Het laatste nieuws:

Alsnog een B&M Inverted voor Gröna Lund voor 2020
Fotowedstrijd 2016 - voorronde

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 3 of 5 < 1 2 3 4 5 >
Topic Options
Rate This Topic
#2373633 - 22/11/2016 11:08 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Watson]
Confucius Offline
Junior Member

Registered: 24/08/2016
Loc: Nederland
Wat een prachtig kasteel, volgens de conceptart lijkt het mij gebaseerd op beauty and the beast, een goede keuze. Ik denk dat dit een van de mooiste kastelen van de wereld kan worden!

Dat marvel gebied ziet er ook mooi uit en ondanks dat ik de marvel films allemaal cliché eentonig en redelijk saai vind denk ik wel dat de toekomst van tommorowland bij marvel ligt. Dit vind ik dan weer niet erg want ik denk dat qua attracties er een hoop mogelijk is met marvel.

Ik vind het wel raar dat marvel niet geďntrigeerd is in shanghai disneyland terwijl er daar wel een buzz lightyear shooter staat (die disney in hongkong blijkbaar minder toegevoegde waarde vindt hebben dan marvel) terwijl er naast een toy story gebied wordt gebouwd.

Ik hoop dat er binnenkort ook zoiets voor Parijs wordt aangekondigd want voor letterlijke alle resort is nu minimaal 1 groot themagebied aangekondigd behalve voor Parijs terwijl die het het hardste nodig heeft.

#2373634 - 22/11/2016 11:11 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Watson]
DaltonTerror Offline
Member

Registered: 27/09/2007
Loc: Mol, België
Damn.. wat als Disney parken met elkaar gaan concurreren? Dit dus! biggrin

Dit is waanzin, alle resorts krijgen er ongelooflijke uitbreidingen bij en Parijs blijft achteraan bengelen.

Mooie uitbreidingen voor Hong Kong. Vind het wel een beetje jammer dat men tegenwoordig enkel in nieuwe themalanden denkt. In Fantasyland had een Frozen ride ook los gekunnen, dan had er later nog iets anders. Aast gekunnen. Maar zeer knap!

Het nieuwe kasteel vind ik dan wel pure decadentie tonque

Origineel bericht van: Progress
Wat betreft uitbreidingen in Parijs: zo lang er voldoende bezoekers blijven komen (en dat lijkt voorlopig het geval te zijn) hoeven we niet op grote uitbreidingen te rekenen denk ik. Disney heeft in Europa gewoon te weinig echte concurrentie

Met al het nieuwe geweld in de Efteling, Phantasialand en Europa Park met daarboven een daling van 2,4 miljoen bezoekers op 3 jaar tijd ben ik daar niet zo zeker van hoor...

Europeanen vinden juist makkelijker de weg naar de concurrentie.

En ze lijken niet snel tevreden gesteld. Ratatouille heeft volgens mij de verwachtingen niet ingelost en amper voor nieuwe bezoekers gezorgd. De vraag is dan ook moest Parijs een groot nieuw themaland zetten er wel volk zou op afkomen. Met een Star Wars land misschien wel, Tower of Terror kon het destijds.

Edited by DaltonTerror (22/11/2016 11:20)

#2373636 - 22/11/2016 11:24 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: DaltonTerror]
Orangedevil Online   content
Member

Registered: 04/01/2006
Loc: Noord-Brabant
Heel mooi kasteel! Het park word zo wel een heel goed park ondanks de magere opening in het begin. Dit park gaat ook op mijn lijstje voor de toekomst.

Edited by Orangedevil (22/11/2016 11:24)

#2373638 - 22/11/2016 11:45 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: DaltonTerror]
Progress Offline
Member

Registered: 24/11/2008
Loc: Rotterdam
Originally Posted By: DaltonTerror
Originally Posted By: Progress
Wat betreft uitbreidingen in Parijs: zo lang er voldoende bezoekers blijven komen (en dat lijkt voorlopig het geval te zijn) hoeven we niet op grote uitbreidingen te rekenen denk ik. Disney heeft in Europa gewoon te weinig echte concurrentie

Met al het nieuwe geweld in de Efteling, Phantasialand en Europa Park met daarboven een daling van 2,4 miljoen bezoekers op 3 jaar tijd ben ik daar niet zo zeker van hoor...

Europeanen vinden juist makkelijker de weg naar de concurrentie.

En ze lijken niet snel tevreden gesteld. Ratatouille heeft volgens mij de verwachtingen niet ingelost en amper voor nieuwe bezoekers gezorgd. De vraag is dan ook moest Parijs een groot nieuw themaland zetten er wel volk zou op afkomen. Met een Star Wars land misschien wel, Tower of Terror kon het destijds.

Het zou kunnen... toch zie ik het gewoon niet snel gebeuren. De beslissingen worden nog altijd in Burbank genomen en de parken in Hong Kong en Shanghai zijn natuurlijk de visitekaartjes van de huidige directie. Azie is een belangrijke groeimarkt voor Disney. Parijs daarentegen is de (in financiele zin) zwaar mislukte erfenis van Michael Eisner. De afgelopen jaren heeft men geprobeerd om dit resort met minimale inspanningen draaiende te houden (zie het belabberde onderhoud, waar nu eindelijk serieus werk van wordt gemaakt). Maar goed... we moeten misschien hopen dat de 25e verjaardag niet de gehoopte bezoekersstijging oplevert, misschien gaan er dan wat ogen open!

Edited by Progress (22/11/2016 11:46)

#2373648 - 22/11/2016 12:30 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Progress]
Eftelflags Offline
Eventmanager

Registered: 05/05/2003
Loc: Rotterdam
In het kader van onverwacht zeg.

Als ik kijk naar de uitbreidingen kan ik niet alleen heel blij zijn, ik ben ook direct van mening dat dit de goede richting van het park is. Stiekem blijft het jammer dat 2 attracties worden vervangen (Buzz met een overlay en Autopia met ??) en dat het park niet meer attracties krijgt. NU krijgt men wellicht maar 2 nieuwe attracties met het Frozen gebied...

Toch ben ik erg benieuwd naar het kasteel en hoe men dit gaat bouwen in het park. Hong Kong Disneyland, wat een bijzonder park!

#2373656 - 22/11/2016 13:10 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Eftelflags]
Guy Offline
Disney-König

Registered: 05/06/2001
Loc: Gemonde
Nu is die overlay van Buzz natuurlijk vooral om er een echt Marvel hoekje van te maken. Ik verwacht dat men het ritsysteem zal behouden. Had ik zelf ook gedaan. Met Toy Story Playland is er ook al genoeg Toy Story elders in het park. Het lijkt me een uitstekende keuze. Het gebied van Autopia is enorm. Ik ben heel benieuwd wat hier komt en er komt kennelijk een E-Ticket in de plaats voor het suffe Autopia.
Dit wordt echt het eerste park met een behoorlijk Marvel aanbod. Als fan van Marvel ben ik dus erg benieuwd.
Het kasteel is erg mooi en sierlijk. Doordat het vrij smal is, verpest het ook niet echt het zicht op de bergen.
Frozen lijkt me ook echt prachtig te worden met de bergen in de verte. Ik ben benieuwd of we hier een attractie zoals in Epcot zullen zien of iets anders.

#2373667 - 22/11/2016 13:22 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Guy]
Jorisz Offline
Big kid

Registered: 29/12/2015
Loc: Nederland
In het artwork van de Buzz Lightyear-ombouw zie ik Antman, daar is wel iets speels mee te doen. Volgens een groot NY Times artikel krijgt de grote E-ticket op de plek van Autopia een The Avengers-thema. Allicht een launchcoaster die volgens de geruchten ook al een tijdje gepland staat/stond voor Disney California Adventure?

http://www.nytimes.com/2016/11/22/business/media/disney-hong-kong-resort-upgrade.html

Edited by Jorisz (22/11/2016 13:31)

#2373668 - 22/11/2016 13:28 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Jorisz]
kristof Offline
Non omnis moriar

Registered: 28/08/2001
Loc: Antwerpen
Dat is natuurlijk het voordeel als je een kapitaal krachtige partner hebt in Shanghai, Hong Kong en Tokyo. In de VS zijn de parken heel winstgevend en dus is investeren daar ook interessant. Blijft over Parijs, het kneusje.

#2373669 - 22/11/2016 13:32 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Jorisz]
Guy Offline
Disney-König

Ant-Man is zeker leuk voor zo'n attractie, aangezien je dan net als in Ratatouille met grote voorwerpen kunt werken. Die andere attractie heeft ook het vliegdekschip (Helicarrier) van The Avengers op de gevel. Een coaster zou zeker passen, maar het lijkt me niet de beste keuze voor een attractie die nu 6 jaar krijgt om ontwikkeld te worden. Ik verwacht dan wel wat meer.

#2373671 - 22/11/2016 13:43 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Guy]
larsjanssuh Offline
Ongelofelars

Registered: 08/06/2010
Loc: Harderwijk
Wat een toffe uitbreidingen! Goed om te zien dat Marvel in opkomst is en ook het Frozen gedeelte ziet er prachtig uit. Nu maar duimen op een toffe darkride wink

Uit de concept art van het kasteel haal ik dat ze het oude kasteel laten staan en hier een gedeelte bovenop bouwen. Een erg vreemde keuze als je het mij vraagt omdat het nu al uit 2 aparte gedeeltes lijkt te bestaan en eenheid ontbreekt.

Jammer dat ze niet gewoon een kasteel uit een film neerzetten, maar ze zullen er vast wel hun redenen voor hebben smile

#2373674 - 22/11/2016 14:04 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Guy]
DaltonTerror Offline
Member

Registered: 27/09/2007
Loc: Mol, België
Origineel bericht van: Jorisz
In het artwork van de Buzz Lightyear-ombouw zie ik Antman, daar is wel iets speels mee te doen. Volgens een groot NY Times artikel krijgt de grote E-ticket op de plek van Autopia een The Avengers-thema. Allicht een launchcoaster die volgens de geruchten ook al een tijdje gepland staat/stond voor Disney California Adventure?

http://www.nytimes.com/2016/11/22/business/media/disney-hong-kong-resort-upgrade.html

Origineel bericht van: Guy
Ant-Man is zeker leuk voor zo'n attractie, aangezien je dan net als in Ratatouille met grote voorwerpen kunt werken. Die andere attractie heeft ook het vliegdekschip (Helicarrier) van The Avengers op de gevel. Een coaster zou zeker passen, maar het lijkt me niet de beste keuze voor een attractie die nu 6 jaar krijgt om ontwikkeld te worden. Ik verwacht dan wel wat meer.

Er zijn ook al langer sterke geruchten dat Disney aan een darkride werkt met Avengers thema in de stijl van Transformers en Spiderman in Universal. Dus misschien wordt het die wel ?

#2373677 - 22/11/2016 14:15 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: larsjanssuh]
Robinsson Offline
Member

Registered: 04/01/2005
Loc: Den Bosch
Verbijsterend al deze plannen. Het gerucht van het verbouwen van het kasteel blijkt dus toch waar ik ben erg benieuwd naar de verdere invulling van het kasteel. Het ontwerp ziet er veelbelovend uit.

Op de plattegrond zie je in het Frozen gebied 2 donkerblauwe gebouwen, ik vermoed dat er in het gebied dus 2 attracties gaan komen

Nog twee art works die hier nog niet stonden van het Frozen gebied.

De onderste vind ik interessant, het oogt als een indoor versie van die Luigi attractie in DCA. Dus ik vermoed dat er en deze attractie en een grote darkride in het gebied gaan komen.

Al bij al ziet het er veelbelovend uit. En dat ze zo grootschalig gaan uitbreiden is ook niet heel vreemd, er onstaat een grote concurrerende markt. Shanghai Disneyland is er één van, maar met de komst van Disney naar China springen de themaparken daar als paddenstoelen uit de grond, Chinese ondernemers die de aanval op Disney openen, andere buitenlandse partijen die voet aan wal krijgen in China (Universal).

Tijdens het openingsjaar was het maar een klein parkje met een beperkt attractieaanbod. Dat is in de loop van de jaren al goed uitgebreid en gaat dus nog veel beter worden. Nu deze plannen er bij komen begin ik steeds meer de kracht van het kleine Railroad parcours te waarderen. De trein rijdt bij iedere uitbreiding meer en meer door het park dan er omheen. Het park wordt straks met deze uitbreidingen erbij langzaamaan een groot park, doordat de spoorlijn het wat meer traditioneel ogende Disneypark omzoomd blijft dat gedeelte het intieme knusse karakter behouden dat het had tijdens openingsjaar.

#2373679 - 22/11/2016 14:25 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Robinsson]
Yftie84 Offline
Member

Registered: 08/08/2008
Loc: Waregem (België)
Ziet er allemaal prachtig uit. Wat ik vooral positief vind is dat ze nu beter op lange termijn plannen. Disney weet wat ze willen uitwerken voor Hong Kong. Ze vergroten de capaciteit, maken het park aantrekkelijker met unieke attracties en zetten in op populaire franchises.

En Parijs? Handdoek in de ring gegooid? Parijs is nu wel degelijk het enige resort waar er aan de horizon niets nieuws ligt te wachten (of je moet Star Tours 2 nieuw vinden) en met al 15 jaar het lelijkste (Disney)park van allemaal. Daarbij is de capaciteit van het hoofdpark ook al jaren ondermaats.

Tja, jaloers zijn is geen mooie deugd hé.

Edited by Yftie84 (22/11/2016 14:26)

#2373680 - 22/11/2016 14:26 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Robinsson]
Guy Offline
Disney-König

Die attractie kan ook een versie zijn van Cars in de Walt Disney Studios Paris.
Er zijn meerder parken die zo'n attractie hebben binnen Disney, zoals DisneySea en DCA in Bug's Land.

#2373681 - 22/11/2016 14:29 Re: [HKDL] Nieuw kasteel en uitbreidingen tot 2023 [Re: Guy]
Robinsson Offline
Member

Registered: 04/01/2005
Loc: Den Bosch
Origineel bericht van: Guy
Die attractie kan ook een versie zijn van Cars in de Walt Disney Studios Paris.
Er zijn meerder parken die zo'n attractie hebben binnen Disney, zoals DisneySea en DCA in Bug's Land.

Dat is inderdaad ook nog een mogelijk attractietype, dat bedacht ik mij ook toen ik de afbeelding nogmaals bekeek.

Page 3 of 5 < 1 2 3 4 5 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Nieuwe musical in het Efteling Theater: De Sprookjessprokkelaar
by
22/02/2017 16:11
Toch een B&M Inverted voor Gröna Lund voor 2020
by The_Bullgod
22/02/2017 10:49
Videoclip Katy Perry - Chained To The Rhythm
by Serge
21/02/2017 17:24
Diergaarde Blijdorp 15-02-2017
by Kermisfreak19
20/02/2017 21:19
Klokhuis uit 1990 over de bouw van het Lavenlaer en techniek
by GJV
20/02/2017 20:58
De laatste kermisclub topics
Mogelijk geen Paas Foor in Kortrijk (Be) dit jaar
by Break-Dance
22/02/2017 18:18
Maastricht - 12 t/m 21 mei 2017
by Kermismeester
22/02/2017 17:15
In- Outdoor Mega-Kermis Americahal Apeldoorn 23 februari t/m 05 maart 2017
by martinvhaarlem
22/02/2017 15:06
Kermis Weert 2017 (22 september t/m 27 september)
by Kermis_Junky
22/02/2017 11:13
Ik zoek een video uit testrit
by adelcia
22/02/2017 05:23
Who's Online
53 registered (Kermisboy12, dokter_p, Ddodo, Bram, DJ Tommy, Gertjan_G, BBT, Hans_Worst, distroyer, Eftelwesley, Erik89, hyyyper, crazywave, Dustin, aspers, Fun_Freak, 12 invisible), 185 Guests and 7 Spiders online.
Newest Members
DaanH, coensen, KoenvdBrand, Blue_Streak, willy1992
8959 Registered Users
Forum Stats
8959 Members
24 Forums
12601 Topics
339064 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Maartenroelofje (36), pretparker (30)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
111 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Fotowedstrijd 2016 - Voorronde
Fotowedstrijd 2016 - Voorronde