|
- 04/07/2009 00:43
|
Europa Park: Nieuw in 2010!
|
SprookjesPrinses
Vonniej
Registered: 05/11/2003
Loc: Bergen op Zoom
|
Vers van de pers, door uw EP verslaggeefster ter plaatse (inmiddels weer thuis): waar er gisteren nog niets te zien was, stonden er vanochtend ineens twee grote borden in IJsland, met een aankondiging voor het komende jaar. Spannend! Het bord in kwestie: Vanochtend zelf geschoten (ok, eigenlijk door Gertjan geschoten)  Dit bord stond op de wal als je IJsland vanaf de Portugese kant inloopt, naast het schitterende (ahum) spelkraampje. Wat denken jullie dat dit gaat worden? Ik persoonlijk heb zo sterk mijn vermoedens dat het lang besproken waterpark er gaat komen.. als ik afga op het artwork. Er staat in elk geval 'avonturen' dus ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat er meer dan één attractie gaat komen. Ik ben benieuwd!
Edited by SprookjesPrinses (04/07/2009 09:44) Edit Reason: 2010 natuurlijk.. painter, bedankt!
|
Quia ego sic dico Vonniej op Twitter! I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box, when there's evidence of any thinking going on inside it.. On sait comment, il reste à savoir pourquoi.
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 09:30
|
Re: Europa Park: Nieuw in 2010!
[Re: Erik92]
|
painter
geen kunst
Registered: 24/11/2002
Loc: waalwijk
|
Dank je wel yvonne, wel even de topic titel aanpassen Nieuw in 2009 moet 2010 zijn. Mwah... als het echt een waterpark wordt, hoe moeten we dat dan zien. Moet je dan apart entree betalen of hoort het gewoon bij het park. Ik zie liever nog een attractie met water. Misschien wordt het wel een splash battle, die hebben we nog niet in Europa  .
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 10:29
|
[Re: coaster Joker 23]
|
Trollenkoning
Big Thunder Mountain
Registered: 09/08/2007
Loc: Hulst, Zeeland
|
Ik zou het jammer vinden als het om een Splash Battle ging, een waterpark denk ik dat het niet wordt want volgens mij zijn dan inderdaad te laat voor om te bouwen. Ik hoop dat het een waterattractie is, maar ik heb geen idee wat. Ze hebben eigenlijk al heel veel verschillende typen waterrides.
|
|
2006: Walibi Belgium, Toverland, Efteling, Phantasialand 2007: Bellewaerde, Efteling, Bobbejaanland, Europa Park 2008: Toverland, Disneyland Resort Paris, Walt Disney Studios, Efteling (2x), Phantasialand 2009: Europa Park, Efteling, Plopsaland, Toverland, Wild -und Freitzeitpark Klotten, Winter Efteling
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 10:38
|
[Re: JerOeen]
|
SprookjesPrinses
Vonniej
|
Ik ben er alleen niet zeker op, of een waterpark nu het goede is in EP. Het is en blijft zuid-duitsland, niet echt een land met veel goed weer....
Que? Het is de streek met de meeste zonuren van Duitsland, in de zomer is het er bijna altijd mooi weer. Je kunt niet heel Duitsland over één kam scheren qua weer, in Berlijn is het bijvoorbeeld veel vaker slecht weer. Verder denk ik dat, als ze een overdekt binnengedeelte en een buitengedeelte maken, je in de winter of op koudere dagen ook genoeg kunt doen daar. Maar inderdaad, wellicht is het tot volgend jaar wat te kort om een heel waterpark uit de grond te stampen. Aan de andere kant, in EP werken ze echt verschrikkelijk snel, als je ziet hoe snel ze IJsland uit de grond gestampt hebben.. Ik hoop in elk geval niet op een Splash Battle, want ik vind dat het meest suffe attractie type ooit. Qua waterattracties hebben ze verder het meeste al wel, dus het zou wel de meest logische keuze zijn in dat geval. Maar goed, ik blijf hopen op een waterpark want dat lijkt me het leukst 
|
Quia ego sic dico Vonniej op Twitter! I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box, when there's evidence of any thinking going on inside it.. On sait comment, il reste à savoir pourquoi.
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 10:39
|
|
Phlworld
PHL- én PLfan
Registered: 31/10/2008
Loc: Brugge
|
Ik vermoed dat dat een Splashbattle zal worden en misschien met een stukje darkride, a la Europapark dus  .
|
Laatste trip: Plopsaland 1 november 2009 (nocturne) Volgende trip: ? Site is momenteel gedeeltelijk online, www.phlworld.tk. Maar het forum blijft online, registreer je nu op www.phlworldforum.tk en post gezellig mee.
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 11:01
|
[Re: SprookjesPrinses]
|
JerOeen
Kimbriaan
Registered: 24/06/2007
Loc: Maastricht
|
Ik ben er alleen niet zeker op, of een waterpark nu het goede is in EP. Het is en blijft zuid-duitsland, niet echt een land met veel goed weer....
Que? Het is de streek met de meeste zonuren van Duitsland, in de zomer is het er bijna altijd mooi weer. Je kunt niet heel Duitsland over één kam scheren qua weer, in Berlijn is het bijvoorbeeld veel vaker slecht weer. Verder denk ik dat, als ze een overdekt binnengedeelte en een buitengedeelte maken, je in de winter of op koudere dagen ook genoeg kunt doen daar. Maar inderdaad, wellicht is het tot volgend jaar wat te kort om een heel waterpark uit de grond te stampen. Aan de andere kant, in EP werken ze echt verschrikkelijk snel, als je ziet hoe snel ze IJsland uit de grond gestampt hebben.. Ik hoop in elk geval niet op een Splash Battle, want ik vind dat het meest suffe attractie type ooit. Qua waterattracties hebben ze verder het meeste al wel, dus het zou wel de meest logische keuze zijn in dat geval. Maar goed, ik blijf hopen op een waterpark want dat lijkt me het leukst  Het mag dan beter weer zijn in zuid-duitsland, dat neemt niet weg dat het geen tropische atreek is waar het echt lekker is in de zomer. Buiten zwemmen en dan vooral glijbanen voelen al snel koud aan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 11:05
|
|
SprookjesPrinses
Vonniej
|
Het mag dan beter weer zijn in zuid-duitsland, dat neemt niet weg dat het geen tropische atreek is waar het echt lekker is in de zomer. Buiten zwemmen en dan vooral glijbanen voelen al snel koud aan. Ach welnee. Wij hebben er afgelopen week heerlijk buiten gezwommen. Geloof me, met temperaturen boven de 28 graden (wat daar vaak voorkomt) is het juist heerlijk buiten te zwemmen.. ik zou willen dat er een waterpark was geweest afgelopen week.
|
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 12:17
|
[Re: SprookjesPrinses]
|
The_Bullgod
Bulls On Parade!!!
Registered: 23/09/2005
Loc: Oldenzaal
|
Ik ben er bijna 100% zeker van dat het een Splash Battle gaat worden, want om nu nog te gaan beginnen aan een compleet waterpark dat in 2010 moet openen is wel een beetje erg kort tijd. Mack levert die splash battle's al een tijdje, Alton Towers heeft er b.v. 1 (Battle Galleons). Maar EP heeft er nog geen in hun showroom-park staan. Meer info over hun "Interactive Free Flow Boat Ride" vind je op: http://mack-rides.de/lang-de/c130/default.htmlHet enige nadeel aan dit type waterattractie is dat het bijna standaard word dat elk park er 1 heeft. Is het niet mogelijk meer om origineel te zijn met een interactive waterattractie??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 12:43
|
[Re: The_Bullgod]
|
Kippensoep
Member
Registered: 07/05/2008
Loc: Zuid holland
|
ik dacht ook meteen al aan een splash battle. maar wie weet weet EP ons wel te verrassen met een geheel eigen concept hiervan...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 04/07/2009 14:36
|
[Re: The_Bullgod]
|
coasterfrenzy
Member
Registered: 16/01/2002
Loc: Elkenrade
|
Het enige nadeel aan dit type waterattractie is dat het bijna standaard word dat elk park er 1 heeft. Is het niet mogelijk meer om origineel te zijn met een interactive waterattractie??
Ik zie het probleem niet.. Vrijwel elk park heeft ook wel een achtbaan staan, en ook heeft bijna elk park wel een dark ride, en in zowat elk park vindt je ook wel weer een log flume terug, moeten we die dan ook maar allemaal niet meer bouwen?? Net als met darkrides kun je voor een splash battle alle kanten op werken, en voor de verandering niet alleen qua theming, maar ook qua interactiviteit (elkaar wel of niet nat spuiten, wel of geen kanonnen langs de kant, wel of geen effecten dmv targets en dan kan de afstelling ook nog eens een groot verschil maken)... Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel attractie-types zijn die zó enorm veel mogelijkheden, afwisseling en originaliteit kunnen herbergen als een splash battle.. het hele eieren eten is puur wat het park ermee doet/ervan maakt.
Edited by coasterfrenzy (04/07/2009 14:36)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Deze sidebar kun je bij my stuff > my preferences uitzetten.
|
|
|
43 registered (Ice, BattleRoyale, Greenstock, edtje, hurkie, Drommels, Irene, mad_doctah, Adrenalin, Jeroen, jeroen_twee, Alee, Friso, Crazydance, Coastercrazy, bertje1105, 8 invisible),
60
Guests and
57
Spiders online. |
|
6965 Members
31 Forums
12980 Topics
466214 Posts
Max Online: 2987 @ 09/08/2009 21:17
|
|