Slagharen, onvervalst jeugdsentiment ja, daar ging je in de jaren 80 op Tienertoer altijd wel een keer heen. Dagtocht 35 en dan met de bus vanaf Hoogeveen of Hardenberg. Mooie tijden en ik heb me altijd prima vermaakt met de kermisattracties die aan een tweede jeugd bezig waren daar, de shows, de Looping Star (hij leek vroeger veeeel hoger dan 'ie nu is) en natuurlijk het kijken naar en sjansen met meisjes uit Vlissingen, Den Helder, Maastricht en Groningen
Ik ben er altijd een zwak voor blijven houden, en heb er meer mee dan het hoger-sneller "Walibi" dat in de jaren 90 de nieuwe place to be werd van (de toen weliswaar al afgeschafte) Tienertoerend Nederland.
Vind het eigenlijk prima dat ze de nadruk wat meer op de accomodatie's en het vakantiepark leggen, zeker ook omdat er genoeg animo voor is, ook vanuit Duitsland. Het valt me ook op dat ik in mijn omgeving steeds meer verhalen hoor van mensen die wel eens een weekendje naar Slagharen zijn geweest, dus dit lijkt toch iets wat bekender aan het worden is.
Uitbreiding van attractie's komt vast wel weer een keer, het is al bijzonder dat zo'n park over vier jaar al zijn 50jarig jubileum kan vieren.