In de Meivakantie ben ik 7 dagen naar portaventura geweest, ik was vergeten deze foto's online te zetten dus bij deze nu in ieder geval een deel van de foto's. de rest komt ook nog een keertje deze week

Dat dus

Grote fontijn voor de ingang

Wat is er uniek in de wereld, en wordt gelanceerd met 135 kilometer per uur over 3.5 seconde, Furius Baco, Een hele toffe ahtbaan!

Bij deze achtbaan zit je dus niet op of onder de baan, maar naast de baan, en dat geeft met die vloerloze treinen een heel erg tof effect, alleen een beetje jammer van die beugels(als ie heupbeugels had gekregen had ik hem beter gevonden als blue fire)

Dit zie je dus ook niet zo vaak, ik noem het maar een trackline roll, je gaat vlak over de grond met een enorme snelheid en dan nog over de kop ook!

Je gaat ook nog een stukje over het water, een aantal mensen vonden het jammer van dat meer maar ik vind het juist wel tof, zon achtbaan over het meer heen.

Dit is het wachthok van baco, dit is nog niet eens de helft van de wachtrij maar als dit volstaat heb je ongeveer 45 minuten, ik heb een keer gezien dat dit volstond, deze foto is aan het einde van de dag gemaakt

Hij gaat dus vrij laag over het pad heen

De bocht over het water, deze foto is genomen vanuit de rondvaartboot

de bekende intamin tri-track van furius baco, met van die typisch Spaanse netten eronder, voor als mensen hun schoenen verliezen

Portaventura heeft al een aardige tijd een B&M staan, vroeger zag ik deze achtbaan altijd vanuit de snelweg, Dragon Khan is ook een hele toffe baan die wel een klein beetje rammelt, maar vergeleken met de meeste vekoma's nog heel erg soepel is, alleen die zero G roll geeft een redelijke klap weg

Dragon khan is een hele fotogenieke baan, met zijn 8 inversies, waar hij vrij hard doorheen gaat, duurt een ritje ook best wel lang, en dat is wat deze baan heel tof maakt!
Ik heb flink wat foto's van Dragon kahn gemaakt, hieronder een aantal zonder commentaar

nog eventjes niet posten aub, ik heb nu nog meer foto's;)