Het laatste nieuws:

Dare Devil Dive voor SFoG in 2011
Walibi World Fright Nights 2010 Website
Troy Challenge zitjes nog te koop

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
#1429852 - 22/07/2010 18:27 Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk
blaaskaak Online   happy
Airhead

Registered: 15/01/2001
Loc: Utrecht
PERSBERICHT

22 juli 2010

Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk

Stichting Eekhoornopvang en Efteling zetten eekhoorns uit

[b]Vanmiddag werden onder het toeziend oog van een aantal behulpzame kinderen, 4/5 rode eekhoorns uitgezet in het natuurrijke vakantiepark Efteling Bosrijk. In een daarvoor speciaal geselecteerd stukje bos werden de diertjes door Jenny Kleve (Directeur Stichting Eekhoornopvang) en Olaf Vugts (Directeur Imagineering Efteling) de natuur ingestuurd.

De eekhoorns worden in Efteling Bosrijk, mede vanwege de hitte van de laatste weken, extra goed in de gaten gehouden. Jenny Kleve legt uit: ‘Eekhoorns hebben het met hoge temperaturen erg moeilijk. Het is daarom belangrijk de diertjes extra te voeren, iets wat in Efteling Bosrijk gebeurt. Daarnaast biedt het vakantiepark een prima leefomgeving, door de bosrijke natuur waarin de dieren zich snel thuis voelen.’ Olaf Vugts vult aan: ‘Onze speciale bewoners worden goed verzorgd. Extra water- en fruitschalen, voederplekken en nestkasten zorgen ervoor dat de eekhoorns in Efteling Bosrijk prima kunnen vertoeven.’
Het uitzetten van de eekhoorntjes maakt deel uit van het project ‘Fauna in de Efteling’, waarmee de Efteling de bestaande natuurwaarden stimuleert en actief ontwikkelt.

Jenny Kleve laat onder toeziend oog van Olaf Vugts en een aantal kinderen de eerste eekhoorn gaan

Jenny Kleve en Olaf Vugts zetten samen de rest van de eekhoorns uit

Maarten van Bladel (5 jaar) helpt bij het vullen van de nestkasten

#1429868 - 22/07/2010 18:52 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: blaaskaak]
Ronald Offline
AKA RainTree

Registered: 15/03/2002
Loc: NL
Het is een poging om de pers te halen en daar mag je alleen al om lachen, maar...

Originally Posted By: PERSBERICHT
Vanmiddag werden onder het toeziend oog van een aantal behulpzame kinderen, 4/5 rode eekhoorns uitgezet in het natuurrijke vakantiepark Efteling Bosrijk.

Vier-vijfde rode eekhoorns? Is dat iets minder dan een hele eekhoorn of zijn dat er vier of vijf? Is de Stichting Eekhoornopvang vergeten hoeveel eekhoorns ze meegebracht hebben voor dit persmoment? Is er één in blinde paniek gelijk dood gereden op de N261?

Vragen, vragen.

Wie heeft dit persbericht goedgekeurd, in 's hemelsnaam. smile

Edited by RainTree (22/07/2010 18:53)

#1429869 - 22/07/2010 18:52 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: blaaskaak]
Thies Offline
Dude, sweet!

Registered: 06/07/2004
Loc: Amsterdam
Originally Posted By: blaaskaak
4/5 rode eekhoorns uitgezet in het natuurrijke vakantiepark Efteling Bosrijk.
Het arme beestje mist een poot?

Nah, altijd leuk, zulke projectjes! smile

#1429893 - 22/07/2010 19:10 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: Thies]
markie81 Offline
Spoorlegger

Registered: 24/01/2005
Loc: R'dam / Vianen
Het was ook het eerste wat mij opviel! biggrin

Maar gaat het zo slecht met de eekhoorns dat ze uitgezet moeten worden? Ik dacht dat die beesten hier gewoon zonder problemen rondhobbelden?

Ik hoef de punten niet op te tellen Pa, daar hebben we namelijk een computer voor! Even wachten... en Tadaa! De punten zijn opgeteld.
#1429898 - 22/07/2010 19:14 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: markie81]
RoelerMF Offline
Carnavalist

Registered: 31/08/2002
Loc: Den Haag
Eekhoorntjes komen van nature blijkbaar minder voor in De Efteling fauna. Afgelopen weekend zag ik ze ook in een boom voorbij schieten en vind persoonlijk altijd wel iets magisch hebben als zo een schuchter beestje voorbij rent. Maar ik ben dan ook een jongen van de randstad die dat alleen uit plaatjesboeken kent biggrin

>> De dorpsgek zijn is helemaal zo gek nog niet! >>
#1429937 - 22/07/2010 19:40 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: RoelerMF]
Rush Offline
Feel it

Registered: 26/03/2006
Loc: Nederland
Leuk! Heb onlangs een eekhoorn gespot tegenover de diorama hal smile

#1429940 - 22/07/2010 19:41 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: RoelerMF]
Thies Offline
Dude, sweet!

Registered: 06/07/2004
Loc: Amsterdam
Originally Posted By: RoelerMF
Eekhoorntjes komen van nature blijkbaar minder voor in De Efteling fauna.
De inheemse rode eekhoorn is over het algemeen (in europa) steeds zeldzamer aan het worden. Ze worden steeds meer door de grotere uit amerika geimporteerde grijze eekhoorn verdreven op plekken waar veel voedsel te vinden is. Het dieet van de twee kleurtjes kan heel verschillend zijn waardoor de rode, die ook al aan een dennenappel of wat per dag genoeg heeft, in bijvoorbeeld een voedselarm naaldbos met rust gelaten wordt door de grijze. smile

Edited by Thies (22/07/2010 19:43)

#1429959 - 22/07/2010 19:55 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: Thies]
Ronald Offline
AKA RainTree

Registered: 15/03/2002
Loc: NL
Zet volgende week een school haringen uit in de Vonderplas. Die zijn ook bedreigt.

#1429994 - 22/07/2010 20:52 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: Ronald]
Eftelingmarcel Offline
Radiofreak

Registered: 09/10/2003
Loc: Vlaardingen
Ik kreeg me daar een enorm deja vu gevoel, niet normaal meer. Nu snap ik waarom!

Het lijkt net een herhaling uit 2007! biggrin biggrin

#1430015 - 22/07/2010 21:14 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: Eftelingmarcel]
rubio Offline
niet blond

Registered: 03/06/2007
Loc: tilburg
Heeft er iemand een euro? eek

Eekhoorntjes zijn schattig smile

#1430068 - 22/07/2010 22:33 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: rubio]
Tjardo Offline
Member

Registered: 22/03/2008
Loc: Nederland
Op de derde foto is trouwens een hele goede medewerker van de groendienst te zien. Toen ik met een groep vinden op de foto wou vroegen we het aan hem, hij was heel spontaan/klantvriendelijk. Mooie actie van de Efteling, het zijn mooie beesten.

#1430100 - 22/07/2010 23:37 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: Tjardo]
Bakshish Offline
Dark Rider

Registered: 17/05/2005
Loc: Noord-Brabant
Iedereen kan er wel om lachen, maar ik vind dit bericht bijzonder aardig. Dit is duidelijk weer een signaal dat de Efteling zichzelf ook ziet als natuurbeheerder, en die rol nemen ze ook serieus. Het zou mooi zijn als de populatie zich in stand kan houden of ontwikkelen.

#1430103 - 22/07/2010 23:49 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: Ronald]
Aurelius Online   wink
McDreamy

Registered: 04/02/2006
Loc: 't Vriespunt
Originally Posted By: RainTree
Originally Posted By: PERSBERICHT
Vanmiddag werden onder het toeziend oog van een aantal behulpzame kinderen, 4/5 rode eekhoorns uitgezet in het natuurrijke vakantiepark Efteling Bosrijk.

Vier-vijfde rode eekhoorns? Is dat iets minder dan een hele eekhoorn of zijn dat er vier of vijf? Is de Stichting Eekhoornopvang vergeten hoeveel eekhoorns ze meegebracht hebben voor dit persmoment? Is er één in blinde paniek gelijk dood gereden op de N261?

Vragen, vragen.

biggrin biggrin biggrin

Ik vind het goed dat de Efteling toont dat ze zorg dragen voor de natuur waarin het park zich bevindt, maar dat mag wat mij betreft met wel wat professioneler berichtgeving bekend gemaakt worden. Bovendien vraag ik me af hoeveel eekhoorns er reeds in Bosrijk leven en of een toevoeging/populatiegrootte van 4/5 eekhoorns voldoende is om een stabiele populatie op te bouwen. Het klinkt simpelweg wat weinig. smile

#1430129 - 23/07/2010 00:25 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: Aurelius]
stevenspeed Offline
Member

Registered: 26/02/2008
Loc: Brielle Holland
ik wil niet offtopic gaan maar wat heeft die vrouw een paar ........... zeg yawn

Leuk initiatief is dit smile Ik vind eekhoorns altijd leuke diertjes om naar te kijken.

En weer een nieuwe update!! Site gerestyled!
#1430132 - 23/07/2010 00:30 Re: Nieuwe bewoners nemen intrek in Efteling Bosrijk [Re: stevenspeed]
riqq Offline
Ing.

Registered: 09/12/2007
Loc: Den Haag
Ik blijf struikelen over het gebruik van de titel "Directeur Imagineering Efteling". Heet dit officieel zo bij de Efteling of is dit slechte journalistiek, met oog op "Disney Imagineering"?

Page 1 of 2 1 2 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Movie Park Germany Halloween Castings 2010
by Serge
Yesterday at 21:53
Uit de oude doos - Halloween in Six Flags Holland 2003
by RoelerMF
Yesterday at 19:50
Waarom nog geen Waterride in Disneyland Paris?
by aspers
Yesterday at 12:13
Mooiste Pretpark Logo?
by vivapaps
Yesterday at 10:14
Six Flags Discovery Kingdom krijgt "Something Big" in 2011
by The_Bullgod
Yesterday at 09:22
De laatste kermisclub topics
Buwalda's wagenpark
by 2003
Yesterday at 18:42
Roosendaal, 3 t/m 9 september
by Chuckster
Yesterday at 18:27
Man valt uit achtbaan Zaandam....
by Fango
Yesterday at 17:26
Gratis start kermis Den Haag
by Ingetjuh
Yesterday at 14:00
kermis terneuzen 2010
by LegoFantastics
Yesterday at 00:40
Who's Online
40 registered (KermisManiac, Ice, Eftelfan, Jasper07, Aurelius, blaaskaak, geistermeister, Guido, Halloween, Foirefreak, Johnvh, Fun_Freak, geroniemo1, Djordje, Gooi, blastoff, Catscratch, jeffrey, hamtaro, 3 invisible), 63 Guests and 60 Spiders online.
Newest Members
frankkerver, San10, Freenocky, Intoxx, Syco
7004 Registered Users
Forum Stats
7004 Members
28 Forums
12870 Topics
461354 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Hoppe (18), J_W_A (20)

Fotowedstrijd 2009: Win een verrassingsprijs in Walibi World of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
180 inzendingen | Het prijzenpakket van 2009 wordt gesponsord door Walibi World en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door NXS Internet Leukste automatenspel?
Leukste automatenspel?