Let op: Ik weet niet of dit hier thuishoort... Gezien dit de off-topic modelbow is (van de hobbyzolder)... Het is een wat vreemde hobby van mij (ik heb natuurlijk ook veel andere hobby's) ik maak knikkerbanen, misschien weten sommige van jullie het wel van de Waarbeek en Hellendoorn. Ik haal ook inspiratie uit pretparken en waterparken om een knikkerbaan uit te denken.
Eigenlijk is een knikkerbaan van mij net een pretpark voor knikkers. Een lift brengt de knikkers naar boven waarna ze via verschillende route's naar beneden rollen. Qua routes heb ik bijvoorbeeld: Looping, trechter (zoals in het tikibad), vrije val baan, spiraalbaan, zigzag en veel meer. Anderzijds is dit net een beetje modelbouw omdat de knikkers de rol spelen van de wagentjes op een echte achtbaan.
Hierbij wat filmpjes:
Hier ben ik nu mee bezig, het is nog niet af, later post ik wel een nieuw filmpje hiervan.
Knikkerbaan in de Waarbeek
Knikkerbaan in museum eXplorion te Heerlen
Hier ook wat foto's van diverse projecten:
Het is NIET mijn bedoeling om te spammen! Hieronder staat een link naar mijn website (in mijn signature)
Edited by jellebakker (11/08/201120:46) Edit Reason: 2 niet werkende foto's hersteld
DAMN!! Dat ziet er echt te gek uit!! Al jouw banen zien er echt fantastisch uit, ik zit echt met open mond naar jouw fimpjes te kijken! Ik ben benieuwd naar meer!
fratserfratser
Member
Registered: 26/01/2011
Loc: Gouda , Zuid-holland
Ik vind dit gaaf om te zien hoor, modelbouw is het niet al was het maar omdat als dit een achtbaan zou zijn je in 1:1 de opervlakkte van heel Nederland nodig zou hebben geloof ik, wat een dingen hé.
marceldmarceld
Member
Registered: 01/06/2004
Loc: SoofCity
Hey Jelle, leuk om van een dorpssgenoot, na in zekere zin dan, iets te horen haha. Hoe gaat het verder met je? Je bouw nog steeds superbanen zeg, top man. Groetjes van Marcel (uit wervershoof) www.turbostar.nl dan weet je het wel weer. En doorgaan he, je bent meester hier in.
zou dit ook groter kunnen, ik bedoel op Lowlands stond een skippyballenbak (ballenbak voor grote nog niet volwassen mensen)? misschien een keer lowlands aanschrijven of je er een over het terrein mag laten lopen van een halve km
Ik weet 1 ding zeker als je een baan van een halve kilometer over het terrein van lowlands laat lopen: Je hebt daarna heel veel kleine knikkerbaantjes van een cm of 20.
Als je dit soort dingen wil laten zien zou ik naar speelgoed of model beurzen gaan. Of speciale evenementen waarvan je weet dat het niet kapot kan gaan. Maar aan lowlands zou ik niet beginnen. Ik denk trouwens ook niet dat de organisatie daarin geïnteresseerd is. Het is nu eenmaal een muziek/theater/show festival.
Ik bouw ook nooit knikkerbanen op grote evenementen waar veel (dronken) jongeren rondhangen. Ik doe het met name ook in (kinder)pretparken, musea en winkels.
fratserfratser
Member
een ding is duidelijk jullie zijn nog nooit op LL geweest.
Er is daar wel degelijk intresse voor dit soort dingen maar dan moet je het iets groter zien dus niet met kinkers maar met (voet)ballen of nog groter. Zo was er dit jaar een skippyballenbak ,ik bedoel maar!!