Het laatste nieuws:

Fotowedstrijd 2016 - voorronde

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 12 of 18 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 17 18 >
Topic Options
Rate This Topic
#2360099 - 20/09/2016 20:59 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Philosopher]
Hjalmar Offline
Member

Registered: 10/01/2006
Loc: London
Het blijft jammer dat het icoon verdwijnt, maar vanuit het oogpunt van Disney snap ik het wel. Als je meer uitlegd wilt moet je even op themeparkuniversity.com (als ik het goed heb) kijken en hun uitleg even lezen. Het merk kost gewoon te veel geld en met guardians hebben ze gewoon een sterk IP in huis die ze geen cent kost.

#2360101 - 20/09/2016 21:01 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Hjalmar]
Disneytom Offline
Rea Extraordinaire

Registered: 28/11/2000
Loc: Maastricht
Nu al?! Snif frown

#2360120 - 20/09/2016 21:43 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Disneytom]
kristof Offline
Non omnis moriar

Registered: 28/08/2001
Loc: Antwerpen
En zo hebben we in Parijs dan toch vanaf vandaag een unieke Hollywood Tower Hotel.

#2360131 - 20/09/2016 22:10 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: kristof]
Eftelflags Offline
Eventmanager

Registered: 05/05/2003
Loc: Rotterdam
Zoals ik al in mijn TR aangaf juig ik de keuze wel toe.

Sure;

Dit is een compleet plaatje maar bezoekers van dit park weten ook dat als ik de camera 10 graden naar links/rechts had gericht je beeld ernstig verstoord wordt door een lelijk stukje park. Dit stukje park schreeuwt echt om een verbouwing. Dus ik vind het eigenlijk niet zo heel erg...

Edited by Eftelflags (20/09/2016 22:10)

#2360135 - 20/09/2016 22:17 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Eftelflags]
Basilisk Offline
AKA Solomon

Registered: 26/07/2014
Loc: Noord-Holland
Ik moet zeggen dat als ik het gebouw zie het toch wel goed is dat hij een ander thema krijgt. Het oogt wel erg plat en plastic als ik er zo naar kijk.

#2360143 - 20/09/2016 22:25 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Basilisk]
DaltonTerror Offline
Member

Registered: 27/09/2007
Loc: Mol, BelgiŽ
Dit doet pijn! biggrin

Het originele opzet van het park was mooi. Het vertegenwoordigt de verschillende delen van CaliforniŽ. Met de toevoeging van Cars Land klopte dit nog omdat dit als een cartoonversie van de Grand Canyon gezien wordt.

Een Hollywood deel kan in zo'n park dan niet ontbreken aangezien het voor CaliforniŽ heel belangrijk is. Ik had liever een uitbreiding van het Hollywoodland gezien, hier kon gemakkelijk een Marvel ride in verwerkt worden.

Al denk ik wel dat Disney ons omver wil blazen met de nieuwste effecten, dat verwacht ik toch. Afwachten smile

#2360161 - 20/09/2016 22:53 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Eftelflags]
Aryogaton Offline
Member

Registered: 01/11/2011
Loc: Nederland
Origineel bericht van: Eftelflags

Dit is een compleet plaatje maar bezoekers van dit park weten ook dat als ik de camera 10 graden naar links/rechts had gericht je beeld ernstig verstoord wordt door een lelijk stukje park. Dit stukje park schreeuwt echt om een verbouwing. Dus ik vind het eigenlijk niet zo heel erg...

Maar als juist dat Hollywood Tower Hotel een compleet plaatje is en de rest er omheen lelijk is, waarom dan het complete plaatje verbouwen?

#2360183 - 21/09/2016 00:03 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Aryogaton]
Eftelflags Offline
Eventmanager

Registered: 05/05/2003
Loc: Rotterdam
Heb je even?

1 - Disneyland heeft weinig ruimte voor uitbreidingen. Het gebied achter de Tower is een extra optie voor uitbreidingen
2- Ze mogen in dit resort Marvel uitbaten, dat is natuurlijk super succesvol
3 -Ze betalen nu veel geld aan rechten voor Twilight Zone wat feitelijk totaal overbodig is
4-Ze moeten we eens in de tijd wat vernieuwen
5-De rest van het gebied heeft kansen om verder te worden ontwikkeld, de Tower staat hier middenin. Een Marvel gebied met Twilight Zone past niet.

Ik vind het jammer van een fantastische attractie, maar volgens mij wordt het alleen maar toffer en actueler. En volgens mij is de kracht van deze attractie deels de rit. Ik vond deze tower namelijk, samen met die van Parijs, qua hotelthema een beetje flauwtjes...

#2360232 - 21/09/2016 08:41 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Eftelflags]
Yftie84 Offline
Member

Registered: 08/08/2008
Loc: Waregem (BelgiŽ)
Disney heeft de Marvel-licentie in 2009 gekocht. Ik vind het toch een beetje bij de haren gesleurd dat dit het beste is waar ze kunnen opkomen om eindelijk Marvel te integreren in hun parken.

Ik vind het bizar dat Disney geen echte langetermijnvisie lijkt te hebben. Enkele jaren geleden hebben ze nog die prachtige red car trolleys aangelegd door Buena Vista Street door Hollywoodland naar de Tower of Terror. Dit zal binnenkort een bijzonder beeld opleveren als de gezellige trammetjes stoppen aan een ruimtefabriek.

Het gebied na de Tower of Terror is trouwens echt niet groot. Daar past misschien nog 1 attractie en dan nog zonder echte backstage. Het heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als het 'A Bugs Life' gedeelte in datzelfde park.

En wat gaan ze dan eigenlijk doen met Hollywoodland? Van heel dat gebied was het deeltje rond de Tower of Terror inderdaad nog het meest geslaagd. En hoe je het draait of keert, de lelijke Hyperion/Aladdin/Frozenshow-gebouw lijkt voor de moment te blijven staan. Een heel Marvel gebied dan maar van maken?

Dan kan je dus binnen enige tijd een foto maken van de verbouwde ToT met een Red Car Trolley erbij en een beetje meer naar links een groot showgebouw van Frozen.

Daarbij verdient een licentie als Marvel ook een echte unieke attractie. Het is toch ook niet zo dat Universal hun Jaws-attractie heeft omgebouwd naar een Harry Potter gebied door de haaien te vervangen door tovenaars... smile

#2360239 - 21/09/2016 08:56 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Yftie84]
kristof Offline
Non omnis moriar

Registered: 28/08/2001
Loc: Antwerpen
Een van de beperkende factoren waarom Disney niet zo snel is met een E-ticket van Marvel is het feit dat ze van vele figuren de rechten niet hebben voor attracties in Florida te bouwen. Het is interessanter te weten dat je een attractie nogmaals kan bouwen in een ander park omdat dat de kosten stevig drukt.

Er is ook een hele discussie aan de gang met Universal over welke figuren nu deel zijn van een bepaalde familie. Nu in The Avengers plots ook Spiderman opduikt zou voor een juridisch steekspel vormen want Universal kan nu eisen dat van Spiderman familie is van The Avengers en dat maakt het voor Disney onmogelijk om eender welke figuur uit The Avengers te gebruiken in een attractie in Florida.

Laatste nieuws is dat Disney met Universal aan het onderhandelen is over een definitieve specifieke lijst van Marvel figuren die toebehoren aan Universal of Disney.

#2360256 - 21/09/2016 09:21 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: kristof]
aspers Offline
Member

Registered: 11/07/2005
Loc: anywhere but nowhere
Ik heb er echt geen problemen mee. Snap het sentiment wel, maar kom op. Het is Disney... en dan niet Disneyland Parijs, maar the Big One! Die met de echte knaken.

Hebben die recent nog ergens de plank misgeslagen met een attractie? Volgens mij niet!

Die gaan hier echt wel iets enorm gaafs van maken. Straks hoor je niemand meer over de 'oude ToT'.

#2360260 - 21/09/2016 09:26 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: aspers]
Yftie84 Offline
Member

Registered: 08/08/2008
Loc: Waregem (BelgiŽ)
Origineel bericht van: aspers
Ik heb er echt geen problemen mee. Snap het sentiment wel, maar kom op. Het is Disney... en dan niet Disneyland Parijs, maar the Big One! Die met de echte knaken.

Hebben die recent nog ergens de plank misgeslagen met een attractie? Volgens mij niet!

Die gaan hier echt wel iets enorm gaafs van maken. Straks hoor je niemand meer over de 'oude ToT'.

Ik hoop het en ik denk ook wel dat het uiteindelijk een fantastisch spectaculaire attractie zal worden (is het nu ook al).

Maar van de conceptarts van het exterieur loop ik zeker nog niet echt warm.

Edited by Yftie84 (21/09/2016 09:26)

#2360434 - 21/09/2016 17:06 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Yftie84]
Jailsamer Offline
Junior Member

Registered: 29/08/2016
Loc: Utrecht
Om je heel eerlijk te zeggen, vind ik dat hele Marvel gebeuren gewoon niet passen bij Disney. Disney heeft zoveel mooie troeven in handen, allemaal met een bepaalde charme. Die actiefiguren horen thuis bij Universal, niet bij Disney.
Maar goed, ik geloof er dan wel weer in dat de ToT goed word omgebouwd

#2360519 - 21/09/2016 23:07 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: Jailsamer]
DaltonTerror Offline
Member

Registered: 27/09/2007
Loc: Mol, BelgiŽ
Origineel bericht van: Jailsamer
Om je heel eerlijk te zeggen, vind ik dat hele Marvel gebeuren gewoon niet passen bij Disney. Disney heeft zoveel mooie troeven in handen, allemaal met een bepaalde charme. Die actiefiguren horen thuis bij Universal, niet bij Disney.
Maar goed, ik geloof er dan wel weer in dat de ToT goed word omgebouwd

Marvel kan wel veel geld binnenbrengen. De jongere jongens kiezen nog piraten terwijl de wat oudere sneller naar Marvel of Star Wars gaan.

Een filmstudio maakt ook vaak grote entertainment blockbusters om veel geld binnen te rijven, zo is er ook ruimte om kleinere drama films te maken die vaak een veel sterker verhaal hebben maar minder opbrengen.

Een blockbuster attractie kan veel beter in de marketing gebruikt worden om volk te lokken dan bijvoorbeeld Soarin' zou doen.

Disney kan dit gebruiken om te concurreren met Universal.

Is het contract voor het westelijk deel trouwens niet tijdelijk? Eens het afloopt kan Disney de IP's wel gebruiken?

#2360586 - 22/09/2016 09:10 Re: [DCA] Tower of Terror wordt Guardians of the Galaxy - Mission: Breakout [Re: DaltonTerror]
Rio Offline
Lighting Rio

Registered: 23/01/2008
Loc: Dordrecht
Origineel bericht van: DaltonTerror

Is het contract voor het westelijk deel trouwens niet tijdelijk? Eens het afloopt kan Disney de IP's wel gebruiken?

Ten oosten van de Mississippi zijn in de USA de pretpark rechten van Universal Studios. Het contract kan onbeperkt leverlengt worden door Universal Studios. Stampt uit eind jaren 90, lang voordat Marvel van Disney was.

Zijn ondertussen wel onderhandelingen over bezig zodat Disney toch bepaalde characters kan gebruiken.

Page 12 of 18 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 17 18 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Sluiting Cinťmagique
by kristof
26/02/2017 01:41
De Efteling met carnaval
by eftel1ngfan
25/02/2017 23:38
[TR] Voor het eerst in Disney California Adventure: KA CHOW! - Januari 2017
by larsjanssuh
25/02/2017 14:44
[TR] Roadtrip to Polen dag 1: Erlebnispark Tripsdrill 31 juli 2016
by pampie
23/02/2017 07:05
Nieuwe musical in het Efteling Theater: De Sprookjessprokkelaar
by
22/02/2017 16:11
De laatste kermisclub topics
Amsterdam Buikslotermeerplein
by Maikel1980
25/02/2017 20:02
Oss 17 t/m 23 augustus 2017
by Gevaarte99
25/02/2017 16:47
Den Bosch - 18 t/m 27 augustus 2017
by Kermismeester
24/02/2017 17:56
Drachten paaskermis, 12 t/m 17 april 2017
by fairgroundmaster
24/02/2017 09:17
Sint Truiden carnavalskermis
by TommyB
23/02/2017 22:14
Who's Online
2 registered (Sneaky, Teun), 72 Guests and 9 Spiders online.
Newest Members
Maxieeeee, lmluiten, DaanH, coensen, KoenvdBrand
8961 Registered Users
Forum Stats
8961 Members
24 Forums
12615 Topics
339606 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
_Arjan_ (30)

Fotowedstrijd 2016: Win een heel seizoen #HARDGAAN in Walibi Holland of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
111 inzendingen | Het prijzenpakket van 2016 wordt gesponsord door Walibi Holland en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door de IS Group  Fotowedstrijd 2016 - Voorronde
Fotowedstrijd 2016 - Voorronde