The_BullgodThe_Bullgod
Bulls On Parade!!!
Registered: 23/09/2005
Loc: Oldenzaal
Ik heb helaas de Star World nooit mogen doen. De laatste keer dat deze op de Freimarkt in Bremen stond voor de verbouwing wilde ik er naar toe. Maar het is er helaas nooit van gekomen. Het jaar daarna heb ik Hollenblitz wel gedaan in Bremen.
@geroniemo1, heb je nog meer foto's van Star World, opbouw, draaifoto's etc??
Hoe gaat het op dit moment eigenlijk met Galactor??
Star_WorldStar_World
Ich bin Galaktor!
Registered: 30/03/2006
Loc: Geleen
Ik ben ook altijd in voor meer foto's uiteraard Dat filmpje over de opbouw heb ik zelf nog ge-upload op youtube. Dat had ik toen eens gevonden op internet.
Galactor ligt nog altijd op het terrein van Renoldi in Bremen. Daar zal ook niets meer mee gebeuren totdat ie verkocht wordt, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Wat Star World betreft vond ik het thema beter bij dit soort attractie passen dan het mijnthema wat de Höllenblitz nu heeft, alleen dit thema wat ie nu heeft is misschien wat beter uitgewerkt. Vooral de uitbouw aan de voorkant sprak me erg aan bij de Star World, dat 3D effect zeg maar. Ook vond ik het station mooier omdat het veel dieper lag, er was meer overdekt. Nu kon dat niet meer omdat de baan tot aan de grond reikt.
Als je naar de binnenkant kijkt is er ook het e.e.a. veranderd. Bij Star World was het voordeel dat het binnenin totaal donker was, dus dat je helemaal niet wist waar je heen ging. Er waren toen wel minder lichteffecten; maar 1 laser. Bij de Höllenblitz zie je altijd wel wat binnenin door de vele lichteffecten, dat vind ik soms wel jammer. Ook de vuurbal in de laatste snelle bocht van Star World was altijd vet, daarna dook je meteen die ronddraaiende tunnel in. Nu bij de Höllenblitz zit dat vuureffect op een andere plaats in de baan, wel meer verpreid. Dus het is wel beter dat er meer lichteffcten zijn nu, maar aan de andere kant is het wel jammer omdat het dan niet meer helemaal donker is binnenin.
Hier is trouwens nog een onride filmpje van Star World:
De vuureffecten stonden uit zo te zien. Waarschijnlijk omdat er met 2 treinen werd gereden, dan schakelen ze de vuureffecten uit (nu nog trouwens). Het kan ook zijn dat dit filmpje op een van de laatste dagen van de kermis is gemaakt en dat het gas op was.
Ik vond laatst ook nog wat foto's van z'n allereerste kermis (Nürnberg 1998), toen nog zonder Galactor.
Gelukkig deze baan een keer mogen doen en wat was dat toen een aparte ervaring. De volgende keer dat ik deze baan zou zien bleek het Hollenblitz te zijn, ook gaaf, maar voor mij is Star World net een tikkie beter. Die was gewoon af.