Het laatste nieuws:

Chef kermisclub getrouwd

Themepark organizer
Kermisclub organizer
Forum archief

Forumfaces
Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
#1177985 - 25/08/2009 19:38 USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells
Serge Online   wink
Imaginary Friend

Registered: 21/05/2000
Loc: Pripyat
Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells

Vandaag staat Mt Olympus op het programma. Dit park staat al jaren hoog op mijn nog to do lijstje.
In Mt Olympus staat Hades een toffe hybride (hout op staal) achtbaan die na de 1st drop direct onder de grond duikt en onder de parkeer plaats doorgaat.
In de tunnel is er een 90 graden banking. De baan is gewoon geweldig alleen is het na de 2e keer door de tunnel wel een beetje afzien.
In Mt Olympus kan je 3 dingen doen. Achtbaan rijden, Karten of Zwemmen.
Verder is er niet veel. De sfeer in het park is een beetje apart. Het personeel lijkt niet in hun beste doen te zijn en alles gaat in een bijzonder traag tempo.
Er is geen kip in het park maar toch moet je overal lang wachten.
De meeste coasters hebben alleen maar 1 trein wat het ook allemaal niet doet vlotten.
Eigenlijk hoef je hier alleen maar voor Hades naartoe te gaan want verder voegt het park niet heel veel toe.
Entreekaartjes hadden we in ons hotel gekocht wat toch 13 dollar scheelde met de entreeprijs in het park zelf.
Na Mt Olympus hebben we de omgeving van WIsconsin Dells verkend met oa de Wiscons Duck Tours en natuurlijk onze dagelijkse behoefte shopping in de Outlet Mall van Wisconsin Dells.

Zie hieronder de fotos van de derde dag

Mooi zo, we zijn er.

Hades, lang naar uitgekeken om hem te mogen doen en vandaag is het zover.

Hades.

Duurt niet lang meer.

Je koopt een entreekaart maar iedereen krijgt een polsbandje om zodat je de volgende dag gratis terug mag komen.

WTF? Dit voorspelt niet veel goeds van die extra stootkussens.
Hades is erg tof en voldeed behoorlijk aan de verwachtingen.
Jammergenoeg is het na het tunnelgedeelte maar een ruwe rit die niet snel genoeg afgelopen kan zijn.

Het lijkt heel wat maar van dichtbij is het allemaal plastic en piepschuim.

Neem ook eens een kijkje op pretparkforum.nl en coasterplace.nl.
#1177986 - 25/08/2009 19:38 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Serge]
Serge Online   wink
Imaginary Friend

Ook nog een indoor spinning muisje.

Gelukkig kunnen we hier nog wel de Pegasus doen.
Volgens mij zit het m in de naam want deze was ook niet veel bijzonders.

Genoeg woodies hier in Mt Olympus maar de meeste zijn niet om over naar huis te schrijven.
Ook deze voorspelt al niet veel goeds.
Als ik dit soort dingen lees dan weet ik genoeg om zover mogelijk vooraan te gaan zitten.

Nooit maar dan ook nooit heb ik zo'n lui en ongeinteresseerd personeel gezien.
Bij de meeste attracties was er 1 medewerker om de complete attractie te bedienen en dat was inclusief beugelcheck.

Hout genoeg hier.

Maar ook staal.

Zelfs je eigen flesje water mocht niet mee naar binnen. Trieste boel.

Na Mt Olympus zijn we de Wisconsin Duck Tours gaan doen.

#1177989 - 25/08/2009 19:39 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Serge]
Serge Online   wink
Imaginary Friend

The Duck Tour is een tour door een stukje natuurschoon met invasie amfibie voertuigen uit de 2e wereldoorlog.

De Wisconsin River is een prachtig stukje natuur wat je het beste kan zien vanaf het water.

Als je wat meer haast hebt dan pak je de Jet Boat Tour.

De tour is een aanrader hoor.

Aan het eind van de tour wordt er toch wel een stukje van fun afgedaan door ordinaire schooi om een fooi praktijken.
Ze delen een flut boekje uit en je denkt dat het bij de prijs inzit want het boekje is niet meer dan een gebonden folder.
Maar al snel komt er een zielig verhaal dat ze niet genoeg geld verdient met de tours en of je de boekjes wilt kopen.
MEnsen die de boekjes niet kopen krijgen niet eens meer een goodbye te horen.
Een beetje jammer en doet een beetje afbreuk aan deze geweldige ervaring.

#1177992 - 25/08/2009 19:40 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Serge]
Serge Online   wink
Imaginary Friend

Zo, even bijkomen.

Echte (made in China) Indianen souveniers.

Nauwelijks een pretpark te noemen (3 attracties) maar wel een verschrikkelijk goede woodie is hier te vinden.

We hebben een unlimited ride wristband maar de achtbaan (notabene 1 van de 3 attracites is beperkt tot 5 ritten).
Ik begrijp er helemaal niks van.

De achteraf straatjes zijn het gezelligste.

Wie wil dat nou niet?

Leuk shirtje voor Floris. Jammer genoeg niet in zijn maat.

Ik ben fan van Applebee's.

Ik had toch echt drinken gehad.

Tot morgen!

#1178005 - 25/08/2009 19:52 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Serge]
Barbarella Online   content
Mama van Floris

Loc: WeerThuus!
Wat een heerlijk stukje Amerika weer smile Lijkt inderdaad veel op Pigeon Forge en Branson. Dat ritje in dat amfibivoertuig lijkt me geweldig!
Jammer van het shirtje, wel erg toepasselijk biggrin
Heelijk om er zo even bij te zijn, veel plezier nog jullie!!!!

#1178051 - 25/08/2009 20:44 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Barbarella]
chrissie3 Offline
Member

Registered: 17/10/2007
Loc: heemskerk
gaaf kijk uit naar de volgende tonque

#1178109 - 25/08/2009 21:19 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: chrissie3]
Watson Offline
Member

Registered: 08/07/2004
Loc: -
Ben je niet achteraan in Cyclops gaan zitten? Dan heb je echt wat gemist.
De reden waarom je 18 moet zijn is omdat de laatste drop zo plots is dat je achteraan letterlijk voor enkele seconden rechtstaat!

Ik vond Mt Olympus tof. De woodies zijn allemaal best leuk en ook de Kartingbanen moet je allemaal proberen. De Zamperla muis was een van de lamste die ik ooit deed.

Van alle achtbanen in The Dells is eigenlijk wel Avalanche/Hellcat de beste.
Dit ding was ongelooflijk!

#1178143 - 25/08/2009 21:40 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Watson]
Midas Offline
Scream Machine

Registered: 03/12/2001
Loc: Almere
Hades is absoluut de beste coaster van Mt. Olympus maar ik vond ook Zeus en Cyclops zeker niet slecht. Sja, Hades is ook al wat ruwer geworden maar dat hoort er bij een woodie wel een beetje bij. Volgens mij wordt je een beetje kritischer Serge wink

Wat een pretfabriek dat Wisconsin Dells ook he. Inderdaad lijkt het veel op Branson en Pigeon Forge. Naast Mt. Olympus en Timber Falls was er nog een klein parkje (niet geweest) en staat er nog een klein baantje in het bowling centrum smile

Dat Timber Falls begreep ik ook niet helemaal. Heel vaag parkje. Ik zat helemaal solo in de trein van Avalanche.

Het meer was er niet toen wij er waren. Dus geen duck voor ons maar zo te zien was het wel leuk geweest.

#1178151 - 25/08/2009 21:49 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Midas]
Superwoman Offline
G-krachtenfreak

Registered: 25/08/2002
Loc: Hoofddorp
Wat een mooie tripreport en foto's weer. smile

#1178221 - 25/08/2009 22:43 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Serge]
Jozz Offline
Havin' Fun!

Registered: 26/11/2007
Loc: Zevenaar, Nederland
Origineel bericht van: Serge
Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells

hahaha biggrin Dat maakt een lekkere indruk voordat je die baan instapt wink. Misschien niet eens zo'n slechte optie, volgens mij zijn er veel meer woodies op deze aardkloot waarbij zo'n extra stootkussen wel wenselijk is wink.

Mooie foto's verder van 2 aparte parkjes.

Edited by Jozz (25/08/2009 23:19)

#1178265 - 25/08/2009 23:09 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Jozz]
Xpressfan Offline
Het roze monster!

Registered: 08/11/2008
Loc: nieuw-lekkerland
haha hier zou je nooit zo een bordje tegenkomen erg appart. bijzonder mooi tr weer.

http://mijkie2.hyves.nl
#1178313 - 25/08/2009 23:48 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Xpressfan]
Gromit Offline
Maat van Henkie

Registered: 07/03/2002
Loc: Goes
Wat iedereen al zegt, een soort Pigeon Forge idee.

Die Ducks laat je dan weer wel een prachtig stukje America zien. Dit maakt dit soort reizen zo leuk, de combi tussen natuur en pretparken.

"Ik drink zo graag een bier met Henkie..."
#1178332 - 26/08/2009 00:23 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Gromit]
ArcovandenBroek Offline
Kappen ukkie's

Registered: 24/09/2000
Loc: Rotterdam
Pigeon Forge vond ik ook al op Wisconsin Dells lijken, wat een gekkenhuis. Overal kartbanen, kermisattracties, midgetgolfbanen, toerisme in overvloed.

Mt. Olympus keek ik ook erg naar uit, maar het park zelf vond ik een beetje tegenvallen. De woodies zijn top (Hades backseat is waanzinnig! cool ) maar verder is er niks te beleven, en natuurlijk het slome en chagrijnige personeel. Ook vreemd dat alle woodies maar 1 trein hebben. verward

Timberfalls hebben we ook even bezocht, 1 ritje in deze zeer unieke S&S woodie gedaan. Erg tof baantje, de layout vond ik wel iets minder.

Bedankt voor je verslag Serge, mijn verslag van Mt. Olympus / Timberfalls volgt morgenavond.

Edited by ArcovandenBroek (26/08/2009 00:26)

De punten zijn opgeteld!
#1178413 - 26/08/2009 08:40 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: ArcovandenBroek]
coasterbob Offline
Bobcorn

Registered: 22/08/2001
Loc: Eindhoven!
En wederom een verslag die er mag wezen! Die Hades ziet er echt goed uit maar als je dan de verdere verhalen over dat park hoort dan krijg je er ook je bedenkingen bij. Af en toe snap je niet dat personeel zo is en het park op dit soort wijze gerund word, maar zo te zien was het gelukkig rustig toen jullie er waren.

Inderdaad wat de rest zegt, de combinatie tussen wat redelijk “onbekende” parkjes, cultuur en natuurgebieden is fantastisch (nouja, zo ziet het er in ieder geval uit, volgende maand kan ik er over meepraten) waarvan die ducktour me echt super tof lijkt. En net wat je zegt, als ze na zo’n tour letterlijk gaat schooien om een fooi en dan niet eens gedag kunnen zeggen: das toch wel een beetje jammer.

Op naar de volgende dag! cool

Mr. Fear! auf wiedersehen 8-)
#1178460 - 26/08/2009 10:03 Re: USA 2009 - Dag 3 - Mt Olympus & Wisconsin Dells [Re: Serge]
DennisR Offline
World Traveler

Registered: 05/05/2008
Loc: Geleen
Origineel bericht van: Serge

Ik ben fan van Applebee's.

Ik baal er nog altijd van dat die 3 vestigingen hier uit limburg verdwenen zijn.

Nice report, bedankt.

Edited by DennisR (26/08/2009 10:05)

Page 1 of 2 1 2 >

Sidebar uitzetten?
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
De laatste pretpark topics
Verveel je je? Speel een suf achtbaanspel
by Jeroen
Today at 01:24
[APH] Ridderspektakel gouden idee
by Martin_A
Yesterday at 21:33
New Years Eve 28-07-2010
by RobinSw
Yesterday at 20:35
[TR] Remko en Susanne in the USA 2010: Dag 19 Knoebels
by Remko_Voets
Yesterday at 20:01
[Foto's] Diergaarde Blijdorp 30/07/2010
by Frangster
Yesterday at 19:47
De laatste kermisclub topics
Borghorst 30-07 t/m 02-07-2010 (D)
by Crazypolyp
Yesterday at 20:51
Oldenburg 01-10 t/m 10-10-2010 (D)
by Crazypolyp
Yesterday at 19:51
Mulhouse 24-07 t/m 15-08-2010 (F)
by Crazypolyp
Yesterday at 16:50
boxmeer 13 t/m 17-08-2010
by hamtaro
Yesterday at 00:37
Molenschot 2010
by Kermisfan
29/07/2010 22:42
Who's Online
41 registered (Drommels, Coastercrazy, Irene, Edie, barbarossa, Greenstock, Brent, Jeroen, Barbarella, Friso, Lizzzard, hurkie, edtje, Adrenalin, 9 invisible), 65 Guests and 63 Spiders online.
Newest Members
Neogen, Spacekonijn, Pukkie, rusher, xolus
6965 Registered Users
Forum Stats
6965 Members
31 Forums
12980 Topics
466173 Posts

Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
Today's Birthdays
Gertjan_G (21), Walibist (17)

Fotowedstrijd 2009: Win een verrassingsprijs in Walibi World of een dagje volledig gratis kermis vieren voor 2 in Best.
180 inzendingen | Het prijzenpakket van 2009 wordt gesponsord door Walibi World en Kermis Best

Themepark.nl wordt gesponsord door NXS Internet Welke achtbaanbouwer?
Welke achtbaanbouwer?