn dichtbij huis te realiseren. Dat is dan mogelijk wel meer iets voor Natuurmonumenten dan voor WNF.

Wil je niet die kant op dan zijn er nog allerlei andere verhalen op het idee te plakken. Het verhaal is eigenlijk in zijn meest simpele vorm al aantrekkelijk genoeg: dier vlucht voor mens en vind uiteindelijk een thuis. Dan is het alleen nog een kwestie van het juiste dier vinden. Superschattige dieren om uit te kiezen genoeg natuurlijk. Ik stem voor de rode panda, of de fennek vos.

Bob erbij betrekken maakt de mogelijkheden nog groter. Toch zie ik Bob liever nog een tijdje draaien. Is jeugdsentiment, dat was mijn eerste achtbaan ooit wink. Op zich denk ik dat je op de footprint van Pandadroom al best een behoorlijke logflume met station en voorshow kwijtkunt, of een leuke powered coaster met een aantrekkelijk parcours. Dan hoeft er sowieso geen natuur te wijken voor de attractie, want dat is al gedaan toen ze Pandadroom bouwden... smile

#2383246 - 11/01/2017 19:38 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Duinkabouter]
Staal_en_Verhaal Offline
achtbaan kompel

Registered: 02/11/2016
Loc: Nederland
Dit topic gaat over de pandadroom, en die mag van mij zo snel mogelijk weg, maar de bob blijf ik een leuke en vrij unieke attractie vinden en die mag van mij blijven.

#2383258 - 11/01/2017 20:40 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Liampie]
Stoef Offline
Terug van weggeweest!

Registered: 23/05/2005
Loc: Amsterdam
Op deze locatie kan de Efteling veel meer halen uit de m2's die de PandaDroom beslaat. Daarentegen is er een hoog educatie gehalte en is de 'speelhal' voor kleintjes groot genoeg zodat papa en mama rustig een kopje koffie kunnen drinken. Dit 'weggooien' en er niets vergelijkbaars voor terugplaatsen is zonde voor een family-minded park zoals de Efteling.

#2383268 - 11/01/2017 21:07 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Duinkabouter]
Phantas Offline
RCT-kluns :D

Registered: 28/02/2010
Loc: Rotterdam, Nederland
Origineel bericht van: Duinkabouter
Watership Down is ook maar een terzijde aan het idee. Het schoot me ineens te binnen en ik zag wel wat interessante links naar het idee waar ik mee bezig was. Voor WNF zijn konijnen inderdaad niet "bedreigd" genoeg. Gelukkig maar voor de konijnen trouwens.

Toch vind ik konijnen nog wel aantrekkelijk als symbool, omdat ieder Nederlands (en West-Europees) kind zich iets kan voorstellen bij de leefwereld van het konijn en ook kan begrijpen dat die leefwereld hoe je het ook wendt of keert kleiner wordt. Dat is minder "werelds" en exotisch, maar daarom misschien wel des te toegankelijker om bewustzijn dichtbij huis te realiseren. Dat is dan mogelijk wel meer iets voor Natuurmonumenten dan voor WNF.

Wil je niet die kant op dan zijn er nog allerlei andere verhalen op het idee te plakken. Het verhaal is eigenlijk in zijn meest simpele vorm al aantrekkelijk genoeg: dier vlucht voor mens en vind uiteindelijk een thuis. Dan is het alleen nog een kwestie van het juiste dier vinden. Superschattige dieren om uit te kiezen genoeg natuurlijk. Ik stem voor de rode panda, of de fennek vos.

Bob erbij betrekken maakt de mogelijkheden nog groter. Toch zie ik Bob liever nog een tijdje draaien. Is jeugdsentiment, dat was mijn eerste achtbaan ooit wink. Op zich denk ik dat je op de footprint van Pandadroom al best een behoorlijke logflume met station en voorshow kwijtkunt, of een leuke powered coaster met een aantrekkelijk parcours. Dan hoeft er sowieso geen natuur te wijken voor de attractie, want dat is al gedaan toen ze Pandadroom bouwden... smile

Van mij hoeft de Bob an sich ook zeker niet weg. wink

Waarom niet iets in de trant van Winja's Force oid? Met onderin het huidige Octopus restaurant plus een speelhal(letje) voor de kids en een kleine winkel met knuffels e.d. De verdieping erboven de attractie, met openingen zodat ouders en passanten van beneden naar de rit boven hen kunnen kijken smile Scheelt ook weer in oppervlakte.

En ineens schiet me ook te binnen dat een "Guardians" achtige setting (jeweetwel, van die film met die uilen) weleens heel mooi uit zou kunnen pakken voor zo'n attractie. Uilen, vossen, herten, dassen e.d. - ook erg toegankelijk/herkenbaar voor onze Britse buren.

#2383298 - 12/01/2017 00:30 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Progress]
anti-aanbaklaag Offline
Member

Registered: 26/02/2002
Loc: netherlands
Ten eerste vind ik Zembla, onderdeel van Vara, niet subjectief, juist deze omroep heeft bijna als enige dat ze links en rechts willen samen brengen of discussiëren. Zie ik Kro niet doen.

Maar ik geloof dat ik offtopic ga.

Ik zie Pandadroom ook liever verdwijnen en dat komt omdat er met een wijzend vingertje wordt gedaan naar de mensen en dat vind ik niet bij de Efteling passen. Ook is de film niet meer van deze tijd. Ik weet niet hoe groot dit gebouw is...maar misschien kunnen ze er een kleine mooie darkride in kwijt.

#2383320 - 12/01/2017 09:26 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: anti-aanbaklaag]
belladonna Offline
Member

Registered: 17/09/2011
Originally Posted By: anti-aanbaklaag

Ik zie Pandadroom ook liever verdwijnen en dat komt omdat er met een wijzend vingertje wordt gedaan naar de mensen en dat vind ik niet bij de Efteling passen. Ook is de film niet meer van deze tijd. Ik weet niet hoe groot dit gebouw is...maar misschien kunnen ze er een kleine mooie darkride in kwijt.

Ik vind de boodschap ook veel te negatief, in your face en onaantrekkelijk gebracht. Want ja het is toch erg zeg hoe dat er aan toegaat. Maar nergens krijg je informatie of er na al die jaren nog steeds zo gevist wordt, of dat nou echt het slechtste is voor de zee, hoe de oerwouden ervoor staan, of het WNF in al die jaren iets heeft kunnen bereiken of helemaal niks. En wat kunnen wij er eigenlijk mee?
Sprookjes leren je om netjes op de paadjes te blijven en binnen de bestaande lijntjes te kleuren, en dat slim altijd wint van boosaardig en sterk. Maar van Pandadroom leer ik niks en een Panda is evolutionair gezien natuurlijk een heel stom beest. Alle energie om dat beest tegen uitsterving te behoeven had aan veel andere diersoorten veel beter besteed geweest.

En ik blijf de hal waar je de voorfilm moet kijken, een vreselijk iets vinden. Alleen die domme film om eindeloos naar te kijken. Waarom is daar niks leuks te beleven of te bekijken? Zet er een oerwoud-diorama neer of iets interactiefs. Als ik naar een 3D film wil dan ga ik trouwens wel gewoon naar een bioscoop.

#2383362 - 12/01/2017 13:43 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Phantas]
Duinkabouter Offline
Member

Originally Posted By: Phantas

Van mij hoeft de Bob an sich ook zeker niet weg. wink

Waarom niet iets in de trant van Winja's Force oid? Met onderin het huidige Octopus restaurant plus een speelhal(letje) voor de kids en een kleine winkel met knuffels e.d. De verdieping erboven de attractie, met openingen zodat ouders en passanten van beneden naar de rit boven hen kunnen kijken smile Scheelt ook weer in oppervlakte.

En ineens schiet me ook te binnen dat een "Guardians" achtige setting (jeweetwel, van die film met die uilen) weleens heel mooi uit zou kunnen pakken voor zo'n attractie. Uilen, vossen, herten, dassen e.d. - ook erg toegankelijk/herkenbaar voor onze Britse buren.

Klinkt interessant. Ik ken die film niet echt, al weet ik wel welke je bedoelt. Uilen hebben natuurlijk een mooie link naar de Efteling, via Klaas Vaak en Bosrijk, dus ook dat is weer interessant voor kruisbestuivingen.

Ik zat zelf bijvoorbeeld ook te denken aan Nils Holgersson, dat ook gaat over een kind dat moet leren lief te zijn voor de dieren. Bij Nils Holgersson zijn de wilde ganzen de belangrijkste dieren, en is Smirre de vos de grote schurk. Nils zelf is een jongetje die klein getoverd is, door een kabouter, en er zijn allerlei sprookjes- en toverachtige elementen in het verhaal die bijzonder Eftelings te thematiseren zouden zijn (een verzonken stad, een groot bronzen standbeeld dat tot leven komt, een toverfluit waarmee Nils de ratten mee kan weglokken uit slot Glimmingen, enz.). Anton Pieck heeft zelfs ooit een Nederlandse vertaling van het boek geïllustreerd, dus het stijlboek ligt er als het ware al.

Het idee van dieren uit de nabijere omgeving van de westerse mens spreekt me in ieder geval enorm aan. Pandadroom voelt nu altijd een beetje als een stukje dierentuin in de Efteling, en dat wordt versterkt omdat men voor zo'n on-europees dier als de Panda gekozen heeft. Nu heeft de Efteling wel meer on-europese thema's, dus is het op zich geen ramp om een dier uit een ander continent te kiezen. Maar toch denk ik dat dieren uit de directere omgeving beter passen in de sfeer van het park, en zeker in dát deel van het park, zo vlak naast het sprookjesbos en het spookslot.

#2383476 - 12/01/2017 22:51 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Duinkabouter]
Japio Offline
Ik ben het echt!

Registered: 01/07/2008
Loc: Prinsenbeek, Noord-Brabant
Leuke ideeën om met bosdieren aan de gang te gaan! Dat voelt inderdaad enorm Eftelings! Waterschapsheuvel klinkt zeker goed, en is wat bekender dan Nils Holgersson. Beveelde een bekende PretParkProfessor onlangs geen IP aan voor de Efteling? wink

Maar van Pandadroom een knus bos maken met wat lieve dierenattracties zou ik wel zien zitten. Een onderwaterwereld biedt ook mogelijkheden, maar is wellicht minder origineel.

#2384214 - 17/01/2017 00:25 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Japio]
Phantam93 Offline
Phantast

Registered: 03/04/2010
Loc: Regio Sittard/Utrecht
Ik zie Pandadroom ook als een verouderde attracite. De moeilijkheid zit hem vooral in het kijken welk type attractie ervoor in de plaats kan komen. De genoemde logflume klinkt mij goed in de oren, zeker als deze als een soort darkride kan worden ingezet (denk Indiana River in Bjl qua grootte en baanverloop). Echter heb ik het idee dat de huidige markt voor Pandadroom over het hoofd wordt gezien. Momenteel is Pandadroom een rustmomentje voor velen; je zit stil en kijkt wat er gebeurd op het scherm. Dit maakt het ideaal voor de gemiddelde opa en oma met de jongere kleinkinderen.

Volgens mij is de opzet van een theater nog niet zo'n slecht startpunt; iets zoals the Carousel of Progress uit EPCOT, maar dan met de stoelen in het midden op een draaischijf en het decor rondom zou met een "Waterschapsheuvel/Bosrijk/Beestenbos is boos" sausje perfect kunnen werken voor zowel de Efteling als het WNF. Kosten kunnen worden gedrukt door gedeeltelijk met videomapping-effecten te werken in plaats van de ride volledig te laten berusten op animatronics en decors. Zou hou je het huidige publiek tevreden en kun je het zelfs uitbreiden.

Edited by Phantam93 (17/01/2017 00:27)

#2384309 - 17/01/2017 16:55 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Phantam93]
Phantas Offline
RCT-kluns :D

Registered: 28/02/2010
Loc: Rotterdam, Nederland
Origineel bericht van: Phantam93
Ik zie Pandadroom ook als een verouderde attracite. De moeilijkheid zit hem vooral in het kijken welk type attractie ervoor in de plaats kan komen. De genoemde logflume klinkt mij goed in de oren, zeker als deze als een soort darkride kan worden ingezet (denk Indiana River in Bjl qua grootte en baanverloop). Echter heb ik het idee dat de huidige markt voor Pandadroom over het hoofd wordt gezien. Momenteel is Pandadroom een rustmomentje voor velen; je zit stil en kijkt wat er gebeurd op het scherm. Dit maakt het ideaal voor de gemiddelde opa en oma met de jongere kleinkinderen.

Volgens mij is de opzet van een theater nog niet zo'n slecht startpunt; iets zoals the Carousel of Progress uit EPCOT, maar dan met de stoelen in het midden op een draaischijf en het decor rondom zou met een "Waterschapsheuvel/Bosrijk/Beestenbos is boos" sausje perfect kunnen werken voor zowel de Efteling als het WNF. Kosten kunnen worden gedrukt door gedeeltelijk met videomapping-effecten te werken in plaats van de ride volledig te laten berusten op animatronics en decors. Zou hou je het huidige publiek tevreden en kun je het zelfs uitbreiden.

Het rustmomentje is idd alleen voorbehouden aan de tijd dat je daadwerkelijk ZIT...de voor"show" vind ik vooral vermoeiend omdat je nergens KAN zitten, de vloer loopt ook nog eens idioot af en na een paar minuten kan je Trijntje Oosterhuis ook wel wurgen.

Niet alleen de film is verouderd maar de hele gebouw indeling mag zó direct tegen de grond.

Ik ben het wel met je eens dat een wat rustiger attractie welkom is - daarentegen krijg je natuurlijk nu ook Symbolica daar vlakbij in de buurt.

#2384319 - 17/01/2017 17:42 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Phantas]
Youri076 Offline
Member

Registered: 12/02/2015
Loc: Breda
Eens dat een rustmomentje wel wlkom is in het park. Kom maar op met een nieuwe parkshow in het theater, het liefst vandaag nog.

#2384344 - 17/01/2017 19:21 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Youri076]
Duinkabouter Offline
Member

Een draaiende tribune lijkt me inderdaad ook wel wat, daar zijn mooie effecten mee te bereiken. Waterschapsheuvel lijkt me daar als verhaal wel minder geschikt voor, omdat dat verhaal over een reis gaat en het lastig is een reis uit te beelden in een ronde statische ruimte.

Volgens mij een niet-bestaand attractietype, maar is zo'n draaiende tribune niet met een lift te combineren? Dus dat je op de begane grond instapt, een rondje langs de scenes draait, en dan met de hele tribune een etage omhooggetild wordt voor een tweede rondje met andere scenes. Eventueel kun je dan de show boven laten eindigen, òf je kunt weer terug naar beneden en daar door middel van wat mechanische decorwisselingen een aangepaste versie van de eerste scène vertonen.

Een bos zou hier zeer geschikt voor zijn. De begane grond toont dan het bos op de grond, met alle vossen, dassen, hazen enz., en op de eerste etage is het de beurt aan de vogels, de eekhoorns en andere klimmende/vliegende dieren. Je kunt dan boven beginnen met mooie vogels die een vrolijk liedje zingen terwijl een eekhoorn rare streken uithaalt. Dan horen we kettingzagen en hakbijlen en zien we de boomkruinen heen en weer schudden. In de slotscène boven valt dan een boom (uiteraard richting publiek voor het schrikeffect, en de lift voert ons naar de begane grond, waar de eekhoorn een list verzint en de houthakkers uit het bos verjaagt. De dieren vieren samen feest in het bos, eventueel kun je aan het eind terug naar boven en de vogels het slotrefrein laten zingen, voor het doek valt en je de attractie via de souvenirwinkel weer verlaat.

Het zou gaaf zijn als dan de lift en de draaischijf op een dynamische manier inzetbaar zijn. Variërend tussen gewoon rechttoe-rechtaan, naar links en naar rechts naar boven en naar beneden, naar meer "attractie-achtige" effecten, waarbij de lift draaiend omhoog of omlaag gaat of op een wat hoger tempo een "caroussel-rondje" draait, of kun je er zelfs eenvoudige "heen-en-weer-schud" effecten mee creëren, om de bezoeker meer deel uit te laten maken van het verhaal.

Op die manier combineer je verschillende attractietypes, heb je toch een betrekkelijk rustige attractie, maar biedt je bezoekers op een klein oppervlak toch een visueel afwisselend spektakel met wat lichte thrill-effecten.

Wil je het nog wat meer thrilling maken, kun je het houthakkersverhaal vervangen door bijvoorbeeld een bosbrand, en met vuureffectjes gaan spelen. In een afgesloten ruimte waar je ook altijd controle over het licht hebt kun je daar een ongelooflijk inferno van maken waar een bezoeker in het midden, omringd door vuur van alle kanten, behoorlijk van onder de indruk zou kunnen raken. Het enige gevaar is natuurlijk dat beide andere parkshows (voor zover je Aquanura een park"show" kunt noemen) ook een groot vuur-element bevatten. Misschien is het dan beter om in een nieuwe show vuur volledig te vermijden. Bovendien moet het een echte familie-attractie blijven. Vuur is dan wellicht een beetje te eng.

In ieder geval is duidelijk dat de huidige attractie op tig manieren te vervangen zou zijn door iets dat aantrekkelijker is. Hoe lang de Efteling Pandadroom in zijn huidige vorm handhaaft is uiteraard een keuze voor het park. Maar ik vermoed eerlijk gezegd dat het uitblijven van "innovaties" een signaal is dat men bij de Efteling bewust nadenkt over de toekomst van Pandadroom en dat men er wel over uit is dat er op termijn een rigoreuze vervanging van de attractie nodig is. De vraag is alleen hoe lang die termijn is.

#2384346 - 17/01/2017 19:32 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Duinkabouter]
Staal_en_Verhaal Offline
achtbaan kompel

Registered: 02/11/2016
Dat idee spreekt mij erg aan, met die draaiende tribune lift en de dieren en de bosbrand/houtakkers, zit goed in elkaar.
Ik denk wel dat het iets exotischer moet zien voor het WNF. Een jungle met tropische vogels en in plaats van die eekhoorn een stel apen of, jawel, een panda, maar voor de rest is het een erg goed idee! Misschien kan je in die tribune nog wat 4D effectjes van pandadroom integreren. Dan bedoel dingen zoals de waterspuit of de krakende stoel. Het decor moet natuurlijk wel fysiek zijn en geen beeldschermen.

De pandadroom is trouwens noch steeds wel redelijk populair en ik zie de Efteling niet snel geld uitgeven om het te herbouwen, maar met die achterhaalde techniek zal het wel ooit gaan gebeuren. Ik denk allen niet dat we het in de komende jaren kunnen verwachten.

#2384350 - 17/01/2017 19:53 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Staal_en_Verhaal]
Duinkabouter Offline
Member

Een jungle kan uiteraard ook (zie de oude Jungle Symfonie van Joop Geesink wink ). Misschien nog wel geschikter ook, omdat tropische vogels natuurlijk meer aanknopingspunten bieden voor een visueel uitbundige presentatie dan de houtduif en de specht uit ons eigen Hollandse bos.

Uiteraard zijn 4d-effecten in de tribune zelf een prima toevoeging aan een dergelijke attractie. Alles om het meer immersive te maken. En inderdaad een decor gebaseerd op fysieke theming en animatronics. Met een film gaat dit idee niet werken, dan wordt het gewoon de zoveelste ordinaire simulator-ride. Wel zou je wat moderne effecten kunnen toevoegen d.m.v. projecties, licht en geluid.

Ik heb geen idee hoe actueel dit is voor de Efteling. Als alles gaat zoals gepland groeit het park binnenkort met minimaal 8 hectare, en ook die ruimte zal men willen gebruiken (ze willen het niet voor niets hebben). Dat kost geld en naar alle verwachting niet een beetje. Dat doet inderdaad vermoeden dat het park binnen de huidige grenzen de komende paar jaar waarschijnlijk in grote lijnen ongewijzigd zal blijven, terwijl men investeert in de ontwikkeling van het nieuwe parkdeel.

Aan de andere kant kan men dat stuk ook aangeschaft hebben zonder het plan om het onmiddellijk volledig bij het park te trekken en vol te bouwen met attracties. Je kunt de ruimte maar hebben, is alleen maar handig voor de toekomst, zou de gedachte kunnen zijn. In dat geval, en in het geval men een attractie zou willen vervangen voor iets nieuws, dan staat Pandadroom in ieder geval boven aan mijn "schrap"-lijstje. Ik zou zo één twee drie geen andere grote attractie kunnen bedenken die echt vervanging behoeft. Het enige dat me te binnenschiet is Monsieur Cannibale, wat ik altijd een zwak broertje gevonden heb, maar dat is een mini-attractie, dat doe je er in een jaar even bij àls je hem vervangt.

Vervanging is overigens zeker geen noodzaak. Het park heeft meer dan genoeg geweldigs te bieden, en kennelijk zijn er ook voor Pandadroom nog steeds de nodige liefhebbers, al val ik daar zelf niet onder.

Edited by Duinkabouter (17/01/2017 19:54)
Edit Reason: dubbel woordje

#2384351 - 17/01/2017 20:19 Re: [STEMBUS] Houden of weggooien: Pandadroom [Re: Rowan]
Stuiter Offline
-Papa van Rowan en Jesse

Registered: 26/01/2004
Loc: Den Helder
Houden,
voor de kinderen tot 12 jaar een leuke attractie.
Ook voor deze doelgroep moet er wat zijn.

Page 5 of 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Legoland Duitsland gaat Pirate Island hotel bouwen voor 2018
by The_Bullgod
Yesterday at 08:35
Knoebels brengt gevoel van klassieke ride terug met nieuwe ride "Over The Top"
by The_Bullgod
19/01/2017 21:05
Ferienzentrum Schloss Dankern 2017: Reise durch das Mittelalter (tube coaster)
by Guy
19/01/2017 15:43
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
17/01/2017 22:57
Handige jaarkaart om verschillende dierentuinen te bezoeken?
by RRA
17/01/2017 18:57
De laatste kermisclub topics
Temple fair (Wat Krokkrat, Thailand) 2017
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 18:28
Dordrecht (17 t/m 25 juni 2017)
by sheep
19/01/2017 12:34
Global Carnival Bangkok (Thailand) 2016
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 06:19
De laatste keer opbouw Londen City Coaster
by Mutsel
19/01/2017 06:18
Hangover Tower Ewald Schneider
by geroniemo1
17/01/2017 11:41
Who's Online
29 registered (Kermisfreak19, Proest1, deliki, Erik89, SchaukelMeister, Martijn_D, Irene, JohanR, davernl, RamonR, Helix, Maverick86, Gooi, Mirian, Broodschotel, MichaelV, 3D_Animator, BBT, 4 invisible), 114 Guests and 6 Spiders online.
Newest Members
TopScanFan, Michiel197, Lev, LordOnip, flamingo
8944 Registered Users
Forum Stats
8944 Members
24 Forums
12386 Topics
332762 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
MagicErik (43), the first pirate (46)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
40 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom