Als ingenieur in opleiding zie je soms interessante dingen voorbij komen
Nu zag ik er 1 bij Kivi Niria (kennisplatform voor ingenieurs) die hier natuurlijk niet gemist kan worden!!:
Ton Merkx is Manager technische zaken van Walibi World en zal laten zien wat erbij komt kijken om veiligheid daar te garanderen.
Tijdens een rondleiding zal hij een indruk geven van de installaties achter de “thrill” en welke technieken daar worden toegepast en welke ontwikkelingen dit soort attracties hebben doorgemaakt en in de toekomst nog zullen ondergaan. Website Weet niet hoe diep Mr. Merkx op de stof ingaat, maar lijkt mij zoiezo interessant.
De tour is al vol, helaas...
Ik heb de eerste tour gedaan in december, en dat was inderdaad een toffe tour. Ik kreeg een presentatie van Ton, over het park maar ook veel technische cijfers. Daarnaast werd er ook uitgebreid in gegaan over de nulmeting.
Daarna kregen we een rondleiding in de loodsen bij de Goliath om de totaal gestripte treinen te zien, alsmede de pushercar van de Xpress. Ook zijn we door het hoofdkantoor van de TD geweest en bij de Goliath in het elektronica hok. Het was zeker een toffe rondleiding, en wanneer er nog een rondleiding komt zou ik zeker proberen er bij te komen.