Het laatste nieuws:

Chef kermisclub getrouwd

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces

Kermis van de week:
kermisvandeweekkermisvandeweekkermisvandeweekkermisvandeweek Renesse
Page 8 of 42 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 41 42 >
Topic Options
#1298091 - 08/02/2010 18:53 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Crazypolyp]
SnakeGoirle Offline
Member

Registered: 05/01/2009
Loc: Goirle , Noord-Brabant
Origineel bericht van: Crazypolyp
Denk eerlijk gezegd wel dat de "Euro Coaster" als baan ook al een leuke publiekstrekker is

Dat is hij sowiezo Tonnie , maar er is nu al reclame gemaakt voor de Testrecke dat deze baan op de achtergrond is verdwenen....net zoals de rest van de verpachte attractie's trouwens rolleyes
Maar goed , ik ga gewoon net als elke andere bezoeker van deze kermis genieten , wat er ook op komt dagen smile

Pretparken / Dierentuinen 2010 : Dolfinarium Harderwijk , Walibi World , Antwerpen Zoo , Disneyland Parijs + Walt Disney Studio's
#1298092 - 08/02/2010 18:54 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Scooterbob]
MFenterprise Offline
Master Model-Creator

Registered: 24/02/2001
Loc: nijmegen
Originally Posted By: Scooterbob
Originally Posted By: Tornado

Niet over de rug van een ander en bij de explotanten en hun medewerkers gaat jet er eerlijker aan toe dan bij de graaigemeente Tilburg.

Laten we eerlijk zijn, het zijn de exploitanten die deze achterlijk hoge pachtprijzen bepalen, als je met een grijper voor een ton inschrijft dan ben je hard op weg om de markt te verzieken.

Ja maar las je minder voor de plek over heb je geen plaat sta je thuis verdien je geen drol!

De gehel Tilburgse kermis zit aan het plafont en dat vertaald zich helaas in hoge ritprijzen!
Hoe anders?

Nou kijk eens hoe ze het in bv in Weert, oosterhot of Geleen doen .

En dan een stuk of 4 attracties in de voorverpachting waar een grote zaak als deze in had gemoeten.

www.kermisexpo.nl
*********** Oude kermis en transport foto,s online! *************
#1298094 - 08/02/2010 18:54 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: SnakeGoirle]
Nightstalker Offline
Phantast

Registered: 21/02/2002
Loc: Roermond, Limburg
gezellig topic smile

Laat die Teststreacke maar komen hoor!

#1298100 - 08/02/2010 19:02 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: RainTree]
Centurion Offline
Giant Wheel Freak

Registered: 30/01/2006
Loc: Hoorn (NH)
Allereerst denk ik dat je eens rustig moet kijken naar de feiten, zoals die nu bekend zijn. Hierbij moet je wel uitgaan van het feit dat de eiser moet bewijzen dat iets niet goed is. In dit geval dus de BOVAK.

- De BOVAK vindt dat de gunning van attracties niet heeft plaatsgevonden volgens het geldende principe van "de hoogste bieder krijgt de plek", wat bij de Tilburgse verpachting wel het geldende principe is. In een bepaalde (sub)categorie krijgt altijd de hoogste bieder de plek (de hoogst biedende grijper, de hoogst biedende autoscooter, de hoogst biedende polyp en ga zo maar even door...). Dit is veroorzaakt doordat de gemeente volgens de BOVAK na de plaatsing van de verpachtingsadvertenties in de categorie "achtbanen" een extra categorie heeft gemaakt "achtbaan met loopings". De BOVAK is van mening dat het achteraf veranderen van de spelregels niet mag. Als de BOVAK inderdaad kan aantonen dat de gemeente dit achteraf heeft gedaan, heeft de BOVAK gewoon gelijk. Iedere rechter zal dan in het voordeel van de BOVAK iets moeten beslissen.

- Daarnaast is de BOVAK ook van mening dat een deel van de plek waar de Teststrecke moet komen niet als kermisterrein is aangewezen door de gemeente. Dit had de gemeenteraad moeten doen. De vraag is dus wat als kermisterrein is aangewezen (op kaarten). Ook dit kan in weze niet worden gerepareerd, omdat ook dan het kermisterrein wordt uitgebreid nadat de verpachtingsadvertentie geplaatst was. In theorie gesproken kan dit betekenen dat andere Nederlandse en Duitse exploitanten er vanuit mogen gaan dat een achtbaan van deze grootte toch nooit geplaatst mag worden, dus niet hebben ingeschreven, omdat het kermisterrein niet groot genoeg is. Als BOVAK dit kan bewijzen, zal de rechter ook iets in het voordeel van de BOVAK moeten beslissen.

De rechter kan de gemeente Tilburg moeilijk veroordelen tot het niet plaatsen van de Teststrecke. Er bestaat een geldend contract tussen de gemeente en Steiger over de plaatsing van de achtbaan doordat de gemeente de gunningen heeft verzonden. Bovendien is Steiger geen partij in dit conflict. Rechters houden er niet van om te oordelen over een derde partij als die part noch deel heeft aan het ontstaan van dit conflict. Dit wordt uiteraard anders als er vooroverleg (voordat de voorlezing van de biedingen plaatsvindt) tussen Steiger en de gemeente heeft plaatsgevonden maar ook dat moet dan door de BOVAK worden aangetoond. Als BOVAK voor de rechter wel kan aantonen dat het kermisteam bij Steiger op bezoek is geweest, zal de rechter altijd een grote streep door de gunning van de Teststrecke moeten halen (want dat is hetzelfde als een ambtenaar die besluit dat alle kantoorartikelen bij zijn vriendje moeten worden gekocht...).

Alleen als de gemeente Tilburg zich nu op het standpunt stelt dat er sprake is van een "bestuurlijke dwaling" in de besluitvorming, kan Tilburg zelf (tegen betaling van een zeer forse afkoopsom aan Steiger) de Teststrecke nog afzeggen. Ik ga ervan uit dat dit in het gesprek van vandaag aan de orde zal zijn geweest. De gemeente Tilburg kennende in dit soort conflicten, houd die de poot wel stijf (zeker na alle herrie over de "Höllenblitz" vorig jaar, waarbij de gemeente echt af is gegaan in de media).

Ik ga er zo langzamerhand vanuit dat Tilburg verrast was door de inschrijving van de Teststrecke en deze baan tegen elke prijs wil plaatsen. Ik denk dat ze daarom wel iets in de categorieën hebben opgerekt. Of dit voldoende is voor de BOVAK om de Teststrecke te weren middels de rechter? Ik denk het niet. Wel denk ik dat dit muisje wel een flink staartje wat het pachtgeld van de andere achtbanen betreft zou kunnen opleveren. Maar dat mogen BOVAK, de betrokken exploitanten en de gemeente Tilburg van de rechter waarschijnlijk in een fraaie langdurige bodemprocedure gaan uitvechten.

#1298101 - 08/02/2010 19:03 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Nightstalker]
Tornado Offline
Mr.Bouwploeg

Registered: 29/07/2004
Loc: Assen
@luukiefallcoaster

denken kan ik wel en ik weet heel goed waar ik over praat.

#1298122 - 08/02/2010 19:27 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Centurion]
Coca Cola Offline
Verfrissend

Registered: 09/02/2001
Loc: Leiderdorp
@ Centurion!

Duidelijke toelichting op het hele verhaal. Gemeente Tilburg heeft zich in een hele stekelige situatie gedraaid.

Ik ben benieuwd hoe zij zich hier uit gaan redden.

#1298127 - 08/02/2010 19:32 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Coca Cola]
Mutsel Offline
trotse tilbo

Registered: 10/12/2005
Loc: Tilburg
Dank Centurion voor je uitleg. smile Dat maakt het een stuk duidelijker dan dat moddergooien in de rest van het topic. rolleyes (Volgens mij moet het snel lente worden, iedereen is zo prikkelbaar de laatste tijd frown )

Persoonlijk hoop ik dat de Teststrecke gewoon komt. De gemeente heeft naar mijn idee stom gehandeld en mag daar best voor betalen. wink En als dat dan pijn doet in de portomonee: jammer dan! Misschien leert onze stad ervan en zijn we over een tijdje van deze openbare verpachtig af. smile

#1298130 - 08/02/2010 19:35 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Coca Cola]
Centurion Offline
Giant Wheel Freak

Registered: 30/01/2006
Loc: Hoorn (NH)
Origineel bericht van: Coca Cola
@ Centurion!

Duidelijke toelichting op het hele verhaal. Gemeente Tilburg heeft zich in een hele stekelige situatie gedraaid.

Ik ben benieuwd hoe zij zich hier uit gaan redden.

Nogmaals: de BOVAK moet haar zaak bewijzen, Tilburg hoeft niets te doen en kan in weze afwachten met haar reactie totdat de BOVAK de zaak op papier heeft. En als ik de gemeente was zou ik de rechter er fijntjes op wijzen dat een verbod van Teststrecke niet mogelijk is, omdat Teststrecke geen partij in het conflict is en vervolgens richting diezelfde rechter gaan zeggen dat er dus geen spoedeisend belang is. Heb je snel een bodemprocedure en zijn alle vuiltjes voorlopig weer van tafen geveegd...

#1298143 - 08/02/2010 19:53 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Centurion]
x882001 Offline
Member

Registered: 13/07/2007
Het is volgens mij tamelijk eenvoudig:

- Tilburg heeft bij nieuwe attracties in de verpachtingsvoorwaarden de bevoegdheid opgenomen om na het eerste jaar de categorie te bepalen. Zo ging het ook met het eerste reuzenrad met gesloten gondels... Volgens mij is in het geval van Teststrecke eenvoudig aannemelijk te maken dat deze tot een nieuwe categorie achtbanen behoort. En daar is ie de hoogste bieder.
- bij de inschrijvers was genoegzaam bekend dat de lokatie van de Spoorlaan weer als kermisterrein toegevoegd zou worden. Men wist immers ook dat de bierhal voortaan op het kermisterrein wordt geplaatst. BOVAK beweert dat het hele parkeerterrein nodig is voor de baan en in het raadsvoorstel staat een gedeelte van het parkeerterrein. Er is geen kaart aan het voorstel toegevoegd en op tekening is duidelijk te zien dat de Teststrecke niet het volledig parkeerterrein bezet... Verloren zaak voor BOVAK dus.

Wat er aan de hand is is dat een bestuurder van BOVAK familie is van Boesvelt en die heeft zijn rechtszaak tegen de gemeente verloren. Om deze manier probeert men via een achterdeur de gemeente een hak te zetten. Rancune heet dat geloof ik.
Waar is de NKB in deze ?

Daarnaast vinden enkele nederlandse exploitanten het niet leuk om het tegen een duitse attractie af te moeten leggen. Hoezo open markt ?

En volgend jaar komt de Höllenblitz...
Hopelijk schrijft die wel voor de voorverpachting in, kunnen de mensen van het kermisteam tenminste gewoon hun werk doen ;-)

Maar los daarvan wordt dit de mooiste editie van deze eeuw tot nu toe !

#1298146 - 08/02/2010 19:58 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: x882001]
Break-Dance Offline
Stapt Overal In

Registered: 12/11/2000
Loc: Breda
Origineel bericht van: x882001
Het is volgens mij tamelijk eenvoudig:

- Tilburg heeft bij nieuwe attracties in de verpachtingsvoorwaarden de bevoegdheid opgenomen om na het eerste jaar de categorie te bepalen. Zo ging het ook met het eerste reuzenrad met gesloten gondels... Volgens mij is in het geval van Teststrecke eenvoudig aannemelijk te maken dat deze tot een nieuwe categorie achtbanen behoort. En daar is ie de hoogste bieder.
- bij de inschrijvers was genoegzaam bekend dat de lokatie van de Spoorlaan weer als kermisterrein toegevoegd zou worden. Men wist immers ook dat de bierhal voortaan op het kermisterrein wordt geplaatst. BOVAK beweert dat het hele parkeerterrein nodig is voor de baan en in het raadsvoorstel staat een gedeelte van het parkeerterrein. Er is geen kaart aan het voorstel toegevoegd en op tekening is duidelijk te zien dat de Teststrecke niet het volledig parkeerterrein bezet... Verloren zaak voor BOVAK dus.

Wat er aan de hand is is dat een bestuurder van BOVAK familie is van Boesvelt en die heeft zijn rechtszaak tegen de gemeente verloren. Om deze manier probeert men via een achterdeur de gemeente een hak te zetten. Rancune heet dat geloof ik.
Waar is de NKB in deze ?

Daarnaast vinden enkele nederlandse exploitanten het niet leuk om het tegen een duitse attractie af te moeten leggen. Hoezo open markt ?

En volgend jaar komt de Höllenblitz...
Hopelijk schrijft die wel voor de voorverpachting in, kunnen de mensen van het kermisteam tenminste gewoon hun werk doen ;-)

Maar los daarvan wordt dit de mooiste editie van deze eeuw tot nu toe !

Hollenblitz is vorig jaar ook afgewezen dankzij inbrneg van bonden en had niets met gewicht wat niet zou passen te maken.

Zou er echt weer partijdigheid in het spel zijn net als in Den Bosch in het geval autoscooter het geval is volgens de geruchten?

#1298149 - 08/02/2010 20:01 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: x882001]
Scooterbob Offline

Registered: 06/06/2005
Loc:
Origineel bericht van: x882001

Hoezo nieuwe categorie? In de 70 en 80 van de vorige eeuw stonden er ook al loopingcoasters, Ben je de Cool and Fresh nu alweer vergeten? Niet zo heel lang geleden had een loopingcoaster ook plaats tegen een lage prijs, deze bleek (s)nep te zijn en niet op tijd klaar te zijn om te draaien maar hij was wel gegund. Dus dat argument gaat niet op in deze.

#1298171 - 08/02/2010 20:17 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Scooterbob]
x882001 Offline
Member

Registered: 13/07/2007
Na het eerste jaar daadwerkelijk geplaatst te zijn... En het gaat niet alleen over loopings maar ook over hoogte, baanlengte etc.

Maar laat onverlet dat BOVAK flink haar best doet. Willen ook een keuringsbewijs op tafel hebben en een bewijs van bevoegdheid ondertekenaar inschrijving... Ben es benieuwd wat er gebeurt als de gemeente hierin meegaat maar dan wel gelijk van alle inschrijvers hetzelfde eist ;-)

#1298199 - 08/02/2010 20:34 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: MFenterprise]
hamtaro Offline
Member

Registered: 04/11/2003
Loc: -
Originally Posted By: MFenterprise

Ja maar las je minder voor de plek over heb je geen plaat sta je thuis verdien je geen drol!

er zijn tegenwoordig zat alternatieve waar ook vast wel wat te verdienen. men is niet verplicht om zich in te schrijven voor tilburg. misschien zijn dergelijke exploitanten soms nog wel de lachende derde.

#1298201 - 08/02/2010 20:36 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: hamtaro]
Scooterbob Offline

Registered: 06/06/2005
Loc:
Origineel bericht van: hamtaro
Origineel bericht van: MFenterprise

er zijn tegenwoordig zat alternatieve waar ook vast wel wat te verdienen. men is niet verplicht om zich in te schrijven voor tilburg. misschien zijn dergelijke exploitanten soms nog wel de lachende derde.

Ik ken er een aantal die zich zelfs nog nooit gemeld hebben voor een plaats in Tilburg, die verdienen in die periode liever een leuke cent.

#1298208 - 08/02/2010 20:43 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: MFenterprise]
Marcooooo Offline
Schwarzkopf Monster 3

Registered: 24/05/2003
Loc: ergens
Originally Posted By: MFenterprise

Thuis staan kan financieel aantrekkelijker zijn dan een belachelijk hoog bedrag betalen en dat nog niet voor de helft terug krijgen door bijv slecht weer de hele kermis.

Page 8 of 42 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 41 42 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Verveel je je? Speel een suf achtbaanspel
by Jeroen
Today at 01:24
[APH] Ridderspektakel gouden idee
by Martin_A
Yesterday at 21:33
New Years Eve 28-07-2010
by RobinSw
Yesterday at 20:35
[TR] Remko en Susanne in the USA 2010: Dag 19 Knoebels
by Remko_Voets
Yesterday at 20:01
[Foto's] Diergaarde Blijdorp 30/07/2010
by Frangster
Yesterday at 19:47
De laatste kermisclub topics
Borghorst 30-07 t/m 02-07-2010 (D)
by Crazypolyp
Yesterday at 20:51
Oldenburg 01-10 t/m 10-10-2010 (D)
by Crazypolyp
Yesterday at 19:51
Mulhouse 24-07 t/m 15-08-2010 (F)
by Crazypolyp
Yesterday at 16:50
boxmeer 13 t/m 17-08-2010
by hamtaro
Yesterday at 00:37
Molenschot 2010
by Kermisfan
29/07/2010 22:42
Who's Online
43 registered (Ice, BattleRoyale, Greenstock, edtje, hurkie, Drommels, Irene, mad_doctah, Adrenalin, Jeroen, jeroen_twee, Alee, Friso, Crazydance, Coastercrazy, bertje1105, 8 invisible), 60 Guests and 57 Spiders online.
Newest Members
Neogen, Spacekonijn, Pukkie, rusher, xolus
6965 Registered Users
Forum Stats
6965 Members
31 Forums
12980 Topics
466214 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Gertjan_G (21), Walibist (17)

Fotowedstrijd 2009: Win een verrassingsprijs in Walibi World of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
180 inzendingen | Het prijzenpakket van 2009 wordt gesponsord door Walibi World en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door NXS Internet Welke achtbaanbouwer?
Welke achtbaanbouwer?