Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 van start!

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 4 of 5 < 1 2 3 4 5 >
Topic Options
Rate This Topic
#2373732 - 22/11/2016 16:40 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Robinsson]
Tmen Offline
Member

Registered: 20/01/2012
Loc: Helmond, Brandevoort
Door deze uitbreiding valt Parijs in het niet bij de rest van de disney parken... Het kan toch niet zo zijn dat alle parken zulke fantastische uitbreidingen krijgen?

#2373745 - 22/11/2016 17:02 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Tmen]
Dustin Offline
Member

Registered: 30/07/2016
Loc: Amersfoort, Nederland
Leuke en gave plannen.

Ben ook zeer benieuwd naar die Marvel attracties hoe ze zo'n Marvel gebouw laten thematiseren.

En dat Frozen gebied ziet er ook heel erg mooi uit.

Hopelijk krijgt Parijs ook een hele mooi uitbreiding.

Maar ik denk dat Parijs nu vooral richt om het Park weer mooi te laten worden dus alle dingen eerst goed laat Opknappen zoals, Attracties, Hotels en nog meer dingen voor de 25ste verjaardag en dat het Park er weer mooi bij ligt. En dat ze na de 25ste verjaardag hele grote uitbreidingen gaan doen en ik denk dat ze vooral de Studios gaan uitbreiden heb meerdere geruchten gehoord dat ze een Marvel gebied willen maken achter de Rock n roller Coaster want daar is nog zo'n groot uitbreidingsstuk dat ik denk dat daar een uitbreiding komt.

Maar leuke plannen van Hong Kong hopelijk word het echt een hele mooie nieuwe toevoegingen aan het park.

#2373762 - 22/11/2016 18:46 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Dustin]
Jailsamer Offline
Junior Member

Registered: 29/08/2016
Loc: Utrecht
Wow, wat een fantastisch nieuws voor Hong Kong, ik word hier een stil van.
Dit zijn geen halve maatregelen, dit is groots en vooruitstrevend.
Super om te gaan zien hoe dit park zich in de toekomst zal gaan ontwikkelen.
Ik kan niet wachten om dit te gaan meemaken.

Keerzijde is dat wij het met Parijs moeten doen. En dat park wekt bij mij steeds meer het gevoel van 'Het zwarte schaap van de familie'.
Konden wij vroeger nog lange neus maken naar het kleine parkje in Hong Kong.
Nu word het voor ons afzien.
In ieder geval behoud Parijs tot 2019 de titel van 'het mooiste kasteel', al ben ik bang dat HK die titel ook van ons gaat afpakken.

Parijs kan het allemaal niet meer bijbenen. En daar word ik ook stil van.

#2373779 - 22/11/2016 20:46 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Jailsamer]
Dustin Offline
Member

Registered: 30/07/2016
Loc: Amersfoort, Nederland
Nou wacht maar tot de 25ste verjaardag dan zijn er heel veel Attracties opgeknapt.

En straks gaat de Opgeknapte Big Thunder Mountain open, Star Tours 2, Hyperspace mountain komt, Phantom Manor word opgeknapt, Pirates of the Caribbean word helemaal opgeknapt en vernieuwd en de twee Disney hotels worden helemaal opgeknapt en vernieuwd dus het is niet zo dat Parijs helemaal niks doet ze willen juist eerst de huidige dingen in het Park verbeteren zodat alles weer lang mee kan gaan.

Ik denk echt dat Parijs na de 25ste verjaardag met een Masterplan komt dat heb ik heel vaak gehoord op D-tales en andere bronnen en vooral de Studios willen ze graag laten uitbreiden denk ik. En voor 2030 hebben ze ooit gezegd dat er een derde park bij komt. Geduld is een schone zaak zeggen ze altijd.

#2373780 - 22/11/2016 20:46 Re: [HKDL] Grote uitbreidingen aangekondigd tot 2023! [Re: Progress]
Jossie70 Offline
Member

Registered: 30/12/2015
Loc: Noord Holland
Originally Posted By: Progress

Wat betreft uitbreidingen in Parijs: zo lang er voldoende bezoekers blijven komen (en dat lijkt voorlopig het geval te zijn) hoeven we niet op grote uitbreidingen te rekenen denk ik. Disney heeft in Europa gewoon te weinig echte concurrentie, dus ze hoeven ook niet zo nodig groot uit te pakken.

Wat ik me afvraag, heeft Universal eigenlijk wel eens pogingen gedaan om in Europa een park te beginnen? Of is Europa totaal niet interessant voor Universal?

#2373785 - 22/11/2016 21:00 Re: [HKDL] Grote uitbreidingen aangekondigd tot 2023! [Re: Jossie70]
Rio Offline
Lighting Rio

Registered: 23/01/2008
Loc: Dordrecht
Origineel bericht van: Jossie70
Origineel bericht van: Progress

Wat betreft uitbreidingen in Parijs: zo lang er voldoende bezoekers blijven komen (en dat lijkt voorlopig het geval te zijn) hoeven we niet op grote uitbreidingen te rekenen denk ik. Disney heeft in Europa gewoon te weinig echte concurrentie, dus ze hoeven ook niet zo nodig groot uit te pakken.

Wat ik me afvraag, heeft Universal eigenlijk wel eens pogingen gedaan om in Europa een park te beginnen? Of is Europa totaal niet interessant voor Universal?

Universal Studios Port Aventura smile Tot 2001 in handen van Universal geweest. (het hele verhaal ligt iets gecompliceerder, maar het was van Universal Studios)

Er was ooit een kantoor in Bottrop van Universal Studios om vanuit daar in de regio een park te beginnen. Ergens rond 2005/2007 was dat kantoor daar. Is nooit verder dan dat gekomen.

#2373786 - 22/11/2016 21:07 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Rio]
Disneytom Offline
Rea Extraordinaire

Registered: 28/11/2000
Loc: Maastricht
Origineel bericht van: Rio
Hong Kong Disneyland heeft grote uitbreidingen aangekondigd voor de komende jaren.

Mijn eerste reactie: AHHHHHHHHH biggrin

Waw, wat een fantastische aankondigingen!

Dat ze het kasteel gaan uitbreiden is nog steeds wel een bizarre actie te noemen, maar wat wordt het een schitterend kasteel. Zo veel verfijnder dan haar grote zus in SHDL, de tekening ziet er prachtig uit. Ik hoop wel dat ze het verschil tussen oud kasteel en nieuw kasteel duidelijk weten te maskeren.

Dat Buzz vervangen wordt, vind ik alleen maar mooi. Zoals gezegd, er is al genoeg Toy Story in TSL en ik heb de Buzz rides nooit mooi gevonden. Als ze er dan zo'n Iron man attractie naast hebben liggen, kan het cartoonachtige beter omgeturnd worden in iets dat moderner is en beter bij het gebied past.

De Marvel attractie op de plek van Autopia is wel een kolos zeg, maar 7 jaar voor opening zoiets aankondigen vind ik wel een beetje overdreven... Het zal denk ik geen achtbaan worden, aangezien deze naast Space Mountain ligt (je ziet de dakrand van SM op de tekening). Maar wel gaaf hoor, 3 Marvel rides daar, bijzonder ook dat HKDL dan zoveel Marvel heeft! Ik vind het wel gaaf allemaal, wat "nog een" Star Wars Land zou wat saai zijn, dit is anders dan de rest en daardoor gaaf.

Dus Tokyo neemt afscheid van hun Grand Circuit Raceway, HKDL neemt afscheid van Autopia, kunnen ze de elektrische autootjes niet niet Parijs sturen?

Heeft iemand een idee of die Moana show een eigen theater krijgt of dat het meer een langsloop iets wordt? Het ziet er op de tekening wel groot uit, maar daar langs de waterkant is geen plek voor nog een groots theater toch? dan heeft Adventureland straks 2 theaters vlak bij elkaar, apart!

En dan dat Frozen gebied: WAUW!!! Dat ziet er echt prachtig uit, met dan waarschijnlijk een darkride en een kleine overdekte flatride, die prachtig gethemed gaat worden. Gek eigenlijk, dat Tokyo een Frozen gebied aankondigt, dan ineens met iets heel anders aan komt zetten en ze dit gebied in HKDL nu ineens presenteren als "eerste Disneypark met een heel Frozen gebied". Zou dit iets met de plannen voor Tokyo te maken hebben? Of met het themagebied dat eigenlijk op de plek van TSL had moeten komen (met Arctisch thema)?! Het is wel een gigantische uitbreiding van Fantasyland, dat vind ik prachtig.

Dan mogen ze de treinstellen ook wel gaan aanpassen, want je kijkt nu nog steeds alleen naar binnen, maar straks is aan de buitenkant van de railroad nog meer te zien dan nu het geval, zonde als je dan alleen maar "naar binnen" zit te kijken.

Vergeet niet dat ze ook nog aan een nieuw hotel bouwen, dat dacht ik volgend jaar opent?!

Ik vond HKDL al een fantastisch park, maar deze uitbreidingen/ vernieuwingen op komt, maken het allemaal nog mooier daar! Super smile

Edited by Disneytom (22/11/2016 21:13)

#2373788 - 22/11/2016 21:15 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Jailsamer]
Robinsson Offline
Member

Registered: 04/01/2005
Loc: Den Bosch
Veel vergelijkingen hier met DLP en zeker niet onterecht, wanneer je al die grootse projecten in de Disney Resorts op de wereld ziet dan verdwijnt DLP naar de achtergrond. Daar komen nieuwe attracties en hier niet, dat contrast doet uiteraard pijn maar er zijn ook redenen in het heden en het verleden, zwart wit op papier of juist niet dat het enigszins verklaard.

De magie van Potter heeft Disney zeker in haar greep. De al jaren best lopende Disney bestemmingen voelen de hete adem van Universal in hun nek. Voor Disneyland Anaheim, Walt Disney World en Tokyo Disney Resort is hun grootste concurrent de parken en resorts van Universal. In ieder park van Universal dat concurreerde met een Disney resort hebben ze een The Wizarding World of Harry Potter gebouwd, een enorme publieksmagneet. Disney weet heel goed dat zij met een antwoord daarop moeten komen in al de resorts die daar mee moeten concurreren.

Wat in Hongkong nu gebeurd is dat zij en moeten concurreren met een opkomende themepark industrie in het land en moeten concurreren met een ander Disney park in de 'regio'. Waar Disneyland Hongkong kleinschalig was en in de markt werd gezet met enige terughoudendheid is daarentegen Disneyland Shanghai groots en grootschalig in de markt gezet. Daarbij lijkt mij dat er ook een verschil is in cultuur wat zich nu zeker uit in een transformatie van het kasteel. Het kasteel in Hongkong was een hommage aan dat in Anaheim maar tegelijkertijd klein en relatief goedkoop. Die hommage was mooi en iedere Disney-fan ziet er gelijk de charme en het eerbetoon in. Echter in een cultuur dat niet zo sterk is opgegroeid met Disney en haar historie ziet louter een klein kasteel. Iets meer dan een decennia later bouwt men een 'concurrerend' Disneypark met een kasteel dat het grootste is van de wereld, wat mij gezien de cultuur vermoedelijk als neerbuigend ervaren is.

En dan de vergelijking tussen het resort in Hongkong en in Parijs. Hongkong heeft de afgelopen jaren mooie uitbreidingen gehad en presenteert nu een reeks aan mooie uitbreidingen. Echter bij opening was Hongkong kleinschaliger dan hoe destijds DLP opende. In de de jaren na opening van DLP werden er ook reeds attracties aan het park toegevoegd welke helaas grotendeels stagneerde na de opening van Space Mountain. Hong Kong kreeg een meer geleidelijke groei die nu niet lijkt te stagneren. Maar daar komt de aap uit de mouw, het resort in Hongkong is nu 11 jaar oud maar betreft maar 1 park. Het resort in Parijs kreeg op haar 10e verjaardag een 2e park met meerdere attracties in 1 keer. Wat een cadeau had moeten zijn bleek na het uit pakken er van een grote teleurstelling genaamd WDS.

Disneyland Resort Paris en Hongkong Disneyland zijn beiden deels eigendom van de 'staat' maar zijn ook onder verschillende voorwaarden gebouwd. Bij de bouw van DLP is de bouw van een second gate opgenomen binnen de contractuele afspraken tussen Disney en de Franse staat. Het voorbeeld dat men toen voor ogen had was een WDW voor Europa, het was echter in die periode het enige resort dat uit meerdere parken bestond. De toekomst liet zien hoe wisselend het succes kon zijn van een second-gate. Was het resort in Parijs niet verplicht gesteld om binnen een vastgelegd termijn een second-gate te openen dan had men hoogstwaarschijnlijk een expansiedrift in het Disneyland park door gevoerd zoals wij dat nu zien bij het resort in Hongkong. Het resort in Parijs was in 2002 nog niet klaar voor een second-gate want het resort bleek minder succesvol als verwacht. Een second-gate brengt veel meer kosten met zich mee qua infrastructuur, personeel, organisatie dan een uitbreiding van een reeds bestaand park. Tegelijkertijd was het een resort dat geopend werd met 6 hotels in plaats van de 2 hotels in Hongkong dat ook extra kosten en druk met zich mee brengen.

In het resort van Hongkong is het gebied er op ingericht om ooit een second-gate te openen. Het land daarvoor is er al maar in dat resort zijn er niet die contracten met de overheid die vast hebben gesteld wanneer een second-gate moet gaan openen. De focus ligt nu op het bestaande park om die zo krachtig als nodig te maken voor men een second-gate gaat bouwen. Die tijd heeft het resort in Parijs helaas niet gehad, dat wil niet zeggen dat het resort in Parijs sommige zaken niet verkeerd heeft aangepakt. Onderhoud is op enkele zaken zo aan zijn lot over gelaten dat het nu alle aandacht op eist. Echter is het ook goed dat zij eerst deze zaken op orde stellen voordat men begint aan het bouwen van nieuwe attracties anders blijft men achter de feiten aan lopen.

Met al dit Disney nieuws over de hele wereld raak je soms treurig over het Disney resort in Parijs, echter is dat resort ook niet gestart met de meest gunstige papieren.

#2373789 - 22/11/2016 21:26 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Robinsson]
Glenneke Offline
Rollercoaster Traveller

Registered: 25/08/2009
Loc: Antwerpen
Wat een mooie nieuwigheden in Hong Kong! Ik hoop dat de intimiteit en de charme van dat kleinschalige park behouden blijft, want ik vond het er altijd reuze-gezellig. Eigenlijk is er geen enkele nieuwigheid waarbij ik een meh-gevoel krijg en die Frozen-uitbreiding van Fantasyland ziet er helemaal geweldig uit. Ik kijk uit naar de toekomst van dit kleinschalige, maar daarom niet minder geslaagde Disney-resort!

#2373868 - 23/11/2016 09:47 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Glenneke]
aspers Offline
Member

Registered: 11/07/2005
Loc: anywhere but nowhere
Misschien moeten we dan toch maar blijven hopen dat NatureWonderWorld door gaat in het zuiden! Wat extra concurrentie is goed voor Disney wink

#2373875 - 23/11/2016 10:27 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Robinsson]
DaltonTerror Offline
Member

Registered: 27/09/2007
Loc: Mol, BelgiŽ
Origineel bericht van: Robinsson
De toekomst liet zien hoe wisselend het succes kon zijn van een second-gate. Was het resort in Parijs niet verplicht gesteld om binnen een vastgelegd termijn een second-gate te openen dan had men hoogstwaarschijnlijk een expansiedrift in het Disneyland park door gevoerd zoals wij dat nu zien bij het resort in Hongkong. Het resort in Parijs was in 2002 nog niet klaar voor een second-gate want het resort bleek minder succesvol als verwacht.

Denk ik ook, dan hadden we nu een veel uitgebreider Disneyland Park gehad. Langs de andere kant, dan hadden we volgens mij nog altijd geen tweede park gehad. Daarom twijfel ik ook of er ooit wel een derde park zou komen, als het niet populairder wordt vrees ik ervoor.

Hong Kong laat heel goed zien dat ze klein kunnen beginnen en zo langzaamaan kunnen groeien. Michael Eisner zag het allemaal te groots, als Parijs was gestart met slechts 2 hotels had het ook helemaal anders geweest.

Laten we duimen dat er voor de 30ste verjaardag eindelijk schot in de zaak komt.

Ik zou het leuk vinden moest die Frozen flatride effectief binnen komen, in een gebouw samen met een darkride en eventueel nog restaurant. Kunnen ze er het noorderlicht projecteren of iets dergelijks. Ze hebben in Shanghai bewezen dat ze heel mooie plafonds kunnen maken! smile

#2374002 - 23/11/2016 18:44 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Jorisz]
MisterMicha Offline
Member

Registered: 12/01/2004
Loc: Het is er rustig...
De afbeelding van het kasteel kan ik geen bestaand kasteel in vinden. Bestaand... uit een film bedoel ik dus. Dus net zoals in Shanghai een ontwerp uit de losse pols?

- Het laatste deel: credits jagen in Abu Dhabi.
#2374010 - 23/11/2016 19:03 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: MisterMicha]
Japio Offline
Ik ben het echt!

Registered: 01/07/2008
Loc: Prinsenbeek, Noord-Brabant
Dat zijn ze toch allemaal?

#2374018 - 23/11/2016 19:24 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: MisterMicha]
Thieske_m Offline
Junior Member

Registered: 29/05/2016
Loc: Nederland
Originally Posted By: MisterMicha
De afbeelding van het kasteel kan ik geen bestaand kasteel in vinden. Bestaand... uit een film bedoel ik dus. Dus net zoals in Shanghai een ontwerp uit de losse pols?

Ik denk dat er inspiratie is opgedaan uit Beauty and the beast:

En dan gemixt met een beetje style van het kasteel van Magic Kingdom smile

Edited by Thieske_m (23/11/2016 19:25)

#2374028 - 23/11/2016 20:01 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Japio]
Progress Offline
Member

Registered: 24/11/2008
Loc: Rotterdam
Originally Posted By: Japio
Dat zijn ze toch allemaal?

Inderdaad, geen enkel van de kastelen in de parken lijkt op dat uit de bijbehorende film.

Cinderella:

Dit kasteel is veel te gestileerd om in de parken na te bouwen en heeft op de kleur en hoogte na weinig weg van de kastelen in Orlando en Tokio.

Sleeping Beauty:

De kastelen in Anaheim en Hong Kong lijken hier nog het meeste op (hoewel ze natuurlijk veel kleiner zijn). Het kasteel in Parijs heeft er (op een aantal stijlkenmerken na) nauwelijks iets van weg.

En eigenlijk zie ik ook liever nieuw ontworpen kastelen; voor mij is het niet per se nodig dat de kastelen naar een bepaalde film verwijzen. De enige reden dat het eerste kasteel in Anaheim naar Sleeping Beauty werd genoemd was om reclame voor de film te maken (die pas vier jaar na opening van het park in premiere zou gaan).

Edited by Progress (23/11/2016 20:04)

Page 4 of 5 < 1 2 3 4 5 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
rmc info
by Xtream
22/01/2017 12:49
Legoland Duitsland gaat Pirate Island hotel bouwen voor 2018
by The_Bullgod
20/01/2017 08:35
Knoebels brengt gevoel van klassieke ride terug met nieuwe ride "Over The Top"
by The_Bullgod
19/01/2017 21:05
Ferienzentrum Schloss Dankern 2017: Reise durch das Mittelalter (tube coaster)
by Guy
19/01/2017 15:43
Een B&M Wingcoaster voor Toverland, top of flop?
by Eftelflags
17/01/2017 22:57
De laatste kermisclub topics
Wat voor zaak zou jij kopen?
by Wim_B
21/01/2017 18:26
Temple fair (Wat Krokkrat, Thailand) 2017
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 18:28
Dordrecht (17 t/m 25 juni 2017)
by sheep
19/01/2017 12:34
Global Carnival Bangkok (Thailand) 2016
by Zolex_Robin_D
19/01/2017 06:19
De laatste keer opbouw Londen City Coaster
by Mutsel
19/01/2017 06:18
Who's Online
20 registered (R_Jasper, Sneaky, The_Bullgod, KermisGekte, Teun, Japsell, Martijn_D, Jehanaan, Kevinnnet, Zolex_Robin_D, Daan8baan, Jeffrey, roodwitter, Extraxyz, rcth, JoordiW, Pascal0348, Firepascal, 2 invisible), 138 Guests and 7 Spiders online.
Newest Members
Shmotten, PolderPool, TopScanFan, Michiel197, Lev
8946 Registered Users
Forum Stats
8946 Members
24 Forums
12389 Topics
332891 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
No Birthdays

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
40 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Houden of weggooien: Pandadroom
Houden of weggooien: Pandadroom