Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 van start!

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 9 of 12 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 12 >
Topic Options
Rate This Topic
#2378600 - 17/12/2016 23:37 Re: Making-of serie Symbolica [Re: iveL]
Patrick1976 Offline
Junior Member

Registered: 10/08/2016
Loc: Nederland
Originally Posted By: iveL
Daarnaast vraag ik me inderdaad af wat dit is:
Het lijkt op een pot/ketel waar een groen figuur uit komt? Wat zijn jullie ideeŽn hierover?

Wellicht komen we tijdens de tocht door het Paleis ook door de keuken van Polle? En die wordt compleet op zijn kop gezet door ontsnapte Symbolicaanse goedaardige wezentjes? (soort schattige groene Gremlin/Gizmo variant) En die hebben zich verstopt in alle potten en pannen? Foodfight? confused biggrin

#2378666 - 18/12/2016 12:53 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Patrick1976]
Eftelwonder Online   content
Junior Member

Registered: 09/11/2015
Loc: BelgiŽ
ik heb dit wezentje eens vlug proberen te schetsen, zodat het iets makkelijker is om er iets in te zien :
Click to reveal..
[/url]

#2378716 - 18/12/2016 19:36 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Eftelwonder]
Patrick1976 Offline
Junior Member

Registered: 10/08/2016
Loc: Nederland
O wow, das goed gelukt! smile En ik had op het oorspronkelijke plaatje de lepel er ook niet in gezien! Maar indd volgens mij is het ook een lepel....

#2378801 - 19/12/2016 09:24 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Patrick1976]
Joeke Offline
Junior Member

Registered: 19/09/2006
Loc: Antwerpen
Berichten plaatsen doe ik hier niet zo veel, maar volg het wel kort op. Je mag ervan uitgaan dat voor er in een kantoor (of andere plaats) wordt gefilmd dit volledig wordt doorgelicht van wat er wel en niet mag te zien zijn in de making-of. En dit gaat dan over alles schetsen aan de muur of ergens in een hoekje, op het bureau, wat staat er op een PC-scherm op dat moment. Ze laten natuurlijk schetsen en dergelijke slingeren van vorige projecten om het idee te geven dat we op een normale werkplek zijn en niet een in scene gezet stukje bekijken. Dus de heren van de Efteling bepalen perfect wat ze ons willen laten zien.

#2378823 - 19/12/2016 10:19 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Joeke]
Finn Online   content
Member

Registered: 16/03/2015
Loc: Noord Holland
Origineel bericht van: Joeke
Berichten plaatsen doe ik hier niet zo veel, maar volg het wel kort op. Je mag ervan uitgaan dat voor er in een kantoor (of andere plaats) wordt gefilmd dit volledig wordt doorgelicht van wat er wel en niet mag te zien zijn in de making-of. En dit gaat dan over alles schetsen aan de muur of ergens in een hoekje, op het bureau, wat staat er op een PC-scherm op dat moment. Ze laten natuurlijk schetsen en dergelijke slingeren van vorige projecten om het idee te geven dat we op een normale werkplek zijn en niet een in scene gezet stukje bekijken. Dus de heren van de Efteling bepalen perfect wat ze ons willen laten zien.

We praten wel over het zelfde park dat bouwtekeningen van Baron 1898 achter een open raam neerlegde, en weken later in een plastic zak over de bouwplaats laat slingeren. Ik denk niet dat ze te veel geven om wat ze vrij geven doormiddel van schetsen. Het zijn enkel schetsen en we zien het resultaat toch wel in 7 maanden.

#2378834 - 19/12/2016 11:48 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Finn]
Luuknoord Offline
Junior Member

Registered: 24/01/2006
Loc: Delft
Origineel bericht van: Finn
Origineel bericht van: Joeke

We praten wel over het zelfde park dat bouwtekeningen van Baron 1898 achter een open raam neerlegde, en weken later in een plastic zak over de bouwplaats laat slingeren. Ik denk niet dat ze te veel geven om wat ze vrij geven doormiddel van schetsen. Het zijn enkel schetsen en we zien het resultaat toch wel in 7 maanden.

Was dat niet de aannemer die dat liet slingeren?

Ik kan me wel vinden in de opmerkingen van Joeke.

#2378839 - 19/12/2016 12:05 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Luuknoord]
Japio Offline
Ik ben het echt!

Registered: 01/07/2008
Loc: Prinsenbeek, Noord-Brabant
Wat betreft de making off en persplaatjes geloof ik inderdaad wel dat ze goed regisseren wat we wel en niet zien. Dat ze daarbij fouten maken zoals de weerspiegeling van een beeldscherm niet mee fotoshoppen is dan weer typisch Efteling tonque

#2378840 - 19/12/2016 12:06 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Luuknoord]
Finn Online   content
Member

Registered: 16/03/2015
Loc: Noord Holland
Origineel bericht van: Luuknoord
Was dat niet de aannemer die dat liet slingeren?

Ik kan me wel vinden in de opmerkingen van Joeke.

Uiteraard, en mijn opmerking was puur om uit te lichten dat er altijd wel iets door kan glippen. Het kan natuurlijk ook Efteling zijn intentie zijn om overal 'geheimpjes' in te stoppen, wetend dat wij als fans elke frame pixel voor pixel gaan analyseren. Het is tof en geeft ons nieuw voer om te speculeren, sinds het dak erop staat is het vrij oninteressant geworden om de bouw te volgen. Ik ben benieuwd of we bij de volgende aflevering onze eerste glimp van de binnenkant gaan zien. Of gaan we weer, zoals bij de Baron, eerst de hele inspiratie en vormgeving van de buitenkant te horen krijgen?

#2378969 - 19/12/2016 20:33 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Finn]
EnsjantetFrok Offline
Themaparkfan

Registered: 29/12/2005
Loc: Eindhoven
Tja, als bouwvakker heb je normaal gesproken niet een hoop fans die continu alles wat je vingertoppen doen door de oog van een camera volgen. Dus ik snap best dat er dan een keer een bouwtekening slingert.

Deze camerabeelden die door de Efteling zelf naar buiten worden gebracht zullen idd wel doorgelicht zijn. Sander tekent een deur. Wouw! Primeur! Heel symbolica verklapt! Nee zeker niet. En wat voor of zij aanzichten van dingen die we al kunnen zien in het park... Tekening van een zak met stokken of een kandelaar... Daar krijg je wel iets aan mee, maar dat verklapt vrij weinig.

En ik gok dat de tekening die via opdenloreley werd gepubliceerd, geknipt en geplakt uit diverse shots, dat ze dat niet zo hadden verwacht tonque Maargoed, op zichzelfstaand niet zo'n erg iets.

Ik geloof best dat niet alles heel geregisseerd is. Ik geloof best dat ontwerpers prikborden hebben waar ook hun oudere dingen hangen. Maar elke tekening die aan het bord hangt van waar het over gaat zal echt wel gecontroleerd zijn.

Maar zoals je ook kon zien met de bekende concept art en computer weerspiegeling. Dat glipte er dus tussendoor. A, gewoon omdat het groot was viel het nogal op. Dus dat je het vervangt door iets wat wel met symbolica te maken heeft is logisch. En daarnaast heb je dan gelijk iets van symbolica in het shot.

Beelden kunnen natuurlijk altijd wat bijgesneden of eruit gelaten worden tonque Dat wordt ongetwijfeld goed bekeken dat er niet ineens een tekening van een complete scene rond dwaalt over het kantoor en klaar ligt voor onze grijpgrage oogjes en zijn weg vind over het internet tonque

Ik denk dat we uit deze making of al veel te veel hebben kunnen halen tonque

Edited by EnsjantetFrok (19/12/2016 20:35)

#2379475 - 22/12/2016 11:50 Re: Making-of serie Symbolica [Re: EnsjantetFrok]
MisterMicha Offline
Member

Registered: 12/01/2004
Loc: Het is er rustig...
Alles wat je ziet in zo een making-of is 100% in scene gezet. Ik kan ze echter geen ongelijk geven. Overigens is het niet meepakken van reflecties een fout die denk ik niet alleen bij Efteling erdoor glipt.

- Het laatste deel: credits jagen in Abu Dhabi.
#2379505 - 22/12/2016 14:04 Re: Making-of serie Symbolica [Re: MisterMicha]
GinodiClarissio Offline
Junior Member

Registered: 26/02/2016
Loc: Hoogerheide
Originally Posted By: MisterMicha
Alles wat je ziet in zo een making-of is 100% in scene gezet. Ik kan ze echter geen ongelijk geven. Overigens is het niet meepakken van reflecties een fout die denk ik niet alleen bij Efteling erdoor glipt.

Zeker is alles in scene gezet, als je al hoort wat voor verkoop pitch praatje ze houden, het klinkt niet als een natuurlijk gesprek. Soms lijkt het zelfs alsof ze het voorlezen (of voor de 300e keer opnieuw). De mensen van Efteling mogen wel wat mediatraining gebruiken.

#2383538 - 13/01/2017 11:03 Re: Making-of serie Symbolica [Re: GinodiClarissio]
markie81 Offline
Spoorlegger

Registered: 24/01/2005
Loc: Naast het spoor
Deel 2 staat online!

Toch al het nodige van de binnenzijde te zien, al is het nog in ruwe afwerking en zie je weinig overzicht.

Volgens mij zag ik ook een groot miniatuur voorbij komen, kijrgen we in de "waterbak-scene" -zoals persoonlijk gehoopt/verwacht- een uitzicht over het paleis / diorama? cool

Edited by markie81 (13/01/2017 11:20)

"Ik kom hier pas terug als ze een B&M hebben!"
#2383543 - 13/01/2017 11:15 Re: Making-of serie Symbolica [Re: markie81]
Guy Offline
Disney-KŲnig

Registered: 05/06/2001
Loc: Gemonde
Ik zag ook iets van planten aan een plafond. De binnenkant zag er echt als een paleis uit. Dit smaakt naar meer.

#2383545 - 13/01/2017 11:19 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Guy]
markie81 Offline
Spoorlegger

Registered: 24/01/2005
Loc: Naast het spoor
Van wat ik zag word ik blij in ieder geval. smile Hoe ruw en weinig je nu ook nog ziet.

"Ik kom hier pas terug als ze een B&M hebben!"
#2383546 - 13/01/2017 11:20 Re: Making-of serie Symbolica [Re: Guy]
Bram Offline
12 cabins, 12 vacancies

Registered: 06/05/2001
Loc: Eindhoven
Wow wow wow! Wat zijn ze al ver ... en wat een hoop beelden van binnen al zeg, dat had ik nog niet verwacht. Het ziet er in ieder geval fantastisch uit al voor zo ver.

Page 9 of 12 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 12 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
rmc info
by Xtream
22/01/2017 12:49
Legoland Duitsland gaat Pirate Island hotel bouwen voor 2018
by The_Bullgod
20/01/2017 08:35
Knoebels brengt gevoel van klassieke ride terug met nieuwe ride "Over The Top"
by The_Bullgod
19/01/2017 21:05
Ferienzentrum Schloss Dankern 2017: Reise durch das Mittelalter (tube coaster)
by Guy
19/01/2017 15:43
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
17/01/2017 22:57
De laatste kermisclub topics
Wat voor zaak zou jij kopen?
by Wim_B
21/01/2017 18:26
Temple fair (Wat Krokkrat, Thailand) 2017
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 18:28
Dordrecht (17 t/m 25 juni 2017)
by sheep
19/01/2017 12:34
Global Carnival Bangkok (Thailand) 2016
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 06:19
De laatste keer opbouw Londen City Coaster
by Mutsel
19/01/2017 06:18
Who's Online
20 registered (Robin_Schulte, R_Jasper, koens, Kevinnnet, Youri076, Sneaky, The_Bullgod, KermisGekte, Teun, Japsell, Martijn_D, Jehanaan, Zolex_Robin_D, Daan8baan, Jeffrey, roodwitter, Extraxyz, rcth, 2 invisible), 134 Guests and 7 Spiders online.
Newest Members
Shmotten, PolderPool, TopScanFan, Michiel197, Lev
8946 Registered Users
Forum Stats
8946 Members
24 Forums
12389 Topics
332891 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
No Birthdays

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
40 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom