Het laatste nieuws:

Chef kermisclub getrouwd

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces

Kermis van de week:
kermisvandeweekkermisvandeweekkermisvandeweekkermisvandeweek Renesse
Page 12 of 42 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 41 42 >
Topic Options
#1298860 - 09/02/2010 18:23 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: funnyfrankie]
Tornado Offline
Mr.Bouwploeg

Registered: 29/07/2004
Loc: Assen
Wat is dat toch ook allemaal dat men het hier zo goed weet dat als er een grote duitse zaak komt te staan dat het dan publiek oplevert, nou ik weet niet of je het verleden van de nederlandse kermis kent, maar een grote duitse zaak wil niet zeggen dat het publiek trekt, hier op TP is iedereen er gek van , maar daar buiten waar geen kermiskenners zijn maar de gewone mensen die weten helemaal niet waar hier over gepraat wordt, dus of zo'n zaak dat vele extra publiek oplevert daar twijfel ik aan, Tilburg heeft een naam op kermisgebied omdat het de grootste van de benelux is en daar komen de mensen op af en vooral de roze maandag, maar echt niet door zulke grootse attractie's hoor.

#1298866 - 09/02/2010 18:32 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: MFenterprise]
Tilburg1978 Offline
Junior Member

Registered: 23/08/2007
Loc: Tilburg
er is idd al genoeg diversiteit. En zeker de laatste jaren is het al een stuk verbeterd!:) Zeker nu de enterprise, shake, mooi nieuw reuzenrad, psycho, experience, breakdance no1, etc.) maar dan moeten ze wel inschrijven. En je ziet dat er wel nieuwe attracties zijn dit jaar, maar die hebben zich niet ingeschreven. Maar volgens mij is dit topic een discussie die niet opgelost gaat worden. Want de kermis exploitanten zullen toch een boterham moeten verdienen en de gemeente wil een aantrekkelijke kermis neerzetten die toch net iets anders is dan alle andere kermissen in Nederland.

#1298867 - 09/02/2010 18:33 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Tornado]
Chamell Offline

Registered: 21/12/2002
Loc: Sittard
Originally Posted By: Tornado
Wat is dat toch ook allemaal dat men het hier zo goed weet dat als er een grote duitse zaak komt te staan dat het dan publiek oplevert, nou ik weet niet of je het verleden van de nederlandse kermis kent, maar een grote duitse zaak wil niet zeggen dat het publiek trekt, hier op TP is iedereen er gek van , maar daar buiten waar geen kermiskenners zijn maar de gewone mensen die weten helemaal niet waar hier over gepraat wordt, dus of zo'n zaak dat vele extra publiek oplevert daar twijfel ik aan, Tilburg heeft een naam op kermisgebied omdat het de grootste van de benelux is en daar komen de mensen op af en vooral de roze maandag, maar echt niet door zulke grootse attractie's hoor.

Toen Boesveld een reuzenrad voor formaat in Tilburg heeft gezet heeft dit wel degelijk een positieve werking gehad voor de gehele Tilburgse kermis.

#1298870 - 09/02/2010 18:36 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Tilburg1978]
Tilburg1978 Offline
Junior Member

Registered: 23/08/2007
de attractie opzich misschien niet direct, maar je kan er wel veel rukbaarheid aangeven dus je kan die attractie inzetten als marketing-tool.
Ach, uiteindelijk had iedereen wellicht iets anders willen zien maar zullen we af moeten wachten wat er eventueel door de rechter wordt besloten.

#1298925 - 09/02/2010 19:12 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Tilburg1978]
Centurion Offline
Giant Wheel Freak

Registered: 30/01/2006
Loc: Hoorn (NH)
Gewoon afwachten. Wat die commissievergadering betreft was het wel heel snel duidelijk dat het verkiezingstijd is en de oppositie er dus alles aan gelegen is om de wethouder onderuit te halen. Die wethouder zegt niets, omdat het onder de rechter is, naar zijn mening. Dat is slim want eigenlijk zegt hij dus dat de gemeente Tilburg zijn poot stijf houdt.
Het probleem is natuurlijk wel die meters "illegale" plaatsing. Punt is daarbij dat het ernaar uitziet dat de achtbaan wel geplaatst had kunnen worden op het legale terrein als de Pirates Adventure niet op die hoek was gezet. Dat houdt dus in dat een rechter waarschijnlijk niet de plaatsing van Teststrecke zal gaan verbieden (want die is geen partij in de zaak en rechters houden niet van het doen van uitspraken die een derde partij raken als die part noch deel aan het conflict hebben). Steiger mag ervan uit gaan dat de gemeente haar werk goed zal doen (en bij plaatsing ervoor zorgt dat de baan op het legale terrein wordt geplaatst). Dat dit niet gebeurd is, is een ander verhaal.
Alleen als de gemeenteraad zelf het besluit van het gemeentebestuur terugdraait kan er nog een sprake zijn van niet plaatsing van de Teststrecke (maar dat kost de gemeente dan een heleboel geld dat aan Steiger betaald moet gaan worden). Ik denk echter, gezien het gevoerde debat, dat de coalitiepartijen de wethouder echt niet zullen gaan afvallen, zelfs niet in verkiezingstijd.
Ik ben echter wel van mening dat de BOVAK dit zeker voor de rechter moet brengen, want het achteraf aanpassen van kermisterrein en het tussendoor wijzigen van categorieën in de verpachtingsvoorwaarden zijn natuurlijk twee dingen die absoluut niet kunnen, naar mijn mening.
Ik denk trouwens dat de gemeente Tilburg er zeer goed aan zou doen, als ze de verpachting voortaan gesloten zouden maken. Scheelt een hele hoop herrie (en het lijkt wel dat er steeds vaker allerlei rechtszaken komen...).

#1298926 - 09/02/2010 19:13 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Tornado]
RainTree Offline

Registered: 15/03/2002
Loc: NL
... een grote duitse zaak ...

Ik word er een beetje ziek van dat het je helemaal niet om de grootte van de zaak gaat, of om het feit dat het een Duitser is, maar dat je wel steeds moet herhalen dat het een grote Duitse zaak is.

Heb je ook nog andere argumenten?

Edited by RainTree (09/02/2010 19:13)

#1298931 - 09/02/2010 19:17 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: RainTree]
MFenterprise Offline
Master Model-Creator

Registered: 24/02/2001
Loc: nijmegen
Originally Posted By: RainTree

Ik word er een beetje ziek van dat het je helemaal niet om de grootte van de zaak gaat, of om het feit dat het een Duitser is, maar dat je wel steeds moet herhalen dat het een grote Duitse zaak is.

Heb je ook nog andere argumenten?

Ik kan het misghebben maar volgens mij draaid het hele geschil ook om EEN GROTE DUITSE ZAAK

Het is valse concurrentie!

Ja op zich wel jammer had de baan er graag zien staan, maar het moet wel eerlijk blijven natuurlijk he!

Edited by MFenterprise (09/02/2010 19:18)

www.kermisexpo.nl
*********** Oude kermis en transport foto,s online! *************
#1298934 - 09/02/2010 19:19 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: Centurion]
dannis Offline
Chef kermisclub

Registered: 04/06/2000
Loc: Delfzijl
Origineel bericht van: Centurion

Ik denk trouwens dat de gemeente Tilburg er zeer goed aan zou doen, als ze de verpachting voortaan gesloten zouden maken. Scheelt een hele hoop herrie (en het lijkt wel dat er steeds vaker allerlei rechtszaken komen...).

Welke rechtszaken hadden voorkomen kunnen worden als de verpachtingen gesloten waren geweest? Volgens mij is het helemaal niet zo relevant of verpachtingen openbaar of gesloten zijn, in beide gevallen zijn er immers voorwaarden.

#1298938 - 09/02/2010 19:21 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: MFenterprise]
turbobooster Online   happy
Member

Registered: 25/10/2005
Loc: Zuid Limburg
Een ander het licht in de ogen niet gunnen dat is alles wat zich daar afspeelt niet meer en niet minder, want als dit een Nederlandse zaak was geweest die er zogenaamd illegaal gestaan had dan hoorde je geen mens zich erover reppen!

Maar nu is het een buitenlander en de hel breekt los, kom op zeg, get a life, zijn zat andere dingen om je druk over te maken als exploitant zijnde.

#1298947 - 09/02/2010 19:28 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: turbobooster]
Coca Cola Offline
Verfrissend

Registered: 09/02/2001
Loc: Leiderdorp
Originally Posted By: turbobooster
Een ander het licht in de ogen niet gunnen dat is alles wat zich daar afspeelt niet meer en niet minder, want als dit een Nederlandse zaak was geweest die er zogenaamd illegaal gestaan had dan hoorde je geen mens zich erover reppen!

Maar nu is het een buitenlander en de hel breekt los, kom op zeg, get a life, zijn zat andere dingen om je druk over te maken als exploitant zijnde.

Dat ben ik niet met je eens! Ook tussen Nederlandse concurrenten heerst genoeg strijd dat als een Nederlandse baan buiten de afmetingen had gestaan dat daar ook amok voor gemaakt was.

Wat de gemeente gedaan heeft, is de spelregels veranderen gedurende het spel en dat kan natuurlijk niet. Tijdens een voetbalwedstrijd kan je ook niet ineens het doel groter maken omdat het jou goed uitkomt.

#1298949 - 09/02/2010 19:28 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: turbobooster]
MFenterprise Offline
Master Model-Creator

Registered: 24/02/2001
Loc: nijmegen
Originally Posted By: turbobooster

Ow werkt dat zo ??

Dus als je baas besluit dat je van de 12 salarissen die je krijgt er 1tje te halveren of vergeleken met Tilburg te minderen tot nul dan moet je je daar geen zorgen om maken!
Nee alles mag als het maar bij de buren is he!

Een exploitant heeft gemiddeld een kermis of 22 waarin er geld moet worden verdiend en dan ook nog voor de wintermanden!
Daar is Tilburg voor velen een groot deel van de inkomsten, als daar iemand vals in probeerd te spelen mag je je daar in mijn ogen best druk om maken!

Maar das mijn mening!

www.kermisexpo.nl
*********** Oude kermis en transport foto,s online! *************
#1298952 - 09/02/2010 19:29 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: turbobooster]
Mutsel Offline
trotse tilbo

Registered: 10/12/2005
Pfff, het was een lange zit maar ik heb de hele raadsvergadering geluisterd. En het lijkt idd tp wel! tonque Iedereen roept zijn mening maar niemand luistert naar de ander. rolleyes Het enige verschil is dat er hier geen verkiezingen zijn binnenkort. wink

Ik heb voor mezelf nu maar besloten dat ik het wel zie als de opbouw begint. Het balletje kan alle kanten op rollen, ook voor de Besterd. Ik weet wel weer waarom ik uiteindelijk nooit heb gekozen voor een politieke carrière. rolleyes wink

#1298953 - 09/02/2010 19:31 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: MFenterprise]
Centurion Offline
Giant Wheel Freak

Het is naar mijn mening geen valse concurrentie. Als je van mening bent dat Duitse zaken in Duitsland moeten blijven leef je ruim dertig jaar geleden. In Duitsland zijn al jarenlang Nederlandse exploitanten actief en andersom gebeurt al jarenlang hetzelfde.
Een grote zaak heeft ingeschreven op basis van de op dat moment bekende verpachtingsvoorwaarden en heeft een gunning van de plaats gekregen. Iedere exploitant bepaald zelf het bedrag waarvoor hij inschrijft. Iedere exploitant die een plaats gegund heeft gekregen mag (nee, moet) ervan uitgaan dat de gemeente de regels juist en correct heeft toegepast.
Als dit laatste niet gebeurd, betekent dit nog niet dat de gunning teruggedraaid kan worden. Ik kan mij niet voorstellen dat een rechter een oordeel gaat vellen over een derde partij, als die zich niet kan verdedigen in een kort geding. Dat betekent namelijk direct opnieuw een kort geding dat de benadeelde derde partij zal gaan aanspannen jegens de gemeente/rechter waarin deze een grote kans heeft het vonnis te laten annuleren, omdat er geen hoor- en wederhoor wordt toegepast. Rechters proberen dat soort beslissingen dan ook zoveel mogelijk te vermijden. Ik denk dus dat, behoudens acties van de gemeente Tilburg zelf, een rechter de zaak van de BOVAK zal verwijzen naar een bodemprocedure, als de BOVAK inderdaad in staat is te bewijzen dat de gemeente in de fout is gegaan.

#1298957 - 09/02/2010 19:34 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: MFenterprise]
dannis Offline
Chef kermisclub

Registered: 04/06/2000
Loc: Delfzijl
Origineel bericht van: MFenterprise

Een exploitant heeft gemiddeld een kermis of 22 waarin er geld moet worden verdiend en dan ook nog voor de wintermanden!
Daar is Tilburg voor velen een groot deel van de inkomsten, als daar iemand vals in probeerd te spelen mag je je daar in mijn ogen best druk om maken!

Wie is er dan de valsspeler in jouw ogen?

#1298961 - 09/02/2010 19:36 Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning [Re: dannis]
Centurion Offline
Giant Wheel Freak

Origineel bericht van: dannis
Origineel bericht van: MFenterprise

Wie is er dan de valsspeler in jouw ogen?

De Gemeente Tilburg, volgens de BOVAK (en ik denk dat ze wel een puntje hebben...).

Page 12 of 42 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 41 42 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Verveel je je? Speel een suf achtbaanspel
by Jeroen
Today at 01:24
[APH] Ridderspektakel gouden idee
by Martin_A
Yesterday at 21:33
New Years Eve 28-07-2010
by RobinSw
Yesterday at 20:35
[TR] Remko en Susanne in the USA 2010: Dag 19 Knoebels
by Remko_Voets
Yesterday at 20:01
[Foto's] Diergaarde Blijdorp 30/07/2010
by Frangster
Yesterday at 19:47
De laatste kermisclub topics
Borghorst 30-07 t/m 02-07-2010 (D)
by Crazypolyp
Yesterday at 20:51
Oldenburg 01-10 t/m 10-10-2010 (D)
by Crazypolyp
Yesterday at 19:51
Mulhouse 24-07 t/m 15-08-2010 (F)
by Crazypolyp
Yesterday at 16:50
boxmeer 13 t/m 17-08-2010
by hamtaro
Yesterday at 00:37
Molenschot 2010
by Kermisfan
29/07/2010 22:42
Who's Online
43 registered (Ice, BattleRoyale, Greenstock, edtje, hurkie, Drommels, Irene, mad_doctah, Adrenalin, Jeroen, jeroen_twee, Alee, Friso, Crazydance, Coastercrazy, bertje1105, 8 invisible), 60 Guests and 57 Spiders online.
Newest Members
Neogen, Spacekonijn, Pukkie, rusher, xolus
6965 Registered Users
Forum Stats
6965 Members
31 Forums
12980 Topics
466214 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Gertjan_G (21), Walibist (17)

Fotowedstrijd 2009: Win een verrassingsprijs in Walibi World of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
180 inzendingen | Het prijzenpakket van 2009 wordt gesponsord door Walibi World en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door NXS Internet Welke achtbaanbouwer?
Welke achtbaanbouwer?