Het laatste nieuws:

Dare Devil Dive voor SFoG in 2011
Walibi World Fright Nights 2010 Website
Troy Challenge zitjes nog te koop

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Topic Options
#1226665 - 27/10/2009 14:27 [TR+Foto's] Mirabilandia 26/08/2008
Frangster Offline
Ghost Host

Registered: 25/03/2003
Loc: Rotterdam
Vanaf ons hotel in Rimini was het ongeveer een uurtje reizen tot aan de poorten van dit Italiaanse parkje. Ik had van tevoren weinig tot een informatie van dit park verzameld omdat ik mij weer eens wilde laten verassen. Het is altijd leuk als je een nieuw park bezoekt. Normaal ren je naar de attracties of plekjes waar je al tig keer geweest bent, maar nu was het een kwestie van de parkmap in de hand en kijken waar we uitkomen.

Gelijk bij aankomst valt natuurlijk de gigantische B&M Katun op die al vrolijk zijn rondjes aan het maken was. Na de sfeervolle inkom was dit dan ook gelijk onze eerste stop zodat we deze coaster in ieder geval gedaan hadden. De rij was ongeveer een kwartiertje wachten en we zaten ergens bij rij drie.

De baan zelf, tja het is een B&M dus deze ervaar ik meestal als soepel. De baan stelde niet teleur, maar toch was de baan niet (meer?) zo soepel als dat ik gedacht had, want hij rammelde op sommige plekken behoorlijk. Dit kan natuurlijk aan onze plek gelegen hebben, maar aangezien we alle attracties maar één keer gedaan hebben weet ik dit dus niet. De first drop was in ieder geval zwaar in orde!

Na het geweld van Katun was het tijd voor de “nieuwe” attractie: “Reset”. Waar het verhaal over ging wisten wij niet en eigenlijk is het na ons bezoek nog niet helemaal duidelijk aangezien ons Italiaans nou niet bepaald goed te noemen is. Wat ik wel weet is dat het een tijd geleden is dat ik zo’n origineel thema in een park gezien heb.

Je merkt gelijk wanneer je in de buurt van Reset komt. De omgeving wordt steeds grauwer met geweldige mooie graffiti. In eerste instantie lijkt het alsof er s’nachts een paar vandalen het park onder geklad hebben, maar eenmaal bij de attractie aangekomen valt alles op zijn plaats. New York is er in ieder geval niet op voorruit gegaan in de loop der jaren en aan ons de taak (volgens mij?) om New York te onderzoeken.

Reset is een attractie zoals Buzz Lightyear in Disney. De aankleding van binnen was op sommige punten heel mooi, zoals een verlaten metrostation, maar op de meeste punten viel het eigenlijk een beetje tegen. Er wordt een zekere verwachting geschept aan de buitenkant, maar deze kunnen ze helaas niet waarmaken. Toch krijgt het park credits voor deze gedurfde uitvoering. Helaas komt het naar mijn mening maar gedeeltelijk goed uit de verf.

Het park ziet er op veel plaatsen netjes en onderhouden uit, al is het op sommige plekken wel wat rommelig. De afwerking laat op sommige plekken wat te wensen over, maar toch past alles goed in bij elkaar. Er zijn genoeg tentjes om wat te eten tegen schappelijke prijzen en als je het Italiaanse eten even zat bent, kan je altijd naar de plaatselijk McDonald’s die zich in het park bevind.

Een attractie die we niet gedaan hebben, maar wel het vernoemen waard is waren de twee S&S? torens. Wellicht kan Walibi World eens kijken hoe men een toren in dit park aankleed, want met weinig middelen weten ze er een mooie draai aan te geven.

Een attractie die wij wel gedaan hebben was Niagara: The Wave. Ik vond Tutuki Splash al spectaculair, maar deze attractie doet er nog een schepje bovenop. Zelden zag ik zo’n spectaculaire golf van water op de mensen afkomen. Zoals je op de foto hieronder ziet was het erg nat, want de witte achtergrond is alleen maar water, water en nog eens water!

Uiteraard namen we snel plaats om vervolgens helemaal doorweekt weer de attractie te verlaten. Op het moment van de splash zelf denk je dat het allemaal wel meevalt, maar zodra je dit denkt krijg je een gigantische golf water over je heen. Dankzij het lekkere weer ben je dan ook wel weer snel droog, maar de rij van ruim een half uur nodigde helaas niet uit om hem nog eens te doen.

Ik ben geen showmens. Op Templo del Fuego na (als je dat een show mag noemen) doe ik ze alleen voor foto’s. Laat dit laatste nou juist het probleem zijn in Mirabilandia. Je mag geen foto’s van maken van shows! Ik heb er begrip voor dat een park dit liever niet wilt, maar dit park jat alle thema's bij elkaar en heeft zelfs Disney muziek draaien. Dan kan ik niet begrijpen dat men te trots is om mensen foto's te laten maken. De show die Leoni gezien heeft bestond uit een Peter Pan die in z’n ballenknijper van een duikplank af springt en een Wendy die opeens al haar kleren uittrekt en in haar badpak staat. Nu weet ik niet of je hier wel foto's van wilt hebben vraag ik mij dan af! wink

We vonden dit zo’n domper dat we het niet de moeite vonden plaats te nemen bij verschillende shows. Op een gegeven moment hoorden we zelfs de Italiaanse Disney parade muziek door het park galmen en ik kan je zeggen, dat was op z’n minst een vreemde gewaarwording.

Edited by Frangster (29/10/2009 10:12)

Read-only
Het tripreport forum is READONLY! Je kan NIET reageren hier op de TR's.
#1228064 - 29/10/2009 10:04 Re: [TR+Foto's] Mirabilandia 26/08/2008 [Re: Frangster]
Frangster Offline
Ghost Host

Registered: 25/03/2003
Loc: Rotterdam
Na het gigantische reuzenrad, want je al van verre ziet besloten we een duik te nemen in Mirabilandia Beach. De entree was een kleine acht Euro en nadat we de tropische ingang gepasseerd waren kwamen we op een soort bouwplaats uit die men subtiel probeerde te verbergen achter wat schuttingen met golven erop geschilderd.

Na deze zeer thematische wandeling begon het toch nog ergens op te lijken. Mirabilandia Beach is een kleine versie van Costa Caribe en zelfs deze is al niet erg groot. Toch hebben wij ons hier prima vermaakt en hebben we eindelijk eens zo’n Rollercoaster Tycoon waterslide kunnen doen.

Wij hebben zo’n anderhalve dag doorgebracht in Mirabilandia en het was voor een keer zeker de moeite. Het niet mogen fotograferen van een simpele pretpark show vind ik te belachelijk voor woorden, maar misschien ben ik daar wel de enige in en het is op onverklaarbare wijze compleet logisch. Ik vond het leuk om het park een keer gezien te hebben maar jaarlijks zal ik hier niet terugkeren.

Alle foto’s van Mirabilandia en Mirabilandia Beach kan je vinden op onderstaande links:

Alle foto’s zijn te vinden op: http://www.frangster.com

Edited by Frangster (29/10/2009 10:52)

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Movie Park Germany Halloween Castings 2010
by Serge
02/09/2010 21:53
Uit de oude doos - Halloween in Six Flags Holland 2003
by RoelerMF
02/09/2010 19:50
Waarom nog geen Waterride in Disneyland Paris?
by aspers
02/09/2010 12:13
Mooiste Pretpark Logo?
by vivapaps
02/09/2010 10:14
Six Flags Discovery Kingdom krijgt "Something Big" in 2011
by The_Bullgod
02/09/2010 09:22
De laatste kermisclub topics
Buwalda's wagenpark
by 2003
02/09/2010 18:42
Roosendaal, 3 t/m 9 september
by Chuckster
02/09/2010 18:27
Man valt uit achtbaan Zaandam....
by Fango
02/09/2010 17:26
Gratis start kermis Den Haag
by Ingetjuh
02/09/2010 14:00
kermis terneuzen 2010
by LegoFantastics
02/09/2010 00:40
Who's Online
48 registered (dokter_p, Gix, Extraxyz, Brambam, Break-Dance, Guido, geistermeister, geroniemo1, efteltje, BBT, Aurelius, Foirefreak, Harland, Blubblub, blaaskaak, Halloween, Ice, Karel, Jojas, Djordje, 6 invisible), 68 Guests and 66 Spiders online.
Newest Members
frankkerver, San10, Freenocky, Intoxx, Syco
7004 Registered Users
Forum Stats
7004 Members
28 Forums
12870 Topics
461360 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Hoppe (18), J_W_A (20)

Fotowedstrijd 2009: Win een verrassingsprijs in Walibi World of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
180 inzendingen | Het prijzenpakket van 2009 wordt gesponsord door Walibi World en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door NXS Internet Leukste automatenspel?
Leukste automatenspel?