Het laatste nieuws:

Dare Devil Dive voor SFoG in 2011
Walibi World Fright Nights 2010 Website
Troy Challenge zitjes nog te koop

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 1 of 14 1 2 3 ... 13 14 >
Topic Options
#1291045 - 30/01/2010 16:04 Walibi World Winter Meeting verslag
Jeroen Offline
No Fear

Registered: 07/01/2001
Loc: NL - Gelderland: Epe
Nou het zit er op, we zijn net terug van de Walibi World Wintermeeting. (Sommigen zullen nog in de auto zitten.)

Het was gezellig, leuk, informatief en fijn dat ik er bij mocht zijn.

Waarvoor dank aan TP-staff en aan Walibi World natuurlijk. Het was voor Walibi ook spannend omdat het de eesrte keer is dat ze zo open met ons bespreken wat de plannen zijn voor de komende jaren.
Waarbij opgemerkt mag worden dat het inderdaad de plannen zijn voor de komende jaren. Hoe verder in de toekomst we kijken hoe minder de plannen vastliggen.

Volgens mijis ieder een het meest benieuwd naar het nieuws:
Voor 2010 wordt er vooral geïnvesteerd in uitstraling en sfeer:
De toiletten in Italië (wisten we al) worden dus inderdaad uit de kelder gehaald van Alfredo's en komen aan de linkerkant van het gebouw te staan. Tevens wordt het interieur van Alfredo's aangepast naar Italië. En er komt een ingang aan de vakantiepark kant zodat deze gasten Alfredo's als restaurant kunnen gebruiken.
De grindtegels gaan verdwijnen (joepieieie)

Er wordt aandacht besteed aan belevenis stel je daarbij bijvoorbeeld voor werk aan fonteinen, decor, bloementoresn plaatsen, etc

Er komt een neiuwe show in plaats van het Merlijn's toverfestijn. (Deze zal overigens het jaar daarop weer vervangen worden.)

Er komt een begin met een nieuw festival: Het Fantasy festival. Dit zal logistiek en plaaningsgewijs gebruik maken van de mogelijkheden zoals die ook benut worden ten tijde van Halloween, maar gericht zijn op een andere doelgroep (gezinnen) en in het voorseizoen plaatsvinden. Hier wordt voorzichtig mee begonnen en de verwachting is dat dit de komende jaren wordt uitgebouwd.

In het Western gebied komt een terras te liggen "voor de saloon" zeg maar dat het middengebouw verdwijnt. Dit levert dan weer een egzellig plein op en een beter zicht op saloon en attracties. (de stier zal verplaats worden naar de hoek tegenover de Saloon.

In 2011 zal de nieuwe show zoals hierboven genoemd weer vervangen worden.
Er komt een nieuwe shop in de passage (of ze verbouwen een vand eoude) Dit om de hele passage meer uitstraling te geven.
Infrastructuur wordt verbetert waarschinlijk komt er een pad van de "main street" naar de Rio Grande. Er wordt in 2011 ook verdre gewerkt aan de thematisatie van Italië en de Speedzone zal aangepakt worden.
Ook de lay-out van Walibi land en de Western zone zal bekeken worden. Vebaas je niet als Yukon en Western samengevoegd worden. Dit omdat veel gasten nauwelijks tot geen verschil zien.

Graag zou Walibi de wachtrijen meer naar de achtergrond verplaatsen en de attracties goed willen laten zien. (Denk hierbij aan bijvoorbeeld de drop van Goliath beter laten zien. Onthoud dit is een voorbeeld dus dat zullen ze niet heel snel of misschien wel nooit doen.)

Voor de Via Volta is vorig jaar al een nieuwe trein besteld, maar er is op grond van argumenten voor gekozen om de hele attractie mee te nemen naar 2011 zodat het hele plan Italië in een keer gepresenteerd kan worden. Waarschijnlijk wordt er geprobeerd om de boomerang een mooi sausje te geven zodat het een fijne "experience" wordt. Er komt overigens een MK1212 trein op te staan.

Inhakend op de "experience": 2010 wordtniet het jaar van Walibi en 2011 en 2012 ook niet en daarna ook niet. Er wordt in het masterplan (tot 2020 geactualiseerd) niet ingezet op één grote attractie in ene bepaald jaar, maar meer op het vergroten van de "experience"van de gasten. Daarvoor worden verscheidene reeds bestaande attracties opgefrist. denk aan waterspel bij de excalibur. Een eerlijker "spel" bij de Splash Battle (dat de watereffecten ook echt uitgaan als je de targets schiet).

Dit zijn even snel de nieuwtjes zoals ik ze gehoord heb. Als niemand anders dat post zal ik ook nog wat zeggen over de plannen van 2012 tot 2020, maar zoals gezegd die zijn nog niet in steen geschreven dus dat kan nog wijzigen. Mits er goede argumenten op tafel komen.

Daarnaast wil ik nog wel opmerken dat Mevrouw van Till heel duidelijk aangaf dat CDA zlker geen blok aan het been van walibi is, maar dat CDA meedenkt en meewerkt aan de koers die zij graag wil varen met haar MT. Het actualiseren van het masterplan heeft daaraan ook duidelijk een positieve ondersteuning geboden.

Wie er bij was voeg toe wat ik vergeten ben of nog niet gezegd heb. Wie er niet bij was stel vragen en mogelijkerwijs kunnen wij antwoord geven.

Ik vond het in ieder geval zeer de moeite waard en hoop dat Walibi dit blijft doen de komende jaren. (En stiekem hoop ik dat ik dan ook weer mee mag. wink )

#1291051 - 30/01/2010 16:13 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jeroen]
Jos1986 Offline
Troyaan

Registered: 10/08/2005
Loc: Dordrecht
Interessant. Fantasy Festival, ik vroeg me al af, zonde eigenlijk om vrij veel ruimte alleen voor HFN te gebruiken. De geruchte darkride is dus La Via Volta?

Edit:

Het station van de Goliath loop je zeker nog steeds aan de voorkant in? Waardoor je degenen die Frontseat willen zitten nog altijd rounduit in de weg loopt?

De infrastructuur naar G blijft onveranderd?

Er worden geen grote rides geplanned, wel eventueel kleine rides/ kleine achtbaantjes?

Edited by Jos1986 (30/01/2010 16:26)

Laatste Park: Canada's Wonderland Laatste Kermis: Rotterdam Schiehaven
#1291052 - 30/01/2010 16:15 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jeroen]
DaWorld Offline
Junior Member

Registered: 19/05/2009
Loc: Lelystad
Woow, dit is ongeveer de inhoud van de presentatie van de Reünie. Waar gezegd was dat dit vertrouwelijke informatie was en het nog niet op internet mocht komen, totdat de Marketing & Sales afdeling het goedkeurde yawn

#1291054 - 30/01/2010 16:18 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jeroen]
Wous_ Offline
Partylover

Registered: 18/06/2007
Loc: Limboland
Bedankt voor de informatie, dus LVV komt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk gewoon weer terug, mooi! smile

#1291055 - 30/01/2010 16:19 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jeroen]
RB Offline
krijg ik een cola?

Registered: 01/11/2009
Loc: Nederland
Nu is er dus eindelijk de duidelijkheid die al jaren ontbreekt. Nu is het dus alleen nog kijken wat er van waar gemaakt wordt.

Fijn dat er ook wat zaken opgeknapt worden.

Ik vraag me af of de volgende zaken ook nog besproken zijn.

-Waarom is de La Via Volta gesloten geweest
-Is er nog iets gevraagd over een ander heikel puntje, het schilderwerk.

heeft toevallig iemand een foto van die nieuwe treinen.

#1291058 - 30/01/2010 16:23 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: RB]
Silvirio Offline
4 Ringe Der Technik

Registered: 23/06/2003
Loc: Eerbeek
Originally Posted By: RB

Daar is wat over gevraagd, maar daarover kon geen uitsluitsel worden gegeven. Er worden nu eenmaal prioriteiten gesteld en die van nu waren plaatsen van toiletten die 'buitenaf' bereikbaar zijn en waarvoor je dus straks niet meer dwars door alfredo's heen hoeft.

#1291060 - 30/01/2010 16:25 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: RB]
walibiricardo Offline
In love with Tech-Trance

Registered: 10/06/2006
Loc: Deventer
KLinkt zo slecht nog niet.. Ben benieuwd naar de beleving van dit park in 2010! smile

#1291061 - 30/01/2010 16:25 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jeroen]
Jeroen Offline
No Fear

Waar ze nu heel erg mee bezig zijn/waren is een nulmeting van alle attracties. dat betekent dat ze alles, alles? ja echt alles nakijken van de attracties. Ieder boutje moertje plaatje loopwerk wordt nagekeken.
Voorbeelden:
> Het reuzerad worden net zaols voorheen enkele bakjes bekeken, maar alle bakjes zijn naar de controleur. Het rad zelf is opnieuw "gespannen" en abseilteams hebben alle boutjes en moertjes en lassen nagekeken. Bij twijfel zijn de scanners naar boven gehesen. ook de grondankers zijn bijvoorbeeld doorgelicht.
> Het ontbrekende stuk ven de Condor was naar de fabriek omdat daar mogelijkerwijs iets mee was. In de fabriek verwarmen en koelen ze dit stuk dan om te kijken of het allemaal OK is. Overigens was het allemaal OK en komt het stuk binnenkort weer terug.
ook hebben ze een aantal attracties 3D ingemeten. dat wil zeggen dat ze nu weten waar ieder support van bijvoorbeeld de Condor of de Excalibur staat. Mocht er dan twijfel zijn dan kan dat nagemeten worden en dan kan je vaststellen dat er iets bijvoorbeeld 8 centimeter verschoven is. (Ik kan me niet herinneren welke precisie deze metingen hadden, iemand anders?)
> Nog een voorbeeld: bijde botsautos wordt er onder de grondplaten gekeken naar de vloer er onder hoe deze is.
> Deze metingen willen ze naasthet gewone onderhoud eens in de 5 jaar voor alle atttractie houden.

terug naar beleid en plannen voor 2012 en volgende jaren tot 2020 worden meer algemene richtlijnen gegeven:

Ze willen graag het parkgebied efficiënter gebruiken en maximaal gebruik maken va het grondoppervlak.
Stel je daarbij voor dat ze op een luchtfoto kijken welke delen van het park wat "raar" liggen of gebruikt worden. Voorbeelden het hutje van de skydive wordt meer naar het pad gebracht, "opener" gemaakt en aangevuld met een ander functie. (Tattooshop)
Bebouwing niet allen voor de schermen zoals hierboven, maar ook achter de schermen. Bij de nieuwe ingang van Alfredo's voor de vakantieparkgasten nemen ze ook een deel van de kantoren mee.

Centralisatie van diensten

Infrastructuur
Zoals eerder genoemd het pad naar de Rio Grande, maar mogelijk (mogelijk zei ik hé) ook een ontsluiting van de Goliath zodat die niet meer aan een doodlopend einde ligt.

groengebieden: nu zijn er hier en daar "toevallig" groengebieden ontstaan door paden die aangelegd zijn. Alle groengebieden wordne bekeken of ze niet aantrekkelijker of anderzins aangepast moeten worden. tevens worden alle bomen in het park in kaart gebracht.

Thematiseren: alles wat ze gaan neerzetten wordt getoetst aan de style guide. Dat wil niet zeggen dat alles voorzien wordt van een gouden krul, maar wel dat er over alles wordt nagedacht of het past in de thematische omgeving waar het terecht zal komen.

Uitstraling vergroten van bestaande attracties (extra's attracties beter in zicht zetten wachtrijen "wegwerken")

Genuanceerd aanbod van attractie met een betere mix (denk hierbij aan de verplaatsing van Oscar's boomhuis.)

En er wordt gedacht over de bouw van een locatie voor een attractieshow met voorplein. Deze plannen zijn nog heel erg in ontwikkeling dus dat kan nog een aantal kanten op en kan nog op verschillende locaties terecht komen. (Als enige werd in een vraag de plek van KSM genoemd, maar andere plekken zijn ook nog mogelijk.)

Nogmaals meld ik dat hoe verder weg de plannen zijn hoe minder zeker ze zijn. Het moot van Mascha van Till is: "Things Change". (Kijk maar boven haar bureau. cool )

#1291065 - 30/01/2010 16:28 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jeroen]
Mechanic Offline
Member

Registered: 30/10/2004
Loc: Strijen
Klinkt zo slecht nog niet allemaal. Lijkt mij trouwens dat evt. verfwerk onderdeel kan zijn van het opfrissen van attracties waar over gesproken wordt.

#1291067 - 30/01/2010 16:31 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: DaWorld]
Jeroen Offline
No Fear

Originally Posted By: DaWorld
Woow, dit is ongeveer de inhoud van de presentatie van de Reünie. Waar gezegd was dat dit vertrouwelijke informatie was en het nog niet op internet mocht komen, totdat de Marketing & Sales afdeling het goedkeurde yawn

Bij ons werd gezegd dat dit dezelfde informatie was die jullie dus eerder bij de reunie gehad hebben. Er is ook ons gevraagd om hier zorgvuldig mee om te gaan. Met name omdat ze niet in 2012 voor de voeten geworpen wildne krijgen dat bijvoorbeeld de attractieshow met voorplein er nog niet was. Daarom geef ik regelmatig aan dat sommige zaken waarschijnlijk zijn en dat veel plannen nog niet in steen geschreven zijn.

Mocht Dayenne zich storen aan iets wat ik geschreven heb dan zal ze zeker contact met mij opnemen om me de oren te wassen, en terecht. Maar ik vermoed dat wat ik getikt heb "door de beugel kan". En anders zie ik er na mijn volgende ontmoeting met Dayenne er zo uit: wink

#1291074 - 30/01/2010 16:39 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jos1986]
Jeroen Offline
No Fear

Originally Posted By: Silvirio
Originally Posted By: RB

Daar is wat over gevraagd, maar daarover kon geen uitsluitsel worden gegeven. Er worden nu eenmaal prioriteiten gesteld en die van nu waren plaatsen van toiletten die 'buitenaf' bereikbaar zijn en waarvoor je dus straks niet meer dwars door alfredo's heen hoeft.

Inderdaad hebben bijvoorbeeld de toiletten voorrang gekregen, maar er is ook gezegd dat er wel geld opzij gezet is om te schilderen. Er moesten keuzes gemaakt worden. In het kader la Via Volta bijvoorbeeld: daar is intern heel wat over gesproken of het niet toch mogelijk zou zijn om deze in 2010 te openen. Maar op grond van argumenten is besloten om daar samen met de omgevingin 2011 iets goeds neer te zetten in plaats van nu op korte termijn iets minder goeds.

Originally Posted By: Jos1986
Interessant. Fantasy Festival, ik vroeg me al af, zonde eigenlijk om vrij veel ruimte alleen voor HFN te gebruiken. De geruchte darkride is dus La Via Volta?

Edit:

Het station van de Goliath loop je zeker nog steeds aan de voorkant in? Waardoor je degenen die Frontseat willen zitten nog altijd rounduit in de weg loopt?

De infrastructuur naar G blijft onveranderd?

Er worden geen grote rides geplanned, wel eventueel kleine rides/ kleine achtbaantjes?

Denk bij Fantasy Festival niet alleen aan vrije ruimte, maar ook aan andere puzzelstukjes die HFN tot een succes maken.
De geruchte darkride is volgens mij niet de boomerang die blijft namelijk gewoon staan en daar wordt "iets" mee gedaan.

Over de infrastructuur van de wachtrij van Goliath is niet gesproken. Maar een goed punt.

Voor mijn gevoel komen er ook geen kleine attracties bij, maar ik kan het mis hebben.

#1291077 - 30/01/2010 16:46 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jeroen]
daffie Offline
Duck Story

Registered: 25/11/2003
Loc: Hillegom
Ik vond het heel gaaf om mee te maken en was positief verrast over de openheid die Mascha, Dayenne en Edwin hadden.

De lange termijn plannen zullen ongetwijfeld nog aan vele veranderingen onderhevig zijn, maar het geeft wel goed weer waar Walibi heen wil in de toekomst.
En dat stemt mij positief. 2010 en 2011 met name zaken die echt niet meer kunnen aanpakken (toiletten, grindtegels, LVV) en veel onderhoud en kleine verbeteringen (zoals aan Splash Battle en Excalibur)

Na 2011 (tot 2020) een gepaste mix maken van attracties waarbij een nieuwe attractieshow het meest in het oog springend was.

Als ik het goed begrepen heb gaan er dit seizoen zowiezo geen attracties weg en als er daarna iets weg gaat, dan komt er wat voor terug. Of de muizenbaan blijft, was nog geen uitsluitsel over. Aztec komt zowiezo niet meer terug omdat ze de (technische) veiligheid niet kunnen garanderen.

TP bedankt! Walibi World bedankt!

Edited by daffie (30/01/2010 16:54)
Edit Reason: naamgeving

#1291079 - 30/01/2010 16:49 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: daffie]
Philosopher Offline
Big Dreamer

Registered: 10/12/2002
Loc: Andijk
Het was interessante, zonnige, ietwat koude gezellige meeting.. Jeroen heeft al zoveel neergezet wat er gezegd is door het Management-team, dat ik niets ga toevoegen qua woorden.

Edited by Philosopher (30/01/2010 16:50)

* Zwijgen om een ander personen hun emoties te tonen, een kunst om te doen, een genot om stiekem van te genieten.
#1291081 - 30/01/2010 16:50 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: Jeroen]
Eftelflags Offline

Registered: 05/05/2003
Loc: Unknown
Kortom, niet meer dan noodzakelijke dingen die elk park doet.

Daarbij blijft de LVV dus nog een jaar gesloten, komen er geen goede uitbreidingen meer, blijft het park matig in kwaliteit.

Jammer dat CDA en Walibi World het park die naar een hoger plan willen tillen. Maar dat zal misschien hun visie zijn. Niet meer bezoekers, maar hogere tevredenheid bij de huidige bezoekers.

Positief punt is dat men de sfeer in het park wat meer wilt aanpakken, maar dat lijkt me niet meer dan nodig.

Typfouten voorbehouden
#1291083 - 30/01/2010 16:52 Re: Walibi World Winter Meeting verslag [Re: DaWorld]
Walibas Offline
Mom, Mom, Lois, Mam

Registered: 11/03/2008
Loc: Gelderland
Origineel bericht van: DaWorld

Dit vind ik ook merkwaardig. Had ik het toch goed ingeschat. Geen tijd moeten besteden om er heen te gaan want alle nieuwtjes zouden hier al komen te staan tonque Bovendien wist ik het een en ander al uit dit lijstje.

Edited by Walibas (30/01/2010 16:52)

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Movie Park Germany Halloween Castings 2010
by Serge
02/09/2010 21:53
Uit de oude doos - Halloween in Six Flags Holland 2003
by RoelerMF
02/09/2010 19:50
Waarom nog geen Waterride in Disneyland Paris?
by aspers
02/09/2010 12:13
Mooiste Pretpark Logo?
by vivapaps
02/09/2010 10:14
Six Flags Discovery Kingdom krijgt "Something Big" in 2011
by The_Bullgod
02/09/2010 09:22
De laatste kermisclub topics
Buwalda's wagenpark
by 2003
02/09/2010 18:42
Roosendaal, 3 t/m 9 september
by Chuckster
02/09/2010 18:27
Man valt uit achtbaan Zaandam....
by Fango
02/09/2010 17:26
Gratis start kermis Den Haag
by Ingetjuh
02/09/2010 14:00
kermis terneuzen 2010
by LegoFantastics
02/09/2010 00:40
Who's Online
48 registered (dokter_p, Gix, Extraxyz, Brambam, Break-Dance, Guido, geistermeister, geroniemo1, efteltje, BBT, Aurelius, Foirefreak, Harland, Blubblub, blaaskaak, Halloween, Ice, Karel, Jojas, Djordje, 6 invisible), 68 Guests and 66 Spiders online.
Newest Members
frankkerver, San10, Freenocky, Intoxx, Syco
7004 Registered Users
Forum Stats
7004 Members
28 Forums
12870 Topics
461360 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Hoppe (18), J_W_A (20)

Fotowedstrijd 2009: Win een verrassingsprijs in Walibi World of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
180 inzendingen | Het prijzenpakket van 2009 wordt gesponsord door Walibi World en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door NXS Internet Leukste automatenspel?
Leukste automatenspel?