Het laatste nieuws:

Meeting evaluatie 2010

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Topic Options
#1436563 - 30/07/2010 21:33 [APH] Ridderspektakel gouden idee
Martin_A Online   content
TP Trompetter

Registered: 27/11/2004
Loc: Overijssel
Ridderspektakel Avonturenpark Hellendoorn gouden idee
vrijdag 30 juli 2010 | 16:48

HELLENDOORN - De stuntshow Excalibur die sinds begin juli dagelijks wordt opgevoerd in Avonturenpark Hellendoorn blijkt een doorslaand succes te zijn. Maar liefst meer dan 25.000 bezoekers van het pretpark op de Hellendoornseberg hebben het spektakel, dat zich afspeelt in en voor een gedetailleerd nagebouwd kasteel, inmiddels gezien.

Manager marketing en sales, Marloes van Rooijen, van het Avonturenpark Hellendoorn is uitermate content met de nieuwe publiekstrekker. „We zijn de basisscholieren uit Hellendoorn, die met het idee voor de nieuwe seizoensshow kwamen, dan ook zeer dankbaar. In de vakantieperiode voeren we vier shows per dag op en die zitten telkens helemaal vol”, aldus Marloes van Rooijen.

De stuntshow is opgebouwd rond twee kinderen, die de ruďne van een oud kasteel ontdekken waar de legende van het zwaard Excalibur weer tot leven komt. Excalibur was het magische zwaard dat door de jonge Arthur uit een steen werd getrokken en waarmee hij bewees de rechtmatige koning van Engeland te zijn.

In de show spelen paarden en ridders een hoofdrol en ze zijn allemaal prachtig aangekleed.

„Ik denk dat het succes van deze stuntshow met name ligt in het goede verhaal en de prachtige aankleding. Het decor is zonder meer indrukwekkend met het kasteel en de slotgracht - allemaal door onze eigen technische mensen gemaakt - de zeer gedetailleerde kleding en het perfecte geluid met een professionele voice-over”, aldus Van Rooijen.

Bron: TCTubantia

#1436591 - 30/07/2010 22:18 Re: [APH] Ridderspektakel gouden idee [Re: Martin_A]
Bagger Offline
ApH addict

Registered: 08/01/2006
Loc: Daarlerveen (14 kilometer van ...
De eerste paar keren werd ontdekt dat de mensen op de tribune niet alles konden zien, vooral wat vlak voor de tribune gebeurde. Dit is opgelost door de tribune naar achteren te halen.

Ook het verhaal is aangepast en daardoor verbeterd met een nieuwe voice-over. Mensen die de eerste paar shows hebben gezien zullen een heel verschil merken met hoe het er nu uitziet.

#1436651 - 30/07/2010 23:15 Re: [APH] Ridderspektakel gouden idee [Re: Bagger]
Wessel Offline

Registered: 18/07/2002
Loc: -
Toch redelijk triest als je in een persbericht 'een professionele voice-over' moet noemen als de reden waarom je show zo briljant is. Zoiets is toch vanzelfsprekend? Of neemt men normaal gesproken genoegen met amateurtoneel?

#1436700 - 31/07/2010 00:13 Re: [APH] Ridderspektakel gouden idee [Re: Wessel]
Jeroen Offline
No Fear

Registered: 07/01/2001
Loc: NL - Gelderland: Epe
Wij waren er op 11 juli, hebben we dan de aangepaste versie al gezien?

Dan ben ik namelijk voor nog wat meer aanpassingen. Toegegeven voor Hellendoorn is het in zijn huidige vorm al een prima show hoor. Maar er is aan het acteerwerk van de acteurs nog wel wat teverbeteren. Met name de jongedame en heer zeggen hier en daar hun teksten op ipv dat het "brengen". Daarnaast heb ik de volgende opmerkingen:
Lady of the lake: hijst zich kennelijk helmaal in een pak en is amper drie seceonden in beeld.
Draak: Het is ons nog steeds een raadsel wat die kwam doen aan het eind. Wel een mooi ding, maar "brei" hem dan ook in het verhaal. En nou niet zeggen dat kinderen het wel best vinden, want mijn eigen 8 jarige zoontje kwam hier mee. wink
Zwaard: verder is het ook onduidelijk waarom onze Twentse jongeman eerst het zwaard niet uit de steen krijgt en later wel.
Ridder: De jongeman wordt aan het eind tot ridder geslagen, maar onze jonkvrouw blijft met lege handen achter. Dit ondanks dat ze haar vriendje van de beul redde. (Met een zwaard een neerhakkende bijl tegenhoudend, tikje onrealistisch vond ik. Steek die gozer dan overhoop. wink )

Nogmaals de show is prima, maar zou met wat aandacht voor kleine details, in mijn ogen ineens veel beter kunen zijn. Voor mij de belangrijkste: schrijf die draak in het verhaal.

#1436783 - 31/07/2010 09:04 Re: [APH] Ridderspektakel gouden idee [Re: Jeroen]
Martin_A Online   content
TP Trompetter

Registered: 27/11/2004
Loc: Overijssel
Er wordt nu gezegd dat wanneer er iets in het water wordt gegooid, de draak boos wordt en naar buiten komt (iets in die geest). De zwarte ridder valt van bovenaf het kasteel in het water en daarna wordt de draak dus boos wink

#1436809 - 31/07/2010 09:56 Re: [APH] Ridderspektakel gouden idee [Re: Martin_A]
Jeroen Offline
No Fear

Registered: 07/01/2001
Loc: NL - Gelderland: Epe
Originally Posted By: Martin_A
Er wordt nu gezegd dat wanneer er iets in het water wordt gegooid, de draak boos wordt en naar buiten komt (iets in die geest). De zwarte ridder valt van bovenaf het kasteel in het water en daarna wordt de draak dus boos wink

Ok, dat kunnen we gemist hebben, maar in ieder geval een goede verklaring. Ik ga het voorleggen aan de achtjarige jury.

#1437157 - 31/07/2010 21:02 Re: [APH] Ridderspektakel gouden idee [Re: Jeroen]
Bagger Offline
ApH addict

Registered: 08/01/2006
Loc: Daarlerveen (14 kilometer van ...
Volgens mij was 11 juli nog de 'oude' versie dan. Tegenwoordig wordt de draak een aantal keren genoemd. Inderdaad als je iets in het water gooit wordt de draak wakker.

Verder:
Lady of the lake: tjah, die moet nu eenmaal alleen verschijnen om het gemaakte zwaard te geven, dus kort...
Draak: Kwam inderdaad aan het eind 'plotseling' even naar buiten. Nu beter in het verhaal
Zwaard: Tjah, dacht ook al. Waarom eerst niet, en dan wel...Ongekende krachten komen naar boven als het nodig is? Misschien dat het meisje het zwaard de eerste keer moet proberen?
Ridder: Jah, onze jonkvrouw is gewoon heel sterk en voorkomt de onthoofding. Als zij elke show die gozer overhoop steekt moet je elke show een nieuwe gozer hebben tonque

Kortom, je puntjes kloppen wel redelijk, maar het is ook een redelijke show.

Volgens mij nu al een beter show dan toen jij hem gezien hebt.

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Eteling python-foto doet ronde op internet.
by GV
08/09/2010 16:13
Sea World San Diego treurt om overlijden van jonge orca.
by The_Bullgod
08/09/2010 09:08
Disney's Enchanted Christmas 7 november 2010 - 6 januari 2011
by imagination75
07/09/2010 23:10
Efteling 06-09-2010
by RB
07/09/2010 22:07
Waarmee zou jij de Python vervangen?
by RoelerMF
07/09/2010 21:10
De laatste kermisclub topics
Kirmes Ahaus 2010 (D)
by Crazypolyp
08/09/2010 15:48
Haaksbergen 23 t/m 26 September
by Ivo_A
07/09/2010 20:54
gunningen duitse breakers gezocht
by kermisplezier
07/09/2010 20:07
parkeertips kermis munchen gevraagd
by kermisplezier
07/09/2010 19:04
Baarlo kermis 2010
by GoldenSixties
07/09/2010 17:34
Who's Online
86 registered (bonhoeffer, Chiptwister, andytje, Appeltje, BreakerFreaky, Aaron, Albert_, BlitS, Aurelius, Angeluske, Audrey, Coasterguy, Chuckster, Air-maxx, ArcovandenBroek, Coasterer, boris, Breakdance_No1, Bjab, 10 invisible), 125 Guests and 35 Spiders online.
Newest Members
Castor, Adrian, Scorpio, casper, frankkerver
7008 Registered Users
Forum Stats
7008 Members
28 Forums
12783 Topics
455485 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
ArjanJ (15), Ruupie (20)

Fotowedstrijd 2009: Win een verrassingsprijs in Walibi World of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
180 inzendingen | Het prijzenpakket van 2009 wordt gesponsord door Walibi World en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door NXS Internet Leukste automatenspel?
Leukste automatenspel?