|
- 15/01/2012 20:53
|
Re: [stembus] In welke pretparktrein zit jij het liefst?
[Re: blaaskaak]
|
tuindwerg
Miss Groningen
Registered: 18/11/2001
Loc: Utrecht
|
Ik mis de trein altijd. Het is de enige attractie die ik niet gedaan heb in Disney. Extra suf omdat ik die stoomfluit twee maanden dagelijks hoorde vanuit m'n appartement...
|
|
|
|
|
|
|
- 15/01/2012 20:58
|
[Re: tuindwerg]
|
Philosopher
Big Dreamer
Registered: 10/12/2002
Loc: Andijk
|
Ik heb er nog niet ingezeten, maar mijn favoriet is de Dollywood-trein. Ja, daar komt hopelijk dit jaar verandering in.
|
|
* Dollywood's Wild Eagle: De beste achtbaan van seizoen 2012? Of wint een Europese coaster de strijd? * Liseberg krijgt de mogelijkheid tot uitbreiding bij Balder. Hoe een geweldig park nog beter kan worden. * Google is handig om domme vragen te vermijden te gaan stellen. * Binnen enkele jaren nog enkele wingcoasters erbij in de Six Flagsketen. Eentje voor SFGAdv. SFStl, SFoT. Goed idee, maar eerst CP!
|
|
|
|
|
|
|
- 15/01/2012 21:19
|
[Re: Philosopher]
|
ArcovandenBroek
Kappen ukkie's
Registered: 24/09/2000
Loc: Rotterdam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 15/01/2012 21:27
|
[Re: ArcovandenBroek]
|
Superwoman
G-krachtenfreak
Registered: 25/08/2002
Loc: Hoofddorp
|
De Disney-Express in Parijs.
|
|
|
|
|
|
|
- 15/01/2012 21:38
|
[Re: Superwoman]
|
Jos1986
02 x 06 = 12
Registered: 10/08/2005
Loc: Dordrecht
|
Ik mis de trein bijna altijd. Treintjes zijn leuk om te doen, maar ik zal er nooit specifiek voor wachten eigenlijk.
|
|
So ride on, no rest, no limit, no life, and 0 remaining Coasters in the Netherlands! Troy, de sensatie, beleef het ook, stap in en mis het niet! Troy, een creatie, geloof je eigen ogen en geniet! Troy, de marathon, een prestatie ;)
|
|
|
|
|
|
|
- 15/01/2012 22:20
|
[Re: KoosterTimo]
|
painter
geen kunst
Registered: 24/11/2002
Loc: waalwijk
|
Voor mij de trein in Magic Kingdom in WDW. Niet omdat die trein zo speciaal is maar omdat ik, als ik daar i zit weer in Florida ben  .
|
|
|
|
|
|
|
- 15/01/2012 22:23
|
[Re: KoosterTimo]
|
spoetnik
Fryslân boppe
Registered: 31/08/2001
Loc: Drachten
|
Mag deze ook doorgaan voor 'pretparktrein'? Engineers van British Rail hebben per slot van rekening meegeholpen met de constructie... Die trein van Dollywood ziet er overigens ook super uit. Een ritje daarin samen met Dolly zelf is natuurlijk subliem. 
|
|
|
|
|
|
|
- 15/01/2012 23:44
|
[Re: daffie]
|
nander
Goudurix-fanaat
Registered: 08/09/2010
Loc: Eanske
|
Walibi (of welk ander park dan ook) moet zo'n loc kopen a la dollywood  . Dan zou ik erin gaan. Of nog beter (kwijl kwijl): een Mallet..  Kom op zeg.. Zwitsers kunnen locomotieven bouwen  . Het is meterspoor, dus niet helemaal overpowered / veel te groot voor een pretpark  . Ontworpen op kleine boogstralen, laag kwaliteits spoor, 40 km/h en steile heuvels, dus zou prima moeten kunnen in een pretpark  . De vraag is: waar koop je zo'n monster? Ik heb trouwens in het echt een keer achter deze locomotief gezeten (Chemin de fer du Vivarais, Ardeche, Frankrijk, een nu niet meer functionerende touristische meterspoorlijn). Als er geen mooie loc voor staat doe ik 'm gewoon niet  .
Edited by nander (15/01/2012 23:58)
|
|
|
|
|
|
|
|
- 16/01/2012 01:52
|
[Re: nander]
|
Scagen
Someone, somewhere
Registered: 24/04/2010
Loc: Nederland, Schagen
|
Walibi (of welk ander park dan ook) moet zo'n loc kopen a la dollywood  . Dan zou ik erin gaan. Of nog beter (kwijl kwijl): een Mallet.. http://www.narrow-gauge.co.uk/gallery/images/311/1404.jpegKom op zeg.. Zwitsers kunnen locomotieven bouwen  . Het is meterspoor, dus niet helemaal overpowered / veel te groot voor een pretpark  . Ontworpen op kleine boogstralen, laag kwaliteits spoor, 40 km/h en steile heuvels, dus zou prima moeten kunnen in een pretpark  . De vraag is: waar koop je zo'n monster? Ik heb trouwens in het echt een keer achter deze locomotief gezeten (Chemin de fer du Vivarais, Ardeche, Frankrijk, een nu niet meer functionerende touristische meterspoorlijn). Als er geen mooie loc voor staat doe ik 'm gewoon niet  . Helaas rijden meeste parken niet op meter spoor Je heb binnen de trein wereld zogezegd 3 vaste maten: Normaal spoor (NS Rijd daar op, ong 1,5meter) Smal Spoor/meterspoor (hier wordt vooral binnen de bergen gereden) Veld/Industrie spoor (Bijv. in mijnen en de Treinen in Efteling/Walibi) Binnen Pretparken is Veldspoor het populairst omdat deze de kleinste bocht radius hebben. Meterspoor heeft vaker een minimum Radius van paar honderd meter. Ennehh als je dan toch over een mallet hebt, neem dan gelijk een Big Boy Dan heb je balle 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 16/01/2012 09:53
|
[Re: markie81]
|
RoelerMF
Carnavalist
Registered: 31/08/2002
Loc: Den Haag
|
Lastig  Ik vind de aanblik van de trein in de Efteling en Disney het mooiste, waarbij de Efteling dan een streepje extra krijgt omdat hij er in het stukje Marerijk altijd zo vreselijk briljant nostalgisch uit ziet in de herfst. Maar ik vind het ritje in de Efteling echt heel saai, want veel langs de rand van het park waar je nauwelijks iets ziet. De Disney trein is daarin alweer iets beter omdat die soms nog spannende stukjes heeft tussen de darkrides door. Maar om te kijken zit ik het liefst in de monorails van Europapark. Vooral de kleine van ijsland naar Engeland is gewoon heerlijk om 's morgens vroeg een rondje in te maken  Dus die wint!
|
|
|
|
|
|
|
|
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
|
|
|
25 registered (BreakerFreaky, edwint, markie81, Drommels, geroniemo1, RikV, Ramon1977, coaster Joker 23, Hjalmar, Luckycranes, fox, H-Parcs, Traumboot, Eetjen, Svenson, dennisdisney, 6 invisible),
95
Guests and
66
Spiders online. |
|
7665 Members
27 Forums
13534 Topics
462770 Posts
Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
|
|