|
- 06/02/2010 19:10
|
Re: [ Tilburg 2010 ] Misstanden gunning
[Re: henkieee6]
|
Backfisch
Blub
Registered: 21/02/2002
Loc: Nederland
|
Oh-oh-ooh.. Nu kijken ze in Tilburg EINDELIJK eens een keertje wat meer naar de kwaliteit in plaats van enkel het geld, krijg je dit gezeur. Die kermisbond moet niet zo lopen jammeren, heel vervelend dat die ruimte niet wordt gebruikt voor Nederlandse exploitanten, maar zover ik weet reist er in Nederland ook geen Teststrecke rond, toch? Loop toch alsjeblieft niet zo te miepen en wees blij dat die baan er staat, misschien dat de Tilburgse kermis qua attracties nu weer een keer wat aantrekkelijker wordt. Weet je hoe mooi zo'n enorme achtbaan marketingtechnisch gezien is? Je kunt er zóveel meer mensen mee trekken! Dat zullen ze waarschijnlijk niet snappen daar bij die club. Ja kermisbond, oke, ze hadden er ook een derde autoscooter, een derde breakdance, en nog 2 wippies neer kunnen zetten inderdaad, en daarmee de Tilburgse kermis nóg verder laten inkakken op kwalitatief gebied. Top idee! 
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 19:42
|
[Re: turbobooster]
|
Daniel1989
Mr. Gaga
Registered: 06/01/2005
Loc: Tilburg
|
Wel toevallig dat er een grote Duitse baan nu net de gunning heeft gekregen daar en dat van Tol en consorten nu de mond opentrekt hierover. Dit proeft erg veel ernaar dat men probeert de coaster uit te sluiten van de kermis in 2010.
Opkomen voor je leden moet kunnen maar een ander zijn brood niet gunnen (Teststrecke) gaat ook weer te ver.
Ze mogen blij zijn dat een coaster van dit formaat uberhaupt naar Nederland wil komen aangezien deze ook de nodige bezoekers meer voor hun uiteindelijk zal opleveren. Ik ben het helemaal met je eens! Deze achtbaan gaat heel veel meer mensen naar Tilburg trekken en ook uit de omgeving, samen met de andere attracties, mits er goede promotie!. Ik denk dat vele NL exploitanten het niet zo leuk vinden dat de grootste attractie voor een klein geldbedrag hier staat, omdat ze zelf veel pacht moeten betalen om te kunnen komen en het er net uithalen. Ik kan het wel begrijpen, maar toch zo'n publiekstrekker levert voor hun ook meer omzet op. Als ze zelf hun ritprijzen wat lager doen, kunnen ze zelf ook de hele avond volle bak draaien, in plaats van 4 euro naar 3 euro is al voldoende bijvoorbeeld, als dat bij elke attractie zo is, kunnen veel bezoekers nog een extra attractie meer meepakken, bij wijze van spreken! Mja er moet altijd wat te klagen zijn! Ik dacht dat nieuw vermaak in Tilburg altijd voor minder pachtgeld mocht komen, omdat het innovatief en erg vernieuwend is! En de spoorlaan is altijd zo groot geweest met de biertent en 2 a 3 jaar terug ook de Take Off daarachter, dus ik zie het probleem niet echt! Als de Test Strecke gewoon maar komt! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 19:56
|
[Re: Daniel1989]
|
Break-Dance
Stapt Overal In
Registered: 12/11/2000
Loc: Breda
|
Als de Test Strecke gewoon maar komt! Idd,maar eingelijk staat er in het artikel met een omweg dat men niet wil dat de Testtrecke komt. Maar gooit het zogenaamd op regeletjes,had er een Nederlandse exploitant gestaan dan was er geen "vingertje wijzen naar regels" geweest. Schijnheiligheid dit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 20:11
|
[Re: Backfisch]
|
Coca Cola
Verfrissend
Registered: 09/02/2001
Loc: Leiderdorp
|
Kennen jullie de exacte verpachtingsvoorwaarden omtrent de opgeven mate die geplaatst kunnen worden. In geval dat er met verschillende gegevens is gewerkt, heeft de Bovak een punt. Ook wat betreft het gunnen van de plek aan de hoogste bieder weten wij eigenlijk ook niet waar het over gaat. In geval dat het om exact de zelfde zaken gaat met indentieke afmetingen heeft de bond een punt. Ergens ben ik benieuwd wat de klachten precies inhouden, de bond is er ook om te kijken of een verpachter correct omgaat en dit houdt zeker de gemeente scherp.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 20:14
|
[Re: Coca Cola]
|
Backfisch
Blub
|
de bond is er ook om te kijken of een verpachter correct omgaat en dit houdt zeker de gemeente scherp. Deze bond is er in dit geval alleen als er buitenlandse attracties geplaatst worden wanneer er volgens hen ook Nederlandse hadden kunnen staan. Nogmaals; zielig.
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 20:17
|
|
Break-Dance
Stapt Overal In
Registered: 12/11/2000
Loc: Breda
|
Kennen jullie de exacte verpachtingsvoorwaarden omtrent de opgeven mate die geplaatst kunnen worden. In geval dat er met verschillende gegevens is gewerkt, heeft de Bovak een punt. Ook wat betreft het gunnen van de plek aan de hoogste bieder weten wij eigenlijk ook niet waar het over gaat. In geval dat het om exact de zelfde zaken gaat met indentieke afmetingen heeft de bond een punt. Ergens ben ik benieuwd wat de klachten precies inhouden, de bond is er ook om te kijken of een verpachter correct omgaat en dit houdt zeker de gemeente scherp. Daarom een hoop herrie trappen in de media maar zelf ook maar halve informatie daarin geven? Er was in de tijd voor de gunninglijst bekent werd gemaakt al een hoop gedoe rondom de plaatsing van de Testtrecke. Het was wel degelijk bekent gemaakt door Tilburg dat de Spoorlaan geen Biertent kreeg in 2010 en die plaats zou beschikbaar zijn voor(zeer groot) grootvermaak.Er stond niets bij dat de plaats enkel behouden was voor binnenlandse exploitanten of iets dergelijks.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 20:18
|
[Re: Backfisch]
|
Coca Cola
Verfrissend
Registered: 09/02/2001
Loc: Leiderdorp
|
de bond is er ook om te kijken of een verpachter correct omgaat en dit houdt zeker de gemeente scherp. Deze bond is er in dit geval alleen als er buitenlandse attracties geplaatst worden wanneer er volgens hen ook Nederlandse hadden kunnen staan. Nogmaals; zielig. Wat reageer jij ongenuanceerd! Je weet niet precies wat het probleem van de bond is! Zonder goede informatie kan je hier niet over oordelen. Als hobbiest hoop ik overigens ook dat die Duitse achtbaan komt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 20:21
|
|
Krakauer
Lekker met mosterd!
Registered: 25/05/2002
Loc: Venlo
|
Kennen jullie de exacte verpachtingsvoorwaarden omtrent de opgeven mate die geplaatst kunnen worden. In geval dat er met verschillende gegevens is gewerkt, heeft de Bovak een punt. Ook wat betreft het gunnen van de plek aan de hoogste bieder weten wij eigenlijk ook niet waar het over gaat. In geval dat het om exact de zelfde zaken gaat met indentieke afmetingen heeft de bond een punt. Ergens ben ik benieuwd wat de klachten precies inhouden, de bond is er ook om te kijken of een verpachter correct omgaat en dit houdt zeker de gemeente scherp. Ach de bond moet maar inzien dat zo'n Duitse topper veel meer volk naar een kermis trekt, en dat dat ook voor de andere exploitanten gunstig kan zijn (zoals al vaker vermeld hoor) Die dubbele attracties gaan echt niet voor meer volk van buitenaf zorgen hoor 
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 20:26
|
[Re: dannis]
|
Backfisch
Blub
|
De jaarlijkse Tilburgse kermissoap start vroeg dit jaar, wel leuk dat er nieuwe verhaallijn voor geschreven is. Ik ben benieuwd naar het plot. Is niet geheel nieuw, ik ken nog een aflevering van de Tilburgse-Kermis-Soap 2009 en daar werd ook ineens een grote Duitse achtbaan niet meer geplaatst.. 
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 21:14
|
[Re: Kermisfan]
|
turbobooster
Member
Registered: 25/10/2005
Loc: Zuid Limburg
|
En ik ben bang zelfs dat dit het spreekwoordelijke slechte staartje gaat krijgen en idd straks die baan niet gaat/mag komen en men de boel lekker opvult met Nederlandse zaken, wat maakt dat uit, gewoon nog een wipje erbij en een scooter, waarom niet gelijk nog een around the world, zijn er toch drie van......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 21:23
|
[Re: turbobooster]
|
Kermisfan
Kermisminded
Registered: 19/07/2002
Loc: Oisterwijk
|
En ik ben bang zelfs dat dit het spreekwoordelijke slechte staartje gaat krijgen en idd straks die baan niet gaat/mag komen en men de boel lekker opvult met Nederlandse zaken, wat maakt dat uit, gewoon nog een wipje erbij en een scooter, waarom niet gelijk nog een around the world, zijn er toch drie van...... De 3e is al elders verpacht, gelukkig haha.  Maar gelijk heb je, ben er ook bang voor helaas...
Edited by Kermisfan (06/02/2010 21:24)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 06/02/2010 21:27
|
[Re: Kermisfan]
|
Centurion
Giant Wheel Freak
Registered: 30/01/2006
Loc: Hoorn (NH)
|
Het probleem zal hier de pachtvoorwaarden zijn die de gemeente Tilburg zichzelf heeft opgelegd. Deze voorwaarden zijn openbaar en kunnen door iedereen worden ingezien. In deze voorwaarden staat opgenomen dat de hoogste inschrijver voor een bepaalde plek plaats krijgt als deze is opgenomen in een bepaalde categorie. Dit alles is openbaar. Als de gemeente Tilburg echter haar eigen voorwaarden niet heeft nageleefd moeten de kermisbonden wel in actie komen (ongeacht wat voor attractie of waar de betreffende exploitanten vandaan komen). Tenslotte is er dan tenminste één exploitant die onterecht benadeeld wordt. Nu is het wel zo dat Teststrecke een plaats gegund heeft gekregen en dus absoluut geplaatst zal worden als de exploitant de plaats accepteert. De gemeente kan niet anders als proberen de schade te beperken die nu al is aangericht. De rechter kan natuurlijk oordelen dat een bepaalde attractie niet geplaatst mag worden (of dat ie alsnog ergens op het terrein geplaatst moet worden). Theoretisch kan de rechtbank zelfs de gemeente verplichten om voor deze ene uizondering het kermisterrein te vergroten. Een rechter zal niet gauw de beslissing nemen waarbij de ene exploitant wordt verboden te komen ten gunste van de andere exploitant. Eerder zal de rechter oordelen dat de gemeente een fout heeft gemaakt en daardoor de weg voor de benadeelde exploitant openen richting een fikse schadevergoeding... Ik ga hier niet de naam noemen van de benadeelde exploitant in kwestie maar als het gerucht waar is gaat het om een inschrijving van een voor Nederland zeer grote zaak op de plek van de Teststrecke die daar niet geplaatst is en daar een hoger bod op had gezet dan de Teststrecke. Als dit inderdaad zo is, heeft Tilburg een groot probleem...
|
|
|
|
|
|
|
|
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
|
|
|
38 registered (Crazydance, KERMISAALTEN, hurkie, Frangster, Oki, bertje1105, marceld, cooldriver, JohanR, Irene, PowerPolyp, MartijnH, Jeroen, jaytaph, matti, Davey86, Mr_Jonsen, markie81, 5 invisible),
63
Guests and
62
Spiders online. |
|
6965 Members
32 Forums
12981 Topics
466230 Posts
Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
|
|